Værft: Orlogsværftet, København, Danmark..
Leveret: 1890.
Status: Ophugget.
Rederier
Det danske søværn, Danmark (1890 - 21. december, 1928)
Aktieselskabet Kystens Motorsejlads v/ J. S. Christensen, København, Danmark (21. december, 1928 - 23. november, 1929)
Christen Peter Christensen, Rentier, Rødovre, Danmark (23. november, 1929 - 26. juni, 1931)
Holger Albert Hindenburg, Overretssagfører, København, Danmark (26. juni, 1931 - 19. november, 1932)
Jens Peter Pedersen, Vognmand, København, Danmark (19. november, 1932 - 15. maj, 1936)
Partrederi (Rasmus Christopher Rasmussen, Maskinmester og Axel Hermann Frederiksen, Maskinmester), Randers, Danmark (15. maj, 1936 - 12. oktober, 1939)
Partrederi (Astrid Rasmussen, Enke og Axel Hermann Frederiksen, Maskinmester), Randers, Danmark (12. oktober, 1939 - 22. juli, 1940)
Jens Peder Pedersen, Rutebilejer, Valby, Danmark (22. juli, 1940 - 28. august, 1940)
Orø Kommune, Orø, Danmark (28. august, 1940 - 19. september, 1949)
Wolmer Noppenau, medhjælper, Næsny Mark, Orø, Danmark (19. september, 1949)
Niels Juel Poul Christian Nielsen, Fisker, Hvidovre, Danmark (19. september, 1949 - 4. februar, 1950)
Kaj Willy Hans Dahl, Automobilhandler, København, Danmark (4. februar, 1950 - 24. marts, 1950)
Werner Theilmann Petersen, Vognmand, København, Danmark (24. marts, 1950 - ca. 11. november, 1950)
Peter Beier Andersen, Fabrikant, Gentofte, Danmark (ca. 11. november, 1950 - 21. juli, 1954)
Carl Alexander Iversen, Fabrikant, København, Danmark (21. juli, 1954 - 26. oktober, 1957)
Hændelser og særlige begivenheder
Ombygget på Nordhavnsværftet i København.
Maal Bevis udstedt, København.
Nationalitets- og Registrerings-Certifikat udstedt.
Nationalitets- og Registrerings-Certifikat udstedt.
tirsdag 3. september, 1940
Nationalitets- og Registrerings-Certifikat udstedt.
Fik på et tidspunkt under krigen installeret generator. Den blev placeret op skorstenens plads.
Falken medvirkede i filmen Biskoppen som færge til øen "Snarø".
Embedet som sognepræst på Orø var blevet opslået ledigt. Nationaltidende kunne denne dag berette, at "indtil nu har i hvert Fald 43 Ansøgere meldt sig til Embedet". Måske var den populære film Biskoppen en del af årsagen til det store antal ansøgere. Hvor mange af de håbefunde præster, der tog turen over med Falken, vides ikke.
Slutseddel og kvittering for salg til Beter Beier Andersen. Anmeldt til registret 10. november, registreret 11. november.
onsdag 29. november, 1950
Nationalitets- og Registrerings-Certifikat udstedt.
Skøde for salg til Carl Alexander Iversen. Anmeldt 27. juli, registreret 21. juli.
Ophugget på land i Kalkbrænderihavnen. I registerbogen kan læses: Ifgl. attest, dat. København 26/10 1956, fra havnefogeden i Kalkbrænderihavnen er dette skib ophugget. I henhold hertil vil skibet være at udslette af skibsregistret i medfør af skibsregistreringskontorets beslutning af 20/2 1957.
Supplerende oplysninger
Kendingssignaler
NHBP (1928 - 1933)
OWCT (1934 - 1956)
Flag
Hjemsteder
København (21. december, 1928 - 15. juni, 1936)
Randers (15. juni, 1936 - 28. august, 1940)
Orø (28. august, 1940 - 11. november, 1950)
København (11. november, 1950 - 1956)
Dimensioner
Længde: 18,33 m, Bredde: 3,20 m, Dybde: 2,10 m
Tonnage
BRT: 30,17, NRT: 22,40 (1928)
Maskineri
1 stk. 4-cylindret 4-takt Atlantic diesel, 58 ihk
1 stk. propel
Skrog
stål
Billeder af Asger Ryg
Falken
Falken
Oprettet: 27. november 2016. Senest revideret: 10. marts 2019.