Værft: Aarhus Flydedok og Maskinkompagni A/S, Århus, Danmark.
Nybygning nr. 122.
IMO nummer: 6413508.
Kølstrakt: 7. januar, 1964.
Søsat: 15. april, 1964.
Leveret: 14. juli, 1964.
Status: Ukendt, sandsynligvis ophugget.
Rederier
Post & Telegrafvæsenet, Danmark (14. juli, 1964 - 15. juni, 1977)
Danske Statsbaner, Danmark (15. juni, 1977 - 14. juni, 1995)
DSB Rederi A/S, Korsør, Danmark (14. juni, 1995 - 1. januar, 1997)
Scandlines Danmark A/S, Danmark (1. januar, 1997 - 5. januar, 1998)
SFDS af 1991 A/S, Rudkøbing, Danmark (5. januar, 1998 - 29. oktober, 1998)
Titanic Investments (Nigeria) Ltd., Nigeria (29. oktober, 1998 - )
Hændelser og særlige begivenheder
Se yderligere 43 hændelser for Christmas Day
Overtaget af Generaldirektoratet for Post- og telegrafvæsenet.
september, 1998 - torsdag 29. oktober, 1998
Ud af fart formentlig i juli (evt. september) og oplagt i Esbjerg.
torsdag 29. oktober, 1998
Solgt til Titanic Investments (Nigeria) Ltd. (Jonathan Akpoborie), (Lagos) for 110.000 USD og skiftet navn til Christmas Day.
Muligvis ophugget.
Kilder
Detaljerede oplysninger
Forskningsgruppen hos
Dansk Færgehistorisk Selskab, især Alf Arvidsson, Brian Krause, Jørn-Bent Jensen, Morten Salicath, Peter Simonsen og Preben Jensen
Se yderligere 43 hændelser for Christmas Day
Supplerende oplysninger
Design
Knud E. Hansen A/S
Kendingssignal
OWBQ (13. juli, 1964 - 29. oktober, 1998)
Flag
| Danmark (13. juli, 1964 - 29. oktober, 1998) |
| Nigeria (29. oktober, 1998 - ) |
Hjemsted
Esbjerg (13. juli, 1964 - 29. oktober, 1998)
Dimensioner
Længde overalt: 43,5 m, Bredde: 10,67 m, Dybgang: 3,2 m
Tonnage
BRT: 400, NRT: 180, DW: 135
Kapacitet
400 passagerer, 25 personbiler
Fart
Servicefart: 8 knob, Topfart: 9,5 knob
Maskineri
1 stk. Alpha diesel, 480 bhk
2 stk. Bukh diesel hjælpemaskine, 112 bhk
2 stk. propel med justerbare skrueblade (1 for, 1 agter)
Oprettet: 25. september 2008. Senest revideret: 2. oktober 2020.