Kronborg

Detaljeret liste med hændelser og særlige begivenheder

Generelle informationer om Kronborg

Denne side indeholder en detaljeret liste med hændelser og særlige begivenheder for Kronborg. For at se generelle informationer om færgen samt billeder, klik på linken herover.

tirsdag 15. juni, 1971
Kontraheret ved Aarhus Flydedok A/S som nybygning nr. 151.

april, 1972
Kølstrakt.

lørdag 9. december, 1972
Søsat.

torsdag 29. marts, 1973
Navngivet Kronborg af gudmor Grethe Rolsted Jensen, mens færgen lå i flydedok.

torsdag 31. maj, 1973
Prøvetur.

fredag 8. juni, 1973
Afsejlet fra Aarhus værft på prøvetur.

lørdag 9. juni, 1973
Overtaget af DSB. Pris 28.584.000 kr.

tirsdag 12. juni, 1973
Afsejlet fra værftet og kompasrettet.

tirsdag 12. juni, 1973 - torsdag 14. juni, 1973
Prøvetur Helsingborg-Helsingborg og intruktionssejlads.

fredag 15. juni, 1973 - søndag 22. juli, 1973
I fart Helsingør-Helsingborg.

søndag 22. juli, 1973
På rejse fra Helsingør til Helsingborg med automobiler og passagerer.
Påsejling og grundstødning i Helsingborg havn, manglende manøvreevne som følge af strømsvigt.
Søforklaring i Helsingør den 27. juli.
Samme dag konstateres at færgens skader ikke er større end den kan fortsætte i fart.

søndag 22. juli, 1973 - søndag 12. august, 1973
I fart Helsingør-Helsingborg.

mandag 13. august, 1973 - onsdag 15. august, 1973
I flydedokken på Aarhus værft fra 13. august kl. 07.30 til 15. august kl. 16.05.

onsdag 15. august, 1973 - onsdag 22. august, 1973
Aarhus værft. Færgen har fået installeret mikroovn og isterningsmaskine i restaurationen, og har fået udbedret de skader der skete ved påsejlingen den 22. juli. Ny rorstamme monteret.

onsdag 22. august, 1973 - onsdag 29. august, 1973
I flydedokken på Aarhus værft fra 22. august kl. 19.15 til 29. august kl. 15.15.

onsdag 29. august, 1973 - torsdag 30. august, 1973
Aarhus værft.

fredag 31. august, 1973 - fredag 14. september, 1973
I fart Helsingør-Helsingborg.

lørdag 15. september, 1973
Ikke i fart.

søndag 16. september, 1973 - mandag 31. december, 1973
I fart Helsingør-Helsingborg.

tirsdag 1. januar, 1974 - mandag 18. februar, 1974
I fart det meste af tiden som 1. færge på Helsingør-Helsingborg overfarten.

mandag 18. februar, 1974 - lørdag 23. februar, 1974
På Helsingør værft for udbedring af havari.

lørdag 23. februar, 1974 - tirsdag 16. april, 1974
I fart det meste af tiden som 1. færge på Helsingør-Helsingborg overfarten.

onsdag 17. april, 1974 - tirsdag 30. april, 1974
Aarhus værft, garantieftersyn.

tirsdag 30. april, 1974 - tirsdag 7. maj, 1974
I flydedokken på Aarhus værft fra 30. april kl. 19.15 til 7. maj kl. 07.10.

tirsdag 7. maj, 1974 - torsdag 9. maj, 1974
Aarhus værft, garantieftersyn.

torsdag 9. maj, 1974
Forsejlet fra Aarhus til Helsingør, undervejs kompasrettet ved Sletterhage.

fredag 10. maj, 1974 - søndag 1. december, 1974
I fart det meste af tiden som 1. færge på Helsingør-Helsingborg overfarten.

mandag 2. december, 1974 - tirsdag 3. december, 1974
Aarhus værft.

tirsdag 3. december, 1974 - fredag 13. december, 1974
I flydedokken på Aarhus værft fra 3. december kl. 06.30 til 13. december kl. 15.30. Færgen har fået påbygget propellerdyser på begge propeller.

lørdag 14. december, 1974 - lørdag 1. november, 1975
I fart det meste af tiden som 1. færge på Helsingør-Helsingborg overfarten.

søndag 2. november, 1975
Nok forsejlet fra Helsingør til Aarhus denne dag.

mandag 3. november, 1975 - onsdag 12. november, 1975
Aarhus værft, eftersyn. Der er foretaget mindre forbedringer i restaurations- og kiosk-områderne. Færgen fik installeret aggregater til el- togopvarmning. Mindre havari udbedret.

onsdag 12. november, 1975 - fredag 14. november, 1975
I flydedokken på Aarhus værft fra 12. november kl. 09.10 til 14. november kl. 11.05.

fredag 14. november, 1975 - mandag 17. november, 1975
Aarhus værft.

mandag 17. november, 1975 - fredag 21. november, 1975
I flydedokken på Aarhus værft fra 17. november kl. 13.40 til 21. november kl. 06.30.

fredag 21. november, 1975 - lørdag 22. november, 1975
Aarhus værft.

lørdag 22. november, 1975
Forsejlet fra Aarhus til Helsingør, kompasrettet undervejs.

søndag 23. november, 1975 - mandag 26. januar, 1976
I fart det meste af tiden som 1. færge på Helsingør-Helsingborg overfarten.

mandag 26. januar, 1976 - fredag 30. januar, 1976
Helsingør værft for udbedring af havari.

fredag 30. januar, 1976 - fredag 25. juni, 1976
I fart det meste af tiden som 1. færge på Helsingør-Helsingborg overfarten.

fredag 25. juni, 1976 - søndag 1. maj, 1977
I fart det meste af tiden som 2. færge på Helsingør-Helsingborg overfarten.

mandag 2. maj, 1977 - onsdag 18. maj, 1977
Eftersyn i tørdok på Helsingør værft fra 2. maj kl. 08.30 til 18. maj kl. 12.15.

onsdag 18. maj, 1977
Kompasrettet.

torsdag 19. maj, 1977 - onsdag 10. august, 1977
I fart det meste af tiden som 2. færge på Helsingør-Helsingborg overfarten.

onsdag 10. august, 1977
På rejse fra Helsingborg til Helsingør.
Kollision i Øresund med M/S Alaposs af Reykjavik.
Søforklaring i Helsingør den 17. august.
Søforklaring fra M/S Alaposs foreligger ikke.

onsdag 10. august, 1977
På værft i Helsingør for at udbedre skader i overbygningen, forreste salon, bagbord side efter kollisionen.

onsdag 10. august, 1977 - mandag 15. august, 1977
I tørdok fra 10. august kl. 21.00 til 15. august kl. 04.00.

mandag 15. august, 1977 - onsdag 24. august, 1977
På værft i Helsingør for at udbedre skader i overbygningen, forreste salon, bagbord side efter kollisionen.

onsdag 24. august, 1977 - mandag 31. oktober, 1977
I fart det meste af tiden som 2. færge på Helsingør-Helsingborg overfarten.

mandag 31. oktober, 1977 - fredag 4. november, 1977
På Helsingør værft fra 31. november kl. 07.30 til 4. november kl. 15.30 for reparation af fenderliste for.

fredag 4. november, 1977 - søndag 1. oktober, 1978
I fart det meste af tiden som 2. færge på Helsingør-Helsingborg overfarten.

mandag 2. oktober, 1978 - onsdag 11. oktober, 1978
I flydedokken på Aarhus værft fra 2. oktober kl. 06.05 til 11. oktober kl. 13.20.

onsdag 11. oktober, 1978 - søndag 22. oktober, 1978
Aarhus værft, eftersyn.

søndag 22. oktober, 1978
Forsejlet fra Aarhus til Helsingør, undervejs kompasrettet i Aarhus-bugten.

mandag 23. oktober, 1978 - mandag 28. maj, 1979
I fart det meste af tiden som 2. færge på Helsingør-Helsingborg overfarten.

mandag 28. maj, 1979 - onsdag 30. maj, 1979
Isdokning for bundbehandling fra 28. maj kl. 16.15 til 30. maj kl. 14.45 på Helsingør værft.

onsdag 30. maj, 1979 - onsdag 27. juni, 1979
I fart det meste af tiden som 2. færge på Helsingør-Helsingborg overfarten.

onsdag 27. juni, 1979 - fredag 29. juni, 1979
Helsingør værft, eftersyn og opmåling af gear og koblinger.

fredag 29. juni, 1979 - tirsdag 1. januar, 1980
I fart det meste af tiden som 2. færge på Helsingør-Helsingborg overfarten.

tirsdag 1. januar, 1980 - lørdag 26. januar, 1980
I fart Helsingør-Helsingborg, normalt som 2. færge.

søndag 27. januar, 1980
Forsejlet fra Helsingør til Fredericia værft på 11 timer og 30 minutter.

søndag 27. januar, 1980 - onsdag 30. januar, 1980
Fredericia værft, eftersyn.

onsdag 30. januar, 1980 - fredag 8. februar, 1980
I tørdokken på Fredericia værft fra 30. januar kl. 11.20 til 8. februar kl. 23.00.

fredag 8. februar, 1980 - lørdag 16. februar, 1980
Fredericia værft, eftersyn.

lørdag 16. februar, 1980
Forsejlet fra Fredericia værft til Helsingør på 11 timer og 16 minutter, kompasrettet undervejs.

søndag 17. februar, 1980 - fredag 27. juni, 1980
I fart Helsingør-Helsingborg, normalt som 2. færge.

lørdag 28. juni, 1980
Denne dag kun sejlet 8 dobbeltture mod normalt 15 til 19.

søndag 29. juni, 1980 - fredag 17. oktober, 1980
I fart Helsingør-Helsingborg, normalt som 2. færge.

fredag 17. oktober, 1980
På rejse fra Helsingborg til Helsingør med passagerer.Påsejling i Helsingør havn.
Søforklaring i Helsingør den 29. oktober.
Vanskelige besejlingsforhold. Tørnet M/S Jeppe, der lå fortøjet ved kaj.

fredag 17. oktober, 1980 - fredag 14. november, 1980
I fart Helsingør-Helsingborg, normalt som 2. færge.

lørdag 15. november, 1980
Denne dag kun sejlet 9 dobbeltture mod normalt 15 til 19.

søndag 16. november, 1980 - onsdag 19. november, 1980
I fart Helsingør-Helsingborg, normalt som 2. færge.

torsdag 20. november, 1980
Forhalet til Helsingør værft.

torsdag 20. november, 1980 - onsdag 26. november, 1980
Helsingør værft, reparation af fenderskade og indtrykning.

onsdag 26. november, 1980
Forhalet fra Helsingør værft, i fart (10 dobbeltture).

torsdag 27. november, 1980 - fredag 6. februar, 1981
I fart Helsingør-Helsingborg, normalt som 2. færge.

lørdag 7. februar, 1981
Sejlet 7 dobbeltture, derefter forsejlet fra Helsingør til Fredericia værft på 16 timer og 30 minutter.

lørdag 7. februar, 1981 - mandag 9. februar, 1981
Fredericia værft, eftersyn.

mandag 9. februar, 1981 - onsdag 18. februar, 1981
I tørdokken på Fredericia værft fra 9. februar kl. 05.10 til 18. februar kl. 04.30.

onsdag 18. februar, 1981 - søndag 1. marts, 1981
Fredericia værft, eftersyn.

lørdag 28. februar, 1981 - søndag 1. marts, 1981
Forsejlet fra Fredericia værft til Helsingør på 15 timer og 34 minutter, kompasrettet undervejs.

mandag 2. marts, 1981 - fredag 22. maj, 1981
I fart Helsingør-Helsingborg, normalt som 2. færge.

søndag 24. maj, 1981 - søndag 21. juni, 1981
I fart Helsingør-Helsingborg, normalt som 2. færge.

mandag 22. juni, 1981
Forhalet til Helsingør værft.

mandag 22. juni, 1981 - torsdag 25. juni, 1981
Helsingør værft for udførelse af gastætte døre på vogndæk samt ændring af ventilationsanlæg for opfyldelse af nye krav til overførsel af farligt gods.

torsdag 25. juni, 1981
Forhalet fra Helsingør værft.

fredag 26. juni, 1981 - torsdag 19. november, 1981
I fart Helsingør-Helsingborg, normalt som 2. færge.

fredag 20. november, 1981
Denne dag sejlet 18½ dobbeltture, hvorfor?

lørdag 21. november, 1981
Denne dag sejlet 14½ dobbeltture, hvorfor?

søndag 22. november, 1981 - mandag 23. november, 1981
I fart Helsingør-Helsingborg, normalt som 2. færge.

tirsdag 24. november, 1981
Denne dag kun sejlet 8 dobbeltture mod normalt 15 til 19 (storm).

onsdag 25. november, 1981 - torsdag 10. december, 1981
I fart Helsingør-Helsingborg, normalt som 2. færge.

fredag 11. december, 1981
Denne dag kun sejlet 9 dobbeltture mod normalt 15 til 19.

lørdag 12. december, 1981 - onsdag 23. december, 1981
I fart Helsingør-Helsingborg, normalt som 2. færge.

torsdag 24. december, 1981
Denne dag kun sejlet 9 dobbeltture mod normalt 15 til 19.

fredag 25. december, 1981 - tirsdag 5. januar, 1982
I fart Helsingør-Helsingborg, normalt som 2. færge.

tirsdag 5. januar, 1982
Denne dag kun sejlet 13 dobbeltture mod normalt 15 til 19.

tirsdag 5. januar, 1982 - lørdag 9. januar, 1982
I fart Helsingør-Helsingborg, normalt som 2. færge.

søndag 10. januar, 1982
Denne dag kun sejlet 14 dobbeltture mod normalt 15 til 19.

mandag 11. januar, 1982 - onsdag 17. februar, 1982
I fart Helsingør-Helsingborg, normalt som 2. færge.

onsdag 17. februar, 1982
Denne dag kun sejlet 11 dobbeltture mod normalt 15 til 19.

onsdag 17. februar, 1982 - mandag 12. april, 1982
I fart Helsingør-Helsingborg, normalt som 2. færge.

tirsdag 13. april, 1982
Forhalet til Helsingør værft.

tirsdag 13. april, 1982 - onsdag 14. april, 1982
Helsingør værft for bundbehandling efter sejlads i is.

onsdag 14. april, 1982
Forhalet fra Helsingør værft, i fart (3 dobbeltture).

torsdag 15. april, 1982 - mandag 3. maj, 1982
I fart Helsingør-Helsingborg, normalt som 2. færge.

tirsdag 4. maj, 1982
Denne dag kun sejlet 7 dobbeltture mod normalt 15 til 19.

onsdag 5. maj, 1982 - fredag 10. september, 1982
I fart Helsingør-Helsingborg, normalt som 2. færge.

lørdag 11. september, 1982
Denne dag kun sejlet 9 dobbeltture mod normalt 15 til 19.

søndag 12. september, 1982
Forsejlet fra Helsingør til Fredericia værft på 11 timer og 28 minutter.

mandag 13. september, 1982 - fredag 1. oktober, 1982
Fredericia værft, eftersyn, i dok noget af tiden.

lørdag 2. oktober, 1982
Forsejlet fra Fredericia værft til Helsingør på 11 timer og 49 minutter, kompasrettet undervejs.

søndag 3. oktober, 1982 - lørdag 18. december, 1982
I fart Helsingør-Helsingborg, normalt som 2. færge.

søndag 19. december, 1982
Denne dag kun sejlet 12 dobbeltture mod normalt 15 til 19.

mandag 20. december, 1982 - søndag 30. januar, 1983
I fart Helsingør-Helsingborg, normalt som 2. færge.

mandag 31. januar, 1983
Forhalet til Helsingør værft.

mandag 31. januar, 1983 - fredag 4. februar, 1983
Helsingør værft, i dok for reparation af havari og indtrykninger.

fredag 4. februar, 1983
Forhalet fra Helsingør værft, i fart (10 dobbeltture).

lørdag 5. februar, 1983 - mandag 4. april, 1983
I fart Helsingør-Helsingborg, normalt som 2. færge.

tirsdag 5. april, 1983
Denne dag kun sejlet 8 dobbeltture mod normalt 15 til 19.

onsdag 6. april, 1983 - lørdag 11. juni, 1983
I fart Helsingør-Helsingborg, normalt som 2. færge.

søndag 12. juni, 1983
Denne dag kun sejlet 12 dobbeltture mod normalt 15 til 19.

mandag 13. juni, 1983 - lørdag 18. juni, 1983
I fart Helsingør-Helsingborg, normalt som 2. færge.

søndag 19. juni, 1983
Denne dag forsejlet til København og tilbage på 5 timer og 31 minutter - hvorfor? derefter sejlet 8 dobbeltture.

mandag 20. juni, 1983 - tirsdag 29. november, 1983
I fart Helsingør-Helsingborg, normalt som 2. færge.

onsdag 30. november, 1983
Denne dag kun sejlet 8 dobbeltture mod normalt 15 til 19.

torsdag 1. december, 1983 - fredag 23. december, 1983
I fart Helsingør-Helsingborg, normalt som 2. færge.

lørdag 24. december, 1983
Denne dag kun sejlet 8 dobbeltture mod normalt 15 til 19.

søndag 25. december, 1983 - søndag 8. januar, 1984
I fart Helsingør-Helsingborg, normalt som 2. færge.

mandag 9. januar, 1984
Skiftet leje, ellers ligget stille, formentlig reparation.

tirsdag 10. januar, 1984
Denne dag kun sejlet 10 dobbeltture mod normalt 15 til 19.

onsdag 11. januar, 1984 - fredag 13. januar, 1984
I fart Helsingør-Helsingborg, normalt som 2. færge.

fredag 13. januar, 1984
Denne dag kun sejlet 13 dobbeltture mod normalt 15 til 19.

fredag 13. januar, 1984 - søndag 25. marts, 1984
I fart Helsingør-Helsingborg, normalt som 2. færge.

mandag 26. marts, 1984
Forhalet til Helsingør værft.

mandag 26. marts, 1984 - fredag 30. marts, 1984
Helsingør værft, fenderreparation mens færgen lå flydende i dok 1.

fredag 30. marts, 1984
Forhalet fra Helsingør værft, i fart (10 dobbeltture).

lørdag 31. marts, 1984 - mandag 9. april, 1984
I fart Helsingør-Helsingborg, normalt som 2. færge.

tirsdag 10. april, 1984
Denne dag kun sejlet 13 dobbeltture mod normalt 15 til 19.

onsdag 11. april, 1984 - fredag 21. september, 1984
I fart Helsingør-Helsingborg, normalt som 2. færge.

lørdag 22. september, 1984
Denne dag kun sejlet 9 dobbeltture mod normalt 15 til 19.

søndag 23. september, 1984
Forsejlet fra Helsingør til Fredericia værft på 11 timer og 24 minutter.

mandag 24. september, 1984 - onsdag 10. oktober, 1984
I dok på Fredericia værft til eftersyn, færgen fik indrettet en færgekro og en grillrestaurant med 76 siddepladser.

torsdag 11. oktober, 1984
Forsejlet fra Fredericia værft til Helsingør på 11 timer og 48 minutter, kompasrettet undervejs.

fredag 12. oktober, 1984
Denne dag kun sejlet 12 dobbeltture mod normalt 15 til 19.

lørdag 13. oktober, 1984
Denne dag kun sejlet 14 dobbeltture mod normalt 15 til 19.

søndag 14. oktober, 1984 - onsdag 17. oktober, 1984
I fart Helsingør-Helsingborg, normalt som 2. færge.

torsdag 18. oktober, 1984
Denne dag kun sejlet 14 dobbeltture mod normalt 15 til 19.

fredag 19. oktober, 1984 - tirsdag 6. november, 1984
I fart Helsingør-Helsingborg, normalt som 2. færge.

onsdag 7. november, 1984
Denne dag kun sejlet 7 dobbeltture mod normalt 15 til 19.

torsdag 8. november, 1984 - mandag 21. januar, 1985
I fart Helsingør-Helsingborg, normalt som 2. færge.

tirsdag 22. januar, 1985
Denne dag kun sejlet 9 dobbeltture mod normalt 15 til 19 (is?).

onsdag 23. januar, 1985
Denne dag kun sejlet 13 dobbeltture mod normalt 15 til 19 (is?).

torsdag 24. januar, 1985 - søndag 27. januar, 1985
I fart Helsingør-Helsingborg, normalt som 2. færge.

mandag 28. januar, 1985
Denne dag kun sejlet 14 dobbeltture mod normalt 15 til 19 (Is).

tirsdag 29. januar, 1985 - mandag 25. februar, 1985
I fart Helsingør-Helsingborg, normalt som 2. færge.

mandag 25. februar, 1985
Forhalet til Helsingør værft.

mandag 25. februar, 1985 - tirsdag 26. februar, 1985
I dok på Helsingør værft fra 25. februar kl. 08.25 til 26. februar kl. 17.30, for reparation af agterste drivskrue efter havari, da færgen begyndte at tabe olie under sejlads.

tirsdag 26. februar, 1985
Forhalet fra Helsingør værft, i fart (9 dobbeltture).

onsdag 27. februar, 1985 - lørdag 2. marts, 1985
I fart Helsingør-Helsingborg, normalt som 2. færge.

søndag 3. marts, 1985
Denne dag kun sejlet 14 dobbeltture mod normalt 15 til 19 (Is).

mandag 4. marts, 1985
Denne dag kun sejlet 12 dobbeltture mod normalt 15 til 19 (Is).

tirsdag 5. marts, 1985
Forhalet til Helsingør værft.

tirsdag 5. marts, 1985 - onsdag 6. marts, 1985
Helsingør værft.

onsdag 6. marts, 1985
Forhalet fra Helsingør værft, i fart (18 dobbeltture).

torsdag 7. marts, 1985 - torsdag 21. marts, 1985
I fart Helsingør-Helsingborg, normalt som 2. færge.

fredag 22. marts, 1985
Denne dag kun sejlet 14 dobbeltture mod normalt 15 til 19.

lørdag 23. marts, 1985 - torsdag 28. marts, 1985
I fart Helsingør-Helsingborg, normalt som 2. færge.

fredag 29. marts, 1985
Denne dag kun sejlet 14 dobbeltture mod normalt 15 til 19.

lørdag 30. marts, 1985 - søndag 31. marts, 1985
I fart Helsingør-Helsingborg, normalt som 2. færge.

mandag 1. april, 1985
Denne dag kun sejlet 12 dobbeltture mod normalt 15 til 19.

tirsdag 2. april, 1985 - mandag 20. maj, 1985
I fart Helsingør-Helsingborg, normalt som 2. færge.

mandag 20. maj, 1985
Forhalet til Helsingør værft.

mandag 20. maj, 1985 - mandag 3. juni, 1985
I dok på Helsingør værft, isdokning og bundbehandling samt udbedring af skader efter issejlads og havari på fenderliste.

mandag 3. juni, 1985
Forhalet fra Helsingør værft, herunder kompasretning, i fart (12 dobbeltture).

tirsdag 4. juni, 1985 - torsdag 5. september, 1985
I fart Helsingør-Helsingborg, normalt som 2. færge.

fredag 6. september, 1985
Denne dag kun sejlet 13 dobbeltture mod normalt 15 til 19 (storm).

lørdag 7. september, 1985 - onsdag 9. oktober, 1985
I fart Helsingør-Helsingborg, normalt som 2. færge.

torsdag 10. oktober, 1985
Til søs for brandøvelse, to dobbeltture aflyst.

fredag 11. oktober, 1985 - tirsdag 5. november, 1985
I fart Helsingør-Helsingborg, normalt som 2. færge.

onsdag 6. november, 1985
Denne dag blev tre dobbeltture aflyst på grund af storm, samt at en broklap i Helsingborg var defekt.

torsdag 7. november, 1985 - søndag 24. november, 1985
I fart Helsingør-Helsingborg, normalt som 2. færge.

mandag 25. november, 1985
Forhalet til Helsingør værft, reparation af fenderliste. Forhalet fra Helsingør værft, i fart (10 dobbeltture).

tirsdag 26. november, 1985 - søndag 2. februar, 1986
I fart Helsingør-Helsingborg, normalt som 2. færge.

mandag 3. februar, 1986
Oplagt, syn af klassen plus udsyring af toiletanlæg.

tirsdag 4. februar, 1986 - mandag 3. marts, 1986
I fart Helsingør-Helsingborg, normalt som 2. færge.

tirsdag 4. marts, 1986
Denne dag kun sejlet 11 dobbeltture mod normalt 15 til 19 (is?).

onsdag 5. marts, 1986 - søndag 9. marts, 1986
I fart Helsingør-Helsingborg, normalt som 2. færge.

mandag 10. marts, 1986
I følge skrivelse skulle færgen have bundsyn denne dag, samt maskineftersyn i leje 3 i Helsingør fra kl. 07.26 til kl. 18.58.

tirsdag 11. marts, 1986 - søndag 20. april, 1986
I fart Helsingør-Helsingborg, normalt som 2. færge.

mandag 21. april, 1986
Maskineftersyn i leje 3 i Helsingør fra kl. 07.48 til kl. 19.32, vendt færgen fra kl. 11.09 til kl. 11.24, så nok også maling af færgen samt bundundersøgelse.

tirsdag 22. april, 1986 - mandag 28. april, 1986
I fart Helsingør-Helsingborg, normalt som 2. færge.

tirsdag 29. april, 1986
Denne dag kun sejlet 14 dobbeltture mod normalt 15 til 19 på grund af lejeaflysning i Helsingborg.

onsdag 30. april, 1986 - søndag 25. maj, 1986
I fart Helsingør-Helsingborg, normalt som 2. færge.

mandag 26. maj, 1986
Denne dag kun sejlet 13 dobbeltture mod normalt 15 til 19 på grund af maskineftersyn og ombordtagning med kran af hus til kiosk på soldæk i leje 3 i Helsingør fra kl. 14.29 til kl. 02.09.

tirsdag 27. maj, 1986 - søndag 1. juni, 1986
I fart Helsingør-Helsingborg, normalt som 2. færge.

mandag 2. juni, 1986
Forhalet til Helsingør værft fra kl. 07.31 til kl. 08.01, dokket ind og strøm fra land kl. 08.30, på klodserne kl. 09.35.

mandag 2. juni, 1986 - tirsdag 3. juni, 1986
Helsingør værft, isdokning og bundbehandling.

tirsdag 3. juni, 1986
Forhalet fra værft til leje 3 fra kl. 13.56 til kl. 14.06, forhalet til driftsleje fra kl 18.39 til kl. 18.59, i fart (9 dobbeltture) om natten.

onsdag 4. juni, 1986 - lørdag 9. august, 1986
I fart Helsingør-Helsingborg, normalt som 2. færge.

fredag 8. august, 1986 - fredag 26. september, 1986
I fart Helsingør-Helsingborg, normalt som 2. færge.

lørdag 9. august, 1986
Kl. ca. 14.45 mistede Holger Danske maskinkraften under anløb af Helsingør og drev ned mod Kronborg der lå i lejet, Kronborg satte fuld kraft frem på motorerne og Holger Danske blev af vandstrømmen drejet så meget at den med stævnen kurede ned ad siden på Kronborg. Ingen skader på de to færger.

lørdag 27. september, 1986
Denne dag sejlet 20 dobbeltture mod normalt 15 til 19 (overgang til normaltid).

søndag 28. september, 1986 - mandag 13. oktober, 1986
I fart Helsingør-Helsingborg, normalt som 2. færge.

mandag 13. oktober, 1986
På grund af bundundersøgelse sejlet et par dobbeltture mindre.

mandag 13. oktober, 1986 - lørdag 1. november, 1986
I fart Helsingør-Helsingborg, normalt som 2. færge.

søndag 2. november, 1986
Denne dag gået ud af fart kl. 19.31, forhalet til leje 3 fra kl. 19.36 til 19.44.

søndag 2. november, 1986 - mandag 3. november, 1986
Ligget i leje 3 for tilrigning til brug som restaurationsskib.

mandag 3. november, 1986
Forsejlet fra Helsingør kl. 07.20 til vestre færgeleje i Københavns Frihavn ankomst kl. 09.35, brugt som restaurationsskib ved DANLINK-rutens indvielse. Københavns Frihavn afgang kl. 14.39, Helsingør ankomst kl. 16.43.

mandag 3. november, 1986 - tirsdag 4. november, 1986
Forsejlet fra Helsingør kl. 19.28, Aalborg an kl. 07.51.

tirsdag 4. november, 1986 - søndag 21. december, 1986
Aalborg værft for omfattende modernisering af passagerdæk. Desuden blev jernbanesporet flyttet lidt til den ene side for at give bedre plads til lastbiler.

søndag 21. december, 1986 - mandag 22. december, 1986
Forsejlet fra Aalborg kl. 20.00, kompasrettet undervejs, Helsingør an kl. 09.10, afprøvet færgelejer.

tirsdag 23. december, 1986 - mandag 29. december, 1986
I fart Helsingør-Helsingborg, normalt som 2. færge.

mandag 29. december, 1986
Oplagt mellem kl. 18.00 og kl. 20.54 grundet en reparation.

mandag 29. december, 1986 - tirsdag 30. december, 1986
I fart Helsingør-Helsingborg, normalt som 2. færge.

onsdag 31. december, 1986
Denne dag kun sejlet 8 dobbeltture mod normalt 15 til 19.

torsdag 1. januar, 1987 - tirsdag 13. januar, 1987
I fart Helsingør-Helsingborg, normalt som 2. færge.

onsdag 14. januar, 1987
Denne dag kun sejlet 14 dobbeltture mod normalt 15 til 19.

torsdag 15. januar, 1987 - søndag 18. januar, 1987
I fart Helsingør-Helsingborg, normalt som 2. færge.

søndag 18. januar, 1987
Denne dag kun sejlet 6 dobbeltture mod normalt 15 til 19, idet færgen blev taget ud af drift ca. kl. 15.00 med maskinhavari.

mandag 19. januar, 1987
Forhalet til Helsingør værft fra kl. 08.58 til kl. 09.41.

mandag 19. januar, 1987 - torsdag 22. januar, 1987
Helsingør værft for udbedring af maskinhavari.

torsdag 22. januar, 1987
Forhalet fra Helsingør værft kl. 10.05, ankom lejet kl. 10.15.

fredag 23. januar, 1987
Denne dag kun sejlet 14 dobbeltture mod normalt 15 til 19.

fredag 23. januar, 1987 - torsdag 29. januar, 1987
I fart Helsingør-Helsingborg, normalt som 2. færge.

fredag 30. januar, 1987
Denne dag kun sejlet 14 dobbeltture mod normalt 15 til 19 (is).

lørdag 31. januar, 1987
Denne dag kun sejlet 12 dobbeltture mod normalt 15 til 19 (is).

søndag 1. februar, 1987
Denne dag repareret fra kl. 11.04 til kl. 17.48, på grund af dette og is kun sejlet 10 dobbeltture.

mandag 2. februar, 1987 - onsdag 4. februar, 1987
I fart Helsingør-Helsingborg, normalt som 2. færge.

torsdag 5. februar, 1987
Denne dag kun sejlet 10 dobbeltture mod normalt 15 til 19 (Is).

fredag 6. februar, 1987
Denne dag kun sejlet 7 dobbeltture mod normalt 15 til 19 (Is).

lørdag 7. februar, 1987
I fart Helsingør-Helsingborg, normalt som 2. færge.

søndag 8. februar, 1987
Denne dag kun sejlet 3 dobbeltture mod normalt 15 til 19 (Is).

mandag 9. februar, 1987
I fart Helsingør-Helsingborg, normalt som 2. færge.

tirsdag 10. februar, 1987
Denne dag kun sejlet 10 dobbeltture mod normalt 15 til 19 (Is).

onsdag 11. februar, 1987 - lørdag 14. marts, 1987
I fart Helsingør-Helsingborg, normalt som 2. færge.

søndag 15. marts, 1987 - mandag 16. marts, 1987
Denne dag kun sejlet 9 dobbeltture mod normalt 15 til 19, idet færgen blev maskinrepareret fra kl. 19 til kl. 07 næste morgen.

mandag 16. marts, 1987 - søndag 29. marts, 1987
I fart Helsingør-Helsingborg, normalt som 2. færge.

mandag 30. marts, 1987
Forhalet til Helsingør værft fra kl. 07.50 til kl. 08.20.

mandag 30. marts, 1987 - tirsdag 31. marts, 1987
Helsingør værft.

onsdag 1. april, 1987
Forhalet fra Helsingør værft kl. 06.46, ankomst lejet kl. 07.05.

onsdag 1. april, 1987 - tirsdag 7. juli, 1987
I fart Helsingør-Helsingborg, normalt som 2. færge.

onsdag 8. juli, 1987
Denne dag kun sejlet 14 dobbeltture mod normalt 15 til 19, idet færgen blev maskinrepareret natten efter fra kl. 01.35 til kl. 04.53 næste morgen.

torsdag 9. juli, 1987 - torsdag 13. august, 1987
I fart Helsingør-Helsingborg, normalt som 2. færge.

fredag 14. august, 1987
Denne dag kun sejlet 12 dobbeltture mod normalt 15 til 19, idet færgen reparerede styremaskinepumpe fra kl. 07.41 til kl. 13.07.

lørdag 15. august, 1987 - søndag 27. september, 1987
I fart Helsingør-Helsingborg, normalt som 2. færge.

mandag 28. september, 1987
Denne dag var færgen til søs for brandøvelse fra kl. 15.51 til kl. 17.28.

tirsdag 29. september, 1987 - onsdag 30. september, 1987
I fart Helsingør-Helsingborg, normalt som 2. færge.

torsdag 1. oktober, 1987
Denne dag var færgen til søs for brandøvelse fra kl. 15.35 til kl. 18.25.

fredag 2. oktober, 1987 - mandag 5. oktober, 1987
I fart Helsingør-Helsingborg, normalt som 2. færge.

tirsdag 6. oktober, 1987
Denne dag kun sejlet 2 dobbeltture mod normalt 15 til 19, idet færgen forhalede til Helsingør værft fra kl. 11.56 til kl. 12.14.

tirsdag 6. oktober, 1987 - tirsdag 20. oktober, 1987
Helsingør værft.

tirsdag 20. oktober, 1987
Forhalet fra Helsingør værft fra kl. 20.03 til kl. 20.11, i fart (5 dobbeltture).

tirsdag 20. oktober, 1987 - tirsdag 1. december, 1987
I fart Helsingør-Helsingborg, normalt som 2. færge.

onsdag 2. december, 1987
Denne dag kun sejlet 14 dobbeltture mod normalt 15 til 19 på grund af krængningsprøve fra kl. 12.10 til kl. 15.18 på Helsingør værft.

torsdag 3. december, 1987 - onsdag 23. december, 1987
I fart Helsingør-Helsingborg, normalt som 2. færge.

torsdag 24. december, 1987
Denne dag kun sejlet 9 dobbeltture mod normalt 15 til 19 (oplagt juleaften/nat).

fredag 25. december, 1987 - mandag 25. januar, 1988
I fart Helsingør-Helsingborg, normalt som 2. færge.

tirsdag 26. januar, 1988
Denne dag kun sejlet 10 dobbeltture mod normalt 15 til 19, idet færgen blev maskinrepareret fra kl. 08.11 til kl. 17.33.

onsdag 27. januar, 1988 - lørdag 27. februar, 1988
I fart Helsingør-Helsingborg, normalt som 2. færge.

søndag 28. februar, 1988
Denne dag kun sejlet 10 dobbeltture mod normalt 15 til 19, idet færgen blev maskinrepareret fra kl. 15.57 til kl. 23.20.

mandag 29. februar, 1988 - søndag 24. april, 1988
I fart Helsingør-Helsingborg, normalt som 2. færge.

mandag 25. april, 1988
Denne dag kun sejlet 8 dobbeltture mod normalt 15 til 19, idet færgen blev maskinrepareret fra kl. 09.14 til kl. 21.45.

mandag 25. april, 1988 - tirsdag 26. april, 1988
I fart Helsingør-Helsingborg, normalt som 2. færge.

tirsdag 26. april, 1988
Denne dag kun sejlet 8 dobbeltture mod normalt 15 til 19, idet færgen blev maskinrepareret fra kl. 07.57 til kl. 20.30.

onsdag 27. april, 1988 - fredag 20. maj, 1988
I fart Helsingør-Helsingborg, normalt som 2. færge.

lørdag 21. maj, 1988
Denne dag kun sejlet 11 dobbeltture mod normalt 15 til 19 på grund af bildæk i agterste skrue, oplagt i Helsingborg fra kl. 10.55 til kl. 20.14 mens dykkere fjernede bildæk med mere.

søndag 22. maj, 1988 - torsdag 14. juli, 1988
I fart Helsingør-Helsingborg, normalt som 2. færge.

fredag 15. juli, 1988
Denne dag kun sejlet 14 dobbeltture mod normalt 15 til 19 på grund af reparation af styremaskine fra kl. 09.09 til kl. 14.20.

lørdag 16. juli, 1988 - tirsdag 6. september, 1988
I fart Helsingør-Helsingborg, normalt som 2. færge.

onsdag 7. september, 1988
Denne dag kun sejlet 15 dobbeltture mod normalt 15 til 19 på grund af båd- og brandøvelser.

torsdag 8. september, 1988 - mandag 12. september, 1988
I fart Helsingør-Helsingborg, normalt som 2. færge.

tirsdag 13. september, 1988 - fredag 16. september, 1988
Disse dage kun sejlet 15 dobbeltture mod normalt 15 til 19 på grund af båd- og brandøvelser.

lørdag 17. september, 1988 - søndag 18. september, 1988
I fart Helsingør-Helsingborg, normalt som 2. færge.

mandag 19. september, 1988
Denne dag kun sejlet 11 dobbeltture mod normalt 15 til 19 på grund af båd- og brandøvelser samt afprøvning af noget til søs.

tirsdag 20. september, 1988 - torsdag 6. oktober, 1988
I fart Helsingør-Helsingborg, normalt som 2. færge.

fredag 7. oktober, 1988
Denne dag kun sejlet 11 dobbeltture mod normalt 15 til 19 på grund af bundundersøgelse.

lørdag 8. oktober, 1988 - onsdag 9. november, 1988
I fart Helsingør-Helsingborg, normalt som 2. færge.

torsdag 10. november, 1988 - søndag 20. november, 1988
Tilsyneladende kun sejlet halvdelen af døgnet.

mandag 21. november, 1988
Forhalet til Helsingør værft fra kl. 06.42 til kl. 07.08.

mandag 21. november, 1988 - torsdag 24. november, 1988
Helsingør værft .

torsdag 24. november, 1988
Forhalet fra Helsingør værft fra kl. 14.40 til kl. 14.52.

fredag 25. november, 1988 - mandag 28. november, 1988
I fart Helsingør-Helsingborg, normalt som 2. færge.

tirsdag 29. november, 1988
Påsejlet færgeleje i Helsingør havn i dårligt vejr. Mindre havari ved anløb af leje i Helsingør, færgen fik en bule i højre side af forstævnen. Denne dag kun sejlet 1 dobbelttur mod normalt 15 til 19.

onsdag 30. november, 1988
Forhalet til Helsingør værft fra kl. 06.57 til kl. 07.25.

onsdag 30. november, 1988 - fredag 2. december, 1988
Helsingør værft, for udbedring af havariskader.

fredag 2. december, 1988
Forhalet fra Helsingør værft fra kl. 00.36 til kl. 00.59.

lørdag 3. december, 1988 - mandag 26. december, 1988
I fart Helsingør-Helsingborg, normalt som 2. færge.

tirsdag 27. december, 1988 - onsdag 28. december, 1988
Disse dage sejlet 20 dobbeltture mod normalt 15 til 19.

torsdag 29. december, 1988 - onsdag 4. januar, 1989
I fart Helsingør-Helsingborg, normalt som 2. færge.

torsdag 5. januar, 1989
Denne dag kun sejlet 10 dobbeltture mod normalt 15 til 19, idet færgen blev maskinrepareret fra kl. 09.53 til kl. 17.57 i færgeleje 3 i Helsingør.

fredag 6. januar, 1989 - mandag 13. februar, 1989
I fart Helsingør-Helsingborg, normalt som 2. færge.

tirsdag 14. februar, 1989
Denne dag kun sejlet 15 dobbeltture mod normalt 15 til 19, idet færgen varoplagt fra kl. 01.38 til kl. 05.16, blandt andet på grund af fejl ved broklap.

onsdag 15. februar, 1989 - onsdag 19. april, 1989
I fart Helsingør-Helsingborg, normalt som 2. færge.

torsdag 20. april, 1989
Denne dag kun sejlet 11 dobbeltture mod normalt 15 til 19 på grund af flådeskift.

fredag 21. april, 1989 - tirsdag 19. september, 1989
I fart Helsingør-Helsingborg, normalt som 2. færge.

onsdag 20. september, 1989
Denne dag kun sejlet 10 dobbeltture mod normalt 15 til 19 idet færgen indgik i øvelsen "Stenbuk".

torsdag 21. september, 1989 - fredag 22. september, 1989
I fart Helsingør-Helsingborg, normalt som 2. færge.

lørdag 23. september, 1989
Skiftet leje, ellers ligget stille.

søndag 24. september, 1989
Ligget oplagt i Helsingør.

mandag 25. september, 1989
Forhalet til Helsingør værft fra kl. 06.46 til kl. 07.08.

mandag 25. september, 1989 - fredag 6. oktober, 1989
Helsingør værft.

fredag 6. oktober, 1989
Forhalet fra Helsingør værft, udført 1 prøvetur.

lørdag 7. oktober, 1989
Ligget oplagt i Helsingør.

søndag 8. oktober, 1989 - onsdag 11. oktober, 1989
I fart Helsingør-Helsingborg, normalt som 2. færge.

torsdag 12. oktober, 1989
Denne dag kun sejlet 3 dobbeltture mod normalt 15 til 19 på grund af havari på ferskvandskøler, oplagt fra 12. oktober kl. 11.50 til 13. oktober kl. 17.45.

fredag 13. oktober, 1989
Denne dag kun sejlet 10 dobbeltture mod normalt 15 til 19 på grund af havari på ferskvandskøler, oplagt fra 12. oktober kl. 11.50 til 13. oktober kl. 17.45.

lørdag 14. oktober, 1989 - mandag 20. november, 1989
I fart Helsingør-Helsingborg, normalt som 2. færge.

tirsdag 21. november, 1989
Oplagt denne dag fra kl. 08.42 til kl. 18.34 for reparationer, derfor kun sejlet 11 dobbeltture mod normalt 15 til 19.

onsdag 22. november, 1989 - fredag 1. december, 1989
I fart Helsingør-Helsingborg, normalt som 2. færge.

fredag 1. december, 1989
Oplagt i Helsingør leje 3 fra 01.12 kl. 01.13 til kl. 11.55 grundet svigt på forreste styremaskine, fra kl. 11.55 til kl. 12.25 sejlet prøvetur, i fart kl. 13.18.

fredag 1. december, 1989
Denne dag kun sejlet 14 dobbeltture mod normalt 15 til 19.

lørdag 2. december, 1989 - lørdag 23. december, 1989
I fart Helsingør-Helsingborg, normalt som 2. færge.

søndag 24. december, 1989
Denne dag kun sejlet 7 dobbeltture mod normalt 15 til 19.

mandag 25. december, 1989 - torsdag 19. april, 1990
I fart Helsingør-Helsingborg, normalt som 2. færge.

fredag 20. april, 1990
Denne dag kun sejlet 11 dobbeltture mod normalt 15 til 19, idet færgen var oplagt for reparation (og nok også flådeskift) fra kl. 09.01 til kl. 17.19.

lørdag 21. april, 1990 - mandag 16. juli, 1990
I fart Helsingør-Helsingborg, normalt som 2. færge.

tirsdag 17. juli, 1990
Denne dag kun sejlet 10 dobbeltture mod normalt 15 til 19, idet færgen reparerede styremaskine fra 17. juli kl. 23.41 til 18. juli kl. 11.40.

onsdag 18. juli, 1990
Denne dag kun sejlet 14 dobbeltture mod normalt 15 til 19.

torsdag 19. juli, 1990 - søndag 16. september, 1990
I fart Helsingør-Helsingborg, normalt som 2. færge.

mandag 17. september, 1990
Denne dag sejlet 20 dobbeltture mod normalt 15 til 19.

tirsdag 18. september, 1990 - torsdag 4. oktober, 1990
I fart Helsingør-Helsingborg, normalt som 2. færge.

fredag 5. oktober, 1990
Sejlet 1 dobbelttur, derefter oplagt på grund af bundsyn fra kl. 12.00, vendt færgen fra kl. 17.20 til kl. 17.50, i fart 6. oktober kl. 07.50.

lørdag 6. oktober, 1990 - mandag 8. oktober, 1990
I fart Helsingør-Helsingborg, normalt som 2. færge.

tirsdag 9. oktober, 1990
Denne dag kun sejlet 15 dobbeltture mod normalt 15 til 19, idet færgen fik udskiftet stempel mellem kl. 11.48 og kl. 14.15.

onsdag 10. oktober, 1990 - søndag 25. november, 1990
I fart Helsingør-Helsingborg, normalt som 2. færge.

mandag 26. november, 1990
Denne dag kun sejlet 15 dobbeltture mod normalt 15 til 19 på grund af båd- og brandøvelser.

tirsdag 27. november, 1990 - søndag 16. december, 1990
I fart Helsingør-Helsingborg, normalt som 2. færge.

mandag 17. december, 1990 - tirsdag 18. december, 1990
Ligget oplagt i Helsingør.

onsdag 19. december, 1990 - mandag 1. april, 1991
I fart Helsingør-Helsingborg, normalt som 2. færge.

tirsdag 2. april, 1991
Denne dag kun sejlet 10 dobbeltture mod normalt 15 til 19 på grund af flådeskift.

onsdag 3. april, 1991 - torsdag 4. april, 1991
I fart Helsingør-Helsingborg, normalt som 2. færge.

fredag 5. april, 1991 - lørdag 6. april, 1991
Denne dag kun sejlet 12 dobbeltture mod normalt 15 til 19 på grund af kollision med nordre/nordlige mole i Helsingborg kl. 17.35, oplagt for undersøgelse i Helsingør fra kl. 18.55 til kl. 02.24 .

lørdag 6. april, 1991 - torsdag 18. april, 1991
I fart Helsingør-Helsingborg, normalt som 2. færge.

fredag 19. april, 1991
Forhalet til Helsingør værft fra kl. 12.02 til kl. 12.32.

fredag 19. april, 1991 - torsdag 25. april, 1991
Helsingør værft for reparation af havari i styrbords skibsside .

torsdag 25. april, 1991
Forhalet fra Helsingør værft fra kl. 19.11 til kl. 19.25.

fredag 26. april, 1991 - tirsdag 22. oktober, 1991
I fart Helsingør-Helsingborg, normalt som 2. færge.

onsdag 23. oktober, 1991
Denne dag kun sejlet 15 dobbeltture mod normalt 15 til 19 på grund af skift af maximalafbryder.

torsdag 24. oktober, 1991 - lørdag 2. november, 1991
I fart Helsingør-Helsingborg, normalt som 2. færge.

søndag 3. november, 1991 - mandag 4. november, 1991
Dette døgn kun sejlet 15 dobbeltture mod normalt 15 til 19.

mandag 4. november, 1991
Oplagt fra kl. 07.57, da Tycho Brahe blev sat i drift denne dag.

mandag 4. november, 1991 - onsdag 6. november, 1991
Oplagt i Helsingør til den 06.11 kl. 22.00.

onsdag 6. november, 1991 - mandag 16. december, 1991
I fart som jernbanefærge mellem Helsingør og Helsingborg efter Tycho Brahe's kollision med færgelejet i Helsingør, og efterfølgende værftsophold.

mandag 16. december, 1991 - tirsdag 17. december, 1991
Det sidste døgn hvor færgen var i fart med passagerer på Helsingør-Helsingborg overfarten, sidste tur natten til tirsdag den 17. december var Helsingør afgang kl. 05.51, Helsingborg ankomst kl. 06.14, Helsingborg afgang kl. 07.04, Helsingør ankomst kl. 07.27.

tirsdag 17. december, 1991 - torsdag 19. december, 1991
Ligget oplagt i Helsingør.

torsdag 19. december, 1991
Forhalet til leje 3 i Helsingør fra kl. 14.43 til kl. 15.19.

torsdag 19. december, 1991 - mandag 22. juni, 1992
Ligget oplagt i leje 3 i Helsingør.

mandag 22. juni, 1992
Forsejlet fra Helsingør kl. 11.15, ank Københavns Frihavn kl. 13.45.

mandag 22. juni, 1992 - mandag 7. september, 1992
Lagt i det gamle Malmø-færge leje i Københavns Frihavn.

mandag 7. september, 1992
Forhalet fra Frihavnsfærgelejet til Amaliehaven fra kl. 14.50 til kl. 15.50.

onsdag 9. september, 1992
Forhalet fra Amaliehaven til Frihavnsfærgelejet fra kl. 12.10 til kl. 13.00.

mandag 21. september, 1992
Forhalet fra Frihavnen til Gl. dok fra kl. 13.30 til kl. 15.00.

mandag 28. september, 1992
Forhalet fra Gl. dok til Frihavnen fra kl. 10.45 til kl. 11.40.

søndag 28. februar, 1993
Er formentlig forsejlet fra København til Bøjden denne dag.

mandag 1. marts, 1993 - torsdag 4. marts, 1993
Afløste på Bøjden-Fynshav overfarten (Najaden på værft).

torsdag 4. marts, 1993
På Svendborg værft da færgen var for langhåret i bunden til at kunne holde fart efter lang tids oplægning, hvilket betød aflysning af 3 dobbeltture.

torsdag 4. marts, 1993 - fredag 19. marts, 1993
Afløste på Bøjden-Fynshav overfarten (Najaden på værft).

lørdag 20. marts, 1993
Er formentlig forsejlet fra Bøjden til København denne dag.

søndag 20. juni, 1993
Denne dag overgået til at være "Kulturby København".

onsdag 30. juni, 1993
Solgt til Københavns Kulturby Fond 96.

onsdag 22. december, 1993
Forsejlet fra København til Helsingør.

januar, 1994
Muligvis et værftsophold i uge 1 og/eller uge 2 inden afløsning på Samsøruten.

søndag 16. januar, 1994
Lå færgen i Kalundborg havn.

mandag 17. januar, 1994 - tirsdag 25. januar, 1994
Afløste på Samsø-ruten som indchartret færge, mens Holger Danske var på Nakskov værft.

onsdag 26. januar, 1994 - søndag 20. februar, 1994
Lå tilsyneladende i Kalundborg i denne periode.

fredag 18. februar, 1994
Skrevet kontrakt med Karstensens værft i Skagen om ombygning til oplevelsesskib.

fredag 18. februar, 1994 - mandag 21. februar, 1994
I disse dage forsejlet fra Kalundborg til Skagen.

mandag 21. februar, 1994 - onsdag 16. marts, 1994
Ombygget på Karstensens værft i Skagen til aktivitetsskib, udstillingsskib, miljøskib og cafeskib for Københavns Kulturby Fond 96.

onsdag 16. marts, 1994
Anmeldt solgt til Københavns Kulturby Fond 96.

onsdag 16. marts, 1994 - mandag 25. april, 1994
Ombygget på Karstensens værft i Skagen til aktivitetsskib, udstillingsskib, miljøskib og cafeskib for Københavns Kulturby Fond 96.

mandag 25. april, 1994
Registreret solgt til Københavns Kulturby Fond 96.

mandag 25. april, 1994 - søndag 8. maj, 1994
Ombygget på Karstensens værft i Skagen til aktivitetsskib, udstillingsskib, miljøskib og cafeskib for Københavns Kulturby Fond 96.

onsdag 1. juni, 1994
Den færdige ombygning fremvist ved en rundtur i Københavns Havn gennem Knippelsbro og Langebro og flag over toppen.

juni, 1994 - juli, 1994
Rundtur for TV-Lorry, først i Køge.

juni, 1994 - juli, 1994
Rundtur for TV-Lorry, så i Helsingør.

søndag 10. juli, 1994 - juli, 1994
Lå i Hundested.

juli, 1994
Lå i Frederikssund som præsentationsskib for Københavns Kulturby Fond 96.

mandag 1. august, 1994 - lørdag 6. august, 1994
Deltaget i FN's kvindekonference i Åbo som arrangementsskib for LO's deltagelse, muligvis ankommet allerede 29. juli.

august, 1994
Lå i Tallinn.

august, 1994
Lå i Riga.

august, 1994
Lå i Stockholm.

august, 1994 - fredag 2. september, 1994
Maskinreparerede i København.

fredag 2. september, 1994 - tirsdag 6. september, 1994
Sejlede fra København til Brest, hvor færgen bunkrede i 4 timer.

tirsdag 6. september, 1994 - søndag 11. september, 1994
Sejlede fra Brest til Lissabon i en meget hård sejlads igennem flere storme.

søndag 11. september, 1994 - onsdag 28. september, 1994
Lå i Lissabon fra 11. september kl. 10.30 til 28. september.

onsdag 28. september, 1994 - lørdag 1. oktober, 1994
Sejlede fra Lissabon til Brest an 01.10 kl. 09.40, hvor færgen bunkrede.

lørdag 1. oktober, 1994 - tirsdag 4. oktober, 1994
Sejlede fra Brest 1. oktober kl. 13.35, ankom Elbe 1 pilotstation 4. oktober kl. 08.00.

tirsdag 4. oktober, 1994
Sejlet igennem Kieler-kanalen, kvitteret lodsen kl. 21.15 i Kiel.

tirsdag 4. oktober, 1994 - onsdag 5. oktober, 1994
Sejlet fra Kiel til Langelinie i København med ankomst 5. oktober kl. 11.30 på færgens faste liggeplads kaj 166, Toldbodgade 40, Amaliehaven.

lørdag 3. juni, 1995 - torsdag 8. juni, 1995
Lå i Frederikssund som præsentationsskib for Københavns Kulturby Fond 96.

tirsdag 29. august, 1995
Fotograferet i Skive Havn.

torsdag 7. september, 1995
Fotograferet i Københavns Havn.

fredag 14. juni, 1996 - lørdag 6. juli, 1996
Indgik tilsyneladende i arrangementer i Københavns Havn i denne periode.

juli, 1996
Oplagt i Nakskov.

mandag 29. september, 1997
Solgt til T.R.I.S. Traghetti Isole Sarde S.R.L., Olbia. Anmeldt og registreret denne dag.

søndag 5. oktober, 1997
Forlod Nakskov med kurs mod Genova for ombygning der.

1997 - 2002
I fart mellem La Maddalena-Palau.

2002 - 2003
Oplagt i Genoa, da rederiet der ejede den gik konkurs.

2003
Solgt til EneRmaR Transporti Isole Sarde S.R.L., Olbia.

torsdag 27. juli, 2006
Ankom til Aliaga for ophugning efter salg til Imka Shipping Ltd..

Kilder

Detaljerede oplysninger

Forskningsgruppen hos Dansk Færgehistorisk Selskab, især Alf Arvidsson, Jørn-Bent Jensen, Preben Jensen, Morten Salicath og Peter Simonsen

Generelle informationer om Kronborg



Oprettet: 7. marts 2021. Senest revideret: 9. marts 2021.
39 online
Forside    Indhold    Fotografer    AIS    Nyt    Mysterier    Efterlyst    Kontakt    RSS