Værft: Howaldtswerke AG, Kiel, Tyskland..
Nybygning nr. 452.
Søsat: april, 1911.
Leveret: maj, 1911.
Status: Ophugget.
Rederier
Wyker Dampfschiffs-Reederei Föhr-Amrum (WDR) GmbH, Wyk auf Föhr, Tyskland (maj, 1911 - 23. maj, 1920)
Aktieselskabet Møns Dampskibsselskab, Stege, Danmark (september, 1919 - januar, 1930)
Karl Grammerstorf, Kiel, Tyskland (januar, 1930 - 1930)
Franz Neubert, Bernburg, Tyskland (1930 - 1932)
Reederei Fabiansen, Bernburg, Tyskland (1932 - 1933)
Ukendt ejer, Litauen (1933 - 1939)
Ukendt ejer, Pillau, Tyskland (1939 - 1943)
Willi Beisker, Hamburg, Tyskland (1943 - 1950)
Hændelser og særlige begivenheder
Prøvesejlads.
Solgt til Møns Dampskibsselskab, anmeldt til registret 11. maj 1920, registreret 23. maj 1920.
Flyttet til Waren (Müritz) for reparation. På grund af mangel på materialer, blev skibet aldrig repareret.
Registreresom vrag.
Ophugget.
Supplerende oplysninger
Kendingssignaler
LNHC (maj, 1911 - maj, 1920)
NBQR (maj, 1920 - januar, 1930)
Flag
| Tyskland (maj, 1911 - maj, 1920) |
| Danmark (maj, 1920 - januar, 1930) |
| Tyskland (januar, 1930 - 1950) |
Hjemsteder
Wyk auf Föhr (maj, 1911 - maj, 1920)
Stege (maj, 1920 - januar, 1930)
Dimensioner
Længde: 23,38 m, Længde overalt: 25.2 m, Bredde: 5,02 m, Dybgang: 0,60 m
Tonnage
BRT: 77, NRT: 38 (1911)
BRT: 70, NRT: 41 (1920)
Kapacitet
200 passagerer
Maskineri
2 stk. 2-cylindret Bolinder råoliemotor, 60 bhk
Skrog
stål
Billeder af Albert Ballin
Albert Ballin
Oprettet: 3. juni 2018.