Værft: Helsingør Jernskibs- og maskinbyggeri, Helsingør, Danmark.
Nybygning nr. 131.
Kølstrakt: 29. maj, 1911.
Søsat: 24. august, 1911.
Leveret: 4. november, 1911.
Status: Ophugget.
Navne
Agnete (12. december, 1911 - 15. februar, 1944)VS 1017 (15. februar, 1944 - 5. juni, 1945)
Agnete (5. juni, 1945 - oktober, 1968)
Ruter
Svendborg - Rudkøbing - Marstal (1911 - 1912)
Svendborg - Rudkøbing - Marstal (1919 - 1926)
Spodsbjerg - Nakskov (1926 - 1930)
Svendborg - Rudkøbing - Marstal (1930 - 1939)
Minestryger (1940 - 1945)
Svendborg - Rudkøbing - Marstal (1945 - 1950)
Korsør - Lohals (1951)
Bellevue - Helsingborg (3. august, 1952 - 8. september, 1952)
Bellevue - Helsingborg (1. juni, 1953 - 31. august, 1953)
Bellevue - Helsingborg (4. juni, 1954 - 22. august, 1954)
Bellevue - Helsingborg (5. juni, 1955 - 31. august, 1955)
Helsingør - Landskrona (18. maj, 1956 - 30. september, 1956)
Helsingør - Höganäs - Landskrona (28. maj, 1957 - 9. september, 1957)
Helsingør - Landskrona (20. november, 1958 - 21. december, 1958)
Helsingør - diverse svenske havne (14. maj, 1959 - 12. september, 1959)
Helsingør - Höganäs - Råå - Ven (1. juni, 1960 - 15. oktober, 1960)
Helsingør - Landskrona (5. juni, 1961 - 3. september, 1961)
Gilleleje - Höganäs - Mölle (8. juni, 1962 - 2. september, 1962)
Gilleleje - Höganäs - Mölle (20. juni, 1963 - 20. august, 1963)
Gilleleje - Höganäs (1964)
Rederier
Sydfyenske Dampskibsselskab A/S (SFDS), Svendborg, Danmark (4. november, 1911 - 6. maj, 1968)
Charter: Deutsche Kriegsmarine (det tyske søværn), Tyskland (1940 - 1945)
Charter: Verner Brøndholm m.fl., København, Danmark (3. august, 1952 - 8. september, 1952)
Charter: Vikingbaadene, København, Danmark (1. juni, 1953 - 31. august, 1953)
Charter: Vikingbaadene, København, Danmark (4. juni, 1954 - 22. august, 1954)
Charter: Vikingbaadene, København, Danmark (5. juni, 1955 - 31. august, 1954)
Charter: Gilleleje Sundfart I/S, Gilleleje, Danmark (18. maj, 1956 - 30. september, 1956)
Charter: Gilleleje Sundfart I/S, Gilleleje, Danmark (28. maj, 1957 - 9. september, 1957)
Charter: Gilleleje Sundfart I/S, Gilleleje, Danmark (20. november, 1958 - 21. december, 1958)
Charter: Gilleleje Sundfart I/S, Gilleleje, Danmark (14. maj, 1959 - 13. september, 1959)
Charter: Gilleleje Sundfart I/S, Gilleleje, Danmark (1. juni, 1960 - 15. oktober, 1960)
Charter: Gilleleje Sundfart I/S, Gilleleje, Danmark (6. juni, 1961 - 3. september, 1961)
Charter: Gilleleje Sundfart I/S, Gilleleje, Danmark (8. juni, 1962 - 2. september, 1962)
Charter: Gilleleje Sundfart I/S, Gilleleje, Danmark (20. juni, 1963 - 20. august, 1963)
Charter: Gilleleje Sundfart I/S, Gilleleje, Danmark (1964)
Hændelser og særlige begivenheder
Maal Bevis udstedt, Helsingør.
Bilbrev udstedt, Helsingør. Anmeldt til registret 11. december, registreret 12. december.
onsdag 13. december, 1911
Nationalitets- og Registrerings-Certifikat udstedt.
Nationalitets- og Registrerings-Certifikat udstedt.
Nationalitets- og Registrerings-Certifikat udstedt.
Maal Bevis udstedt, Svendborg.
Genfundet i Århus efter krigen.
Maal Bevis udstedt, Svendborg.
Nationalitets- og Registrerings-Certifikat udstedt.
lørdag 6. september, 1947
Sank langs kaj i Svendborg under bunkring af kul. Besætningsmedlemmer havde glemt at lukke et par koøjer forskibs med det resultat at forskibet blev vandfyldt. Hævet dagen efter.
tirsdag 15. september, 1964 - onsdag 15. maj, 1968
Oplagt i Svendborg.
onsdag 26. maj, 1965 - lørdag 26. juni, 1965
Certifikater udløb.
Solgt til Poul Christensen A/S i Nakskov, Danmark for ophugning.
Bugseret fra Svendborg til Nakskov for ophugning.
torsdag 31. oktober, 1968
Ophugning afsluttet.
Supplerende oplysninger
Kendingssignaler
NRTH (12. december, 1911 - 31. oktober, 1933)
OXZK (1934 - 1968)
Flag
| Danmark (12. december, 1911 - 31. oktober, 1968) |
Hjemsteder
Svendborg (4. november, 1911 - 1. juni, 1926)
Nakskov (1. juni, 1926 - 22. maj, 1930)
Svendborg (22. maj, 1930 - 30. april, 1960)
Helsingør (30. april, 1960 - 31. oktober, 1968)
Dimensioner
Længde: 35,31 m, Bredde: 6,28 m, Dybde: 2,42 m (1911)
Tonnage
BRT: 148,42, NRT: 58,20, DW: 13 (1911)
BRT: 147,13, NRT: 57,62 (1933)
BRT: 148,13, NRT: 57,51 (1946)
Kapacitet
350 passagerer, 5 personbiler (1911)
Fart
Fart: 10,5 knob
Maskineri
1 stk. 2-cylindret Compound dampmaskine, 350 ihk
1 stk. fastbladet propel
Oprettet: 8. januar 2008. Senest revideret: 16. oktober 2018.