Arthur K. Atkinson

Værft: Great Lakes Engineering Works, Ecorse, Michigan, USA.
Nybygning nr. 130.

Leveret: 1917.

Status: Ophugget.

Navne

Planlagt navn: Maitland No. 2 (1916)
Ann Arbor No. 6 (1917 - 1959)
Arthur K. Atkinson (1959 - 1984)

Rute

Frankfort - Manitowoc / Kewaunee / Sturgeon Bay / Memominee / Manistique (1917 - 1982)

Rederier

Hamilton, Toronto & Buffalo Navigation Company , Toronto, Ontario, USA (1917)
Ann Arbor Railroad (AA), Michigan, USA (1917 - 1984)
Peterson Builders Inc., Kewaunee, Wisconsin, USA (1984 - 7. december, 2011)

Hændelser og særlige begivenheder

1982
Oplagt i Frankfort.

onsdag 7. december, 2011
Solgt til ophugning.

onsdag 21. december, 2011
Ankom under slæb til Sault Ste. Marie, Michigan.

Supplerende oplysninger

Flag

USA's flagUSA's flag
USA (1917 - 2012)

Dimensioner

Længde overalt: 103 m, Bredde: 17,1 m, Dybde: 5,6 m (1917)
Længde overalt: 113,4 m, Bredde: 17,1 m, Dybde: 5,6 m (1959)

Tonnage

BRT: 2757, NRT: 1653 (1917)
BRT: 3241 (1959)

Kapacitet

4 jernbanespor, 26 jernbanevogne (1917)
4 jernbanespor, 30 jernbanevogne (1959)

Fart

Fart: 14 knob (1917)
Fart: 18 knob (1959)

Maskineri

2 stk. triple expansion Great Lakes Engineering Works dampmaskine, 2500 hk (1917 - 1959)
2 stk. 12-cylindret Nordberg diesel, 5610 hk (1959 - )
2 stk. fastbladet propel (1917 - 1959)
2 stk. propel med justerbare skrueblade (1959 - )

Billeder af Arthur K. Atkinson

Oprettet: 18. november 2016.