Værft: Orlogsværftet, København, Danmark..
Leveret: 1884.
Status: Ophugget.
Rederier
Det danske søværn, Danmark (1884 - 1. juni, 1931)
Nordisk Rute- & Færgefart A/S, København, Danmark (1. juni, 1931 - 1. november, 1947)
Beslaglagt: Deutsche Kriegsmarine (det tyske søværn), Tyskland (1940 - 1945)
Rudkøbing - Vemmenæs Færgerute A/S, Rudkøbing, Danmark (1. november, 1947 - 2. oktober, 1957)
Partrederi (Antonio Colandrea, skibsreder; Antonio Biondo, købmand; Salvatore Apa, købmand), Napoli, Italien (2. oktober, 1957 - 1961)
Nicola Monti, Casamicciola/Napoli, Italien (1961 - 1970)
Societa Navigazione Insulare SpA, Messina, Italien (1970 - ?)
Hændelser og særlige begivenheder
Skrivelse fra Marineministeriets Kommisariatsafdeling at Nordisk Færge- og Rutefart A/S overtager skibet. Anmeldt til registret 27. maj, registreret 1. juni.
Skøde for salg til Nordisk Rute- og Færgefart A/S. Kvitteringer dateret 26. marts og 7. april. Anmeldt til registret 27. maj, registreret 1. juni.
Forlænget og ombygget til automobilfærge hos Deutsche Werke i Kiel.
Målebevis, København.
Nyt målebevis, København.
onsdag 27. december, 1933
Noteret i registebog: Ændret fra Dampskib til Motorskib.
fredag 16. januar, 1948 - mandag 19. januar, 1948
Nyt målebevis, Århus.
Bill of Sale Fra Rudkøbing - Vemmenæs Færgerute til skibsreder Antonio Colandrea, købmand Antonio Biondo og købmand Salvatore Apa, alle af Napoli, Italien. Anmeldt til registrfet 2. oktober, registreret 5. oktober.
Afrigget i Messina og derefter ophugget i Palermo.
Supplerende oplysninger
Kendingssignaler
NJKV (1. juni, 1931 - 1933)
OXZY (1934 - 1957)
Flag
| Danmark (1884 - oktober, 1957) |
| Italien (oktober, 1957 - ) |
Hjemsteder
Helsingør (1. juni, 1931 - 1. november, 1947)
Rudkøbing (1. november, 1947 - 1957)
Dimensioner
Længde: 25,11 m, Længde overalt: 26,25 m, Bredde: 5,65 m, Dybgang: 1,78 m (1884)
Længde overalt: 34,84 m, Bredde: 5,62 m, Dybgang: 1,85 m, Dybde: 2,54 m (1931)
Tonnage
BRT: 141,93, NRT: 61,38 (1931)
BRT: 144,54 (1948)
Fart
Servicefart: 7,9 knob (1884)
Maskineri
2 stk. høj- og lavtryks dampmaskine, 150 hk (1884 - 1933)
2 stk. 3-cylindret 4-takt Bukh diesel, 320 hk (1933 - )
2 stk. propel
Oprettet: 21. november 2009. Senest revideret: 1. maj 2018.