Goam (ex. Romsø)

Detaljeret liste med hændelser og særlige begivenheder

Generelle informationer om Goam (ex. Romsø)

Denne side indeholder en detaljeret liste med hændelser og særlige begivenheder for Goam (ex. Romsø). For at se generelle informationer om færgen samt billeder, klik på linken herover.

tirsdag 13. maj, 1969
Sjællands Tidende skriver at generaldirektoratet arbejder på et søsterskib til Arveprins Knud, en ny 3-dækkerfærge.

onsdag 21. januar, 1970
DSB udbyder bygningen af en ny 3-dækker færge til Halsskov-Knudshoved.

mandag 4. maj, 1970
Kontraheret ved Helsingør værft som nybygning nr. 402.

onsdag 17. november, 1971
Kølstrakt.

tirsdag 31. oktober, 1972
Søsat fra Helsingør værft.

fredag 26. januar, 1973
Navngivet Romsø af gudmoderen, fru generaldirektør Anna Paula Hjelt.

lørdag 10. februar, 1973
Første tekniske prøvetur.

onsdag 21. februar, 1973
Anden tekniske prøvetur fra kl. 09.10 til kl. 15.37 hvorefter DSB overtager færgen.

onsdag 21. februar, 1973 - torsdag 22. februar, 1973
Forsejlet fra Helsingør kl. 15.37, Halsskov ankomst kl. 00.50.

torsdag 22. februar, 1973
Afprøvning af lejer i Halsskov og Knudshoved.

fredag 23. februar, 1973 - onsdag 28. februar, 1973
Indøvelse af besætningerne i at sejle med skibet.

torsdag 1. marts, 1973
Pressetur, sejlet fra Halsskov ved middagstid og nordpå i Storebælt og rundt om øen Romsø.

fredag 2. marts, 1973
Kundetur, sejlet fra Halsskov kl. 11.53-Knudshoved ankomst kl. 15.40, Knudshoved afgang kl. 15.55, Halsskov ankomst kl. 17.28.

fredag 2. marts, 1973
Indsat i daglig drift, første afgang fra Halsskov kl. 18.21.

fredag 2. marts, 1973 - fredag 23. marts, 1973
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

fredag 23. marts, 1973
Aflyst to dobbeltture for maskinreparation i Halsskov fra kl. 01.42 til kl. 05.25.

fredag 23. marts, 1973 - lørdag 14. april, 1973
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

lørdag 14. april, 1973 - søndag 15. april, 1973
Reparation i Halsskov.

søndag 15. april, 1973 - onsdag 30. maj, 1973
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

onsdag 30. maj, 1973 - torsdag 31. maj, 1973
Reparation i Halsskov af løftedæk efter havari.

torsdag 31. maj, 1973 - mandag 11. juni, 1973
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

mandag 11. juni, 1973 - fredag 15. juni, 1973
Maskinreparation i Halsskov af stempel der var sprængt.

fredag 15. juni, 1973 - fredag 17. august, 1973
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

fredag 17. august, 1973
Skrivelse fra færgen: Ved ankomst til Halsskov kl. 13.40 tur 2126 opstod der ild i en motorcykel, ilden blev omgående slukket med en skumslukker.

fredag 17. august, 1973 - fredag 26. oktober, 1973
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

fredag 26. oktober, 1973
Skrivelse fra færgen: På tur 1190 deltog færgen fra kl. 19.15 til kl. 19.55 i eftersøgning af en passager, der var faldet overbord fra m/f Fyn. Færgen ankom til Knudshoved kl. 20.20.

fredag 26. oktober, 1973 - torsdag 29. november, 1973
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

torsdag 29. november, 1973
Skrivelse fra færgen: Kl. 15.30 meddelte inspektøren, at elevatoren til opvask ikke virkede og ikke havde virket siden kl. 12.20. Ved en undersøgelse i elevatorskakten konstateredes en mindre indtrykning i skibssiden, som bevirkede at elevatoren ikke kan køre. Smedemester Henningsen er rekvireret. Ingen om bord har bemærket noget usædvanligt ved anløb af havnene. Vind NordNordØst på 7 sekundmeter, snebyger.

torsdag 29. november, 1973 - lørdag 2. februar, 1974
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

søndag 3. februar, 1974
Forsejlet fra Halsskov til Helsingør på 8 timer 7 minutter.

mandag 4. februar, 1974 - torsdag 14. februar, 1974
Helsingør skibsværft, garantieftersyn.

torsdag 14. februar, 1974 - mandag 25. februar, 1974
I dok på Helsingør skibsværft fra den 14. februar kl. 16.00 til den 25. februar kl. 02.00.

mandag 25. februar, 1974 - torsdag 28. februar, 1974
Helsingør skibsværft, garantieftersyn.

torsdag 28. februar, 1974 - fredag 1. marts, 1974
Forsejlet fra Helsingør til Halsskov nat efter 28. februar på 9 timer 18 minutter.

fredag 1. marts, 1974
Skrivelse fra færgen: Tur 1174 afgang Halsskov kl. 17.51. Kl. 18.16 varskoede maskinen stop på bagbords maskine, da et leje løb varmt. For nærmere undersøgelse kunne bagbord maskine og bovpropel ikke benyttes. Færgen ankom leje 3 i Knudshoved kl. 19.05 for styrbord maskine, vind SydØst 5-6 strøm jævn nordgående. Da M/F Arveprins Knud sejlede som tredækker, måtte der skiftes leje. Strømforbruget blev reduceret til minimum, og bovpropellen kunne benyttes med forsigtighed. Kl. 19.44 afsejlet leje 3 Knudshoved for styrbrod maskine og bovpropel, ankom leje 2 kl. 20.02. Kl. 20.41 afsejlet Knudshoved for styrbord maskine og bovpropel, ankomst leje 3 i Halsskov kl. 22.23.
Maskinen skriver: Meddeler herved at M/F Romsø har fået maskinhavari på bagbord hovedmotor hovedleje 3 kl. 18.17 den 1.marts 1974. Efter stop af bagbord hovedmotor sejlede færgen til Knudshoved havn på styrbord motor ankomst kl. 19.05. Færgen returnerede til Halsskov havn på styrbord motor for reparation af lejet. Tursejlads aflyst indtil videre..

fredag 1. marts, 1974 - lørdag 9. marts, 1974
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

lørdag 9. marts, 1974 - søndag 10. marts, 1974
Reparation i Halsskov.

søndag 10. marts, 1974 - mandag 25. marts, 1974
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

mandag 25. marts, 1974 - onsdag 27. marts, 1974
Reparation i Halsskov.

onsdag 27. marts, 1974 - tirsdag 23. april, 1974
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

tirsdag 23. april, 1974
Reparation i Halsskov.

tirsdag 23. april, 1974 - mandag 10. juni, 1974
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

mandag 10. juni, 1974
Ud af fart for maling i Halsskov.

mandag 10. juni, 1974 - mandag 17. juni, 1974
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

mandag 17. juni, 1974
Ud af fart for maling i Halsskov.

mandag 17. juni, 1974 - lørdag 30. november, 1974
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

lørdag 30. november, 1974 - søndag 1. december, 1974
Reparation i Halsskov.

søndag 1. december, 1974 - søndag 5. januar, 1975
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

søndag 5. januar, 1975 - lørdag 1. februar, 1975
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

søndag 2. februar, 1975 - fredag 4. april, 1975
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

fredag 4. april, 1975 - søndag 6. april, 1975
Reparation i Halsskov.

søndag 6. april, 1975 - fredag 18. april, 1975
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

fredag 18. april, 1975 - søndag 20. april, 1975
Reparation i Halsskov.

søndag 20. april, 1975 - fredag 2. maj, 1975
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

fredag 2. maj, 1975 - søndag 4. maj, 1975
Reparation i Halsskov.

søndag 4. maj, 1975 - mandag 9. juni, 1975
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

mandag 9. juni, 1975
Reparation i Halsskov.

mandag 9. juni, 1975 - søndag 24. august, 1975
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

mandag 25. august, 1975
Forsejlet fra Halsskov til Helsingør på 7 timer 20 minutter.

mandag 25. august, 1975 - mandag 1. september, 1975
Helsingør skibsværft, årligt eftersyn. Der blev indrettet puslerum til mødre med småbørn.

mandag 1. september, 1975 - mandag 15. september, 1975
I dok på Helsingør skibsværft fra den 1. september kl. 22.00 til den 15. september kl. 13.30.

mandag 15. september, 1975 - fredag 19. september, 1975
Helsingør skibsværft, årligt eftersyn.

lørdag 20. september, 1975
Forsejlet fra Helsingør til Halsskov på 9 timer 50 minutter.

søndag 21. september, 1975 - fredag 24. oktober, 1975
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

fredag 24. oktober, 1975 - lørdag 25. oktober, 1975
Reparation i Halsskov fra ca. kl. 22.20 til kl. 09.00.

lørdag 25. oktober, 1975
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved (5 dobbeltture).

lørdag 25. oktober, 1975 - søndag 26. oktober, 1975
Reparation i Halsskov fra ca. kl. 21.10 til søndag kl. ca. 10.00.

søndag 26. oktober, 1975 - mandag 27. oktober, 1975
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved (9 dobbeltture).

mandag 27. oktober, 1975 - februar, .10.
975 til 10.11 aften 10.11.1975 Reparation i Halsskov fra mandag 27. oktober kl. ca. 07.30 til 10. november kl. ca. 20.00.

tirsdag 11. november, 1975 - lørdag 3. januar, 1976
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

lørdag 3. januar, 1976
Skrivelse fra færgen: Svær søgang ved Knudshovedhavn den 3. januar 1976. Efter svajningen ved Knudshoved på færge 1190 foretog færgen dags dato nogle meget kraftige rulninger i den svære sø. I restaurationen faldt en del service med mere på dørken og knustes. Der skete ingen personsskade. Vinden var NordVestlig styrke 10, og færgens bevægelser var væsentlig voldsommere, end man havde forudset. I anledning af ovennævnte udsendte man inden afgang på næste tur en højttalermeddelelse til passagererne, hvor man advarede om, at der ville forekomme en del slingerage straks, når færgen forlod havnen. Man varskoede endvidere Halsskov færgehavn om at færgen ikke kunne overføre høje lastbiler og busser på den følgende tur.

lørdag 3. januar, 1976 - mandag 5. april, 1976
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

mandag 5. april, 1976
Skrivelse fra færgen: Under sejlads med M/F Romsø den 5. april 1976, afgang Halsskovhavn kl. 17.46 var man ude for en episode, der meget let kunne have udviklet sig til kollision med det finske skib Bore 11 af Åbo. Under sejladsen mod Østerrenden havde man Bore 11 for nordgående cirka 40 grader om bagbord. Bore 11 gjorde ikke tegn til at ville gå af vejen for Romsø, hvorfor der blev afgivet opmærksomhedssignaler i en afstand af af 1 sømil. Da Bore 11 stadig ikke reagerede, blev maskintelegrafen 0-stillet, og et øjeblik senere, kl. 18.05 blev bakket fuld kraft på begge maskiner samtidig med at man med fløjten afgav 3 korte toner. Bore 11 mindskede nu fart og skønt han var meget tæt på Romsø og cirka 10 grader om bagbord drejede han nu styrbord ind mod Romsø, der nu lå stoppet. For endnu en gang at afværge en kollision bakkedes igen fuld kraft på begge maskiner og igen blev afgvet 3 korte toner. Bore 11 fortsatte derpå foran om Romsø og Nordpå i ruten, hvorefter Romsø fortsatte mod Knudshoved havn ankomst kl. 18.45. Afstanden mellem Bore 11 og Romsø, da denne bakkede 2. gang var cirka en halv til en hel skibslængde.

mandag 5. april, 1976 - tirsdag 20. april, 1976
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

tirsdag 20. april, 1976 - fredag 23. april, 1976
Reparation i Halsskov.

lørdag 24. april, 1976 - mandag 17. maj, 1976
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

mandag 17. maj, 1976 - fredag 21. maj, 1976
Reparation i Halsskov.

fredag 21. maj, 1976 - fredag 16. juli, 1976
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

fredag 16. juli, 1976 - lørdag 17. juli, 1976
Reparation i Halsskov.

lørdag 17. juli, 1976 - lørdag 31. juli, 1976
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

lørdag 31. juli, 1976
Skrivelse fra færgen: Brand i bilmotor: Under losning af færge 2151 dags dato kl. cirka 16.10 observerede matros der viste biler i land fra mellemste bildæk, at der slog flammer og røg ud fra motoren (åben motor) på en "Ranch Byggy". Matrosen sprang til med en skumslukker og overdængede den brændende benzin, der løb ud under bilerne. Overstyrmand der kom gående på dækket så røgen, sprang til med en pulverslukker og oversprøjtede den brændende motor. I løbet af få sekunder var ilden slukket. Losningen fortsattes, og den beskadigede bil blev skubbet i land. Den pågældende tur var færgen fuldt lastet, og ved brandens opståen var mellemste dæk halvt fyldt med biler. På grund af tidnød (omstilling af mellemste dæk og lastning) nåede man ikke at få navnet på føreren af den brændende bil. Det skal bemærkes, at skadernes omfang blev stærkt begrænset af matrosens og overstyrmandens hurtige indgriben og handlemåde og anden matros hurtige aktivering af brandalarmen. På grund af rengøring efter slukningsmidlerne afsejlede færge 1163 med cirka 15 minutters forsinkelse.

lørdag 31. juli, 1976 - søndag 14. november, 1976
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

søndag 14. november, 1976
Forsejlet fra Halsskov til Helsingør på 9 timer 2 minutter.

søndag 14. november, 1976 - onsdag 17. november, 1976
Helsingør skibsværft, årligt eftersyn.

onsdag 17. november, 1976 - tirsdag 30. november, 1976
I dok på Helsingør skibsværft fra den 17. november kl. 10.00 til den 30. november kl. 13.00.

tirsdag 30. november, 1976 - onsdag 15. december, 1976
Helsingør skibsværft, årligt eftersyn.

onsdag 15. december, 1976
Sejlet prøvetur fra kl. 15.44 til kl. 18.30.

onsdag 15. december, 1976 - torsdag 16. december, 1976
Forsejlet fra Helsingør til Halsskov på 7 timer 50 minutter, kompasrettet undervejs.

torsdag 16. december, 1976 - fredag 17. december, 1976
Oplagt i Halsskov for tilrigning.

fredag 17. december, 1976 - lørdag 16. april, 1977
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

lørdag 16. april, 1977
Reparation i Halsskov.

lørdag 16. april, 1977 - lørdag 19. november, 1977
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

søndag 20. november, 1977
forsejlet fra Halsskov til Helsingør på 9 timer 15 minutter.

søndag 20. november, 1977 - tirsdag 29. november, 1977
Helsingør skibsværft, årligt eftersyn.

tirsdag 29. november, 1977 - mandag 12. december, 1977
I dok på Helsingør skibsværft fra den 29. november kl. 23.00 til den 12. december kl. 21.00.

mandag 12. december, 1977 - lørdag 17. december, 1977
Helsingør skibsværft, årligt eftersyn.

lørdag 17. december, 1977
forsejlet fra Helsingør til Halsskov på 9 timer 10 minutter, kompasrettet undervejs.

søndag 18. december, 1977 - søndag 29. januar, 1978
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

søndag 29. januar, 1978
Skrivelse fra færgen: Den 29. januar 1978 kl. 15.55 på tur 1151 udbrød der brand i ledningsnettet på en personbil (Volvo 144) på øverste bildæk. Brandvagten opdagede det straks og tømt sin pulverslukker i brandstedet. Akkumulatoren blev afbrudt resten af turen, og ved ankomst Knudshoved blev vognen kørt i land til sidst. Færgen var fuldt lastet på turen, og uheldet medførte ingen forsinkelser.

søndag 29. januar, 1978 - torsdag 23. februar, 1978
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

torsdag 23. februar, 1978
Skrivelse fra færgen: Ved afløsning den 23. februar 1978 kl. 20.00 varskoede skibsfører, at der var meget høj sø i leje 3 i Knudshoved og da det samtidigt var meget lavvande, kunne det være betænkeligt at fortsætte sejladsen. Jeg talte derfor med skibsfører på Arveprins Knud. Han mente, at sejladsen burde indstilles, for ikke at sætte lejet ud af drift, ved at beskadige den sydlige anstødspæl. Sejladsen blev herefter indstillet. Klokken cirka 00.30 kontaktede jeg føreren af Fyn for at høre om vejret havde bedret sig. Han oplyste at vinden var gået mere i syd samt at vandstanden var stigende. På grundlag heraf mente jeg, at besejling af leje 3 kunne gennemføres, og klokken 01.23 afgik Romsø fra Halsskov. Efter ankomst til Knudshoved meddelte jeg skibsføreren på Arveprins Knud at besejling af leje 3 var muligt. Sejladsen blev genoptaget i fuldt omfang.

torsdag 23. februar, 1978 - mandag 20. marts, 1978
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

mandag 20. marts, 1978
Skrivelse fra færgen: På færge 1053 kl. 06.00 løb færgens forror i borde, da færgen befandt sig ved Sprogøbøjen. Maskinen blev varskoet, og det var nødvendigt at tage farten af færgen, for at få roret tilbage midtskibs. 1.maskinmester gik straks til forrreste styremaskinrum for at undersøge sagen, og det viste sig, at der var opstået en alvorlig revne i en olietank ved styremaskineriet. 1.maskinmester kunne straks melde, at styremaskinen ikke ville kunne anvendes foreløbig, hvorfor man vendte om og returnerede til Halsskovhavn med langsom fart. Kommandoposten i Korsør blev underrettet, ligesom færgens fasthold blev varskoet gennem A-funktionen. Færgen ankom til Halsskovhavn kl. 06.55, hvor bilerne blev bakket i land og overført til Arveprins Knud.

mandag 20. marts, 1978 - torsdag 27. april, 1978
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

torsdag 27. april, 1978 - søndag 7. maj, 1978
Oplagt i Knudshoved som følge af strejke blandt restaurationsmedarbejderne.

søndag 7. maj, 1978 - mandag 7. august, 1978
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

mandag 7. august, 1978 - tirsdag 8. august, 1978
Reparation i Halsskov.

tirsdag 8. august, 1978 - tirsdag 2. januar, 1979
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

tirsdag 2. januar, 1979
Forsejlet fra Halsskov kl. 10.45 til Århus på 4 timer 35 minutter.

tirsdag 2. januar, 1979 - torsdag 25. januar, 1979
I dok på Aarhus værft fra 2. januar kl. 19.30 til 25. januar kl. 05.50, den 9. januar måtte dokken sænkes en halv meter fra kl. 15.30 til 19.00 for fjernelse af is.

tirsdag 2. januar, 1979 - lørdag 27. januar, 1979
Aarhus værft, årligt eftersyn.

torsdag 25. januar, 1979 - lørdag 27. januar, 1979
Aarhus værft, årligt eftersyn.

lørdag 27. januar, 1979
Forsejlet fra Århus til Halsskov på 6 timer 15 minutter, ankomst kl. 16.05.

søndag 28. januar, 1979 - torsdag 24. maj, 1979
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

torsdag 24. maj, 1979
Forsejlet fra Halsskov kl. 17.00 til Svendborg på 3 timer 15 minutter.

torsdag 24. maj, 1979 - lørdag 26. maj, 1979
Svendborg værft, isdokning, i dok fra 24.05 kl. 21.00 til 26.05 kl. 19.40.

lørdag 26. maj, 1979 - søndag 27. maj, 1979
Forsejlet fra Svendborg på 2 timer 50 minutter til Halsskov, ankomst kl. 00.04.

søndag 27. maj, 1979 - mandag 8. oktober, 1979
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

mandag 8. oktober, 1979 - fredag 12. oktober, 1979
Oplagt i halsskov fra 8. oktober om morgenen til 12. oktober.

fredag 12. oktober, 1979 - lørdag 13. oktober, 1979
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

lørdag 13. oktober, 1979
Ved afgangen fra Halsskov kl. 15.15 kunne man ikke bjerge broklap til mellemdækket, og da der statdig ikke var nogen løsning kl. 16.05 bakkede man de 300 biler i land, 250 af de 300 biler blev overført med Arveprins Knud kl 16.30, og Romsø's besætning gik så over i Halsskov da denne kom ind kl. cirka 17.00 og afsejlede kl. 17.15 med resten af de efterladte biler fra Romsø og Arveprins Knuds efterladte biler fra færge 1163 afgang kl. 16.30. Romsø i fart næste dags morgen.

søndag 14. oktober, 1979 - lørdag 5. januar, 1980
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

søndag 6. januar, 1980
Forsejlet fra Halsskov kl. 15.41 til Århus på 5 timer.

søndag 6. januar, 1980 - mandag 7. januar, 1980
Aarhus værft, årligt eftersyn.

mandag 7. januar, 1980 - tirsdag 15. januar, 1980
I dok på Aarhus værft fra 7. januar kl. 08.55 til 15. januar kl. 06.40.

tirsdag 15. januar, 1980 - lørdag 2. februar, 1980
Aarhus værft, årligt eftersyn.

lørdag 2. februar, 1980
Forsejlet fra Århus på 5 timer 55 minutter til Halsskov, ankomst kl. 15.12.

lørdag 2. februar, 1980
Tilsyneladende gået i fart kl. 20.15 efter værftsophold.

lørdag 2. februar, 1980 - fredag 4. juli, 1980
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

fredag 4. juli, 1980 - lørdag 5. juli, 1980
Reparation i Knudshoved.

lørdag 5. juli, 1980 - torsdag 21. august, 1980
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

torsdag 21. august, 1980
Skrivelse fra færgen: Lokalisering af havareret sejlbåd. Ved afgang fra Knudshoved, tur 2213 kl. 21.32, den den 21.08.1980, modtog vi melding om - at fiskekutter Hekla fra Nyborg, ønskede assistance for lokalisering af havareret sejlbåd - med antagelig position syd for Knudshoved havn. Kl. 21.45 blev sejlbåden lokaliseret til en position cirka halvanden sømil nord for Vresen. Kl. 21.53 havde Hekla kontakt med sejlbåden, og vi fortsatte sejladsen mod Halsskov med ankomst kl. 22.38.

torsdag 21. august, 1980 - lørdag 20. december, 1980
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

lørdag 20. december, 1980
Maskinreparation på styrbord hovedmotor cylinder 1, to dobbeltture aflyst.

lørdag 20. december, 1980 - lørdag 3. januar, 1981
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

søndag 4. januar, 1981 - mandag 5. januar, 1981
Forsejlet fra Halsskov til Århus, 4. januar sejlet i 4 timer 40 minutter, så ankret, næste dag 5. januar sejlet ind til dok på 1 time 25 minutter.

mandag 5. januar, 1981 - tirsdag 27. januar, 1981
I dok på Aarhus værft fra 5. januar kl. 10.30 til 27. januar kl. 15.10.

tirsdag 27. januar, 1981 - torsdag 12. februar, 1981
Aarhus værft, årligt eftersyn, restaurant ombygget buffet, skibet ændret til fueloliedrift.

torsdag 12. februar, 1981
Forsejlet fra Århus til Halsskov.

torsdag 12. februar, 1981 - lørdag 11. april, 1981
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

lørdag 11. april, 1981
Skrivelse fra færgen: Kollision med kajmur. Lørdag den 11. april 1981 anduvede M/F Romsø Halsskovhavnen på tur 2064 med ankomst Halsskov kl. 07.32. Ved anduvningen var der stille og usædvanlig tæt tåge (0 - 10 meter) og man fik ingen øjenkending af fyrbåken "Tyren" og havnemolerne. Kursen blev korrigeret ved hjælp af radar - igennem hvilket man søgte at placere færgen i passende afstand fra den nordlige lejeside (leje 1) for, efter øjenkending af yderenden, at dreje bagbord ind mod den nordlige lejeside. Imidlertid fik man meget sent kending af yderenden. Da man blev klar over at afstanden til den nordlige lejeside var større end tilsigtet, blev der slået fuld kraft bak på begge maskiner og fuld udlægning på bovpropelleren til tryk mod bagbord. Det viste sig imidlertid, at farten gennem vandet (som var meget vanskelig at bedømme da broens højde over vandet er 15 meter) var for høj, og færgen ramte betonkajen mellem leje 1 og leje 2 med meget ringe fart. Ved en efterfølgende undersøgelse konstateredes det, at der ikke var sket personskade eller skade på skibsskroget. Derimod revnede betonkajen på et stykke af cirka 6 meter. Desuden blev et mindre parti service og øl/vand i restaurationen ødelagt.

lørdag 11. april, 1981 - mandag 3. august, 1981
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

mandag 3. august, 1981 - tirsdag 4. august, 1981
Reparation i Halsskov.

tirsdag 4. august, 1981 - søndag 23. august, 1981
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

søndag 23. august, 1981
Skrivelse fra færgen: Umidelbart efter afgang fra Knudshoved kl. 19.02 på tur 2190 modtog M/F Romsø en PAN-meddelelse fra et tysk lystfartøj "Anna Maria" om, at en person var faldet over bord på position 55 grader 20 minutter nord, 10 grader 50 minutter øst (ca. 2 sømil nord for Knudshoved havn). Det besluttedes at ændre kurs mod den opgivne position, og færgen ankom til stedet kl. 19.20 med styrbord redningsbåd operationsklar og skærpet udkig. Sammen med et mindre antal tilkomne lystfartøjer afsøgtes området i ca. 15 minutter. Kl. 19.40 overlod man ledelsen af eftersøgningen til helikopter nr. 277 fra søredningstjenesten. Umiddelbart derefter fortsattes sejladsen nord om Sprogø med ankomst Halsskov kl. 20.26 - ca. en halv time forsinket. Forsinkelsen indhentedes på den efterfølgende dobbelttur.

søndag 23. august, 1981 - torsdag 19. november, 1981
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

torsdag 19. november, 1981 - fredag 20. november, 1981
Reparation i Halsskov, tre dobbeltture aflyst.

fredag 20. november, 1981 - søndag 3. januar, 1982
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

søndag 3. januar, 1982
Forsejlet fra Halsskov til Frederikshavn på 9 timer 55 minutter.

søndag 3. januar, 1982 - lørdag 30. januar, 1982
Frederikshavn værft.

lørdag 30. januar, 1982
Forsejlet fra Frederikshavn på 11 timer 11 minutter.

søndag 31. januar, 1982 - torsdag 1. april, 1982
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

torsdag 1. april, 1982
Skrivelse fra færgen/maskinen: På tur 2163 dags dato kl. 16.58 "blafrede" forroret kortvarigt, og løb derefter i borde med et hørligt brag. Færgen blev stoppet og en nærmere inspektion viste at rorkvadranten var knækket midt over i bøsningen til rorstammen, så denne ikke kunne bevæges af styremaskine- eller midtstillingspumper. Færgen fortsatte derefter langsomt til Halsskov for oplægning.
Skrivelse fra færgen/dækket: Færgen var afgået fra Knudshoved tur 2163 kl. 16.40 fuldt lastet. Kl. 16.58 begyndte forroret pludselig at blafre, hvorfor forrorspumpen omgående blev startet og stigningen taget af skruerne. Imidlertid løb roret i borde med stor kraft med det resultat, at kvadranten blev sprængt. Efter losning i Halsskov ankomst kl. 17.48 blev færgen forhalet til leje 3 ankomst kl. 18.09 og oplagt.

fredag 2. april, 1982 - tirsdag 6. april, 1982
Reparation i Halsskov, da "kvadranten til forroret" var gået i stykker. Man lånte en kvadrant fra færgen Dronning Margrethe II for at få Romsø i fart.

tirsdag 6. april, 1982
Sejlet prøvetur om aftenen efter reparation, gået i fart kl. 22.45.

tirsdag 6. april, 1982 - mandag 17. maj, 1982
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

mandag 17. maj, 1982
Forsejlet fra Halsskov kl. 08.00 til Frederikshavn på 9 timer 40 minutter.

mandag 17. maj, 1982 - mandag 24. maj, 1982
Frederikshavn værft.

mandag 24. maj, 1982
Forsejlet fra Frederikshavn på 9 timer 45 minutter.

tirsdag 25. maj, 1982 - mandag 27. september, 1982
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

mandag 27. september, 1982
Oplagt fra kl. 08.15 til kl. 20.15 for grundet havareret turbolader på styrbord hovedmotors A-side.

mandag 27. september, 1982 - torsdag 2. december, 1982
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

torsdag 2. december, 1982
To dobbeltture ikke udført på grund af afholdt hovedsyn.

torsdag 2. december, 1982 - søndag 2. januar, 1983
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

søndag 2. januar, 1983
Forsejlet til Aalborg på 9 timer 55 minutter.

søndag 2. januar, 1983 - fredag 28. januar, 1983
Aalborg værft.

fredag 28. januar, 1983 - lørdag 29. januar, 1983
Forsejlet fra Aalborg på 12 timer 59 minutter.

lørdag 29. januar, 1983 - fredag 25. februar, 1983
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

fredag 25. februar, 1983
Kompasrettet.

fredag 25. februar, 1983 - mandag 9. maj, 1983
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

mandag 9. maj, 1983 - tirsdag 10. maj, 1983
Oplagt i Halsskov havn fra den 9.maj fra kl. 07.35 til den 10. maj kl. 01.17 for eftersyn og udskiftning af sikringsblik og sammenspænding af stempler på bagbord hovedmotors cylindre A2, B2 og A4.

tirsdag 10. maj, 1983 - lørdag 11. juni, 1983
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

lørdag 11. juni, 1983 - søndag 12. juni, 1983
Reparation i Halsskov. Oplagt fra den 11. juni fra kl. 17.30 til den 12. juni kl. 07.45, stempel styrbord A2 trukket og låseblik for sammenspænding af stempeltop udskiftet.

søndag 12. juni, 1983 - torsdag 14. juli, 1983
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

torsdag 14. juli, 1983
Udskiftning af udstødsventil bagbord hovedmotor cylinder 2B (1 dobbelttur aflyst).

torsdag 14. juli, 1983 - lørdag 16. juli, 1983
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

lørdag 16. juli, 1983
Udskiftning af udstødsventil styrbord hovedmotor cylinder 3A (1 dobbelttur aflyst).

lørdag 30. juli, 1983 - søndag 31. juli, 1983
Reparation i Halsskov, oplagt fra kl. 17.30 til kl. 07.30 næste dag på grund af udskiftning af sikringsblik stemplerne bagbord hovedmotor cylinder A5 og B2.

søndag 31. juli, 1983 - søndag 28. august, 1983
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

søndag 28. august, 1983
Aflyst dobbeltturen 2163 og 1174 aflyst grundet havareret udstødsventil.

søndag 28. august, 1983 - fredag 2. september, 1983
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

fredag 2. september, 1983 - lørdag 3. september, 1983
Reparation i Halsskov, to dobbeltture mindre.

lørdag 3. september, 1983 - fredag 28. oktober, 1983
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

fredag 28. oktober, 1983 - lørdag 29. oktober, 1983
Maskinreparation i Halsskov skiftet cylinderdæksel styrbord A 1.

lørdag 29. oktober, 1983 - fredag 18. november, 1983
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

fredag 18. november, 1983
Oplagt fra kl. 03.45 til kl. 12.49 på grund af lækage af saltvandsrør.

fredag 18. november, 1983 - mandag 21. november, 1983
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

mandag 21. november, 1983 - tirsdag 22. november, 1983
Oplagt fra kl. 22.48 til kl. 01.16 på grund af læk ladeluftkøler bagbord A.

onsdag 23. november, 1983
På rejse fra Halsskov til Knudshoved med passagerer og biler.
Brand i krumtaphus til bagbord hovedmotor. Uopklaret.
Reparation i Knudshoved til kl. 14.00 hvor færgen sejlede til Halsskov.

onsdag 23. november, 1983 - torsdag 24. november, 1983
Reparation i Halsskov fra kl. 15.06 til 24. november kl. 17.57 på grund af stempelhavari samt dækselskift bagbord A3.

torsdag 24. november, 1983 - tirsdag 29. november, 1983
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

tirsdag 29. november, 1983 - torsdag 1. december, 1983
Oplagt i Halsskov fra 29. november kl. 20.00 til 1. december kl. 07.45 for dækselskift på bagbord hovedmotors cylindre A1-2-4-5.

torsdag 1. december, 1983 - mandag 12. december, 1983
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

mandag 12. december, 1983 - tirsdag 13. december, 1983
Oplagt i Knudshoved fra kl. cirka 21.15 til kl. 01.10 for reparation af havari på rorbevægelse for styrbord agterror, turene 2213-1224-2235-1011 aflyste.

tirsdag 13. december, 1983 - søndag 18. december, 1983
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

søndag 18. december, 1983
Oplagt i Halsskov fra kl. ca. 00.40 til kl. 21.00 for reparation af bagbord turbolader B.

søndag 18. december, 1983 - lørdag 31. december, 1983
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

søndag 1. januar, 1984
Forsejlet fra Storebælt på 4 timer 22 minutter til Nakskov med ankomst kl. 14.30.

søndag 1. januar, 1984 - torsdag 2. februar, 1984
Nakskov værft.

torsdag 2. februar, 1984
Forsejlet fra Nakskov kl. 08.15 til Storebælt på 4 timer 46 minutter.

fredag 3. februar, 1984 - torsdag 8. marts, 1984
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

torsdag 8. marts, 1984
Turene 1074 og 2090 aflyst på grund af hovedmotor udstødsventilskift.

torsdag 8. marts, 1984 - fredag 9. marts, 1984
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

fredag 9. marts, 1984 - lørdag 10. marts, 1984
Maskinreparation i Knudshoved. Turene 2213 og 1224 aflyst på grund af hovedmotor cylinderdæksel skift.

lørdag 10. marts, 1984 - fredag 16. marts, 1984
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

fredag 16. marts, 1984 - lørdag 17. marts, 1984
Maskinreparation i Knudshoved. Turene 2213 og 1224 aflyst på grund af olieløb og eftersyn for eventuelt løsgående, 1 stk knækket låseblik fra styrbord hovedmotor cylinder A1 fundet.

lørdag 17. marts, 1984 - lørdag 5. maj, 1984
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

lørdag 5. maj, 1984
Maskinreparation i Halsskov, oplagt fra kl. 07.43 til kl. 20.15 bagbord hovedmotor cylinder B3 dæksel D 2057 aftaget og D 2083 monteret.

lørdag 5. maj, 1984 - søndag 3. juni, 1984
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

søndag 3. juni, 1984 - tirsdag 26. juni, 1984
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

tirsdag 26. juni, 1984 - torsdag 28. juni, 1984
Reparation i Halsskov.

torsdag 28. juni, 1984 - tirsdag 17. juli, 1984
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

tirsdag 17. juli, 1984
Forsejlet fra Halsskov til Svendborg på 3 timer 35 minutter.

onsdag 18. juli, 1984 - torsdag 19. juli, 1984
Svendborg værft, i dok fra 18. juli kl. 06.00 til 19. juli kl. 00.20 for reparation af drivskrueblad nr. 3 styrbord og nr. 6 bagbord.

torsdag 19. juli, 1984
Forsejlet fra Svendborg til Halsskov på 2 timer 52 minutter.

torsdag 19. juli, 1984 - lørdag 25. august, 1984
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

lørdag 25. august, 1984
Udchartret til udflugtssejlads for Albani-Bryggerierne fra kl. ca. 17.30 til midnat.

lørdag 25. august, 1984 - lørdag 19. januar, 1985
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

lørdag 19. januar, 1985 - søndag 3. februar, 1985
Oplagt for "Off-Hire" ("værftsophold" ved kaj) i Halsskov leje 3 fra 19. januar kl. 06.30 til 3. februar kl. 08.12.

søndag 3. februar, 1985 - mandag 4. februar, 1985
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

mandag 4. februar, 1985 - tirsdag 5. februar, 1985
Reparation i Halsskov.

tirsdag 5. februar, 1985 - mandag 8. april, 1985
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved. Forsejlet fra Storebælt til Svendborg.

tirsdag 9. april, 1985 - torsdag 18. april, 1985
Svendborg værft, isdokning, i dok fra 9. april kl. 10.45 til 18. april kl. 06.50 Forsejlet fra Svendborg til Storebælt, kompasser korrigeret undervejs.

fredag 19. april, 1985 - onsdag 24. april, 1985
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

onsdag 24. april, 1985 - torsdag 25. april, 1985
Reparation i Halsskov.

torsdag 25. april, 1985 - lørdag 17. august, 1985
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

lørdag 17. august, 1985 - søndag 18. august, 1985
Reparation i Halsskov.

søndag 18. august, 1985 - fredag 10. januar, 1986
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

lørdag 11. januar, 1986 - søndag 12. januar, 1986
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

søndag 12. januar, 1986 - fredag 28. februar, 1986
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

lørdag 1. marts, 1986 - søndag 2. marts, 1986
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

søndag 2. marts, 1986 - mandag 21. april, 1986
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

mandag 21. april, 1986 - onsdag 23. april, 1986
Maskinreparation i Halsskov leje 3.

onsdag 23. april, 1986 - tirsdag 27. maj, 1986
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

tirsdag 27. maj, 1986
På rejse fra Knudshoved til Halsskov med passagerer og biler.
Kollision i Storebælt syd for Halsskov Rev ved "Tyren".
Søforklaring 10. juni i Korsør. Afgav ikke tågesignal. Kl. ca. 13.30 kollision med Sprogø ud for Halsskov, skader på færgen, men ingen tilskadekomne, kl. 13.53 ankom færgen til Halsskov leje 3 for udlosning.br> Forsejlet fra Storebælt kl. 23.25 til Århus.
Retten i Korsør lagde i januar 1987 hele skylden på Sprogø's skibsfører og overstyrmand, der fik bøder på 4.000 kr (skibsføreren) for groft at tilsidesætte pligter og 2.000 kr (overstyrmanden) for grov fejl og forsømmelse
.

onsdag 28. maj, 1986 - tirsdag 3. juni, 1986
Aarhus værft, reparation af skaderne fra kollisionen.

tirsdag 3. juni, 1986 - onsdag 11. juni, 1986
Stod tør i dok I på Aarhus værft fra 3. juni kl. 05.50 til 11. juni kl. 06.45.

onsdag 11. juni, 1986 - torsdag 12. juni, 1986
Aarhus værft, reparation af skaderne fra kollisionen.

torsdag 12. juni, 1986
Forsejlet fra Århus til Storebælt på 4 timer 45 minutter.

fredag 13. juni, 1986 - søndag 15. juni, 1986
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

søndag 15. juni, 1986 - mandag 16. juni, 1986
Oplagt fra kl. 16.20 til kl. 02.30 på grund af styremaskinesvigt. Det viste sig at være en O-ring, der var kommet i klemme i glideren på forreste styremaskines oliepumpe.

mandag 16. juni, 1986 - mandag 11. august, 1986
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

mandag 11. august, 1986
På rejse fra Knudshoved til Halsskov havn.
Kollision i Storebælt syd for Halsskov Rev.
Søforklaring 22.september i Korsør. Uopklaret. Kollideret med tysk skoleskib Seute Deern, der var for sydgående.

mandag 11. august, 1986 - søndag 26. oktober, 1986
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

søndag 26. oktober, 1986 - mandag 27. oktober, 1986
Forsejlet fra Halsskov til Fredericia på 5 timer 20 minutter.

mandag 27. oktober, 1986
Fredericia værft.

mandag 27. oktober, 1986 - fredag 7. november, 1986
Stod tør i dok 2 på Fredericia værft fra 27. oktober kl. 07.30 til 7. november kl. 13.20.

fredag 7. november, 1986
Fredericia værft.

fredag 7. november, 1986 - lørdag 8. november, 1986
Forsejlet fra Fredericia kl. cirka 20.00 til Frederikshavn ankomst kl. cirka 10.00.

lørdag 8. november, 1986 - tirsdag 3. februar, 1987
Frederikshavn værft, for modernisering, især restaurantområde.

tirsdag 3. februar, 1987 - onsdag 4. februar, 1987
Forsejlet fra Frederikshavn til Halsskov på 13 timer.

onsdag 4. februar, 1987 - torsdag 5. februar, 1987
Oplagt i Halsskov.

torsdag 5. februar, 1987 - torsdag 12. februar, 1987
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

torsdag 12. februar, 1987
På rejse fra Knudshoved til Halsskov med passagerer og biler.
Kollision i Storebælt ud for Halsskov ved "Tyren".
Søforklaring 12. marts i Korsør. Kl. ca. 08.32 kollision med Sprogø i tåge og is, ingen skader af betydning, og færgen kunne fortsætte i fart.

torsdag 12. februar, 1987 - søndag 22. februar, 1987
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

søndag 22. februar, 1987 - mandag 23. februar, 1987
Forsejlet fra Halsskov kl. cirka 16.00 til Frederikshavn på 12 timer 18 minutter.

mandag 23. februar, 1987 - tirsdag 3. marts, 1987
Stod tør i dok 3 på Frederikshavn værft fra 23. februar kl. 07.25 til 3. marts kl. 04.45 for færdiggørelse af modernisering.

tirsdag 3. marts, 1987 - fredag 6. marts, 1987
Frederikshavn værft, for færdiggørelse af modernisering.

fredag 6. marts, 1987
Forsejlet fra Frederikshavn til Halsskov på 9 timer 45 minutter.

fredag 6. marts, 1987 - søndag 8. marts, 1987
Oplagt i Halsskov.

søndag 8. marts, 1987 - torsdag 16. april, 1987
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

torsdag 16. april, 1987
Kompasrettet .

torsdag 16. april, 1987 - mandag 4. maj, 1987
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

mandag 4. maj, 1987 - tirsdag 5. maj, 1987
Reparation i Halsskov.

tirsdag 5. maj, 1987 - fredag 15. maj, 1987
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

fredag 15. maj, 1987 - lørdag 16. maj, 1987
Reparation i Halsskov.

lørdag 16. maj, 1987 - tirsdag 4. august, 1987
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

tirsdag 4. august, 1987
Reparation i Halsskov.

tirsdag 4. august, 1987 - lørdag 19. september, 1987
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

lørdag 19. september, 1987 - søndag 20. september, 1987
Reparation i Halsskov.

søndag 20. september, 1987 - mandag 5. oktober, 1987
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

mandag 5. oktober, 1987 - tirsdag 6. oktober, 1987
Reparation i Halsskov.

tirsdag 6. oktober, 1987 - lørdag 17. oktober, 1987
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

lørdag 17. oktober, 1987
Dykker fandt et stykke kasteliniegods viklet om navet på styrbord skrue, det blev fjernet.

lørdag 17. oktober, 1987 - fredag 18. december, 1987
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

fredag 18. december, 1987 - lørdag 19. december, 1987
Reparation i Halsskov.

lørdag 19. december, 1987 - fredag 8. januar, 1988
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

fredag 8. januar, 1988 - søndag 10. januar, 1988
Maskinreparation i Halsskov, på bagbord hovedmotor blev cylinderforing B1 trukket og 0-ringene skiftet, på styrbord hovedmotor blev VULKAN-koblingen skiftet.

søndag 10. januar, 1988 - lørdag 27. februar, 1988
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

lørdag 27. februar, 1988
Inspektører (dykkere) fra Bureau Veritas foretog inspektion af skibsbund ud- og indvendig under opankring på klart vand, intet at bemærke.

lørdag 27. februar, 1988 - fredag 11. marts, 1988
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

fredag 11. marts, 1988 - søndag 13. marts, 1988
Maskinreparation i Halsskov, bagbord hovedmotor cylinder 5 trukket nye 0-ringe og ny slidring.

søndag 13. marts, 1988 - søndag 29. maj, 1988
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

søndag 29. maj, 1988
Kompasrettet.

søndag 29. maj, 1988 - søndag 26. juni, 1988
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

søndag 26. juni, 1988 - tirsdag 5. juli, 1988
I fart som 4. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

tirsdag 5. juli, 1988
På rejse fra Halsskov til Knudshoved med passagerer og biler.
Maskinhavari i Storebælt.
Uopklaret. Havari på styrbords hovedmotors krumtap Søfartsstyrelsen gav tilladelse til sejladsen uden passagerer på én maskine (ændret dagen efter).

tirsdag 5. juli, 1988 - onsdag 6. juli, 1988
Reparation i Halsskov.

onsdag 6. juli, 1988
I fart som 4. bilfærge Halsskov-Knudshoved. Kl. 13.50 modtaget tilladelse fra Statens skibstilsyn til at sejlads med passagerer på en maskine, såfremt vejrforholdene tillader det og på førerens ansvar.

onsdag 6. juli, 1988 - torsdag 7. juli, 1988
Reparation i Halsskov.

torsdag 7. juli, 1988 - fredag 8. juli, 1988
En af disse dage forsejlet fra Halsskov til Fredericia på 6 timer 8 minutter.

fredag 8. juli, 1988 - onsdag 13. juli, 1988
Fredericia værft for udbedring af havariet på styrbords hovedmotor.

onsdag 13. juli, 1988 - onsdag 20. juli, 1988
Stod tør i dok på Fredericia værft fra 13. juli kl. 20.30 til 20. juli kl. 15.30.

onsdag 20. juli, 1988 - fredag 23. september, 1988
Fredericia værft for udbedring af havariet på styrbords hovedmotor og udskiftning af samme motors krumtap.

fredag 23. september, 1988
Forsejlet fra Fredericia til Halsskov på 14 timer 30 minutter (prøver undervejs).

fredag 23. september, 1988 - tirsdag 4. oktober, 1988
I fart som 4. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

tirsdag 4. oktober, 1988
Kompasrettet.

tirsdag 4. oktober, 1988 - tirsdag 13. december, 1988
I fart som 4. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

tirsdag 13. december, 1988 - onsdag 14. december, 1988
Reparation i Halsskov, 1 dobbelttur aflyst.

onsdag 14. december, 1988 - onsdag 15. februar, 1989
I fart som 4. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

onsdag 15. februar, 1989 - onsdag 1. marts, 1989
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved (Arveprins Knud på Fredericia værft).

onsdag 1. marts, 1989 - onsdag 31. maj, 1989
I fart som 4. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

onsdag 31. maj, 1989
Reparation (i Halsskov?).

onsdag 31. maj, 1989 - mandag 9. oktober, 1989
I fart som 4. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

mandag 9. oktober, 1989 - tirsdag 10. oktober, 1989
Reparation i Halsskov.

tirsdag 10. oktober, 1989 - mandag 15. januar, 1990
I fart som 4. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

mandag 15. januar, 1990
Deltaget i en eftersøgning af en passager der var faldet overbord fra en anden færge.

mandag 15. januar, 1990 - søndag 1. april, 1990
I fart som 4. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

mandag 2. april, 1990 - onsdag 4. april, 1990
Reparation i Halsskov.

torsdag 5. april, 1990 - tirsdag 18. september, 1990
I fart som 4. bilfærge Halsskov-Knudshoved. Forsejlet fra Storebælt til Fredericia.

onsdag 19. september, 1990
Fredericia værft.

onsdag 19. september, 1990 - fredag 28. september, 1990
Stod tør i dok på Fredericia værft fra 19. september kl. 09.00 til 28. september kl. 05.30.

fredag 28. september, 1990 - torsdag 4. oktober, 1990
Fredericia værft. Forsejlet fra Fredericia til Storebælt.

fredag 5. oktober, 1990 - mandag 29. oktober, 1990
I fart som 4. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

mandag 29. oktober, 1990
Påsejling i Knudshoved havn. Havari på bovpropel samt hård kuling. Påsejlede leje og Kraka.

mandag 29. oktober, 1990 - søndag 14. april, 1991
I fart som 4. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

søndag 14. april, 1991 - torsdag 18. april, 1991
Reparation i Halsskov.

torsdag 18. april, 1991 - mandag 7. oktober, 1991
I fart som 4. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

mandag 7. oktober, 1991 - tirsdag 8. oktober, 1991
Reparation i Halsskov.

tirsdag 8. oktober, 1991 - onsdag 22. januar, 1992
I fart som 4. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

onsdag 22. januar, 1992
Reparation (i Halsskov?).

onsdag 22. januar, 1992 - søndag 19. april, 1992
I fart som 4. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

mandag 20. april, 1992 - tirsdag 21. april, 1992
Reparation i Halsskov.

tirsdag 21. april, 1992 - søndag 24. maj, 1992
I fart som 4. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

mandag 25. maj, 1992 - onsdag 27. maj, 1992
Reparation i Halsskov.

onsdag 27. maj, 1992 - lørdag 27. juni, 1992
I fart som 4. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

lørdag 27. juni, 1992
Reparation i Halsskov.

lørdag 27. juni, 1992 - mandag 6. juli, 1992
I fart som 4. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

mandag 6. juli, 1992 - tirsdag 7. juli, 1992
Reparation i Halsskov.

tirsdag 7. juli, 1992 - mandag 27. juli, 1992
I fart som 4. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

mandag 27. juli, 1992 - onsdag 29. juli, 1992
Reparation i Halsskov.

onsdag 29. juli, 1992 - søndag 1. november, 1992
I fart som 4. bilfærge Halsskov-Knudshoved. Forsejlet fra Storebælt til Helsingør.

mandag 2. november, 1992
Helsingør værft.

mandag 2. november, 1992 - mandag 23. november, 1992
I dok på Helsingør skibsværft fra den 2. november kl. 13.00 til den 23. november kl. 00.30.

mandag 23. november, 1992 - søndag 29. november, 1992
Helsingør værft. Forsejlet fra Helsingør til Storebælt.

mandag 30. november, 1992 - torsdag 21. januar, 1993
I fart som 4. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

torsdag 21. januar, 1993
Maskinrumsbrand under sejlads, efterfølgende slæbt til Knudshoved.
Søforklaring den 4.februar i Korsør Kl. 07.22 afsejlet Halsskov, kl. 07.45 stoppes begge hovedmotorer og nødstop på brændolietilgang aktiveres på grund af brand i styrbord hovedmotor. Lukket for brændolie til hjælpemotorer kl. ca. 08.30. Kl. 08.40 udløses Co2-anlæg i Hoved og hjælpemotorrum. Nøddiesel i gang. Færgen i havn kl. ca. 17.00 i Knudshoved med hjælp fra flere slæbebåde.

torsdag 21. januar, 1993 - lørdag 23. januar, 1993
Oplagt i Knudshoved efter brand.

lørdag 23. januar, 1993
Slæbt fra Knudshoved kl. 10.00, ankom Fredericia kl. 22.35.

lørdag 23. januar, 1993 - mandag 15. februar, 1993
Fredericia værft.

mandag 15. februar, 1993
Forsejlet fra Fredericia kl. 10.29, ankom Knudshoved kl. 17.49, afgik Knudshoved kl. 19.25, ankom Halsskov kl. 23.41.

tirsdag 16. februar, 1993 - lørdag 20. marts, 1993
I fart som 4. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

lørdag 20. marts, 1993 - mandag 22. marts, 1993
Reparation i Halsskov.

tirsdag 23. marts, 1993 - mandag 29. marts, 1993
I fart som 4. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

mandag 29. marts, 1993 - tirsdag 30. marts, 1993
Reparation i Halsskov.

tirsdag 30. marts, 1993 - mandag 28. juni, 1993
I fart som 4. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

mandag 28. juni, 1993
Aflyst dobbeltturen 1051-2063 på grund af maskinreparation.

mandag 28. juni, 1993 - torsdag 15. juli, 1993
I fart som 4. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

torsdag 15. juli, 1993 - fredag 16. juli, 1993
Maskinreparation på oplæggerpladsen i Halsskov om natten.

fredag 16. juli, 1993 - torsdag 26. august, 1993
I fart som 4. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

torsdag 26. august, 1993 - fredag 27. august, 1993
Maskinreparation på oplæggerpladsen i Halsskov om natten.

fredag 27. august, 1993 - tirsdag 14. september, 1993
I fart som 4. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

tirsdag 14. september, 1993
Under anløb af Knudshoved kl. ca. 02.05 drev færgen i hårdt vejr af og ramte den under bygning værende Storebæltsbro kl. 02.10. Det viste sig senere, at netop bygningen af Storebæltsbroen havde givet så meget ændrede strømforhold i området, at det var årsagen til at færgen mistede manøvreevnen, færgen ankom endelig til Knudshoved kl. 09.05. Passagererne kom i land via trapper op til Storebæltsbroen. Oplagt i Knudshoved efter påsejlingen af Storebæltsbroen.
Søforklaring den 20. september i Korsør.

onsdag 15. september, 1993
Forsejlet fra Knudshoved kl. 07.30, ankom Fredericia kl. 19.00.

onsdag 15. september, 1993 - onsdag 22. september, 1993
Fredericia værft.

onsdag 22. september, 1993
Slæbt fra Fredericia værft kl. 01.00, ankom Nakskov kl. 18.00.

onsdag 22. september, 1993 - onsdag 20. oktober, 1993
Nakskov værft.

onsdag 20. oktober, 1993
Uddokket kl. ca. 09.00.

onsdag 20. oktober, 1993 - søndag 7. november, 1993
Nakskov værft.

søndag 7. november, 1993 - mandag 8. november, 1993
Forsejlet inclusive prøvetur Nakskov afgang kl. 07.05, Halsskov ankomst kl. 04.05.

mandag 8. november, 1993 - lørdag 4. december, 1993
I fart som 4. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

søndag 5. december, 1993 - fredag 10. december, 1993
Sejlet i 1. bilfærges ture på Halsskov-Knudshoved (Heimdal på værft).

søndag 5. december, 1993 - fredag 10. december, 1993
Sejlet i 1. bilfærges ture på Halsskov-Knudshoved (Heimdal på værft).

fredag 10. december, 1993 - onsdag 29. december, 1993
I fart som 4. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

onsdag 29. december, 1993 - torsdag 30. december, 1993
Nat efter 291293 sejlet to dobbeltture for Kraka på grund af dårligt vejr.

torsdag 30. december, 1993 - søndag 20. februar, 1994
I fart som 4. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

mandag 21. februar, 1994 - torsdag 24. februar, 1994
Sejlet i 3. bilfærges ture på Halsskov-Knudshoved (Kraka på værft).

fredag 25. februar, 1994 - søndag 27. februar, 1994
I fart som 4. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

mandag 28. februar, 1994 - torsdag 3. marts, 1994
Sejlet i 3. bilfærges ture på Halsskov-Knudshoved (Kraka på værft).

fredag 4. marts, 1994 - søndag 6. marts, 1994
I fart som 4. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

mandag 7. marts, 1994 - torsdag 10. marts, 1994
Sejlet i 3. bilfærges ture på Halsskov-Knudshoved (Kraka på værft).

fredag 11. marts, 1994 - søndag 13. marts, 1994
I fart som 4. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

mandag 14. marts, 1994 - torsdag 17. marts, 1994
Sejlet i 1. bilfærges ture på Halsskov-Knudshoved (Heimdal på værft).

fredag 18. marts, 1994 - søndag 20. marts, 1994
I fart som 4. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

mandag 21. marts, 1994 - onsdag 23. marts, 1994
Sejlet i 1. bilfærges ture på Halsskov-Knudshoved (Heimdal på værft).

torsdag 24. marts, 1994 - lørdag 26. marts, 1994
I fart som 4. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

lørdag 26. marts, 1994
Aflyst en dobbelttur for reparation af brændoliesystem i Knudshoved.

lørdag 26. marts, 1994 - søndag 27. marts, 1994
I fart som 4. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

søndag 27. marts, 1994
Aflyst to dobbeltture for reparation af maskinhavari i Knudshoved.

søndag 27. marts, 1994 - mandag 28. marts, 1994
I fart som 4. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

mandag 28. marts, 1994
På turen fra Halsskov kl. 15.16 skete der kl. 15.25 en forpufning i styrbord hovedmotors krumtaphus (forreste sikkerhedsklapper), røg i maskinrum, standsning af styrbord hovedmotor, kontrol for brand, kl. 15.45 genstart af styrbord hovedmotor, sejlads til Knudshoved uden hændelser.

mandag 28. marts, 1994 - tirsdag 29. marts, 1994
Oplagt i Knudshoved for maskinreparation.

tirsdag 29. marts, 1994
Færdiggjort styrbord hovedmotor for prøvekørsel, kl. 22, sejlet fra Knudshoved kl. 22.39, Halsskov ankomst kl. 23.43.

onsdag 30. marts, 1994
I fart som 4. bilfærge Halsskov-Knudshoved. På turen fra Halsskov kl. 17.45 krumtapeksplosion i styrbord hovedmotor, kl 17.50 med masser af røg, sejlads fortsat til ankomst Halsskov kl. 22.29.

torsdag 31. marts, 1994
Maskinreparation i Halsskov hele dagen.

fredag 1. april, 1994
Sejlet fra Halsskov kl. 01.00 til Knudshoved på én motor for videre reparation der. Opgivet reparation i Knudshoved, forsejlet fra Knudshoved kl. 11.51, ankomst Fredericia værft kl. 18.52.

fredag 1. april, 1994 - lørdag 9. april, 1994
Fredericia værft, en del ting udført i maskinen.

lørdag 9. april, 1994
Forsejlet fra Fredericia kl. 13.43 til Halsskov ankomst kl. 17.58.

søndag 10. april, 1994 - søndag 21. august, 1994
I fart som 4. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

mandag 22. august, 1994 - torsdag 25. august, 1994
Sejlet i 3. bilfærges ture på Halsskov-Knudshoved (Kraka på værft).

fredag 26. august, 1994 - onsdag 19. oktober, 1994
I fart som 4. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

onsdag 19. oktober, 1994
Ud af fart kl. 20.41 på grund af dårligt vejr, til søs fra 22.43 til kl. 23.46.

torsdag 20. oktober, 1994
Sejlet turene 1071-2110, derefter varmestue for ventende bilister fra kl. 12 til kl 20.30, mens Arveprins Knud og Sprogø sejlede Halsskov-Nyborg med biler i stormen (på dette tidspunkt var leje 5 i Nyborg ikke lavet så Romsø kunne anløbe det) kl. 20.30 til søs og retur til oplæggerplads i Halsskov ankomst kl. 22.14.

fredag 21. oktober, 1994 - torsdag 2. .199
Forhalet til leje fra kl. 07.52 til kl. 09.32, i fart kl. 09.52.

fredag 21. oktober, 1994 - onsdag 16. november, 1994
I fart som 4. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

onsdag 16. november, 1994
På tur 1171 fra Halsskov af kl. 17.16 deltaget i eftersøgning af mand-over-bord fra M/F Kronprins Frederik, ankom Knudshoved kl. 19.19.

onsdag 16. november, 1994 - fredag 27. januar, 1995
I fart som 4. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

fredag 27. januar, 1995
Aflyst dobbeltturen 1121-2133 på grund af fagligt møde, og dobbeltturen 2210-1221 på grund af opsamlede forsinkelser.

fredag 27. januar, 1995 - tirsdag 31. januar, 1995
I fart som 4. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

tirsdag 31. januar, 1995 - onsdag 1. februar, 1995
Forsejlet fra Halsskov kl. 23.42 til Fredericia ankomst kl. 09.25.

onsdag 1. februar, 1995 - tirsdag 21. februar, 1995
Fredericia værft.

tirsdag 21. februar, 1995 - onsdag 22. februar, 1995
Forsejlet fra Fredericia kl. 10.43, prøvetur undervejs, ankomst Halsskov kl. 02.15.

onsdag 22. februar, 1995
Til søs fra kl. 03.04 til kl. 05.48 for indjustering af bovpropel og prøve med forror.

søndag 19. marts, 1995 - lørdag 1. april, 1995
Sejlet en kombination af 3. og 4. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

lørdag 1. april, 1995 - søndag 2. april, 1995
Repareret akselgenerator i Knudshoved fra kl. 18.10 til kl. 07.04 den 2. april.

søndag 2. april, 1995
Sejlet en kombination af 3. og 4. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

søndag 2. april, 1995 - mandag 3. april, 1995
Reparation i Halsskov.

mandag 3. april, 1995 - tirsdag 4. april, 1995
Sejlet en kombination af 3. og 4. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

onsdag 5. april, 1995
Færgen sejlede en afprøvnings- og justeringstur af akselgenerator.

onsdag 5. april, 1995 - torsdag 6. april, 1995
Sejlet en kombination af 3. og 4. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

torsdag 6. april, 1995 - fredag 7. april, 1995
I fart som 4. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

fredag 7. april, 1995
Aflyst dobbeltturen 2160-1171 på grund af fagligt møde.

fredag 7. april, 1995 - mandag 17. april, 1995
I fart som 4. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

mandag 17. april, 1995 - torsdag 20. april, 1995
Sejlet en kombination af 3. og 4. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

torsdag 20. april, 1995
Aflyst dobbeltturene 1101-2113-1124-2140 på grund af blokader/arbejdsnedlæggelse (Ri-Bus konflikt).

torsdag 20. april, 1995 - søndag 23. april, 1995
Sejlet en kombination af 3. og 4. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

søndag 23. april, 1995
Oplagt i Knudshoved kl. 09.17 på grund af problem med forroret, forsejlet fra Knudshoved kl. 11.20, Fredericia ankomst kl. 15.38.

søndag 23. april, 1995 - mandag 24. april, 1995
Fredericia værft, reparation af forroret i dok 2.

mandag 24. april, 1995
Forsejlet fra Fredericia kl. 15.02, Halsskov ankomst kl. 18.48.

mandag 24. april, 1995 - fredag 5. maj, 1995
Sejlet en kombination af 3. og 4. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

fredag 5. maj, 1995 - lørdag 6. maj, 1995
I fart som 4. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

lørdag 6. maj, 1995 - søndag 7. maj, 1995
Maskinreparation i Knudshoved fra kl. 10.45 til den 7. maj kl. 07.03.

søndag 7. maj, 1995 - torsdag 8. juni, 1995
I fart som 4. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

torsdag 8. juni, 1995
Aflyst dobbeltturen 1033-4044.

torsdag 8. juni, 1995 - fredag 28. juli, 1995
I fart som 4. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

fredag 28. juli, 1995
Aflyst dobbeltturen 2133-1144 på grund af fagligt møde.

fredag 28. juli, 1995 - onsdag 2. august, 1995
I fart som 4. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

onsdag 2. august, 1995
Begæring om salg til DSB Rederi A/S, Korsør.

onsdag 2. august, 1995 - tirsdag 8. august, 1995
I fart som 4. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

tirsdag 8. august, 1995
Anmeldelse af salg til DSB Rederi A/S, Korsør.

tirsdag 8. august, 1995 - tirsdag 10. oktober, 1995
I fart som 4. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

tirsdag 10. oktober, 1995
På tur 2083 kl. 09.25 ramte færgens forende det korte molehoved til leje 1 i Halsskov, vejret stille, sigtbarhed 0, færgens fart ca. 5,5 knob. Ved undersøgelse af skaden kunne det konstateres at færgens sødygtighed var intakt.

tirsdag 10. oktober, 1995 - lørdag 21. oktober, 1995
I fart som 4. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

lørdag 21. oktober, 1995 - søndag 22. oktober, 1995
Maskinrepareret på bagbord hovedmotor i Knudshoved fra kl. 23.15 den 21. til 22. oktober kl. 10.54, hvor færgen sejlede til Halsskov ankomst kl. 12.11, og fortsatte maskinreparation i Halsskov, i fart den 22. oktober kl. 20.51.

søndag 22. oktober, 1995 - torsdag 2. november, 1995
I fart som 4. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

torsdag 2. november, 1995
Aflyst dobbeltturen 2160-1171 på grund af fagligt møde.

torsdag 2. november, 1995 - fredag 3. november, 1995
I fart som 4. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

fredag 3. november, 1995
Ligget underdrejet syd for Sprogø på grund af vejret, Halsskov af kl. 15.22, Knudshoved ankomst kl. 22.40.

fredag 3. november, 1995 - tirsdag 14. november, 1995
I fart som 4. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

tirsdag 14. november, 1995
Registreret solgt til DSB Rederi A/S, Korsør.

tirsdag 14. november, 1995 - fredag 17. november, 1995
I fart som 4. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

fredag 17. november, 1995
Ligget stille i Knudshoved fra kl. 08.18 til kl. 16.28 på grund af vejret.

fredag 17. november, 1995 - fredag 2. februar, 1996
I fart som 4. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

lørdag 3. februar, 1996
Prøvebesejlet leje 5 i Nyborg, Halsskov af kl. 01.48-Nyborg ankomst kl. 02.57, alt o.k., returneret fra Nyborg kl. 03.20, Halsskov ankomst kl. 04.47.

lørdag 3. februar, 1996 - mandag 5. februar, 1996
I fart som 4. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

mandag 5. februar, 1996 - onsdag 7. februar, 1996
Efter ankomst Knudshoved leje 3 tur 1094 kl. 10.48 skete der umiddelbart efter stop af begge hovedmotorer en forpufning i styrbord hovedmotors krumtaphus, i første omgang blev der slået brandalarm og de vandtætte døre til hovedmotorrum blev lukket, da det viste sig at der ikke var brand, indleder man grundig fejlsøgning og kl. 17.32 fundet løs olieprop i krumtapleje nr 4. Herefter udført stempeltræk, skiftet udstødsventiler på cylinderdæksler A4, repareret frem til 7. februar hvor der røres i ialt 36 minutter og så gået i fart på tur 2160 kl. 16.00.

onsdag 7. februar, 1996 - fredag 9. februar, 1996
I fart som 4. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

fredag 9. februar, 1996 - mandag 12. februar, 1996
I fart Halsskov-Nyborg-Halsskov på grund af isen fra kl. 12.00 den 9. til 12. februar kl. 18.30.

mandag 12. februar, 1996 - onsdag 28. februar, 1996
I fart som 4. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

onsdag 28. februar, 1996
Reparation af forror i Halsskov fra kl. 00.31 til kl. 07.21.

onsdag 28. februar, 1996 - søndag 17. marts, 1996
I fart som 4. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

mandag 18. marts, 1996
Forsejlet fra Halsskov kl. 00.22 til Fredericia ankomst kl. 07.22.

mandag 18. marts, 1996 - onsdag 27. marts, 1996
Fredericia værft, off-hire.

onsdag 27. marts, 1996 - torsdag 28. marts, 1996
Forsejlet fra Fredericia kl. 22.18, Halsskov ankomst kl. 07.05.

torsdag 28. marts, 1996
I fart som 4. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

torsdag 28. marts, 1996 - fredag 29. marts, 1996
Maskinreparation i Knudshoved fra kl. 15.48 til kl. 03.08, 4 dobbeltture aflyst.

torsdag 28. marts, 1996 - fredag 29. marts, 1996
Maskinreparation i Knudshoved fra kl. 15.48 til kl. 03.08, 4 dobbeltture aflyst.

fredag 29. marts, 1996 - tirsdag 2. april, 1996
I fart som 4. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

tirsdag 2. april, 1996
Maskinreparation i Halsskov fra kl. 00.37 til kl. 07.19 (sprængt kølevandsrør).

tirsdag 2. april, 1996 - onsdag 3. april, 1996
I fart som 4. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

onsdag 3. april, 1996
Maskinreparation i Knudshoved fra kl. 03.51 til kl. 05.30.

onsdag 3. april, 1996 - søndag 7. april, 1996
I fart som 4. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

søndag 7. april, 1996
236 passagerer i 79 biler måtte ufrivilligt med på en ekstra dobbelttur fra kl 12.32 til kl. 16.25 på grund af en defekt rampe i Knudshoved.

søndag 7. april, 1996 - tirsdag 9. april, 1996
I fart som 4. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

tirsdag 9. april, 1996
Dobbeltturen 2110-1121 aflyst på grund af reparation af forreste styremaskine.

tirsdag 9. april, 1996 - søndag 21. april, 1996
I fart som 4. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

søndag 21. april, 1996 - fredag 26. april, 1996
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

fredag 26. april, 1996 - søndag 28. april, 1996
I fart som 4. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

søndag 28. april, 1996 - torsdag 2. maj, 1996
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

torsdag 2. maj, 1996 - fredag 3. maj, 1996
I fart som 4. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

fredag 3. maj, 1996 - lørdag 4. maj, 1996
Maskinreparation i Halsskov fra 3. maj kl. 17.25 til 4. maj kl. 09.48.

lørdag 4. maj, 1996 - tirsdag 21. maj, 1996
I fart som 4. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

tirsdag 21. maj, 1996 - onsdag 22. maj, 1996
Maskinreparation i Halsskov fra 21. maj kl. 22.02 til 22. maj kl. ca. 14.

onsdag 22. maj, 1996 - lørdag 22. juni, 1996
I fart som 4. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

lørdag 22. juni, 1996 - søndag 23. juni, 1996
Maskinreparation i Knudshoved fra 22. junk kl. 23.19 til 23. juni kl. 18.00.

søndag 23. juni, 1996 - onsdag 17. juli, 1996
I fart som 4. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

onsdag 17. juli, 1996 - torsdag 18. juli, 1996
Reparation og black-out test i Halsskov fra kl. 22.00 til kl. 04.16.

torsdag 18. juli, 1996 - tirsdag 13. august, 1996
I fart som 4. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

tirsdag 13. august, 1996
Aflyst dobbeltturen 2210-1221 på grund af manglende styrmand.

tirsdag 13. august, 1996 - tirsdag 31. december, 1996
I fart som 4. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

onsdag 1. januar, 1997
Formelt skiftet rederinavn til Scandlines A/S.

onsdag 1. januar, 1997 - torsdag 9. januar, 1997
I fart som 4. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

torsdag 9. januar, 1997
Aflyst dobbeltturene 1144-2160-1171-2183 på grund af arbejdsnedlæggelse blandt skibsassistenter.

torsdag 9. januar, 1997 - lørdag 25. januar, 1997
I fart som 4. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

lørdag 25. januar, 1997 - søndag 26. januar, 1997
Aflyst dobbeltturene 1194-2210-1221-2070 på grund af ?.

søndag 26. januar, 1997 - mandag 27. januar, 1997
I fart som 4. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

mandag 27. januar, 1997
Aflyst dobbeltturene 1194-2210-1221-2233 på grund af sygdom i driftsbesætningen.

mandag 27. januar, 1997 - lørdag 1. februar, 1997
I fart som 4. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

lørdag 1. februar, 1997
Sejlet tur 1221 tom Halsskov-Knudshoved på grund af manglende skibsassistenter.

lørdag 1. februar, 1997 - søndag 9. februar, 1997
I fart som 4. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

mandag 10. februar, 1997
Forsejlet fra Halsskov kl. 00.00 til Fredericia ankomst kl. 05.20.

mandag 10. februar, 1997 - tirsdag 11. februar, 1997
Fredericia værft.

tirsdag 11. februar, 1997 - tirsdag 18. februar, 1997
I dok på Fredericia værft.

tirsdag 18. februar, 1997 - lørdag 1. marts, 1997
Fredericia værft.

lørdag 1. marts, 1997
Forsejlet fra Fredericia kl. 09.00, Halsskov ankomst kl. 21.13.

søndag 2. marts, 1997 - tirsdag 4. marts, 1997
I fart som 4. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

tirsdag 4. marts, 1997
Aflyst dobbeltturen 1011-2023 på grund af defekt brændstofpumpe.

tirsdag 4. marts, 1997 - tirsdag 22. april, 1997
I fart som 4. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

tirsdag 22. april, 1997 - onsdag 23. april, 1997
Aflyst dobbeltturene 1171-2183-1194-2210-1221-2233-1011-2023 på grund af maskinreparation.

onsdag 23. april, 1997 - lørdag 3. maj, 1997
I fart som 4. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

lørdag 3. maj, 1997 - søndag 4. maj, 1997
Oplagt ved Fæstningen i Korsør for maling af færgen.

søndag 4. maj, 1997 - lørdag 10. maj, 1997
I fart som 4. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

lørdag 10. maj, 1997 - søndag 11. maj, 1997
Oplagt ved Fæstningen i Korsør for maling af færgen.

søndag 11. maj, 1997 - onsdag 21. maj, 1997
I fart som 4. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

onsdag 21. maj, 1997
Generalforsamlingsbeslutning om at ændre rederinavnet til Scandlines A/S.

onsdag 21. maj, 1997 - torsdag 19. juni, 1997
I fart som 4. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

torsdag 19. juni, 1997
Navneændring på rederiet til Scandlines A/S endeligt registreret.

torsdag 19. juni, 1997 - søndag 10. august, 1997
I fart som 4. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

søndag 10. august, 1997 - mandag 11. august, 1997
Oplagt fra kl. 21.13 til 11. august kl. 14.48 for maskinreparation af KaMeWa.

mandag 11. august, 1997 - onsdag 8. oktober, 1997
I fart som 4. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

onsdag 8. oktober, 1997
Reparation i Halsskov, dobbelttur 1011-2023 aflyst.

onsdag 8. oktober, 1997 - onsdag 17. december, 1997
I fart som 4. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

onsdag 17. december, 1997
Dobbeltturen 2083-1094 aflyst for maskinreparation af akselgenerator i Knudshoved.

onsdag 17. december, 1997 - lørdag 21. februar, 1998
I fart som 4. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

lørdag 21. februar, 1998
Forsejlet fra Halsskov kl. 01.48, Nyborg ankomst kl. 03.07.

lørdag 21. februar, 1998 - søndag 22. februar, 1998
Maskinreparation og tankreparation i godt 26 timer i Nyborg leje 5.

søndag 22. februar, 1998
Forsejlet fra Nyborg kl. 05.11, Knudshoved ankomst kl. 06.03.

søndag 22. februar, 1998 - lørdag 18. april, 1998
I fart som 4. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

lørdag 18. april, 1998
Forhalet fra leje kl. 01.48 til oplæggerplads ankomst 02.25 Foretaget bundsyn på oplæggerpladsen i Halsskov Afholdt syn for tæthed af samtlige søventiler og overbordventiler Forhalet fra oplæggerplads kl. 04.56 til lejet ankomst kl. 05.15 .

lørdag 18. april, 1998 - søndag 14. juni, 1998
I fart som 4. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

søndag 14. juni, 1998
Nat til 14.06 udført ekstratur Knudshoved af kl. 1.34, Halsskov ankomst kl. 2.18, med 22 passagerer, 1 sættevogn, 1 bus og 2 personbiler tilbage fra Halsskov af kl. 2.27, Knudshoved ankomst kl. 3.23 med 3 passagerer og 1 personbil I fart som 4. bilfærge Halsskov-Knudshoved, turen 1064-2210.

søndag 14. juni, 1998 - mandag 15. juni, 1998
Deltaget i sejlads "under broen" fra kl. 22.17 til kl. 00.03 med 851 passagerer ombord.

mandag 15. juni, 1998
Udført særsejlads med passagerer, der havde deltaget i Storebæltsbroens indvielse, fra Halsskov kl. 01.50 til Knudshoved, an kl. 02.45, hvorved færgen blev den sidste færge der havde passagerer med til Knudshoved, og den sidste der anløb Knudshoved Returneret fra Knudshoved kl. 02.50, Halsskov ankomst kl. 03.37 Chartret ud til udflugtssejlads, Halsskov af kl. 11.08, Halsskov ankomst kl. 15.19.

mandag 15. juni, 1998 - mandag 29. juni, 1998
Oplagt i Halsskov for afrigning.

mandag 29. juni, 1998
Forsejlet fra Halsskov kl. 09.07, Nakskov ankomst kl. 13.01.

mandag 29. juni, 1998 - tirsdag 21. juli, 1998
Oplagt i Nakskov for salg.

tirsdag 21. juli, 1998
Scandlines A/S i Danmark og Scandlines AG i Tyskland bliver et rederi.

tirsdag 21. juli, 1998 - torsdag 15. oktober, 1998
Oplagt i Nakskov for salg.

torsdag 15. oktober, 1998
Navn på ejer er nu Scandlines Danmark A/S, Korsør.

tirsdag 1. december, 1998
Oplagt i Nakskov for salg, maskiner afprøvet.

torsdag 2. september, 1999
Oplagt i Nakskov for salg, maskiner afprøvet.

mandag 27. september, 1999
Oplagt i Nakskov for salg, maskiner afprøvet.

mandag 1. november, 1999
Oplagt i Nakskov for salg, maskiner afprøvet.

onsdag 9. februar, 2000
Solgt til PT Perdana Cakranusa, Jakarta i Indonesien.

torsdag 10. februar, 2000
Overtaget af køber, kendingsbogstaver udslettet kl. 14.00. Omdøbt til Agoamas af Djakarta.

torsdag 2. marts, 2000
Afgået Nakskov kl. 17.00 til Indonesien. Måtte på værft i Kieler-Kanalen.

lørdag 4. marts, 2000 - torsdag 9. marts, 2000
Holder pause i Kielerkanalen på grund af maskinskade.

2006
I følge rapport afgået fra Indonesien for ophugning, Sandsynligvis til Alang, Indien.

Kilder

Detaljerede oplysninger

Forskningsgruppen hos Dansk Færgehistorisk Selskab, især Alf Arvidsson, Brian Krause, Jørn-Bent Jensen, Morten Salicath, Peter Simonsen og Preben Jensen

Generelle informationer om Goam (ex. Romsø)

Oprettet: 21. februar 2021. Senest revideret: 23. april 2023.