Rederier
K/S Merc Scandia XXXI, Danmark (14. oktober, 1982 - 20. juni, 1997)
Charter: DSB Rederi, Danmark (august, 1988 - 1997)
Scandlines Danmark A/S, Danmark (20. juni, 1997 - 23. juni, 1999)
Global Marine Systems Ltd., England (1999 - )
James Fisher & Sons PLC, England (23. juni, 1999 - 1999)
Hændelser og særlige begivenheder
1988: Oprindelig bygget til Ro-ro skib. Blev ombygget til bil- og passagerfærge ved Danyard A/S i Aalborg. Der blev installeret tre ekstra Catapillar hjælpemaskiner, koblet til to nye Azimuth propeller agter. De nye propeller bidrager både til fremdrift og styring.
juli, 1999 - 2010: Ombygget til kabelskib.
Supplerende oplysninger
Design
Kay Kørbing (1988): ombygning, indretning
Kaldesignaler
OZFZ (oktober, 1982 - 24. juni, 1999)
MZD07 (24. juni, 1999 - )
Flag
| Danmark (oktober, 1982 - 24. juni, 1999) |
| Storbritannien (24. juni, 1999 - ) |
Hjemsted
København (oktober, 1982 - 24. juni, 1999)
Dimensioner
Længde: 127,05 m, Længde overalt: 131,7 m, Bredde: 19,38 m, Dybgang: 6,16 m (1988)
Tonnage
BT: 4290.2, BRT: 9986, NT: 2444,08, NRT: 2995, DW: 2400 (1988)
Kapacitet
600 passagerer, 273 personbiler (1988)
Fart
Servicefart: 15 knob (1988)
Maskineri
1 stk. MaK diesel, 4891 bhk (1982 - )
3 stk. Mercedes diesel hjælpemaskine, 1470 bhk (1982 - )
3 stk. Caterpillar diesel hjælpemaskine, 5874 bhk (1988 - )
1 stk. propel med justerbare skrueblade (1982 - )
2 stk. tværpropel i bov (1982 - )
2 stk. azimuth propel (1988 - )