Værft: North East Shipbuilders Ltd., Sunderland, England.
Nybygning nr. 3004.
IMO nummer: 8611635.
Status: Ophugget.
Rederier
Molarco Shipping A/S, Danmark (14. december, 1988 - 5. april, 1990)
K/S Difko LXXI, Danmark (5. april, 1990 - 2. september, 1998)
Storebælt af 1998 K/S, Danmark (2. september, 1998 - 29. januar, 2002)
K/S Difko LXXI, Danmark (29. januar, 2002 - 11. september, 2003)
HH-Ferries A/S, Danmark (11. september, 2003 - januar, 2010)
Hændelser og særlige begivenheder
marts, 2000 - september, 2003
Oplagt.
september, 2003 - januar, 2010
Oplagt som flydende reservedelslager.
Ankom til Grenå havn for ophugning.
Supplerende oplysninger
Design
Peter Zacchi
Typebetegnelse
Superflex MK IVKendingssignaler
OYOD (29. januar, 1989 - 11. september, 2003)
OYOD2 (11. september, 2003 - )
Flag
| Danmark (26. januar, 1989 - ) |
Hjemsteder
Nyborg (26. januar, 1989 - 8. marts, 1999)
Rødby (8. marts, 1999 - )
Dimensioner
Længde: 89,66 m, Længde overalt: 95,8 m, Bredde: 15 m, Dybgang: 3,6 m
Tonnage
BT: 4296, BRT: 1453,61, NT: 1288, NRT: 1328,42, DW: 1237
Kapacitet
400 passagerer, 170 personbiler
Fart
Fart: 14 knob
Maskineri
10 stk. Cummins diesel, 2750 kW
4 stk. azimuth propel
Superflex færgerne
Superflex færgerne blev bygget i to varianter, Superflex MK III og Superflex MK IV. MK III og MK IV har stort set samme mål og data, men væsentligste forskel er at øverste vogndæk på MK III er højere, således at det er muligt at medtage lastbiler både på øverste og nederste vogndæk. MK IV er designet med henblik personbiler på øverste vogndæk, og passagerkapaciteten er på denne type lidt større.
Superflex Delta er bygget som en MK IV.
Superflex MK III: Superflex Alfa, Superflex Charlie, Superflex Echo, Superflex Golf, Superflex India, Superflex Kilo, Superflex Mike, Superflex Whisky.
Superflex MK IV: Superflex Bravo, Superflex Delta, Superflex Foxtrot, Superflex Hotel, Superflex Juliett, Superflex Lima, Superflex November.
Oprettet: 16. marts 2008. Senest revideret: 14. januar 2010.