Værft: Lobnitz, Coulborn & Co., Renfrew, Skotland.
Nybygning nr. 159.
Søsat: 25. august, 1876.
Leveret: september, 1876.
Status: Ophugget.
Navn
Hengest (september, 1876 - 10. marts, 1926)Rederier
Aktieselskabet Randers Dampskibsselskab af 1866, Randers, Danmark (september, 1876 - 4. september, 1897)
Aktieselskabet Det Jydsk-Engelske Dampskibs-Selskab, Randers, Danmark (4. september, 1897 - 17. maj, 1900)
Operatør: Det Forenede Dampskibs-Selskab A/S - DFDS, København, Danmark (4. januar, 1900 - 17. maj, 1900)
Det Forenede Dampskibs-Selskab A/S - DFDS, København, Danmark (17. maj, 1900 - 5. marts, 1926)
Hændelser og særlige begivenheder
lørdag 23. september, 1876
Bilbrev udstedt.
tirsdag 31. oktober, 1876
Registreret (anmeldelsestidspunkt savnes).
Solgt til DFDS. Anmeldt 21. maj, registreret 28. maj.
onsdag 22. april, 1925 - oktober, 1925
Oplagt i København.
torsdag 25. februar, 1926
Skøde for salg til Hans Petersen, København, for ophugning. Anmeldt og registreret 5. marts.
torsdag 30. september, 1926
Anmeldt ophugget, udslettet fra registret samme dag.
Supplerende oplysninger
Kendingssignal
NQKH (1876 - 1926)
Flag
| Danmark (september, 1876 - 30. september, 1926) |
Hjemsted
Århus (september, 1876 - 30. september, 1926)
Dimensioner
Længde: 63,7 m, Længde overalt: 66,8 m, Bredde: 8,4 m, Dybgang: 4,8 m
Tonnage
BRT: 749,56, NRT: 463,56, DW: 925 (1926)
Kapacitet
6 passagerer
Fart
Fart: 9,5 knob
Maskineri
1 stk. 2-cylindret compound dampmaskine, 600 ihk
1 stk. fastbladet propel
Skrog
jern
Oprettet: 14. oktober 2019.