Hændelser og særlige begivenheder
Prøvesejlads og overtagelse.
På vej fra København til Hull strandede Ficaria på Redcar Rock.
Fri af grunden, fortsatte til Hull.
Ficaria fik lettere skader, da den skulle dokke ud under værftsohpold i Frederikshavn. Skibet var dokket i to flydedokke, og da den enere sank hurtigere end den anden, gled Ficaria af kølblokkene og fik kraftig slagside.
torsdag 22. november, 1934
Solgt til The Hughes Bolkow Shipbreaking Co. Ltd., Blyth, England for ophugning.
torsdag 29. november, 1934 - søndag 2. december, 1934
Forsejlet fra København til Blyth.
Overtaget af ophugningsfirmaet.
torsdag 6. december, 1934
Ophugning påbegyndt.
Supplerende oplysninger
Kendingssignaler
NHTQ (8. oktober, 1896 - 1933)
OYHB (1934 - 3. december, 1934)
Flag
| Danmark (8. oktober, 1896 - 3. december, 1934) |
Hjemsteder
København (8. oktober, 1896 - 16. april, 1910)
Esbjerg (16. april, 1910 - 22. juli, 1913)
København (22. juli, 1913 - 7. april, 1924)
Esbjerg (7. april, 1924 - 3. december, 1934)
Dimensioner
Længde: 81,8 m, Længde overalt: 85,2 m, Bredde: 10,4 m, Dybgang: 5,3 m
Tonnage
BRT: 1530, NRT: 672, DW: 1120
Kapacitet
59 passagerer, 39 køjepladser
Fart
Fart: 14 knob
Maskineri
1 stk. 3-cylindret Tripple Expansion dampmaskine, 2500 ihk
1 stk. fastbladet propel
Skrog
jern
Oprettet: 14. juli 2020.