Hændelser og særlige begivenheder
tirsdag 3. januar, 2012 - torsdag 3. januar, 2013
Overfarten blev indstillet på grund af maskinproblemer.
lørdag 5. januar, 2013 - ca. søndag 13. januar, 2013
Marys maskinproblemer fortsatte en tid, og "næsten-søsterskibet" Sleipner-Fur var atter indsat som afløser.
Indstillet på grund af problemer med gear.
Atter i drift.
lørdag 1. maj, 2021 - søndag 2. maj, 2021
Forsejlet fra Sundsøre til Assens for værftsbesøg. Afgang Sundsøre 1. maj kl. 14.04, ankomst Assens 2. maj kl. 13.35.
onsdag 12. maj, 2021 - torsdag 13. maj, 2021
Forsejlet fra Assens til Sundsøre. Afgang Assens 12, maj kl. 18.40, ankomst Sundsøre 13. maj kl. 16.03 I fart kl. 16.05.
tirsdag 26. oktober, 2021
Da Mary kl. ca. 6.25 sænkede farten før ankomst til Hvalpsund, rullede en lastbil med anhænger ud over klappen og i vandet, chaufføren havde glemt at trække håndbremsen. Ingen kom til skade, men færgens broklap blev beskadiget. Sejladsen indstillet, færgen kunne dog lægge til i Hvalpsund.
Forsejlet fra Hvalpsund til Glyngøre kl. 05.33 - kl. 12.46. Lagt langs Isværkskaj kl. 12.57.
Forlod kajen kl. 11.46. Kort sejlads på fjorden. Tilbage langs Isværkskaj kl. 12.25.
mandag 22. november, 2021
Sejlet fra Isværkskaj kl. 09.57. I flydedok i Thyborøn kl. 10.07.
Ud af dok kl. 11.42.
Forsejlet fra Thyborøn til Hvalpsund kl. 11.06 - kl. 17.34. Derefter i fart. Første afgang fra Hvalpsund kl. 17.35.
onsdag 22. december, 2021
Mary fik en stolpe i den ene skrue i Hvalpsund havn, hvilket gav vibrationer. Derfor gennemførtes turen fra Hvalpsund kl. 17 med kun én skrue. Sejladsen var herefter indstillet, indtil en dykker havde fjernet stolpen. Dagens sidste dobbelttur fra Sundsøre kl. 20.15 kunne herefter gennemføres med få minutters forsinkelse.
Sidste ankomst til Sundsøre kl. 13.07. Forsejlet fra Sundsøre til Harboøre kl. 13.08 - kl. 18.45.
I dok kl. 07.10.
Dokket ud kl. 11.05. Forsejlet fra Harboøre til Sundsøre kl. 11.20 - kl. 17.45. I fart med det samme.
Sidste afgang fra Hvalpsund kl. 20.00 på grund af vejret, dvs. to dobbeltture blev aflyst.
Atter i fart. Første afgang fra Sundsøre kl. 05.45.
tirsdag 26. september, 2023
Efter ankomst til Sundsøre kl. 06.48, taget ud af drift på grund af tekniske problemer. Atter i fart kl. 16.25.
Mary kom ikke i gang fra morgenstunden på grund af en defekt starter, der skulle skiftes. Første afgang fra Sundsøre kl. 10.54.
Sejladsen indstillet efter ankomst til Sundsøre kl. 16.12 på grund af lavvande.
Aflyst hele dagen.
Atter i fart. Første afgang fra Sundsøre kl. 08.15.
torsdag 21. december, 2023
Efter ankomst til Sundsøre kl. 13.40, aflyst resten af dagen på grund af stormen Pia.
fredag 22. december, 2023
Atter i fart. Medtog dog, mens det stadig var højvande, ikke lastbiler og lave køretøjer.
Efter ankomst til Sundsøre kl. 09.07, indstillet på grund af vejret.
Normal sejlads genoptaget fra morgenstunden.
Efter dagens to første dobbeltture, blev Mary kl. 06.38 indstillet på grund af blæst og drivis.
Atter i fart. Første afgang fra Sundsøre kl. 12.15.
Efter ankomst til Sundsøre kl. 16.16, aflyst resten af dagen på grund af vejret.
Atter i fart. Den første del af dagen dog uden lastbiler på grund af højvande.
Dagens sidste afgang fra Glyngøre kl. 20.30 aflyst på grund af vejret (færgen overnatter normalt i Sundsøre).
Afgang fra Glyngøre kl. 05.13, så færgen var klar til dagens første ordinære afgang fra Sundsøre kl. 05.45.
Dagens første tur fra Sundsøre kl. 05.45 til Hvalpsund gennemført. Derefter indstillet på grundaf stormen Rolf. Atter i fart fra Hvalpsund kl. 08.30.
Supplerende oplysninger
Kendingssignal
OVJM (14. marts, 2006 - )
Flag
| Danmark (14. marts, 2006 - ) |
Hjemsted
Hvalpsund (14. marts, 2006 - )
Dimensioner
Længde: 40,32 m, Længde overalt: 42,0 m, Bredde: 13 m, Dybgang: 2,6 m
Tonnage
BT: 474, NT: 142
Kapacitet
147 passagerer, 30 personbiler
Fart
Servicefart: 8 knob
Maskineri
2 stk. D112-59M Scania diesel, 588 kW
2 stk. azimuth propel (1 for, 1 agter)
Oprettet: 14. marts 2009. Senest revideret: 25. februar 2024.