Ruter
Stettin - København - Göteborg (10. maj, 1910 - 31. december, 1915)
Stettin - København - Frederikshavn - Christiania (Oslo) (hovedsageligt) (1916 - 1921)
København - Stettin (også) (1919 - 1920)
København - Lübeck (også) (1919 - 1920)
København - Randers (hovedsageligt) (1921 - 1926)
København - Horsens (hovedsageligt) (1926 - 1. oktober, 1939)
København - Horsens / Frederikshavn / Vejle (2. oktober, 1939 - 18. april, 1940)
København - Fredericia - Kolding (21. april, 1940 - 16. maj, 1940)
København - Sønderborg - Aabenraa - Haderslev (19. maj, 1940 - 5. juni, 1940)
København - Århus (2. november, 1940 - ?)
København - Århus / Aalborg / Samsø - Odense (1941 - 1945)
København - Horsens / Vejle (også) (1944 - 1945)
København - Fredericia - Kolding (også) (1944 - 1945)
København - Kolding - Fredericia (også) (1946)
København - Horsens / Vejle / Randers (1946 - 1950)
København - Randers (1951 - 26. august, 1952)
Hændelser og særlige begivenheder
På vej fra København til Christiania (Oslo) blev Ydun opbragt af den tyske ubåd UC-79. Ydyn blev taget til Swinemünde for inspektion.
Frigivet.
Ankom til København fra Randers og oplagt.
fredag 11. september, 1953
Solgt til Eisen og Metall K.G., Lehr & Co., Hamburg til ophugning.
torsdag 17. september, 1953
Overtaget i København.
fredag 18. september, 1953
Forlod København i slæb af slæbebåd ALK 138/43 til Bremerhavnen.
Ophugning tilendebragt.
Supplerende oplysninger
Kendingssignaler
NRKG (1910 - 1933)
OZDD (1934 - 1953)
Flag
Hjemsteder
København (9. maj, 1910 - 15. maj, 1925)
Horsens (15. maj, 1925 - 4. august, 1942)
Aalborg (4. august, 1942 - 3. september, 1946)
Horsens (3. september, 1946 - 25. august, 1950)
Randers (25. august, 1950 - 17. september, 1953)
Dimensioner
Længde: 56,8 m, Længde overalt: 59 m, Bredde: 9,5 m, Dybgang: ´3,9 m
Tonnage
BRT: 645, NRT: 330, DW: 571
Kapacitet
175 passagerer, 60 køjepladser
Fart
Fart: 12 knob
Maskineri
1 stk. dampmaskine, 900 ihk
1 stk. fastbladet propel
Oprettet: 16. januar 2012. Senest revideret: 22. januar 2012.