Værft: Brodosplit-Brodogradiliste d.o.o, Split, Kroatien.
Nybygning nr. 126.
IMO nummer: 5182504.
Søsat: 15. september, 1954.
Leveret: juni, 1955.
Rederier
Jadranska Linijska Plovidba, Rijeka, Jugoslavien (juni, 1955 - 1991)
Jadrolinija P.O., Rijeka, Kroatien (1991 - 1995)
Messrs Domios d.o.o., Split, Kroatien (1995 - 199?)
Boidar Rakuljić, Krilo Jessenice, Kroatien (199? - ?)
O.R.S.A.B. d.o.o. (Ante Rakuljić), Jesenice, Kroatien (? - )
Hændelser og særlige begivenheder
Oplagt efter maskinhavari.
Solgt til ophugning. Skibet blev dog ikke ophugget, men lå oplagt i Split.
Ombygning til krydstogtyacht påbegyndt hos Marine Tech Ltd. i Oren-Milas, Tyrkiet. Arbejdet blev ikke afsluttet, da værftet gik konkurs. Skibet blev senere slæbt til Split.
Ombygning tilendebragt.
Søsterskibe
Ozalj (ex. Valjevo)
Tijat (ex. Ohrid)
Supplerende oplysninger
Flag
| Jugoslavien (1955 - 1991) |
| Kroatien (1991 - ) |
Hjemsted
Rijeka (1955 - 2005)
Dimensioner
Længde: 34,50 m, Længde overalt: 37,60 m, Bredde: 7,00 m, Dybgang: 2,20 m, Dybde: 2,30 m
Tonnage
BRT: 191, NRT: 79, DW: 15 (1955)
BT: 306 (2006)
Kapacitet
300 passagerer (1955)
35 passagerer, 35 køjepladser (2006)
Fart
Fart: 12 knob
Maskineri
1 stk. 6-cylindret Sulzer diesel, 336 kW (1955 - 2002)
1 stk. TAMD 163A Volvo Penta diesel, 55 hk (2002 - )
1 stk. propel
Billeder af Emanuel
Karlovac
Emanuel
Emanuel
Emanuel
Oprettet: 12. december 2014.