Hændelser og særlige begivenheder
For at kompensere for tabet af Hydro, der under krigen blev sænket i en sabotageaktion, valgte man at forlænge Rjukanfos, der ved samme lejlighed fik forlænget sit navn med endnu et s. Kapaciteten blev øget fra 9 jernbanevogne til 16, og passagerkapaciteten blev øget til 250. Der blev også isat nye dampmaskiner, der havde et lavere kulforbrug end den nyere Ammonia.
Ombygget til oliefyring.
Taget ud af drift og ophugget.
Supplerende oplysninger
Flag
| Norge (oktober, 1909 - 1969) |
Dimensioner
Længde: 42,2 m, Bredde: 9,8 m (1909)
Længde: 68,7 m, Bredde: 9,8 m, Dybde: 3 m (1946)
Tonnage
BRT: 338 (1909)
BRT: 684,2 (1946)
Kapacitet
120 passagerer, 2 jernbanespor, 66,6 m spor, 9 jernbanevogne (1909)
250 passagerer, 2 jernbanespor, 120 m spor, 16 jernbanevogne (1946)
Fart
Fart: 9 knob (1909)
Fart: 14 knob (1946)
Maskineri
2 stk. dampmaskine, 400 hk (1909 - 1945)
2 stk. dampmaskine, 900 hk (1946 - 1969)
Oprettet: 4. februar 2014. Senest revideret: 6. februar 2014.