Rederier
Watkins & Co., Le Havre, Frankrig (juni, 1884 - 1885)
Ångfartygs AB Skånska Kusten, Malmö, Sverige (1885 - 18. februar, 1888)
Det Forenede Dampskibs-Selskab A/S - DFDS, København, Danmark (18. februar, 1888 - 14. februar, 1911)
Hændelser og særlige begivenheder
Ombygget, ny overbygning agter.
På vej fra Helsingborg til Mölle med 80 passagerer om bord, grundstødt ud for Höganäs. Kom fri igen ved egen hjælp, men måtte sættes på grund igen, da skibet var læk. Bjærget af Svitzer, repareret hos Kockums i Malmö.
tirsdag 14. februar, 1911
Solgt til ophugning hos Petersen & Albeck i København.
mandag 27. november, 1911
Anmeldt ophugget. Udslettet af registret 29. november.
Supplerende oplysninger
Kendingssignaler
LKJV (juni, 1884 - 1885)
HSLQ (1885 - 18. februar, 1888)
NWMS (18. februar, 1888 - 27. maj, 1911)
Flag
| Frankrig (juni, 1884 - 1885) |
| Sverige (1885 - 18. februar, 1888) |
| Danmark (18. februar, 1888 - 27. maj, 1911) |
Hjemsteder
Le Havre (juni, 1884 - 1885)
Malmö (1885 - 12. februar, 1888)
København (12. februar, 1888 - 14. august, 1893)
Århus (14. august, 1893 - 17. juni, 1905)
Kalundborg (17. juni, 1905 - 27. maj, 1911)
Dimensioner
Længde: 48,8 m, Længde overalt: 50,7 m, Bredde: 6,1 m, Dybgang: 2,1 m, Dybde: 2,7 m
Tonnage
BRT: 226,85, NRT: 135,89, DW: 40 (1888)
BRT: 242,56, NRT: 142,53 (1889)
BRT: 220, NRT: 110, DW: 40 (1911)
Kapacitet
630 passagerer
Fart
Fart: 11,5 knob
Maskineri
1 stk. 2-cylindret compound dampmaskine, 420 ihk
2 stk. sidehjul
Oprettet: 4. juli 2021.