Erdeniz (ex. Milora)

Detaljeret liste med hændelser og særlige begivenheder

Generelle informationer om Erdeniz (ex. Milora)

Denne side indeholder en detaljeret liste med hændelser og særlige begivenheder for Erdeniz (ex. Milora). For at se generelle informationer om færgen samt billeder, klik på linken herover.

1978
Kontraheret ved Ankerløkken Værft A/S, Florø, Norge som nybygning nr. 110 af rederiet A/S Milora, Tønsberg, Norge.

november, 1978
Navngivet Milora og søsat.

1979 - 1983
Indsat i fart mellem Nordeuropa og Afrika.

april, 1979
Afleveret til Rederiet.

1983
Kortvarigt udchartret til DFDS A/S, København. Indsat i fart mellem Felixstowe/Immingham/Helsingborg/København.

1983
Solgt til Salenia AB, Stockholm. Omdøbt til Scandic Wasa.

1983 - 1984
Indsat i fart mellem Nordeuropa og Afrika.

1984
Solgt til Stockholm Chartering AB, Stockholm.

1984 - 1985
Indsat i fart mellem Nordeuropa og Afrika.

juli, 1985
Købt af DSB, for 63 millioner danske kroner med overtagelse i januar 1986.

juli, 1985 - fredag 1. november, 1985
Indsat i fart mellem Nordeuropa og Afrika.

lørdag 2. november, 1985 - fredag 8. november, 1985
Sejlet fra Gøteborg til Las Palmas.

fredag 8. november, 1985 - lørdag 9. november, 1985
Bunkret på Las Palmas.

lørdag 9. november, 1985 - lørdag 16. november, 1985
Sejlet fra Las Palmas til Lagos.

søndag 17. november, 1985 - torsdag 28. november, 1985
Sejlet fra Lagos til Amsterdam.

torsdag 28. november, 1985 - mandag 2. december, 1985
Sejler i nogen af disse dage fra Amsterdam til Gøteborg.

tirsdag 3. december, 1985 - mandag 16. december, 1985
Sejlet fra Gøteborg til Lagos.

tirsdag 17. december, 1985 - lørdag 28. december, 1985
Sejlet fra Lagos til Le Havre.

torsdag 2. januar, 1986 - mandag 13. januar, 1986
Sejlet fra Le Havre til Lagos.

onsdag 15. januar, 1986 - tirsdag 21. januar, 1986
Sejlet fra Lagos til Landskrona.

tirsdag 21. januar, 1986
Denne dag udstedt "Bill of Sale".

tirsdag 21. januar, 1986 - fredag 24. januar, 1986
Sejlet fra Lagos til Landskrona.

fredag 24. januar, 1986
Anmeldt til skibsregistret denne dag.

fredag 24. januar, 1986 - tirsdag 28. januar, 1986
Sejlet fra Lagos til Landskrona værft.

tirsdag 28. januar, 1986 - onsdag 29. januar, 1986
Overtagelsesdokning på Landskrona værft.

onsdag 29. januar, 1986
Sejlet fra Landskrona til Gøteborg.

onsdag 29. januar, 1986 - fredag 31. januar, 1986
Overdragelseforrretning.

fredag 31. januar, 1986
Overtaget af DSB kl. 14.30 i Gøteborg.

fredag 31. januar, 1986 - lørdag 1. februar, 1986
Eriksberg værft ved Lindholmen i Gøteborg for renovering af hovedmotorer.

lørdag 1. februar, 1986
Indført i dansk register denne dag som Scandic Wasa af Stockholm.

lørdag 1. februar, 1986 - fredag 21. marts, 1986
Eriksberg værft ved Lindholmen i Gøteborg for renovering af hovedmotorer.

fredag 21. marts, 1986
Anlægsloven om DanLink-projektet vedtaget i Folketinget hvilket udløste at DSB havde tilladelse til at ombygge færgen.

fredag 21. marts, 1986 - mandag 24. marts, 1986
Eriksberg værft ved Lindholmen i Gøteborg for renovering af hovedmotorer.

mandag 24. marts, 1986 - tirsdag 25. marts, 1986
Forsejlet fra Gøteborg til Nakskov.

tirsdag 25. marts, 1986
Der skrives denne dag kontrakt med Nakskov værft Kontraktpris på 116,6 mio. kroner ved Nakskov værft A/S, Aalborg værft var dyrere, et vesttysk værft var billigere, men ordren skulle gå til dansk værft, efter ønske fra folketingspolitikere.

tirsdag 25. marts, 1986 - onsdag 26. marts, 1986
Ligget på reden ud for Nakskov.

onsdag 26. marts, 1986
Ankom til Nakskov værft kl. 20.15 under navnet Scandic Wasa. Kontrakten om ombygning sagde: Forlængelse med 36 meter og ombygning til 5-sporet godsfærge, nyt styrehus agter, tre nye hjælpemotorer i stedet for de gamle, hver med en effekt på 1.600 hestekræfter, et Jastram-ror, en ekstra bovpropel, en rangercentral, et meget avanceret krængningssystem og ombygget til sejlads med farligt gods.

onsdag 26. marts, 1986 - mandag 2. juni, 1986
Nakskov værft.

mandag 2. juni, 1986
Har nu udskæring i forskib (for at skinnerne kunne forskydes).

mandag 2. juni, 1986 - fredag 6. juni, 1986
Nakskov værft.

fredag 6. juni, 1986
Angives som første dato i dok fra kl. 07.00 - (det er næppe rigtigt).

fredag 6. juni, 1986 - lørdag 14. juni, 1986
Nakskov værft.

lørdag 14. juni, 1986
For- og agterskib trukket fra hinanden.

lørdag 14. juni, 1986 - tirsdag 12. august, 1986
Nakskov værft, det meste af ombygningen gennemført i denne periode.

tirsdag 12. august, 1986
Anmeldt til Statens Skibstilsyn med navnet Trekroner.

tirsdag 12. august, 1986 - mandag 6. oktober, 1986
Nakskov værft, det meste af ombygningen gennemført i denne periode.

mandag 6. oktober, 1986
Navngivet Trekroner af gudmoder Jenny Furbäck, som var datter af Bengt Furbäck, der var de svenske statsbaners generaldirektør.

mandag 6. oktober, 1986 - fredag 24. oktober, 1986
Nakskov værft, det sidste af ombygningen gennemført i denne periode. En ekstra hjælpemotor indbygget i agterste lastrum.

fredag 24. oktober, 1986
Ud af dok denne dag kl. 16.00.

fredag 24. oktober, 1986 - fredag 14. november, 1986
Nakskov værft.

fredag 14. november, 1986
Regsistreret af Statens Skibstilsyn med navnet Trekroner af København.

fredag 14. november, 1986 - torsdag 27. november, 1986
Nakskov værft, ombygningen afsluttes.

torsdag 27. november, 1986
Afgået Nakskov værft kl. 09.15.

torsdag 27. november, 1986
Formentlig en art "prøvetur".

fredag 28. november, 1986 - lørdag 29. november, 1986
Påbegyndt "indsejling" af skibet.

søndag 30. november, 1986 - mandag 1. december, 1986
Aarhus værft for tilpasning af Jastram-ror.

tirsdag 2. december, 1986 - onsdag 3. december, 1986
Kom til Frihavnen for første gang natten mellem 2. og 3. december.

onsdag 3. december, 1986 - fredag 5. december, 1986
Sejlet prøve- og uddannelsessejladser mellem København og Helsingborg og på Øresund.

fredag 5. december, 1986
Færgen overtaget fra Nakskov skibsværft.

fredag 5. december, 1986 - mandag 8. december, 1986
Sejlet prøve- og uddannelsessejladser mellem København og Helsingborg og på Øresund.

mandag 8. december, 1986
Ramte molen i Helsingborg hvorved færgen fik en 27 meter lang revne i klædningen lige under fenderlisten.

tirsdag 9. december, 1986
Denne eftermiddag forsejlet fra Helsingborg til Århus.

tirsdag 9. december, 1986 - mandag 15. december, 1986
Aarhus værft, udbedring af skaderne fra påsejling af molen.

mandag 15. december, 1986 - lørdag 20. december, 1986
Sejlet prøve- og uddannelsessejladser mellem København og Helsingborg og på Øresund.

lørdag 20. december, 1986 - søndag 21. december, 1986
Aarhus værft, udbedring af rorskade.

mandag 22. december, 1986
Indsat i fart mellem Frihavnen og Helsingborg.

mandag 22. december, 1986 - mandag 29. december, 1986
I fart mellem Frihavnen og Helsingborg det meste af tiden.

mandag 29. december, 1986
Aflyst 1 dobbelttur på grund af storm.

mandag 29. december, 1986 - onsdag 31. december, 1986
I fart mellem Frihavnen og Helsingborg det meste af tiden.

onsdag 31. december, 1986
Maskinskade, der betød at færgen var uden strøm.

søndag 31. maj, 1987 - mandag 7. september, 1987
I fart mellem Frihavnen og Helsingborg det meste af tiden, dog oplagt hver anden søndag.

mandag 7. september, 1987
Påsejlet mole i Helsingborg havn under kraftig byge med vind på 26-29 sekundmeter.

mandag 7. september, 1987 - mandag 9. november, 1987
I fart mellem Frihavnen og Helsingborg det meste af tiden, dog oplagt hveranden søndag.

ca. mandag 9. november, 1987 - ca. søndag 15. november, 1987
Oplagt i uge 46 for udbedring af brændt hovedleje, ved samme lejlighed færdiggjorde Nordsmeden overdækning af brovingerne på kommandobroen.

søndag 15. november, 1987 - tirsdag 16. februar, 1988
I fart mellem Frihavnen og Helsingborg det meste af tiden, dog oplagt hver anden søndag.

tirsdag 16. februar, 1988
Kompasrettet.

tirsdag 16. februar, 1988 - søndag 24. juli, 1988
I fart mellem Frihavnen og Helsingborg det meste af tiden, dog oplagt hver anden søndag.

mandag 25. juli, 1988 - søndag 7. august, 1988
Aarhus værft.

mandag 8. august, 1988 - søndag 16. juli, 1989
I fart mellem Frihavnen og Helsingborg det meste af tiden, dog oplagt hver anden søndag.

mandag 17. juli, 1989 - fredag 21. juli, 1989
Off-hire ved besætningen i Københavns Havn.

lørdag 22. juli, 1989 - fredag 26. januar, 1990
I fart mellem Frihavnen og Helsingborg det meste af tiden, dog oplagt hver anden søndag.

fredag 26. januar, 1990
Aflyst mindst 2 dobbeltture som følge af en voldsom storm.

fredag 26. januar, 1990 - søndag 15. juli, 1990
I fart mellem Frihavnen og Helsingborg det meste af tiden, dog oplagt hver anden søndag.

mandag 16. juli, 1990 - lørdag 28. juli, 1990
Aarhus værft.

søndag 29. juli, 1990 - lørdag 25. august, 1990
I fart mellem Frihavnen og Helsingborg det meste af tiden, dog oplagt hver anden søndag.

søndag 26. august, 1990
Deltaget som "åbent skib" ved Københavns Havneuge denne søndag.

mandag 27. august, 1990 - søndag 28. juli, 1991
I fart mellem Frihavnen og Helsingborg det meste af tiden, dog oplagt hver anden søndag.

mandag 29. juli, 1991 - fredag 2. august, 1991
Nakskov værft.

lørdag 3. august, 1991 - fredag 27. september, 1991
I fart mellem Frihavnen og Helsingborg det meste af tiden, dog oplagt hver anden søndag.

fredag 27. september, 1991
Fredagsnyt skriver at færgen sejler med en afbrændt trustermotor, der ventes repareret den 1.oktober, men at færgen fortsat sejler hvis det ikke blæser for meget op.

fredag 27. september, 1991 - torsdag 10. oktober, 1991
I fart mellem Frihavnen og Helsingborg det meste af tiden, dog oplagt hver anden søndag.

torsdag 10. oktober, 1991
Færgen ramte i tæt tåge Langeliniekajen, kun mindre materielle skader.

torsdag 10. oktober, 1991 - fredag 13. december, 1991
I fart mellem Frihavnen og Helsingborg det meste af tiden, dog oplagt hver anden søndag.

fredag 13. december, 1991 - mandag 23. december, 1991
I fart Frihavnen-Helsingborg, dog ligget stille hver 2. søndag.

mandag 23. december, 1991 - tirsdag 24. december, 1991
På tur 51223 Frihavnen af kl. 21.40 blevet til søs, Helsingborg ankomst kl. 02.05, grundet 23-25 sekundmeter vind, dobbeltturen 52010-51032 aflyst.

tirsdag 24. december, 1991 - søndag 29. december, 1991
I fart Frihavnen-Helsingborg, dog ligget stille hver 2. søndag.

mandag 30. december, 1991 - fredag 3. januar, 1992
Ligget stille i nytåret på nær to dobbeltture nytårsaftensdag.

fredag 3. januar, 1992 - lørdag 4. januar, 1992
Ud af drift efter ankomst 3. januar kl. 09.28 da begge bovtrustere faldt ud ved ankomst, repareret på truster II ved Amerikakaj til 4. januar kl. 09.25 (den 3. januar dog til søs fra kl. 12.12 til kl. 13.58 for frigørelse af leje).

lørdag 4. januar, 1992 - mandag 6. januar, 1992
Til søs fra kl. 13.06 til kl. 15.00 den 4. januar for frigørelse af leje, derefter oplagt ved Amerikakajen den 4. januar kl. 15.30 til den 6. januar.

mandag 6. januar, 1992 - onsdag 22. januar, 1992
I fart Frihavnen-Helsingborg, dog ligget stille hver 2. søndag.

onsdag 22. januar, 1992
kl. 15.42 rundede færgen 300.000 sømil.

onsdag 22. januar, 1992 - søndag 23. februar, 1992
I fart Frihavnen-Helsingborg, dog ligget stille hver 2. søndag.

søndag 23. februar, 1992
kl. 15.25 til kl. 20.05 ankret ved Snekkersten.

søndag 23. februar, 1992 - søndag 19. april, 1992
I fart Frihavnen-Helsingborg, dog ligget stille hver 2. søndag.

søndag 19. april, 1992
kl. 15.45 til kl. 19.15 ankret ved Snekkersten.

søndag 19. april, 1992 - fredag 1. maj, 1992
I fart Frihavnen-Helsingborg, dog ligget stille hver 2. søndag.

fredag 1. maj, 1992
Under indsejling til Helsingborg kl. 00.25 berørte færgen det grønne fyr med fenderlisten.

fredag 1. maj, 1992 - lørdag 6. juni, 1992
I fart Frihavnen-Helsingborg, dog ligget stille hver 2. søndag.

lørdag 6. juni, 1992 - tirsdag 9. juni, 1992
Lå oplagt i København i pinsen.

tirsdag 9. juni, 1992 - søndag 12. juli, 1992
I fart Frihavnen-Helsingborg, dog ligget stille hver 2. søndag.

søndag 12. juli, 1992
Efter udlosning i Helsingborg forsejlet fra Helsingborg kl. 19.45 til Nakskov.

mandag 13. juli, 1992
Ankommer og dokker ind hos Nakskov Skibs Entreprise.

mandag 13. juli, 1992 - ca. lørdag 25. juli, 1992
Nakskov Skibs Entreprise, formentlig til 25. juli.

ca. lørdag 25. juli, 1992 - søndag 26. juli, 1992
Må formentlig være forsejlet denne dag fra Nakskov til København.

søndag 26. juli, 1992
I fart kl. 04.50 fra Københavns Frihavn.

søndag 26. juli, 1992 - tirsdag 4. august, 1992
I fart Frihavnen-Helsingborg, dog ligget stille hver 2. søndag.

tirsdag 4. august, 1992
Truster 1 meldt ude kl. 00.30, måtte opgive indsejling til Helsingborg efter et forsøg, returneret til Frihavnen efter reservedele.

tirsdag 4. august, 1992 - fredag 9. oktober, 1992
I fart Frihavnen-Helsingborg, dog ligget stille hver 2. søndag.

fredag 9. oktober, 1992
Dobbeltturen 51032-52054 aflyst som følge af let lastet færge (281 tons) samt 20-25 sekundmeter vestenvind og hård sydgående strøm.

fredag 9. oktober, 1992 - tirsdag 3. november, 1992
I fart Frihavnen-Helsingborg, dog ligget stille hver 2. søndag.

tirsdag 3. november, 1992
Forgæves anløb af Helsingborg på tur 51010, vind i sydvest 20-22 sekundmeter, i stød 25 sekundmeter, retur til København.

tirsdag 3. november, 1992 - torsdag 24. december, 1992
I fart Frihavnen-Helsingborg, dog ligget stille hver 2. søndag.

torsdag 24. december, 1992 - søndag 27. december, 1992
Oplagt på grund af jul.

søndag 27. december, 1992 - tirsdag 12. januar, 1993
I fart Frihavnen-Helsingborg, dog ligget stille hver 2. søndag.

tirsdag 12. januar, 1993
Turene 51223-52010 aflyst på grund af storm fra SydVest med 20-25 sekundmeter og ved tur 51223 også manglende vogne.

onsdag 13. januar, 1993 - torsdag 14. januar, 1993
I fart Frihavnen-Helsingborg.

torsdag 14. januar, 1993
Kl. 02.45 passeret Kronløbet, kl. 03.05 falder begge bovtrustere ud, det medfører at færgen kl. 03.06 rammer kajen på position 200/201 med styrbord bov (bulb), kl. 03.07 opgives anløb af lejet og manøvre overgives til forbroen, for at gå til søs, kl. 03.15 passeres Kronløbet for at gå til ankers. Kl. 03.30 ankres der, kl. 03.55 hives ankret op for at gå til en anden position, hvor færgen ankrer kl. 04.28, kl. 06.20 hives ankret op, og kl. 06.55 ankommer færgen til lejet. Der gås til søs fra kl. 10.05 til kl. 12.22, hvorefter der forhales til Amerikakaj fra kl. 13.36 til kl. 14.10.

torsdag 14. januar, 1993 - lørdag 16. januar, 1993
Oplagt ved Amerikakaj fra 14. januar kl. 14.10 til 17. januar kl. 14.30 for at reparere havariskaderne.

lørdag 16. januar, 1993
kl. 00.30 kommer der et kraftigt vindstød på ca. 30 sekundmeter, en fortrosse sprang, skibet blev trykket ca. 6 meter ud i havnebassinet. Landgang kom i klemme mellem skib og kranspor i kaj, hvorved landgang samt beslag på færgen blev beskadiget. Satte en ekstra trosse for.

lørdag 16. januar, 1993 - søndag 17. januar, 1993
Oplagt ved Amerikakaj fra 14. januar kl. 14.10 til 17. januar kl. 14.30 for at reparere havariskaderne.

søndag 17. januar, 1993 - fredag 22. januar, 1993
I fart Frihavnen-Helsingborg.

fredag 22. januar, 1993
Afgået København kl. 08.14, kl. 10.20 ankret ved Humlebæk, da man på grund af storm fra VestSydVest med 25-35 sekundmeter ikke kunne anløbe Helsingborg havn, kl. 15.00 opgivet anløb og returneret til København med ankomst kl. 16.35.

fredag 22. januar, 1993 - søndag 24. januar, 1993
I fart Frihavnen-Helsingborg.

søndag 24. januar, 1993
Ankret ud for Snekkersten fra kl. 10.40 til kl. 13.35, en dobbelttur aflyst.

søndag 24. januar, 1993 - onsdag 27. januar, 1993
I fart Frihavnen-Helsingborg.

onsdag 27. januar, 1993
Dobbeltturen 51130-52152 aflyst på grund af klapfejl, færgen gået til søs for Øresund fra kl. 14.30 til kl. 16.39.

onsdag 27. januar, 1993 - fredag 9. april, 1993
I fart Frihavnen-Helsingborg, dog ligget stille hver 2. søndag.

fredag 9. april, 1993 - tirsdag 13. april, 1993
Oplagt i påsken.

tirsdag 13. april, 1993 - torsdag 20. maj, 1993
I fart Frihavnen-Helsingborg, dog ligget stille hver 2. søndag.

torsdag 20. maj, 1993 - mandag 24. maj, 1993
Oplagt i Kristi Himmelfartsferien.

mandag 24. maj, 1993 - mandag 5. juli, 1993
I fart Frihavnen-Helsingborg, dog ligget stille hver 2. søndag.

tirsdag 6. juli, 1993 - lørdag 24. juli, 1993
I fart Frihavnen-Helsingborg.

søndag 25. juli, 1993 - søndag 1. august, 1993
Oplagt ved Amerikakaj på grund af industriferien.

mandag 2. august, 1993
I fart kl. 08.30 fra Københavns Frihavn.

mandag 2. august, 1993 - tirsdag 3. august, 1993
I fart Frihavnen-Helsingborg.

tirsdag 3. august, 1993
Ankret ved Helsingborg kl. 21.05 til kl. 23.45.

tirsdag 3. august, 1993 - onsdag 17. november, 1993
I fart Frihavnen-Helsingborg.

onsdag 17. november, 1993
På tur 51081 ankret fra kl. 11.20 til kl. 13.10 på grund af nedfaldne køreledninger i Helsingborg.

onsdag 17. november, 1993 - mandag 20. december, 1993
I fart Frihavnen-Helsingborg.

mandag 20. december, 1993
På tur 51081 ankret fra kl. 10.40 til kl. 13.45 på grund af storm (20 sekundmeter).

mandag 20. december, 1993 - fredag 24. december, 1993
I fart Frihavnen-Helsingborg.

fredag 24. december, 1993 - mandag 27. december, 1993
Oplagt på grund af julen.

mandag 27. december, 1993 - mandag 14. februar, 1994
I fart Frihavnen-Helsingborg.

mandag 14. februar, 1994
Dobbeltturen 51081-52103 aflyst på grund af reparation af udstødningsrør på styrbord hovedmotor.

mandag 14. februar, 1994 - onsdag 2. marts, 1994
I fart Frihavnen-Helsingborg.

onsdag 2. marts, 1994 - torsdag 3. marts, 1994
Ingen udlosning i Helsingborg mellem 51130 og 52152, færgen returneret til Frihavnen med vognene, på grund af afsporing i Helsingborg, derefter blev alle ture resten af dagen og den 3. marts frem til kl. 17.00 aflyst mens skaderne i Helsingborg blev udbedret.

torsdag 3. marts, 1994 - søndag 13. marts, 1994
I fart Frihavnen-Helsingborg.

søndag 13. marts, 1994
51103-52130-51152-52174 aflyste, da Øresund lagde op i lejet i Helsingborg på grund af vejret.

søndag 13. marts, 1994 - mandag 14. marts, 1994
I fart Frihavnen-Helsingborg.

mandag 14. marts, 1994 - tirsdag 15. marts, 1994
Ankret ved Sletten havn fra kl. 21.00 til kl. 02.50, ankom Helsingborg kl. 03.50 på tur 51174, turene 52223-51010 aflyst.

tirsdag 15. marts, 1994 - søndag 20. marts, 1994
I fart Frihavnen-Helsingborg.

søndag 20. marts, 1994
Black-Out kl. 08.50 på tur 52081, ankret fra kl. 09.15 til kl. 09.50.

søndag 20. marts, 1994 - torsdag 24. marts, 1994
I fart Frihavnen-Helsingborg.

torsdag 24. marts, 1994
Tur 51130 måtte kl. 17.00 opgive at anduve Helsingborg da der var en storm fra Vest med 25-26 sekundmeter og en sydgående strøm på 3-3,5 knob, så færgen returnerede til Frihavnen ankomst kl. 18.40; sejladsen aflyst til kl. 22.36, turene 51174-52201 aflyste.

torsdag 24. marts, 1994 - lørdag 26. marts, 1994
I fart Frihavnen-Helsingborg.

lørdag 26. marts, 1994
Turene 51032-52054 aflyste på grund af lokoførerproblemer.

lørdag 26. marts, 1994 - søndag 17. april, 1994
I fart Frihavnen-Helsingborg.

søndag 17. april, 1994
Turene 51054-52081 aflyst af Danlink.

søndag 17. april, 1994 - søndag 24. april, 1994
I fart Frihavnen-Helsingborg.

søndag 24. april, 1994
Turene 51103-52130 aflyst da vognene sydfra var forsinket.

søndag 24. april, 1994 - lørdag 21. maj, 1994
I fart Frihavnen-Helsingborg.

lørdag 21. maj, 1994 - tirsdag 24. maj, 1994
Oplagt på grund af pinse.

tirsdag 24. maj, 1994 - søndag 29. maj, 1994
I fart Frihavnen-Helsingborg.

søndag 29. maj, 1994
Turene 51054-52081 aflyst på grund af forsinket godstog.

søndag 29. maj, 1994 - torsdag 23. juni, 1994
I fart Frihavnen-Helsingborg.

torsdag 23. juni, 1994 - fredag 24. juni, 1994
Al sejlads aflyst på grund af maskinreparation ved Amerikakaj af et flækket udstødningsrør i færgens maskinrum fra 23. juni kl. 11.00 til 24. juni kl. 12.30.

fredag 24. juni, 1994 - fredag 1. juli, 1994
I fart Frihavnen-Helsingborg.

fredag 1. juli, 1994
Dobbeltturen 51032-52054 aflyst som følge af opsamlede forsinkelser og lokoførerproblemer.

fredag 1. juli, 1994 - søndag 17. juli, 1994
I fart Frihavnen-Helsingborg.

søndag 17. juli, 1994
Efter udlosning i Helsingborg forsejlet fra Helsingborg kl. 20.30 til Nakskov.

mandag 18. juli, 1994
Ankommer og dokker ind hos Nakskov Skibs Entreprise.

mandag 18. juli, 1994 - søndag 31. juli, 1994
Værft i Nakskov i sommeren 1994.

mandag 1. august, 1994
I fart kl. 08.30 fra Københavns Frihavn.

mandag 1. august, 1994 - lørdag 6. august, 1994
I fart Frihavnen-Helsingborg.

lørdag 6. august, 1994
Dobbeltturen 51130-52152 aflyst på grund af vognmangel og forsinkelser på togene, færgen gået til søs for Øresund fra kl. 14.20 til kl. 16.30.

lørdag 6. august, 1994 - torsdag 15. september, 1994
I fart Frihavnen-Helsingborg.

fredag 16. september, 1994
På tur 51223 nat efter 15.09.1994 måtte anløb af Helsingborg opgives efter tre forsøg med vind fra SydSydØst og 25-30 sekundmeter Ankret kl. 01.48, bagbord anker op kl. 02.00, begge ankre nede kl. 02.45, begge ankre op kl. 05.20 og sejlet mod København ankomst kl. 07.00 Turene 51223-52010-51032-52054 aflyst.

fredag 16. september, 1994 - onsdag 28. september, 1994
I fart Frihavnen-Helsingborg.

onsdag 28. september, 1994
På tur 51032 modtoges kl. 04.30 besked om at returnere til Frihavnen på grund af afsporing på Øresund i Helsingborg, ankom Frihavnen kl. 05.30. Turene 51032-52054 dermed aflyst.

onsdag 28. september, 1994 - torsdag 13. oktober, 1994
I fart Frihavnen-Helsingborg.

torsdag 13. oktober, 1994 - fredag 14. oktober, 1994
13.oktober kl. 18.15 tages styrbord hovedmotor ud af drift, sejladsen fortsættes alene på bagbord hovedmotor hvilket giver større og større forsinkelser, som ender i at dobbeltturene 51081-52103 og 51223-52010 den 13. oktober og nat efter måtte aflyses, kl. 21.10 den 13. oktober er begge hovedmotorer igen driftsklare.

fredag 14. oktober, 1994 - søndag 16. oktober, 1994
I fart Frihavnen-Helsingborg.

søndag 16. oktober, 1994
På tur 51152 modtoges kl. 15.30 besked om at returnere til Frihavnen på grund af afsporing i Helsingborg, ankom Frihavnen kl. 16.55 Turene 51152-52174 dermed aflyst.

mandag 17. oktober, 1994 - søndag 30. oktober, 1994
I fart Frihavnen-Helsingborg.

søndag 30. oktober, 1994
På tur 51152 modtoges kl. 16.48 nødsignal fra lille motorbåd med 1 mand og 1 barn, kl. 17.00 mand-over-bord båd i vandet, kl. 17.05 mand-over-bord båd slæber nødstedte til Helsingborgs sydhavn, kl. 17.08 færgen fortsætter sejlads over agterenden, Helsingborg havn varskoet, ankom Helsingborg kl. 17.47.

søndag 30. oktober, 1994 - søndag 18. december, 1994
I fart Frihavnen-Helsingborg.

søndag 18. december, 1994
Dobbeltturen 51152-52174 aflyst på grund af tognedbrud ved Glumsø.

søndag 18. december, 1994 - lørdag 24. december, 1994
I fart Frihavnen-Helsingborg.

lørdag 24. december, 1994 - onsdag 28. december, 1994
Oplagt på grund af julen.

onsdag 28. december, 1994 - lørdag 31. december, 1994
I fart Frihavnen-Helsingborg.

søndag 1. januar, 1995
Overført til DSB rederi A/S med tilbagevirkende kraft til denne dag.

søndag 1. januar, 1995
I fart Frihavnen-Helsingborg.

søndag 1. januar, 1995
Dobbeltturen 51174-52201 aflyst.

mandag 2. januar, 1995 - tirsdag 10. januar, 1995
I fart Frihavnen-Helsingborg.

tirsdag 10. januar, 1995 - onsdag 11. januar, 1995
Ved anduvning af Helsingborg tur 51130 ankomst kl. 14.49 faldt bovtruster 2 ud. Første forsøg opgivet. Andet forsøg kl. 14.55 opgivet på grund af vindstød på 28-30 sekundmeter samt stærk sydgående strøm. Kl. 15.25 returneret til København. På næste tur 51174 ankredes der fra kl. 21.15 til kl. 23.10 ved Snekkersten, og da bovtruster 2 nu virkede forsøgtes et anløb der gik godt, med ankomst kl. 00.20, returneret kl. 01.15, København ankomst kl. 02.55, på grund af det dårlige vejr blev dobbeltturen 51032-52054 aflyst.

onsdag 11. januar, 1995 - mandag 23. januar, 1995
I fart Frihavnen-Helsingborg.

mandag 23. januar, 1995
Aflyst dobbeltturene 51081-52103-51130-52152-51174-52201 for reparation af udstødningen fra hovedmotor, færgen i fart kl. 21.55.

mandag 23. januar, 1995 - lørdag 11. marts, 1995
I fart Frihavnen-Helsingborg.

lørdag 11. marts, 1995 - mandag 13. marts, 1995
Sejlet ekstrature på grund af havari på Øresund.

mandag 13. marts, 1995 - tirsdag 28. marts, 1995
I fart Frihavnen-Helsingborg.

tirsdag 28. marts, 1995
Dobbeltturen 51081-52103 aflyst.

tirsdag 28. marts, 1995 - fredag 7. april, 1995
I fart Frihavnen-Helsingborg.

fredag 7. april, 1995 - lørdag 8. april, 1995
Turene 51223-52010-51032-52054 aflyst på grund af storm.

lørdag 8. april, 1995 - torsdag 27. april, 1995
I fart Frihavnen-Helsingborg.

torsdag 27. april, 1995
Dobbeltturen 51130-52152 aflyst på grund af oliespild i færgelejet i Helsingborg.

torsdag 27. april, 1995 - tirsdag 2. maj, 1995
I fart Frihavnen-Helsingborg.

tirsdag 2. maj, 1995
Dobbeltturen 51081-52103 aflyst.

tirsdag 2. maj, 1995
I fart Frihavnen-Helsingborg.

tirsdag 2. maj, 1995 - onsdag 3. maj, 1995
Turene 51174-52201-51223-52010-51032-52054 aflyste på grund af afsporing på Østerport.

onsdag 3. maj, 1995 - mandag 3. juli, 1995
I fart Frihavnen-Helsingborg.

fredag 12. maj, 1995 - søndag 12. maj, 1996
Turene 52081-51103 aflyst på grund af vognmangel.

mandag 3. juli, 1995
Dobbeltturen 52201-51223 aflyst.

tirsdag 4. juli, 1995 - mandag 10. juli, 1995
I fart Frihavnen-Helsingborg.

mandag 10. juli, 1995
Dobbeltturen 51130-52152 aflyst da der ingen godsvogne var.

mandag 10. juli, 1995 - torsdag 13. juli, 1995
I fart Frihavnen-Helsingborg.

torsdag 13. juli, 1995 - fredag 14. juli, 1995
Styrbord hovedmotor stoppet fra kl. 18.05 til kl. 19.15 og igen fra kl. 20.25, stempel udtaget til udskiftning, så der ankredes en sømil fra Middelgrundsfortet fra kl. 03.45 til kl. 08.05, færgen ankom Frihavnen kl. 08.56. Turene 51032-52054-51081-52103 aflyste.

fredag 14. juli, 1995 - søndag 30. juli, 1995
I fart Frihavnen-Helsingborg.

søndag 30. juli, 1995
Efter udlosning i Helsingborg forsejlet fra Helsingborg kl. ca. 20.30 til Nakskov.

mandag 31. juli, 1995 - onsdag 2. august, 1995
Værft i Nakskov .

onsdag 2. august, 1995
Begæring om salg til DSB Rederi A/S.

onsdag 2. august, 1995 - søndag 6. august, 1995
Værft i Nakskov.

søndag 6. august, 1995
Forsejlet fra Nakskov til København.

mandag 7. august, 1995
I fart kl. 08.18 fra Københavns Frihavn.

mandag 7. august, 1995 - tirsdag 8. august, 1995
I fart Frihavnen-Helsingborg.

tirsdag 8. august, 1995
Salg af skibet til DSB Rederi A/S anmeldt til Søfartsstyrelsen.

tirsdag 8. august, 1995 - fredag 1. september, 1995
I fart Frihavnen-Helsingborg.

fredag 1. september, 1995
Dobbeltturen 51223-52010 aflyst.

lørdag 2. september, 1995 - torsdag 28. september, 1995
I fart Frihavnen-Helsingborg.

torsdag 28. september, 1995
På tur 51174 måtte anløb af Helsingborg opgives kl. 20.00, vinden var i NordVest 25 sekundmeter, færgen returneret til København.

torsdag 28. september, 1995 - mandag 16. oktober, 1995
I fart Frihavnen-Helsingborg.

mandag 16. oktober, 1995
Dobbeltturen 51174-52201 aflyst.

mandag 16. oktober, 1995 - lørdag 4. november, 1995
I fart Frihavnen-Helsingborg.

lørdag 4. november, 1995
Dobbeltturen 52010-51032 aflyst på grund af mangel på godsvogne.

lørdag 4. november, 1995 - tirsdag 14. november, 1995
I fart Frihavnen-Helsingborg.

tirsdag 14. november, 1995
Salg af skibet til DSB Rederi A/S registreret i Søfartsstyrelsen.

tirsdag 14. november, 1995 - søndag 3. december, 1995
I fart Frihavnen-Helsingborg.

søndag 3. december, 1995
Dobbeltturen 51152-52174 aflyst.

mandag 4. december, 1995 - søndag 10. december, 1995
I fart Frihavnen-Helsingborg.

søndag 10. december, 1995
Dobbeltturen 51152-52174 aflyst.

mandag 11. december, 1995 - fredag 15. december, 1995
I fart Frihavnen-Helsingborg.

fredag 15. december, 1995
Ved afsejlingen kl. 13.00 fra Københavns Frihavn, bakkede man lige tilbage foran Dampfærgevej 10, så den nye administrerende direktør Jens Stephensen, der tiltrådte den dag i DSB Rederi A/S, kunne se færgen.

fredag 15. december, 1995 - tirsdag 19. december, 1995
I fart Frihavnen-Helsingborg.

tirsdag 19. december, 1995
Dobbeltturen 52201-51223 aflyst på grund af mangel på godsvogne.

onsdag 20. december, 1995 - søndag 31. december, 1995
I fart Frihavnen-Helsingborg.

søndag 31. december, 1995 - tirsdag 2. januar, 1996
Fortøjet ved Amerikakajen I Københavns havn fra 31. december kl. 15.20 til 2. januar kl. 10.57 (nytår).

tirsdag 2. januar, 1996 - tirsdag 9. januar, 1996
I fart Frihavnen-Helsingborg.

tirsdag 9. januar, 1996
Dobbeltturen 52201-51223 aflyst (måske også turene 51174-52010) arbejdet med fejlfinding/styring bagbord CPP.

onsdag 10. januar, 1996 - mandag 19. februar, 1996
I fart Frihavnen-Helsingborg.

mandag 19. februar, 1996 - tirsdag 20. februar, 1996
Turene 51223-52010-51032-52054-51081-52103 aflyst (is).

tirsdag 20. februar, 1996
Sejlet dobbeltturen 51130-52152.

tirsdag 20. februar, 1996 - onsdag 21. februar, 1996
Turene 51174-52201-51223-52010-51032-52054 aflyst (is).

onsdag 21. februar, 1996
Sejlet dobbeltturen 51081-52103.

onsdag 21. februar, 1996
Dobbeltturen 51130-52152 aflyst (is).

onsdag 21. februar, 1996
Sejlet dobbeltturen 51174-52201.

onsdag 21. februar, 1996 - torsdag 22. februar, 1996
Turene 51223-52010-51032-52054 aflyst (is).

torsdag 22. februar, 1996 - fredag 23. februar, 1996
I fart Frihavnen-Helsingborg.

fredag 23. februar, 1996
Turene 51130-52152 aflyst.

fredag 23. februar, 1996 - lørdag 24. februar, 1996
I fart Frihavnen-Helsingborg.

lørdag 24. februar, 1996
Dobbeltturen 51174-52201 aflyst grundet maskinhavari.

lørdag 24. februar, 1996 - torsdag 7. marts, 1996
I fart Frihavnen-Helsingborg.

torsdag 7. marts, 1996 - fredag 8. marts, 1996
To lokomotiver kolliderede på Østerport station, hvilket medførte at færge 51223 blev forsinket 139 minutter, hvilket igen medførte at dobbeltturen 51032-52054 blev aflyst.

fredag 8. marts, 1996 - lørdag 9. marts, 1996
I fart Frihavnen-Helsingborg.

lørdag 9. marts, 1996
Turene 52010-51032 blev aflyste på grund af rangeruheld på Østerport station.

lørdag 9. marts, 1996 - lørdag 6. april, 1996
I fart Frihavnen-Helsingborg.

lørdag 6. april, 1996
Dobbeltturen 51130-52152 aflyst på grund af manglende godsvogne.

lørdag 6. april, 1996 - onsdag 24. april, 1996
I fart Frihavnen-Helsingborg.

onsdag 24. april, 1996
På tur 51130 var der fra kl. 14.15 til kl. 14.45 brand i ventilatorrum på brodæk. Branden slukket af to skibsassistenter iført røgdykkerudstyr..

onsdag 24. april, 1996 - onsdag 1. maj, 1996
I fart Frihavnen-Helsingborg.

onsdag 1. maj, 1996 - torsdag 2. maj, 1996
Turene 51223-52010-51032-52054 aflyst på grund af afsporing på Østerport.

torsdag 2. maj, 1996 - søndag 12. maj, 1996
I fart Frihavnen-Helsingborg.

søndag 12. maj, 1996 - torsdag 16. maj, 1996
I fart Frihavnen-Helsingborg.

torsdag 16. maj, 1996
Turene 52201-51223 aflyst.

fredag 17. maj, 1996 - lørdag 25. maj, 1996
I fart Frihavnen-Helsingborg.

lørdag 25. maj, 1996 - tirsdag 28. maj, 1996
Fortøjet ved P. Justesen I Københavns havn fra 25. maj kl. 22.15 til 28. maj kl. 09.15 (pinse).

tirsdag 28. maj, 1996
I fart Frihavnen-Helsingborg.

tirsdag 28. maj, 1996 - onsdag 29. maj, 1996
Turene 52201-51223-52010-51032 aflyste.

onsdag 29. maj, 1996 - søndag 2. juni, 1996
I fart Frihavnen-Helsingborg.

søndag 2. juni, 1996
Turene 51103-52130 aflyst.

søndag 2. juni, 1996 - lørdag 13. juli, 1996
I fart Frihavnen-Helsingborg.

lørdag 13. juli, 1996
Turene 51174-52201 aflyst.

lørdag 13. juli, 1996 - søndag 21. juli, 1996
I fart Frihavnen-Helsingborg.

søndag 21. juli, 1996
Forhaling fra lejet kl. 21.45 til kaj 240 i Københavns Havn ankomst kl. 22.45.

søndag 21. juli, 1996 - søndag 4. august, 1996
Off-hire ved kaj 240/Redmolen i Københavns havn (Frihavnen).

søndag 4. august, 1996
Sejlet prøvetur fra København kl. 11.15, anløbet lejet i Helsingborg fra kl. 16.45 til kl. 16.53, ankom til færgelejet i Københavns Frihavn kl. 19.18.

mandag 5. august, 1996
I fart kl. 13.13 fra Københavns Frihavn.

mandag 5. august, 1996 - søndag 22. september, 1996
I fart Frihavnen-Helsingborg.

søndag 22. september, 1996
Turene 51054-52081 aflyst.

søndag 22. september, 1996 - onsdag 25. september, 1996
I fart Frihavnen-Helsingborg.

onsdag 25. september, 1996
Turene 52201-51223 aflyst.

onsdag 25. september, 1996 - søndag 6. oktober, 1996
I fart Frihavnen-Helsingborg.

søndag 6. oktober, 1996
Færgen måtte kl. 11.30 slå fuld kraft bak på begge maskiner ved høje omdrejninger, på grund af to sejlbåde fra en kapsejlads afholdt af Vedbæk sejlklub.

søndag 6. oktober, 1996 - torsdag 10. oktober, 1996
I fart Frihavnen-Helsingborg.

torsdag 10. oktober, 1996 - fredag 11. oktober, 1996
Turene 51223-52010-51032-52054 aflyst på grund af afsporing i Helsingborg. I fart Frihavnen-Helsingborg.

torsdag 24. oktober, 1996 - fredag 25. oktober, 1996
På tur 51223 blev sejladsen afbrudt kl. 23.00 på grund af defekt udstødningsventil samt knækket saltvandskølerør, kl. 23.40 ankret mens der blev repareret, kl. 02.50 ankret op, kl. 04.08 ankomst Helsingborg, turene 52010-51032 aflyst.

fredag 25. oktober, 1996 - lørdag 26. oktober, 1996
I fart Frihavnen-Helsingborg.

lørdag 26. oktober, 1996
Turene 51174-52201 aflyst.

søndag 27. oktober, 1996
Turene 51054-52081-51103-52130 aflyst.

søndag 27. oktober, 1996 - lørdag 2. november, 1996
I fart Frihavnen-Helsingborg.

søndag 3. november, 1996
Turene 51054-52081 aflyst.

søndag 3. november, 1996 - onsdag 6. november, 1996
I fart Frihavnen-Helsingborg.

torsdag 7. november, 1996
Turene 52010-51032 aflyst.

torsdag 7. november, 1996 - tirsdag 26. november, 1996
I fart Frihavnen-Helsingborg.

tirsdag 26. november, 1996 - onsdag 27. november, 1996
Turene 51174-52201-51223-52010 aflyst.

onsdag 27. november, 1996
I fart Frihavnen-Helsingborg.

onsdag 27. november, 1996
Turene 51081-52103 aflyst.

onsdag 27. november, 1996 - fredag 29. november, 1996
I fart Frihavnen-Helsingborg.

fredag 29. november, 1996
Turene 51032-52054 aflyst.

fredag 29. november, 1996 - fredag 6. december, 1996
I fart Frihavnen-Helsingborg.

fredag 6. december, 1996
Turene 52201-51223 aflyst.

lørdag 7. december, 1996 - torsdag 19. december, 1996
I fart Frihavnen-Helsingborg.

torsdag 19. december, 1996
Turene 51032-52054 aflyst, lækage på sydlige spil til klap.

torsdag 19. december, 1996 - lørdag 21. december, 1996
I fart Frihavnen-Helsingborg.

lørdag 21. december, 1996
På tur 52152 slået ned til 3 knobs fart, da man afventer M/F Øresund's afgang fra København, der blev meget forsinket på grund af en afsporing på togdækket, ankom Københavns Frihavn kl. 17.59.

lørdag 21. december, 1996 - fredag 27. december, 1996
I fart Frihavnen-Helsingborg.

fredag 27. december, 1996 - onsdag 1. januar, 1997
Oplagt ved kaj 266 den 27. december kl. 18.30 til 3. januar kl. 14.09 på grund af nytåret.

onsdag 1. januar, 1997
Rederinavn formelt ændret fra DSB Rederi A/S til Scandlines A/S.

onsdag 1. januar, 1997 - fredag 3. januar, 1997
Oplagt ved kaj 266 den 27. december kl. 18.30 til 3. januar kl. 14.09 på grund af nytåret.

fredag 3. januar, 1997 - søndag 5. januar, 1997
I fart Frihavnen-Helsingborg.

søndag 5. januar, 1997
Turene 51103-52130-51152-52174 aflyst.

søndag 5. januar, 1997 - mandag 6. januar, 1997
I fart Frihavnen-Helsingborg.

mandag 6. januar, 1997 - tirsdag 7. januar, 1997
Turene 51223-52010-51032-52054 aflyst.

tirsdag 7. januar, 1997 - søndag 2. februar, 1997
I fart Frihavnen-Helsingborg.

søndag 2. februar, 1997
Turene 51152-52174 aflyst.

søndag 2. februar, 1997 - fredag 21. februar, 1997
I fart Frihavnen-Helsingborg.

fredag 21. februar, 1997 - lørdag 22. februar, 1997
Turene 51223-52010 aflyst.

lørdag 22. februar, 1997 - lørdag 22. marts, 1997
I fart Frihavnen-Helsingborg.

lørdag 22. marts, 1997
Turene 52103-51130 aflyst på grund af afsporing i land i Helsingborg.

lørdag 22. marts, 1997 - torsdag 27. marts, 1997
I fart Frihavnen-Helsingborg.

torsdag 27. marts, 1997
Turene 52103-51130 aflyst.

torsdag 27. marts, 1997 - fredag 2. maj, 1997
I fart Frihavnen-Helsingborg.

fredag 2. maj, 1997
Turene 52103-51130 aflyst.

fredag 2. maj, 1997 - søndag 4. maj, 1997
I fart Frihavnen-Helsingborg.

søndag 4. maj, 1997
Turene 51054-52081 aflyst.

søndag 4. maj, 1997 - fredag 9. maj, 1997
I fart Frihavnen-Helsingborg.

fredag 9. maj, 1997
Turene 51130-52152 aflyst på grund af afsporing i terrænet i Helsingborg.

fredag 9. maj, 1997 - lørdag 17. maj, 1997
I fart Frihavnen-Helsingborg.

lørdag 17. maj, 1997 - tirsdag 20. maj, 1997
Oplagt ved kaj 240 fra 17. maj kl. 18.30 til 20. maj kl. 12.28 på grund af pinsen.

tirsdag 20. maj, 1997 - onsdag 21. maj, 1997
I fart Frihavnen-Helsingborg.

onsdag 21. maj, 1997
Generalforsamlingen beslutter, at Rederiets navn ændres fra DSB Rederi A/S til Scandlines A/S med tilbagevirkende kraft fra 1. januar 1997.

onsdag 21. maj, 1997 - søndag 1. juni, 1997
I fart Frihavnen-Helsingborg.

søndag 1. juni, 1997
Turene 51152-52174 aflyst.

søndag 1. juni, 1997 - mandag 16. juni, 1997
I fart Frihavnen-Helsingborg.

mandag 16. juni, 1997
Turene 52201-51223 aflyst.

tirsdag 17. juni, 1997 - torsdag 19. juni, 1997
I fart Frihavnen-Helsingborg.

torsdag 19. juni, 1997
Søfartsstyrelsen foretager endelig registrering af at Rederiets navn ændres fra DSB Rederi A/S til Scandlines A/S med tilbagevirkende kraft fra 1. januar 1997.

torsdag 19. juni, 1997 - fredag 20. juni, 1997
I fart Frihavnen-Helsingborg.

fredag 20. juni, 1997
Turene 51174-52201 aflyst.

lørdag 21. juni, 1997 - lørdag 5. juli, 1997
I fart Frihavnen-Helsingborg.

søndag 6. juli, 1997
Turene 51054-52081 aflyst.

søndag 6. juli, 1997 - søndag 27. juli, 1997
I fart Frihavnen-Helsingborg.

søndag 27. juli, 1997 - mandag 28. juli, 1997
Forsejlet fra Helsingborg kl. 20.10 til Nakskov ankomst kl. 10.20.

mandag 28. juli, 1997 - mandag 4. august, 1997
Værft i Nakskov.

mandag 4. august, 1997
Forsejlet fra Nakskov kl. 10.00, København ankomst kl. 21.40.

mandag 4. august, 1997
I fart kl. 22.30 fra Københavns Frihavn.

mandag 4. august, 1997 - torsdag 14. august, 1997
I fart Frihavnen-Helsingborg.

torsdag 14. august, 1997
Turene 51081-52103 aflyst.

torsdag 14. august, 1997 - søndag 17. august, 1997
I fart Frihavnen-Helsingborg.

søndag 17. august, 1997
Turene 51152-52174 aflyst.

søndag 17. august, 1997 - lørdag 23. august, 1997
I fart Frihavnen-Helsingborg.

søndag 24. august, 1997
Turene 51054-52081 aflyst.

søndag 24. august, 1997 - lørdag 30. august, 1997
I fart Frihavnen-Helsingborg.

søndag 31. august, 1997
Turene 51054-52081 aflyst.

søndag 31. august, 1997 - fredag 12. september, 1997
I fart Frihavnen-Helsingborg.

fredag 12. september, 1997 - lørdag 13. september, 1997
Turene 51223-52010 aflyst.

lørdag 13. september, 1997
I fart Frihavnen-Helsingborg.

søndag 14. september, 1997
Turene 51054-52081 aflyst.

søndag 14. september, 1997 - lørdag 11. oktober, 1997
I fart Frihavnen-Helsingborg.

lørdag 11. oktober, 1997
Turene 51081-52103 aflyst.

lørdag 11. oktober, 1997 - onsdag 19. november, 1997
I fart Frihavnen-Helsingborg.

onsdag 19. november, 1997
Turene 51032-52054-51081-52103 aflyste (fejlfinding på begge trustere).

onsdag 19. november, 1997 - søndag 30. november, 1997
I fart Frihavnen-Helsingborg.

søndag 30. november, 1997
På tur 51103 deltog færgen fra kl. 11.30 til kl. 13.00 i redningsaktion i forbindelse med at fiskekutteren Peder Wessel var blevet påsejlet af andet skib nord for Laus Flak.

søndag 30. november, 1997 - søndag 7. december, 1997
I fart Frihavnen-Helsingborg.

søndag 7. december, 1997
Turene 51152-52174 aflyst.

søndag 7. december, 1997 - onsdag 24. december, 1997
I fart Frihavnen-Helsingborg.

onsdag 24. december, 1997
Forhalet fra lejet kl. 16.55 til oplæggerkaj, ankomst kl. 17.45.

onsdag 24. december, 1997 - mandag 29. december, 1997
Oplagt ved oplæggerkaj på grund af julen.

mandag 29. december, 1997
Forhalet fra oplæggerkaj kl. 09.45, ankom lejet kl. 10.10.

mandag 29. december, 1997 - fredag 27. februar, 1998
I fart Frihavnen-Helsingborg.

fredag 27. februar, 1998 - lørdag 28. februar, 1998
Turene 51223-52010 aflyst på grund af trusterfejl.

lørdag 28. februar, 1998 - mandag 6. april, 1998
I fart Frihavnen-Helsingborg.

mandag 6. april, 1998 - tirsdag 7. april, 1998
Turene 51223-52010 aflyst på grund af manglende vogne.

tirsdag 7. april, 1998 - fredag 10. april, 1998
I fart Frihavnen-Helsingborg.

fredag 10. april, 1998
Forhalet til kaj 240 fra kl. 17.40 til kl. 18.10 for oplægning.

fredag 10. april, 1998 - tirsdag 14. april, 1998
Ligget oplagt ved kaj 240 i påsken.

tirsdag 14. april, 1998 - onsdag 15. april, 1998
Forhalet fra kaj 240 kl. 09.10, ankret fra kl. 09.45 til kl. 17.45, ankom lejet kl. 18.30, aflyst dobbeltturen 51223-52010, i fart kl. 03.13.

onsdag 15. april, 1998 - lørdag 2. maj, 1998
I fart Frihavnen-Helsingborg.

lørdag 2. maj, 1998
Turene 51130-52152 aflyst.

lørdag 2. maj, 1998 - søndag 3. maj, 1998
I fart Frihavnen-Helsingborg.

søndag 3. maj, 1998
Turene 51152-52174 aflyst.

søndag 3. maj, 1998 - søndag 7. juni, 1998
I fart Frihavnen-Helsingborg.

søndag 7. juni, 1998
Turene 51152-52174 aflyst.

søndag 7. juni, 1998 - fredag 19. juni, 1998
I fart Frihavnen-Helsingborg.

fredag 19. juni, 1998 - lørdag 20. juni, 1998
Turene 51223-52010-51032-52054 aflyst på grund af manglende godsvogne.

lørdag 20. juni, 1998 - tirsdag 23. juni, 1998
I fart Frihavnen-Helsingborg.

tirsdag 23. juni, 1998
Turene 52010-51032 aflyst.

tirsdag 23. juni, 1998 - søndag 19. juli, 1998
I fart Frihavnen-Helsingborg.

søndag 19. juli, 1998
Forsejlet fra Helsingborg kl. 20.10, Nakskov ankomst kl. 09.40.

mandag 20. juli, 1998 - torsdag 6. august, 1998
Værft i Nakskov.

torsdag 6. august, 1998
Forsejlet fra Nakskov kl. 05.10, Helsingborg ankomst kl. 18.25 til 18.50, København ankomst kl. 20.50, i fart kl. 22.23 .

torsdag 6. august, 1998 - søndag 9. august, 1998
I fart Frihavnen-Helsingborg.

søndag 9. august, 1998
Turene 51152-52174 aflyst.

søndag 9. august, 1998 - søndag 16. august, 1998
I fart Frihavnen-Helsingborg.

søndag 16. august, 1998
Turene 51152-52174 aflyst.

søndag 16. august, 1998 - lørdag 19. september, 1998
I fart Frihavnen-Helsingborg.

søndag 20. september, 1998
Turene 51054-52081 aflyst.

søndag 20. september, 1998 - søndag 4. oktober, 1998
I fart Frihavnen-Helsingborg.

søndag 4. oktober, 1998
Færgen måtte kl. 13.10 slå fuld kraft bak på begge maskiner ved høje omdrejninger, på grund af at lystbåden GBR 5052 fra en kapsejlads afholdt af Vedbæk sejlklub passerede tæt foran færgen.

søndag 4. oktober, 1998 - onsdag 7. oktober, 1998
I fart Frihavnen-Helsingborg.

onsdag 7. oktober, 1998
Turene 51032-52054 aflyst på grund af klapfejl.

onsdag 7. oktober, 1998 - lørdag 24. oktober, 1998
I fart Frihavnen-Helsingborg.

søndag 25. oktober, 1998
Turene 51054-52081 aflyst.

søndag 25. oktober, 1998 - torsdag 5. november, 1998
I fart Frihavnen-Helsingborg.

torsdag 5. november, 1998
På tur 51130 modtoges kl. 14.25 meddelelse fra Dan-Link om en afsporingpå eller ved færgelejet i Helsingborg, der har medført at lejet ikke kan benyttes, det blev aftalt at færgen returnerede til København.

torsdag 5. november, 1998 - tirsdag 17. november, 1998
I fart Frihavnen-Helsingborg.

tirsdag 17. november, 1998
Anmeldt til Søfartsstyrelsen at Rederiet ønsker skibet overført til Dansk Internationalt Skibsregister.

tirsdag 17. november, 1998 - søndag 13. december, 1998
I fart Frihavnen-Helsingborg.

søndag 13. december, 1998
Turene 51103-52130 aflyst. I fart Frihavnen-Helsingborg.

søndag 27. december, 1998
Turene 51152-52174 aflyst. I fart Frihavnen-Helsingborg.

onsdag 30. december, 1998 - torsdag 31. december, 1998
Turen 51223 blev aflyst undervejs på grund af klap-problemer i Helsingborg, færgen returnerede til København med ankomst kl. 00.22.

torsdag 31. december, 1998
I fart Frihavnen-Helsingborg.

torsdag 31. december, 1998
Forhalet til Redmolen kaj 240 fra kl. 17.30 til kl. 18.35 for oplægning.

torsdag 31. december, 1998 - fredag 1. januar, 1999
Ligget oplagt ved kaj 240 i nytåret.

fredag 1. januar, 1999
Rederinavn Scandlines A/S ændret til Scandlines Danmark A/S.

fredag 1. januar, 1999 - mandag 4. januar, 1999
Ligget oplagt ved kaj 240 i nytåret.

mandag 4. januar, 1999
Registreret i Søfartsstyrelsen at skibet er overført til Dansk Internationalt Skibsregister.

mandag 4. januar, 1999 - tirsdag 5. januar, 1999
Ligget oplagt ved kaj 240 i nytåret.

tirsdag 5. januar, 1999
Sejlet direkte fra oplægning kl. 07.45, Helsingborg ankomst kl. 09.45.

tirsdag 5. januar, 1999 - torsdag 4. februar, 1999
I fart Frihavnen-Helsingborg.

torsdag 4. februar, 1999 - fredag 5. februar, 1999
Turene 51223-52010-51032-52054 aflyst på grund af storm.

fredag 5. februar, 1999 - tirsdag 9. februar, 1999
I fart Frihavnen-Helsingborg.

tirsdag 9. februar, 1999
Turene 52010-51032 aflyst på grund af manglende godsvogne.

tirsdag 9. februar, 1999 - tirsdag 16. februar, 1999
I fart Frihavnen-Helsingborg.

tirsdag 16. februar, 1999
Turene 52010-51032 aflyst.

tirsdag 16. februar, 1999 - søndag 28. marts, 1999
I fart Frihavnen-Helsingborg.

søndag 28. marts, 1999
Turene 51152-52174 aflyst.

søndag 28. marts, 1999 - lørdag 3. april, 1999
I fart Frihavnen-Helsingborg.

lørdag 3. april, 1999
På tur 51054 indgik der ved passage af Hven den melding at der ikke var personale til at ekspedere færgen i Helsingborg, hvorfor færgen måtte returnere til København.

lørdag 3. april, 1999 - lørdag 17. april, 1999
I fart Frihavnen-Helsingborg.

lørdag 17. april, 1999
Turene 51032-52054 aflyst, sporskiftefejl på klap.

lørdag 17. april, 1999 - søndag 18. april, 1999
I fart Frihavnen-Helsingborg.

søndag 18. april, 1999
På tur 51103 forsøgt anløb af Helsingborg i vind fra NordVest på 20 sekundmeter og hård sydgående strøm, anløbet måtte opgives, færgen ankrede på Snekkersten red fra kl. 14.45 til kl. 18.55, ankom Helsingborg kl. 19.50.

søndag 18. april, 1999 - lørdag 22. maj, 1999
I fart Frihavnen-Helsingborg.

lørdag 22. maj, 1999 - tirsdag 25. maj, 1999
Oplagt ved kaj 240 fra 22. maj kl. 18.30 til 25. maj kl. 08.10 på grund af pinsen.

tirsdag 25. maj, 1999 - lørdag 12. juni, 1999
I fart Frihavnen-Helsingborg.

lørdag 12. juni, 1999
Turene 51032-52054 aflyst på grund af lækage på hudraulik på færgeklap.

lørdag 12. juni, 1999
I fart Frihavnen-Helsingborg.

lørdag 12. juni, 1999
Turene 51130-52152 aflyst, da overfartstiden på tur 52103 var fra kl. 09.40 til kl. 15.40 på grund af ankring fra kl. 11.30 til kl. 14.35.

lørdag 12. juni, 1999 - torsdag 17. juni, 1999
I fart Frihavnen-Helsingborg.

torsdag 17. juni, 1999
Turene 51032-52054 aflyst.

torsdag 17. juni, 1999 - torsdag 15. juli, 1999
I fart Frihavnen-Helsingborg.

torsdag 15. juli, 1999 - fredag 16. juli, 1999
Turene 51223-52010 aflyst.

fredag 16. juli, 1999 - søndag 25. juli, 1999
I fart Frihavnen-Helsingborg.

søndag 25. juli, 1999
På tur 52201 sejlet tom fra Helsingborg direkte til oplægning ved kaj 240 i Københavns Havn med ankomst kl. 22.02.

søndag 25. juli, 1999 - mandag 9. august, 1999
Oplagt ved kaj 240 i Københavns havn for off-hire, rustbankning og malerarbejder (industriferie).

mandag 9. august, 1999
Afgik kaj 240 kl. 07.58 til Øresund for justering og indkøring af maskiner, ankom lejet kl. 12.45.

mandag 9. august, 1999 - fredag 10. september, 1999
I fart Frihavnen-Helsingborg.

fredag 10. september, 1999
Turene 52081-51103 aflyst.

fredag 10. september, 1999 - tirsdag 28. september, 1999
I fart Frihavnen-Helsingborg.

tirsdag 28. september, 1999
Turene 51032-52054 aflyst.

tirsdag 28. september, 1999 - søndag 10. oktober, 1999
I fart Frihavnen-Helsingborg.

søndag 10. oktober, 1999
Turene 51130-52152 aflyst.

søndag 10. oktober, 1999 - lørdag 20. november, 1999
I fart Frihavnen-Helsingborg.

lørdag 20. november, 1999
Turene 51174-52201 aflyst.

lørdag 20. november, 1999 - onsdag 1. december, 1999
I fart Frihavnen-Helsingborg.

onsdag 1. december, 1999
Turene 51032-52054-51081-52103 aflyst på grund af storm ved Helsingborg, færgen afgik København kl. 03.10, kl. 06.00 ankret ved Espergærde, kl. 10.15 ankret op, kl. 12.00 ankomst København.

onsdag 1. december, 1999 - fredag 3. december, 1999
I fart Frihavnen-Helsingborg.

fredag 3. december, 1999 - lørdag 4. december, 1999
Turene 51174-52201-51223-52010-51032-52054-51081-52103 aflyst på grund af orkan, skibet oplagt i færgelejet i Københavns Frihavn fra 3. december kl. 17.25 til 4. december kl. 12.28.

lørdag 4. december, 1999 - søndag 5. december, 1999
Turene 51174-52201-51223-52054 aflyst på grund af mangel på vogne efter orkan.

søndag 5. december, 1999 - mandag 6. december, 1999
Turene 51081-52103-51130-52152 aflyst på grund af mangel på vogne efter orkan.

mandag 6. december, 1999 - tirsdag 7. december, 1999
Turene 51130-52152-51223-52010-51032-52054 aflyst på grund af mangel på vogne efter orkan.

tirsdag 7. december, 1999
Turene 51130-52152 aflyst på grund af mangel på vogne efter orkan.

tirsdag 7. december, 1999 - onsdag 8. december, 1999
I fart Frihavnen-Helsingborg.

onsdag 8. december, 1999
Turene 51032-52054 aflyst, færgen afgået København kl. 03.32, returneret til København med ankomst kl. 04.20 på grund af skinnebrud mellem Østerport og København Godsbanegård.

onsdag 8. december, 1999 - lørdag 11. december, 1999
I fart Frihavnen-Helsingborg.

lørdag 11. december, 1999
Turene 51032-52054 aflyst på grund af forsinkelser.

lørdag 11. december, 1999 - onsdag 15. december, 1999
I fart Frihavnen-Helsingborg.

onsdag 15. december, 1999
Turene 52103-51130 aflyst.

onsdag 15. december, 1999 - fredag 17. december, 1999
I fart Frihavnen-Helsingborg.

fredag 17. december, 1999
Turene 51081-52103 aflyst.

fredag 17. december, 1999
I fart Frihavnen-Helsingborg.

fredag 17. december, 1999 - lørdag 18. december, 1999
Turene 51174-52201-51223-52010 aflyst på grund af storm.

lørdag 18. december, 1999 - fredag 24. december, 1999
I fart Frihavnen-Helsingborg.

fredag 24. december, 1999 - søndag 26. december, 1999
Oplagt på grund af julen.

søndag 26. december, 1999 - tirsdag 28. december, 1999
I fart Frihavnen-Helsingborg.

tirsdag 28. december, 1999
Turene 52010-51032 aflyst på grund af ingen vogne.

tirsdag 28. december, 1999 - fredag 31. december, 1999
I fart Frihavnen-Helsingborg.

fredag 31. december, 1999 - søndag 2. januar, 2000
Oplagt på grund af nytåret.

søndag 2. januar, 2000 - lørdag 29. januar, 2000
I fart Frihavnen-Helsingborg.

lørdag 29. januar, 2000 - søndag 30. januar, 2000
Turene 51223-52010-51081-52103 aflyst.

søndag 30. januar, 2000 - fredag 3. marts, 2000
I fart Frihavnen-Helsingborg.

fredag 3. marts, 2000 - lørdag 4. marts, 2000
Turene 52201-51223-52010-51032 aflyst.

lørdag 4. marts, 2000 - onsdag 5. april, 2000
I fart Frihavnen-Helsingborg.

onsdag 5. april, 2000
På tur 51130 måtte anløb af Helsingborg opgives på grund af hård vind fra NordNordVest med 20 sekundmeter og sydgående strøm, returneret til København med vognene ankomst kl. 17.45.

onsdag 5. april, 2000 - torsdag 6. april, 2000
I fart Frihavnen-Helsingborg.

torsdag 6. april, 2000
Turene 51174-52201 aflyst, formentlig som følge af opsamlede forsinkelser.

torsdag 6. april, 2000 - lørdag 8. april, 2000
I fart Frihavnen-Helsingborg.

lørdag 8. april, 2000
På tur 52103 observeredes kl. 11.48 en malflydende jolle af Raa. MandOverBord-aktion iværksat, konstateret at der ingen personer var. Rapporteret til Lyngby Radio og Søværnets Operative Kommando. Kl. 12.15 fortsattes sejladsen.

lørdag 8. april, 2000
I fart Frihavnen-Helsingborg.

lørdag 8. april, 2000
Turene 52201-51223 aflyst.

søndag 9. april, 2000 - fredag 21. april, 2000
I fart Frihavnen-Helsingborg.

fredag 21. april, 2000 - tirsdag 25. april, 2000
Oplagt ved kaj 240 fra 21. april kl. 17.55 til 25. april kl. 17.50 på grund af påsken.

tirsdag 25. april, 2000 - mandag 1. maj, 2000
I fart Frihavnen-Helsingborg.

mandag 1. maj, 2000 - tirsdag 2. maj, 2000
Turene 51223-52010-51032-52054 aflyst på grund af manglende godsvogne.

tirsdag 2. maj, 2000 - onsdag 24. maj, 2000
I fart Frihavnen-Helsingborg.

onsdag 24. maj, 2000
På tur 51130 måtte færgen returnere til København på grund af afsporing på M/F Øresund i Helsingborg, tur 52152 blev aflyst.

onsdag 24. maj, 2000 - fredag 26. maj, 2000
I fart Frihavnen-Helsingborg.

fredag 26. maj, 2000
Turene 51032-52054 aflyst.

fredag 26. maj, 2000 - lørdag 27. maj, 2000
I fart Frihavnen-Helsingborg.

lørdag 27. maj, 2000
Turene 52010-51032 aflyst på grund af manglende personale på Østerport station.

lørdag 27. maj, 2000 - søndag 28. maj, 2000
I fart Frihavnen-Helsingborg.

søndag 28. maj, 2000
Turene 51130-52152 aflyst på grund af manglende vogne.

søndag 28. maj, 2000 - fredag 2. juni, 2000
I fart Frihavnen-Helsingborg.

fredag 2. juni, 2000
Da der ikke var noget at sejle med afgik færgen Frihavnen kl. 03.10, og gik til ankers fra kl. 03.40 til kl. 18.30 på Københavns Red, nær Middelgrundsfortet turene 51032-52054-51081-52103-51130-52152-51174-52201 aflyst.

fredag 2. juni, 2000 - lørdag 3. juni, 2000
I fart Frihavnen-Helsingborg.

lørdag 3. juni, 2000
Turene 52201-51223 aflyst.

søndag 4. juni, 2000 - lørdag 17. juni, 2000
I fart Frihavnen-Helsingborg.

lørdag 17. juni, 2000 - søndag 18. juni, 2000
Turene 51223-52010 aflyst.

søndag 18. juni, 2000 - fredag 23. juni, 2000
I fart Frihavnen-Helsingborg.

fredag 23. juni, 2000
Turene 52201-51223 aflyst.

lørdag 24. juni, 2000 - onsdag 28. juni, 2000
I fart Frihavnen-Helsingborg.

onsdag 28. juni, 2000
På tur 52054 måtte MandOverBord båden kl. 07.00 sættes i vandet for at bjerge en speed-båd, der efterfølgende blev afleveret til ASA i Københavns havn.

onsdag 28. juni, 2000 - fredag 30. juni, 2000
I fart Frihavnen-Helsingborg.

fredag 30. juni, 2000
Turene 51081-52103 aflyst.

fredag 30. juni, 2000
Sejlet turene 51130-52152.

fredag 30. juni, 2000
De sidste ture på DanLink, tur 51174 Frihavnen afgang kl. 19.05, Helsingborg ankomst kl. 20.52, tur 52201 Helsingborg afgang kl. 21.13 Københavns Frihavn ankomst kl. 23.08 På denne sidste dobbelttur var der ekstra-ordinært af Søfartsstyrelsen givet tilladelse til at færgen måtte medtage 67 passagerer.

fredag 30. juni, 2000 - lørdag 1. juli, 2000
Færgen forsejlet fra Frihavnen fredag aften med ankomst Nakskov lørdag for oplægning.

søndag 2. juli, 2000 - tirsdag 23. marts, 2004
Oplagt i Nakskov.

tirsdag 23. marts, 2004
Solgt til Turkeys Alyans Chartering & Shipping Tyrkiet og omdøbt til Erdeniz af Istanbul, udslettet af det danske Skibsregister.

tirsdag 23. marts, 2004 - onsdag 30. juni, 2004
Oplagt i Nakskov.

onsdag 30. juni, 2004
Slæbt ud fra Nakskov kl. ca. 10.00 af M/B Michael af Lübeck og M/B Holtenau af Kiel. Færgen skulle ud på reden for at afprøve motorer inden den videre sejlads. Kunne ikke afprøve dem i Nakskov da den ikke måtte dette i dokken.

2004 - november, 2013
Ukendt anvendelse.

november, 2013
Indsat på overfarten Tekirdağ-Derince i Tyrkiet.

april, 2020
Oplagt i Tekirdağ.

Kilder

Detaljerede oplysninger

Forskningsgruppen hos Dansk Færgehistorisk Selskab, især Alf Arvidsson, Brian Krause, Jørn-Bent Jensen, Morten Salicath, Peter Simonsen og Preben Jensen

Generelle informationer om Erdeniz (ex. Milora)

Oprettet: 2. maj 2021. Senest revideret: 1. april 2023.