Detaljeret liste med hændelser og særlige begivenheder
Generelle informationer om MommarkDenne side indeholder en detaljeret liste med hændelser og særlige begivenheder for Mommark. For at se generelle informationer om færgen samt billeder, klik på linken herover.
tirsdag 25. oktober, 1921
Kontraheret ved Nakskov værft for 649.414 kr som byggenummer 17.
Køllagt på Nakskov værft.
Navngivet MOMMARK og søsat ved Nakskov værft.
Målebevis udstedt, København.
I Nakskov værft's flydedok fra 4. august kl. 08.00 til 8. august kl. 15.30.
Bilbrev til Aktieselskabet Mommark Færge udstedt i Nakskov.
Anmeldt til skibsregistret, registreret samme dag.
mandag 14. august, 1922 - onsdag 16. august, 1922
I Nakskov værft's flydedok fra 14. august kl. 16.30 til 16. august kl. 08.00.
Prøvetur.
Overtaget af A/S Mommark Færge og afsejlet fra værftet kl. 11.50.
Ankommet til Mommark kl. 21.30.
Første prøvesejlads på ruten Fåborg-Mommark. Mommark afgang 10.03, Fåborg ankomst 11.52, Fåborg afgang 12.53, Mommark ankomst 14.16..
Første jernbanevogn overført på ruten Fåborg-Mommark.
Overfarten Fåborg-Mommark officielt åbnet.
Afsejlede Mommark 08.35, ankomst Fåborg kl. 09.55 på første tur.
Afgik Fåborg kl. 10.10 på første tur.
tirsdag 29. august, 1922 - onsdag 15. november, 1922
Sejlads på overfarten Fåborg-Mommark.
onsdag 15. november, 1922
Kl. 07.15 eftermiddag - kort efter at færgen var kommet ind i Bjørnø Fyrs hvide fyrvinkel - opdagedes pludselig sejlene af et fartøj i et af to skibslængders afstand. Omtrent samtidig bemærkedes det, at der fra fartøjet blev svinget med en lanterne. Begge færgens maskiner blev straks kastet fuld kraft bak og roret lagt hårdt styrbord. Umiddelbart efter tørnede færgen med stævnen mod styrbords side af fartøjet, Jagt Niels af Egernsund, der straks sank. Niels besætning - i alt to mand, bjærgede sig i jollen og blev taget om bord i færgen. Niels var kort før kollisionen på grund af vindstille blevet opankret ca. 400 meter N½ V. fra Skramsflak Prik i ca. 7 m Vand. Under søforhørene påstod Niels besætning, at Niels ankerlanterne havde været tændt og hejst i styrbord side fra ca. 10 minutter før kollisionen, indtil føreren umiddelbart før kollisionen havde svinget med den for at advare færgen. Fra Mommarks side blev det hævdet, at Niels ankerlanterne først var blevet synlig i det øjeblik, der var blevet svinget med den. Mommarks fører, styrmand og en ungmand, var på det pågældende tidspunkt på broen og holdt alle skarpt udkig forefter. Vejret var klart. Endvidere blev det under søforhørene oplyst, at Niels under sejladsen tidligere på aftenen inden ankringen ikke havde haft sine lanterner tændt efter solnedgang, samt at dette fartøj efter opankringen ikke havde bjerget storsejlet.
onsdag 15. november, 1922 - søndag 11. februar, 1923
Sejlads på overfarten Fåborg-Mommark.
mandag 12. februar, 1923 - mandag 12. marts, 1923
Nakskov værft. I flydedok fra 13. februar kl. 17.00 til 9. marts kl. 17.00.
Nyt målebevis, Nakskov.
tirsdag 13. marts, 1923 - søndag 6. april, 1924
Sejlads på overfarten Fåborg-Mommark.
mandag 7. april, 1924 - lørdag 19. april, 1924
Nakskov værft for udbedring af maskinskade og eftersyn fra 7. april kl. 08.00. I flydedok fra 9. april kl. 22.00 til 17. april kl. 9.00.
søndag 20. april, 1924 - lørdag 6. juni, 1925
Sejlads på overfarten Fåborg-Mommark.
søndag 7. juni, 1925 - torsdag 18. juni, 1925
Nakskov værft. I flydedok fra 8. juni kl. 10.00 til 16. juni kl. 13.00.
fredag 19. juni, 1925 - torsdag 17. juni, 1926
Sejlads på overfarten Fåborg-Mommark.
torsdag 17. juni, 1926 - lørdag 26. juni, 1926
Nakskov værft, ankom 17. juni kl. 16.30. På ophalerbedding fra 21. juni kl. 08.00 til 23. juni kl. 15.00.
Afsejlet fra Nakskov kl. 13.45, ankom Mommark kl. 18.30.
søndag 27. juni, 1926 - søndag 12. juni, 1927
Sejlads på overfarten Fåborg-Mommark.
Sejlet fra Mommark kl. 12.45, ankom Nakskov værft kl. 17.50.
søndag 12. juni, 1927 - mandag 13. juni, 1927
Nakskov værft.
mandag 13. juni, 1927 - onsdag 15. juni, 1927
I Nakskov værft's flydedok fra 13. juni kl. 15.00 til 15. juni kl. 15.00.
onsdag 15. juni, 1927 - tirsdag 21. juni, 1927
Nakskov værft, afgået Nakskov 21. juni kl. 13.00, ankomst Mommark kl. 18.30.
tirsdag 21. juni, 1927 - fredag 4. maj, 1928
Sejlads på overfarten Fåborg-Mommark.
Nakskov værft, afgået Mommark 4. maj kl. 11.54, ankom Nakskov kl. 17.10.
fredag 4. maj, 1928 - mandag 7. maj, 1928
Nakskov værft.
mandag 7. maj, 1928 - onsdag 16. maj, 1928
I Nakskov flydedok fra 7. maj kl. 11.00 til 16. maj kl. 16.00.
onsdag 16. maj, 1928 - lørdag 19. maj, 1928
Nakskov værft.
Nakskov værft, afsejlede 19. maj kl. 04.00, ankom Mommark kl. 09.52.
lørdag 19. maj, 1928 - lørdag 9. februar, 1929
Sejlads på overfarten Fåborg-Mommark.
søndag 10. februar, 1929 - tirsdag 26. marts, 1929
Oplagt i Mommark på grund af is, færgen bevæget lidt hver dag i lejet.
tirsdag 19. marts, 1929 - lørdag 23. marts, 1929
Arbejdet med at skifte styrbord skrue i Mommark.
søndag 24. marts, 1929 - mandag 25. marts, 1929
Forsøgt at skifte bagbord skrue i Mommark.
onsdag 27. marts, 1929 - tirsdag 2. april, 1929
Sejlads på overfarten Fåborg-Mommark med få ture i døgnet.
onsdag 3. april, 1929 - torsdag 4. april, 1929
Nakskov værft (skrueskift), afgået Mommark kl. 03.21, ankomst 3. april kl. 08.55. I flydedok fra kl. 11.45 til kl. 18.15. Afsejlede kl. 18.15, ankomst Faaborg 4. april kl. 00.18.
torsdag 4. april, 1929 - søndag 23. juni, 1929
Sejlads på overfarten Fåborg-Mommark.
Nakskov værft, afgået Mommark 23. juni kl. 12.35, ankom Nakskov kl. 17.50.
søndag 23. juni, 1929 - onsdag 26. juni, 1929
Nakskov værft.
onsdag 26. juni, 1929 - fredag 28. juni, 1929
I Nakskov værft's flydedok fra 26. juni kl. 20.00 til 28.juni kl. 16.30.
I Nakskov værft's flydedok fra 29. juni kl. 11.00 til 29. juni kl. 14.15.
lørdag 29. juni, 1929 - søndag 30. juni, 1929
Afsejlede fra Nakskov 29. juni kl. 18.47, ankom Faaborg kl. 00.38.
søndag 30. juni, 1929 - søndag 15. juni, 1930
Sejlads på overfarten Fåborg-Mommark.
mandag 16. juni, 1930 - fredag 27. juni, 1930
Nakskov værft, ankomst 16. juni kl. 10.00. I flydedok fra 22. juni kl. 10.30 til 25. juni kl. 17.00. Afsejlede 27. juni kl. 06.00.
fredag 27. juni, 1930 - fredag 14. november, 1930
Sejlads på overfarten Fåborg-Mommark.
lørdag 15. november, 1930
Nakskov værft, ankom kl. 10.00. I flydedok fra kl. 10.30 til kl. 16.00. Afsejlede kl. 16.30.
lørdag 15. november, 1930 - torsdag 4. december, 1930
Sejlads på overfarten Fåborg-Mommark.
torsdag 4. december, 1930
Om morgenen konstateret motorskade, færgen ud af fart.
fredag 5. december, 1930 - torsdag 18. december, 1930
Nakskov værft, ankomst 5. december kl. 09.30, trukket af slæbebåd. I flydedok fra 17. december kl. 13.30 til 18. december kl. 00.15. Afsejlede kl. 00.30.
torsdag 18. december, 1930 - søndag 7. juni, 1931
Sejlads på overfarten Fåborg-Mommark.
mandag 8. juni, 1931 - lørdag 20. juni, 1931
Nakskov værft, ankomst 8. juni kl. 09.15. I flydedok fra 8. juni kl. 19.45 til 12. juni kl. 16.45, afsejlede 20. juni kl. 13.00.
lørdag 20. juni, 1931 - onsdag 18. maj, 1932
Sejlads på overfarten Fåborg-Mommark.
torsdag 19. maj, 1932 - torsdag 26. maj, 1932
Nakskov værft, ankomst 19. maj kl. 08.00. I flydedok fra 19. maj kl. 09.30 til 21. maj kl. 17.00. Afsejlede 26. maj kl. 14.00.
torsdag 26. maj, 1932 - mandag 1. maj, 1933
Sejlads på overfarten Fåborg-Mommark.
tirsdag 2. maj, 1933 - onsdag 10. maj, 1933
Nakskov værft, ankomst 02. maj kl. 09.00. I flydedok fra 4. maj kl. 19.30 til 9. maj kl. 09.15. Afsejlede 10. maj kl. 12.00.
onsdag 10. maj, 1933 - søndag 29. april, 1934
Sejlads på overfarten Fåborg-Mommark.
mandag 30. april, 1934 - onsdag 9. maj, 1934
Nakskov værft, ankomst 30. april kl. 08.00. I flydedok fra 2. maj kl. 11.00 til 5. maj kl. 09.00. Afsejlede 9. maj kl. 19.00.
torsdag 10. maj, 1934 - søndag 31. marts, 1935
Sejlads på overfarten Fåborg-Mommark.
mandag 1. april, 1935 - torsdag 11. april, 1935
Nakskov værft, ankomst 1. april kl. 08.00. I flydedok fra 1. april kl. 18.00 til 5. april kl. 15.00. Afsejlede 11. april kl. 13.30.
torsdag 11. april, 1935 - tirsdag 14. april, 1936
Sejlads på overfarten Fåborg-Mommark.
onsdag 15. april, 1936 - lørdag 18. april, 1936
Nakskov værft, ankom 15. april kl. 10.00. I flydedok fra 18-22. april. Afsejlede 24. april kl. 17.30.
lørdag 25. april, 1936 - lørdag 30. januar, 1937
Sejlads på overfarten Fåborg-Mommark.
søndag 31. januar, 1937 - tirsdag 9. februar, 1937
Sejladsen indstillet og færgen oplagt på grund af is.
tirsdag 9. februar, 1937 - mandag 5. april, 1937
Sejlads på overfarten Fåborg-Mommark.
tirsdag 6. april, 1937 - onsdag 7. april, 1937
Nakskov værft, ankom 6. april kl. 08.30. I flydedok 7-9. april. Afsejlede 15. april kl. 17.00.
fredag 16. april, 1937 - tirsdag 19. april, 1938
Sejlads på overfarten Fåborg-Mommark.
onsdag 20. april, 1938 - torsdag 28. april, 1938
Nakskov værft, ankom 20. april kl. 09.30. I flydedok 28. april - 2. maj. Afsejlede 2. maj kl. 17.00.
tirsdag 3. maj, 1938 - søndag 16. april, 1939
Sejlads på overfarten Fåborg-Mommark.
mandag 17. april, 1939 - torsdag 20. april, 1939
Nakskov værft, ankom 17. april kl. 08.00. I flydedok 20-25. april. Afsejlede 26. april kl. 15.00.
onsdag 26. april, 1939 - lørdag 27. januar, 1940
Sejlads på overfarten Fåborg-Mommark.
lørdag 27. januar, 1940 - torsdag 28. marts, 1940
Sejladsen indstillet og færgen oplagt på grund af is.
fredag 29. marts, 1940 - torsdag 4. april, 1940
Nakskov værft, ankom 29. marts kl. 16.00. I Nakskov værfts flydedok 4-6. april. Nakskov værft, Afsejlede 10. april kl. 07.30.
torsdag 11. april, 1940 - lørdag 21. september, 1940
Sejlads på overfarten Fåborg-Mommark.
lørdag 21. september, 1940 - mandag 19. maj, 1941
Overfarten indstillet på grund af oliemangel, færgen oplagt i Mommark.
tirsdag 20. maj, 1941 - lørdag 21. juni, 1941
Nakskov værft. Blev på dette værftsophold udstyret med en gasgenerator, leveret og isat af motorfabrikken Bukh i Kalundborg. I flydedok 4-9. juni. Afsejlede 21. juni kl. 12.00.
søndag 22. juni, 1941 - søndag 18. januar, 1942
Sejlads på overfarten Fåborg-Mommark.
søndag 18. januar, 1942 - 1942
Sejladsen indstillet og færgen oplagt på grund af is.
1942 - onsdag 22. april, 1942
Svendborg værft.
søndag 23. august, 1942 - 1943
Sejlads på overfarten Fåborg-Mommark.
Driften indstillet i 14 spredte dage på grund af tilsanding af færgelejet i Mommark.
mandag 29. marts, 1943 - fredag 9. april, 1943
På hvilket værft?
lørdag 10. april, 1943 - lørdag 5. juni, 1943
Sejlads på overfarten Fåborg-Mommark.
søndag 6. juni, 1943 - søndag 13. juni, 1943
Driften indstillet i 8 dage på grund af rangeruheld i færgelejet i Mommark.
mandag 14. juni, 1943 - onsdag 12. april, 1944
Sejlads på overfarten Fåborg-Mommark.
torsdag 13. april, 1944 - lørdag 29. april, 1944
På hvilket værft?
søndag 30. april, 1944 - onsdag 31. januar, 1945
Sejlads på overfarten Fåborg-Mommark.
torsdag 1. februar, 1945 - februar, 1945
Sejlads på overfarten Fåborg-Mommark på hverdage.
februar, 1945 - lørdag 21. april, 1945
Sejlads på overfarten Fåborg-Mommark 3 dage om ugen.
lørdag 21. april, 1945 - 1945
Sejladsen indstillet da gasgeneratoranlægget var sabotage-ødelagt.
1945 - lørdag 9. juni, 1945
Slæbt til Svendborg værft for at få repareret det ødelagte gasgeneratoranlæg.
Ankommet til Faaborg.
tirsdag 12. juni, 1945 - tirsdag 21. august, 1945
Sejlads på overfarten Fåborg-Mommark.
onsdag 22. august, 1945 - 1945
På værft for ombygning tilbage til oliefyring.
1945 - fredag 1. februar, 1946
Sejlads på overfarten Fåborg-Mommark på oliedrift.
Reelt overtaget af DSB den 1. februar kl. 14.50
fredag 1. februar, 1946 - onsdag 13. februar, 1946
Sejlads på overfarten Fåborg-Mommark.
Skøde for DSBs overtagelse fra A/S Mommark Færge i Likvidation.
onsdag 13. februar, 1946 - fredag 8. marts, 1946
Sejlads på overfarten Fåborg-Mommark.
DSB's overtagelse anmeldt til registret.
fredag 8. marts, 1946 - tirsdag 23. april, 1946
Sejlads på overfarten Fåborg-Mommark.
DSB's overtagelse registreret.
tirsdag 23. april, 1946 - torsdag 29. august, 1946
Sejlads på overfarten Fåborg-Mommark.
fredag 30. august, 1946 - fredag 18. april, 1947
På Svendborg værft for stor ombygning. Gennemgribende reparation og ombygning efter overtagelsen fra "Det Østasiatiske Kompagni".
Ved Mommark-Overfarten er M/F »Mommark«s hovedsyn II og ombygning, som påbegyndtes den 31. august 1946, blevet afsluttet den 18. April 1947. Herunder er hele den elektriske Installation, hovedparten af varmeledningerne og styrbord hjælpemotor fornyet. På brodækket er bygget et nyt styrehus, jernbaneskinnerne har været udtaget for delvis fornyelse af stål- og trædæk
og derefter atter fastsvejset ståldækket. Spisesalon på mellemdæk med stirrids og kabys er gjort større og moderniseret blandt andet ved indbygning af oliefyret komfur, og elevator fra kabys til promenadedæk er indrettet. Nye kamre og lukafer for officerer og mandskab er indrettet på mellemdæk.
Nyt målebevis udstedt i Svendborg.
fredag 18. april, 1947 - torsdag 29. april, 1948
Sejlads på overfarten Fåborg-Mommark til 29. april kl. ca. 20.30.
fredag 30. april, 1948 - onsdag 16. juni, 1948
Årligt eftersyn ved hvilket værft?
onsdag 16. juni, 1948 - tirsdag 9. november, 1948
Sejlads på overfarten Fåborg-Mommark.
onsdag 10. november, 1948 - torsdag 11. november, 1948
Uregelmæssig drift på overfarten.
fredag 12. november, 1948 - fredag 31. december, 1948
Sejlads på overfarten Fåborg-Mommark.
Uregelmæssig drift på overfarten.
søndag 2. januar, 1949 - onsdag 9. februar, 1949
Sejlads på overfarten Fåborg-Mommark.
torsdag 10. februar, 1949
Uregelmæssig drift på overfarten.
fredag 11. februar, 1949 - mandag 28. februar, 1949
Sejlads på overfarten Fåborg-Mommark.
Uregelmæssig drift på overfarten.
onsdag 2. marts, 1949 - torsdag 10. marts, 1949
Sejlads på overfarten Fåborg-Mommark til 10. marts kl. ca. 20.30.
torsdag 10. marts, 1949 - søndag 10. april, 1949
Årligt eftersyn ved hvilket værft? Færgen har været underkastet hovedsyn. Herunder er kedlen til varmeanlægget blevet fornyet.
mandag 11. april, 1949 - ca. onsdag 12. april, 1950
Sejlads på overfarten Fåborg-Mommark.
ca. onsdag 12. april, 1950 - torsdag 11. maj, 1950
Årligt eftersyn ved hvilket værft? Færgen har været underkastet hovedsyn. Herunder blev varmekedlen udskiftet med en større.
fredag 12. maj, 1950 - lørdag 13. maj, 1950
Kompasretning.
søndag 14. maj, 1950 - torsdag 25. januar, 1951
Sejlads på overfarten Fåborg-Mommark.
På rejse fra Mommark til Fåborg. Kollideret den 25. januar 1951 i Mommark færgehavn. Søforhør i Store-Heddinge den 3. februar 1951. SM. Hylleholt af Fakse Ladeplads, på rejse fra Kalundborg til Mommark med superfosfat. Kl. 08.00, da Hylleholt under en frisk Øst-SydØstlig brise befandt sig under indsejling til Mommark færgehavn, sås færgen — M/S Mommark af Faaborg — forlade færgelejet. Samtidig sås en person vinke advarende inde på molen. Hylleholt fortsatte ind i havnen, hvorefter motoren kastedes fuld kraft bak. Umiddelbart efter tørnede Hylleholt med bovsprydet mod færgens overbygning i bagbords side, som blev en del beskadiget. Af den af Mommarks besætning afgivne forklaring fremgår, at der kl. 08.25 blev afgivet 3 korte toner med fløjten, hvorefter der bakkedes fra færgelejet langsomt ud i havnen. Samtidig sås Hylleholt for indgående uden for
havnemolerne. Kort efter afgaves atter 3 korte toner fra færgen, maskinen stoppedes, og det forsøgtes at manøvrere færgen over i den vestlige side af havneløbet, men umiddelbart efter skete kollisionen som ovenfor anført. Anm. Ministeriet må antage, at kollisionen skyldes, at man om bord i Hylleholt for sent blev klar over, at Mommark var for udgående.
torsdag 25. januar, 1951 - torsdag 19. april, 1951
Sejlads på overfarten Fåborg-Mommark til 19. april kl. 09.40.
torsdag 19. april, 1951 - fredag 25. maj, 1951
Årligt eftersyn ved hvilket værft? Færgen har været underkastet hovedsyn, hvorunder det ene dieseldynamoaggregat blev udskiftet med et nyt og større.
fredag 25. maj, 1951 - søndag 10. februar, 1952
Sejlads på overfarten Fåborg-Mommark.
Uregelmæssig drift på overfarten.
tirsdag 12. februar, 1952 - tirsdag 3. juni, 1952
Sejlads på overfarten Fåborg-Mommark til 03. juni kl. ca. 06.
tirsdag 3. juni, 1952 - søndag 6. juli, 1952
Årligt eftersyn ved hvilket værft? Færgen har været underkastet hovedsyn.
mandag 7. juli, 1952 - fredag 3. oktober, 1952
Sejlads på overfarten Fåborg-Mommark fra 7 juli kl. ca. 08.20 til 3. oktober kl. ca. 23.
lørdag 4. oktober, 1952 - søndag 2. november, 1952
På hvilket værft? Dokning, under denne blev yderklædningsplader i vandgangen samt delvis i bunden fornyet.
Kompasretning.
søndag 2. november, 1952 - onsdag 11. februar, 1953
Sejlads på overfarten Fåborg-Mommark.
torsdag 12. februar, 1953
Uregelmæssig drift på overfarten.
fredag 13. februar, 1953 - mandag 13. april, 1953
Sejlads på overfarten Fåborg-Mommark til 13. april kl. ca. 19.
tirsdag 14. april, 1953 - onsdag 20. maj, 1953
Svendborg værft.
torsdag 21. maj, 1953 - lørdag 23. maj, 1953
Kompasretning. Tur til København/Nyborg for afmagnetisering?
søndag 24. maj, 1953 - søndag 7. februar, 1954
Sejlads på overfarten Fåborg-Mommark.
mandag 8. februar, 1954 - tirsdag 16. februar, 1954
Uregelmæssig drift på overfarten.
onsdag 17. februar, 1954 - torsdag 18. februar, 1954
Sejlads på overfarten Fåborg-Mommark.
fredag 19. februar, 1954 - tirsdag 16. marts, 1954
Uregelmæssig drift på overfarten.
onsdag 17. marts, 1954 - lørdag 24. april, 1954
Sejlads på overfarten Fåborg-Mommark til 24. april kl. ca. 19.
søndag 25. april, 1954 - lørdag 29. maj, 1954
Årligt eftersyn ved hvilket værft? Færgen har været underkastet hovedsyn. Endvidere blev der installeret nødlyslamper overalt i færgen; energikilden består af 2 stk. 24 volt batterier. Brændselsolieforbrugstanken blev forsynet
med hurtigtåbnende ventil, således at den i tilfælde af brand hurtigt kan tømmes for olie.
søndag 30. maj, 1954 - torsdag 24. februar, 1955
Sejlads på overfarten Fåborg-Mommark.
fredag 25. februar, 1955 - søndag 6. marts, 1955
Uregelmæssig drift på overfarten.
mandag 7. marts, 1955 - lørdag 16. april, 1955
Sejlads på overfarten Fåborg-Mommark til 16. april kl. ca. 19.
søndag 17. april, 1955 - mandag 16. maj, 1955
Årligt eftersyn ved hvilket værft? Færgen har været underkastet hovedsyn.
mandag 16. maj, 1955 - fredag 20. januar, 1956
Sejlads på overfarten Fåborg-Mommark.
Uregelmæssig drift på overfarten.
søndag 22. januar, 1956 - fredag 10. februar, 1956
Sejlads på overfarten Fåborg-Mommark.
lørdag 11. februar, 1956 - søndag 4. marts, 1956
Uregelmæssig drift på overfarten, i hvert fald nogen dage indstillet sejladsen på grund af is.
Efter at have ligget oplagt på grund af is sejles der prøvetur denne dag.
I fart igen på overfarten.
tirsdag 6. marts, 1956 - torsdag 22. marts, 1956
Uregelmæssig drift på overfarten.
fredag 23. marts, 1956 - lørdag 21. april, 1956
Sejlads på overfarten Fåborg-Mommark til 21. april om aftenen.
Forsejlet fra Faaborg til Svendborg værft.
søndag 22. april, 1956 - fredag 25. maj, 1956
Årligt eftersyn ved Svendborg værftt, færgen har været underkastet hovedsyn.
torsdag 10. maj, 1956 - maj, 1956
I dok på Svendborg værft.
maj, 1956 - fredag 25. maj, 1956
Årligt eftersyn ved Svendborg værft.
Kontrolmålt i Nyborg fra kl. 12.10 til kl. 13.15, skal ikke afmagnetiseres.
Forsejlet fra Nyborg til Mommark, ankomst kl. 20.35.
søndag 27. maj, 1956 - lørdag 24. november, 1956
Sejlads på overfarten Fåborg-Mommark fra 27. maj kl. 08.25.
søndag 25. november, 1956
Sejlads indstillet på grund af storm.
mandag 26. november, 1956 - lørdag 12. januar, 1957
Sejlads på overfarten Fåborg-Mommark fra 26. november kl. 06.15.
En færgetur aflyst Fåborg-Mommark på grund af storm.
mandag 14. januar, 1957 - søndag 17. marts, 1957
Sejlads på overfarten Fåborg-Mommark.
mandag 18. marts, 1957 - lørdag 13. april, 1957
Årligt eftersyn ved Svendborg værft, Lolland afløste.
søndag 14. april, 1957 - onsdag 20. november, 1957
Sejlads på overfarten Fåborg-Mommark.
onsdag 20. november, 1957 - torsdag 21. november, 1957
Maskinreparation fra den 20. november kl. 10 til den 21. november kl. 10.
torsdag 21. november, 1957 - lørdag 8. februar, 1958
Sejlads på overfarten Fåborg-Mommark.
Påsejlede østre mole i Mommark kl. 15.30.
lørdag 8. februar, 1958 - søndag 9. februar, 1958
Ud af fart, aftale med værfterne om hvor reparationen kunne ske.
Reparation ved Svendborg værft. Ankom til værftet 10. februar kl. 8.50. Forsejlet fra Svendborg 15. februar kl. ca. 19.15, til Fåborg, ankomst kl. 21.50.
I fart fra Mommark 16. februar kl. 8.25. Sejlads på overfarten Fåborg-Mommark til 01. marts ca. kl. 11.30.
Forsejlet fra Mommark kl. 11.50, ankom Svendborg ca. kl. 14.30.
søndag 2. marts, 1958 - tirsdag 25. marts, 1958
Årligt eftersyn ved Svendborg værft, Lolland afløste. Inddokket 12. marts kl. 13.40. Uddokket 18. marts kl. 06.55.
Forsejlet fra Svendborg kl. ca. 07.00 til Nyborg for kontrolmåling. Forsejlet videre til Mommark ankomst ca. kl. 19.50.
I fart på tur 141.
torsdag 27. marts, 1958 - mandag 6. april, 1959
Sejlads på overfarten Fåborg-Mommark.
Forsejlet til Svendborg.
tirsdag 7. april, 1959 - torsdag 16. april, 1959
Årligt eftersyn ved Svendborg værft.
torsdag 16. april, 1959 - april, 1959
I dok på Svendborg værft, stod tør kl. 12.30.
april, 1959 - onsdag 29. april, 1959
Årligt eftersyn ved Svendborg værft.
Forsejlet fra Svendborg til Fåborg.
torsdag 30. april, 1959 - onsdag 13. januar, 1960
Sejlads på overfarten Fåborg-Mommark fra 30. april kl. 19.15.
Uregelmæssig drift på overfarten.
fredag 15. januar, 1960 - torsdag 28. april, 1960
Sejlads på overfarten Fåborg-Mommark.
fredag 29. april, 1960 - fredag 20. maj, 1960
Årligt eftersyn ved hvilket værft?
Kompasretning.
lørdag 21. maj, 1960 - oktober, 1960
Sejlads på overfarten Fåborg-Mommark til ?. oktober 1960.
oktober, 1960 - onsdag 5. oktober, 1960
På Svendborg værft, forsejlet og i fart kl. 19.15 den 5. oktober 1960.
onsdag 5. oktober, 1960 - mandag 21. august, 1961
Sejlads på overfarten Fåborg-Mommark til 21. august 1961 kl. ca. 06.00.
mandag 21. august, 1961 - mandag 4. september, 1961
Årligt eftersyn ved hvilket værft?
mandag 4. september, 1961
I fart på overfarten Fåborg-Mommark kl. ca. 22.00.
mandag 4. september, 1961 - mandag 12. februar, 1962
Sejlads på overfarten Fåborg-Mommark.
tirsdag 13. februar, 1962 - mandag 19. februar, 1962
Uregelmæssig drift på overfarten.
tirsdag 20. februar, 1962 - søndag 29. april, 1962
Sejlads på overfarten Fåborg-Mommark til 29. april kl. ca. 06.00.
Forsejlet fra Fåborg til Svendborg.
mandag 30. april, 1962 - tirsdag 22. maj, 1962
Svendborg værft for årligt eftersyn.
Forsejlet fra Svendborg til Fåborg og kompasrettet.
I fart på overfarten Fåborg-Mommark fra kl. 08.40.
onsdag 23. maj, 1962 - lørdag 26. maj, 1962
Sejlads på overfarten Fåborg-Mommark.
Sidste dag med overførsel af jernbanevogne.
lørdag 26. maj, 1962 - onsdag 9. januar, 1963
Sejlads på overfarten Fåborg-Mommark.
fredag 11. januar, 1963 - søndag 13. januar, 1963
Færgen oplagt i Fåborg på grund af is, overfarten indstillet.
Forsøgt sat i fart med meget uregelmæssig sejlads som følge af is.
tirsdag 15. januar, 1963 - mandag 8. april, 1963
Færgen oplagt på grund af is, overfarten indstillet.
Sejladsen genoptages 9. april kl. 10.25.
tirsdag 9. april, 1963 - søndag 5. maj, 1963
Sejlads på overfarten Fåborg-Mommark.
Forsejlet fra Fåborg til Svendborg.
mandag 6. maj, 1963 - onsdag 5. juni, 1963
Svendborg værft for årligt eftersyn.
Kompasrettet og forsejlet til overfarten Fåborg-Mommark.
torsdag 6. juni, 1963 - lørdag 13. juni, 1964
Sejlads på overfarten Fåborg-Mommark.
Sidste dag i fart.
Forsejlet fra Fåborg til Nyborg.
juni, 1964 - onsdag 11. november, 1964
Oplagt ved Tyrmolen i Nyborg, indbrud der 8. september 1964.
onsdag 11. november, 1964
Sjællands Tidende: Færgen Mommark, der ligger i Nyborg er udbudt til salg.
fredag 11. december, 1964
Solgt til A/S H I Hansen i Odense for ophugning for 122.889 kr.
torsdag 31. december, 1964
Overdraget til A/S H I Hansen.
Anmeldt solgt til ophugning hos H I Hansen i Odense.
Rapporteret ophugget.
Udslettet af skibsregistret som ophugget hos H I Hansen i Odense.
Oprettet: 28. december 2018.