Hændelser og særlige begivenheder
På vej fra Göteborg til Bandholm ramte Trondhjem en mine ud for Kragenæs. Trondhjem kunne fortsætte sejladsen til Bandholm. Efter losning gik Trondhjem til Helsingør, assisteret af DFDS slæbebåden Sejrø.
Repareret i Helsingør.
søndag 25. marts, 1945 - tirsdag 10. april, 1945
Beslaglagt af tyskerne.
onsdag 6. marts, 1946 - lørdag 13. juli, 1946
Ombygget i Frederikshavn. Pasagerapteringen blev indskrænket væsentligt, og der blev installeret køleanlæg.
søndag 29. april, 1956 - lørdag 23. juni, 1956
Ombygget til oliefyring i Nakskov.
Oplagt i Esbjerg.
Overtaget af Brugse Scheepssloperij N. V., Brügge.
Ankom til Brügge.
Ophugning påbegyndt.
Supplerende oplysninger
Kendingssignaler
NDTW (4. marts, 1923 - 1933)
OXPB (1934 - 20. august, 1963)
Flag
| Danmark (4. marts, 1923 - 20. august, 1963) |
Hjemsteder
København (4. marts, 1923 - 29. januar, 1946)
Esbjerg (29. januar, 1946 - 28. juni, 1946)
Odense (28. juni, 1946 - 13. april, 1948)
Esbjerg (13. april, 1948 - 8. maj, 1951)
Aalborg (8. maj, 1951 - 19. oktober, 1961)
Esbjerg (19. oktober, 1961 - 20. august, 1963)
Dimensioner
Længde: 70,1 m, Længde overalt: 73,8 m, Bredde: 10,7 m, Dybgang: 5,0 m, Dybde: 7,2 m
Tonnage
BRT: 1399, NRT: 826, DW: 1525 (1923)
BRT: 1398, NRT: 791, DW: 1385 (1946)
Kapacitet
52 passagerer, 42 køjepladser (1923)
24 passagerer, 24 køjepladser (1946)
12 passagerer, 12 køjepladser (1958)
Fart
Fart: 11 knob
Maskineri
1 stk. tripple expansion Helsingør dampmaskine, 900 ihk
1 stk. fastbladet propel
Oprettet: 26. januar 2017.