Hjælp ønskes - Hroar

Bookmark and Share

Kan du hjælpe?

Der mangler væsentlige oplysninger om anvendelse og historie. Kan du hjælpe med informationer, må du gerne give besked til faergelejet.dk, f.eks. ved at sende en mail til

Værft: P. Troensegaard, Thurø, Danmark.

Leveret: 1875.

Navne

Hroar (1875 - 1926)
Vesta (1926 - )

Rute

Svendborg - Vindebyøre - Christiansminde - Troense - Blåby - Grasten (6. april, 1900 - ca. 1924)

Rederier

Partrederi (Henning Nielsen, N. Troensegaard, P. Troensegaard), Svendborg, Danmark (1875 - 1880)
Partrederi (Henning Nielsen, N. Troensegaard, P. Troensegaard, J. L. Knudsen, N. M. Frandsen), Svendborg, Danmark (1880 - 1885)
Partrederi v/ Niels Jensen (8 anpartshavere), Svendborg, Danmark (1885 - 1891)
Aktieselskabet Sunddamperne, Svendborg, Danmark (1891 - 1899)
Sydfyenske Dampskibsselskab A/S (SFDS), Svendborg, Danmark (1899 - 1926)
Rasmus Hansen Petersen Johansen, Sønderborg, Danmark (1926 - )

Hændelser og særlige begivenheder

1926: Motoriseret.

Supplerende oplysninger

Kontrolnummer

P 507 (1926)

Kaldesignal

NRPH (1875 - 19??)

Flag

Danmark's flagDanmark's flag
Danmark (1875 - )

Hjemsted

Svendborg (1875 - 1926)

Dimensioner

Længde: 12,3 m, Bredde: 3,5 m, Dybgang: 1,2 m (1975)
Længde: 12,9 m, Bredde: 3,5 m, Dybgang: 1,5 m (1976)

Tonnage

BRT: 19,6, NRT: 11,81 (1875)
BRT: 19,6, NRT: 7,55 (1976)

Kapacitet

150 passagerer

Maskineri

42 stk. dampmaskine, i kW (1875 - 1926)
1 stk. Houmøller petroleumsmotor, 30 ihk (1926 - )
1 stk. fastbladet propel

Skrog

træ, eg, fyr

Billeder af Hroar

 Hroar
Hroar



42 online
Forside    Indhold    Fotografer    AIS    Nyt    Mysterier    Efterlyst    Kontakt    RSS