Rising Star IV

Værft: Mitsubishi Heavy Industries, Shimonoseki, Japan.
Nybygning nr. 619.
IMO nummer: 6612908.

Leveret: 30. marts, 1966.

Navne

Tosa Maru (30. marts, 1966 - 1989)
Sounds of Seto (1989 - 1. marts, 2001)
Rising Star IV (1. marts, 2001 - 20??)
Mabuhay Nusantara (20?? - )

Ruter

Takamatsu - Uno (1966 - 1988)
Merak (Java) - Bakauheni (Sumatra) (20?? - )

Rederier

Japanese National Railways (JNR) Uko Ferry , Japan (30. marts, 1966 - 1989)
West Japan Railway Company (JR West), Japan (1989 - 1. marts, 2001)
"We Love Indonesia"?, Indonesien (20?? - )

Hændelser og særlige begivenheder

lørdag 1. april, 2023
Færgerne Labitra Karina (ex. Superflex Mike) og Mabuhay Nusantara havde begge ligget på red ved Merak nogen tid. Labitra Karina blev påsejlet af Mabuhay Nusantara, der havde agterrampen sænket. Mabuhay Nusantara drev ind i Labitra Karina på en sådan måde, at Labitra Karina fik flere flænger i skroget få centimeter over vandlinjen. Da besætningen på Labitra Karina konstaterede, at der trængte vand ind, halede de ankret og satte færgen på grund på stranden syd for Merak. Mabuhay Nusantara fin ingen skader af betydning.

Supplerende oplysninger

Kendingssignal

YGUS (2001 - )

Flag

Indonesien's flagIndonesien's flag
Indonesien (2001 - )

Hjemsted

Surabaya (2001 - )

Dimensioner

Længde overalt: 89,40 m, Bredde: 15,80 m, Dybde: 5,45 m

Tonnage

BRT: 3083
BT: 5217, DW: 1101 (2001)

Kapacitet

1800 passagerer, 3 jernbanespor, 27 jernbanevogne (1966)
900 passagerer (1989)

Fart

Fart: 16 knob

Maskineri

1 stk. propel
1 stk. tværpropel i bov

AIS

Hvor er Mabuhay Nusantara nu?

Billeder af Rising Star IV

Oprettet: 22. maj 2023.