Værft: Ulstein Mekaniske Verksted, Ulsteinvik, Norge.
Nybygning nr. 63.
IMO nummer: 7104984.
Kølstrakt: 30. april, 1970.
Søsat: 27. februar, 1971.
Leveret: 1. juni, 1971.
Status: Ophugget.
Rederier
Fred Olsen & Co., Kristiansand, Norge (1. juni, 1971 - 30. december, 1975)
Amsterdam Maritiem Transport Maatschappij (AMTM, Fred Olsen), Amsterdam, Holland (30. december, 1975 - 1. april, 1984)
Charter: SF-Line Oy, Mariehamn, Finland (17. juni, 1982 - 16. august, 1982)
Operatør: Viking Line, Mariehamn, Finland (17. juni, 1982 - 16. august, 1982)
Compagnie Maritime (Comarit) (Fred Olsen), Tanger, Marokko (1. april, 1984 - april, 2006)
Naviera San Miguel SA (NSM), Mexico (april, 2006 - oktober, 2008)
Hændelser og særlige begivenheder
mandag 12. november, 2007
Rev sig løs fra fortøjningerne og strandede udenfor havnen i Puerto Morelos.
Trukket fri.
Solgt til ophugning på et lokalt værft i Vera Cruz, Mexico.
Supplerende oplysninger
Kendingssignal
CNPA (april, 1989 - april, 2006)
Flag
| Norge (juni, 1971 - december, 1975) |
| Holland (december, 1975 - april, 1984) |
| Marokko (april, 1984 - april, 2006) |
| Mexico (april, 2006 - oktober, 2008) |
Hjemsteder
Kristiansand (juni, 1971 - december, 1975)
Amsterdam (december, 1975 - april, 1984)
Tanger (april, 1984 - april, 2006)
Dimensioner
Længde overalt: 95,0 m, Bredde: 16,2 m, Dybgang: 4,5 m (1971)
Længde overalt: 106,43 m, Bredde: 16,21 m, Dybgang: 6,16 m (1974)
Tonnage
BRT: 2719, NRT: 1471, DW: 725 (1971)
BRT: 5213, NRT: 1594, DW: 3180 (1974)
Kapacitet
750 passagerer, 200 personbiler, 2 jernbanespor (1971)
900 passagerer, 240 personbiler, 2 jernbanespor (1974)
Fart
Fart: 19 knob
Maskineri
2 stk. 8TM10 Stork-Werkspoor diesel, 8800 bhk
3 stk. DRO218K Stork-Werkspoor diesel hjælpemaskine, 2400 bhk
2 stk. propel med justerbare skrueblade
1 stk. tværpropel i bov
Oprettet: 25. april 2009.