Detaljeret liste med hændelser og særlige begivenheder
Generelle informationer om Mercandian GovernorDenne side indeholder en detaljeret liste med hændelser og særlige begivenheder for Mercandian Governor. For at se generelle informationer om færgen samt billeder, klik på linken herover.
tirsdag 4. november, 1980
Kontraheret ved Frederikshavn Værft A/S.
Køllagt.
Begæring om optagelse i skibsregistret og pantebrev registreret.
Søsat.
Prøvetur.
fredag 12. november, 1982
Ejerrettighed og bilbrev anmeldt til skibsregistret.
fredag 19. november, 1982
Ejerrettighed og bilbrev registreret i skibsregistret.
fredag 26. november, 1982
Afleveret til Mercandia Rederiet og navngivet Mercandian Governor.
lørdag 24. september, 1983
På rejse fra Esbjerg til Middlesbrough med trailere.
Maskinhavari i Nordsøen.
Søforklaring i København den 3. september. Havari på hovedmotor medførte strømsvigt.
Navnet ændret til Governor.
Navnet ændret til Mercandian Governor.
Kl. 19.00 denne dag blev kontrakten mellem Mercandia og DSB Rederi A/S underskrevet, som bareboat-chartring i 9 år og ombygning af skibet.
torsdag 12. november, 1987
Ankom til Aalborg værft.
torsdag 12. november, 1987 - mandag 22. februar, 1988
Aalborg værft, ombygget til passager- og bilfærge. Der blev installeret tre ekstra Caterpillar hjælpemaskiner, koblet til to nye Azimuth propeller agter. De nye propeller bidrager både til fremdrift og styring.
Anmeldt, at skibet skifter navn til Kraka.
mandag 22. februar, 1988 - torsdag 24. marts, 1988
Aalborg værft, ombygget til passager- og bilfærge.
Registreret, at skibet skifter navn til Kraka.
torsdag 24. marts, 1988 - onsdag 30. marts, 1988
Aalborg værft, ombygget til passager- og bilfærge.
Døbt Kraka på Aalborg værft, gudmoder var Jonna Christensen, gift med trafikminister Frode Nør Christensen.
onsdag 30. marts, 1988 - lørdag 25. juni, 1988
Aalborg værft, ombygget til passager- og bilfærge.
lørdag 25. juni, 1988 - søndag 26. juni, 1988
På prøvetur, herunder tilsyneladende prøvet lejer i Knudshoved og Halsskov, derefter forsejlet til Fredericia.
lørdag 25. juni, 1988 - fredag 29. juli, 1988
Fredericia værft, færdiggjort her, da Aalborg værft var under lukning.
Forsejlet fra Fredericia kl. 10.41, Halsskov ankomst kl. 15.50.
fredag 29. juli, 1988 - mandag 1. august, 1988
Oplagt i Halsskov.
mandag 1. august, 1988 - tirsdag 2. august, 1988
Indøvelsessejlads.
tirsdag 2. august, 1988 - torsdag 4. august, 1988
Oplagt i Halsskov.
torsdag 4. august, 1988 - fredag 5. august, 1988
Indøvelsessejlads.
fredag 5. august, 1988 - mandag 8. august, 1988
Oplagt i Halsskov.
mandag 8. august, 1988 - fredag 12. august, 1988
I fart som 2. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
Ved ankomst til Knudshoved på tur 1084 ramte færgen let den lange mole på havnen, og dette forårsagede mindre skader i land.
fredag 12. august, 1988 - lørdag 13. august, 1988
I fart som 2. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
På tur 2112, Knudshoved afgang kl. 11.20 gik akselgeneratoren ud af drift kl. ca. 11.30, og bovtrusteren virkede ikke, derfor først ankomst til Halsskov kl. 14.35, resten af dagens sejlads aflyst (2 dobbeltture). Færgen reparerede i lejet frem til kl. 18.45, til søs og ind igen, sejlkar kl. 19.05.
søndag 14. august, 1988 - mandag 15. august, 1988
I fart som 2. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
Ud af drift kl. 12.39 med defekt akselgenerator, til søs for Lodbrog tre gange. Endte med at gå tom til oplæggerplads i Halsskov.
1060-2072-1084-2100 aflyst for reparation af akselgenerator.
I fart som 2. bilfærge Halsskov-Knudshoved. Efter tur 2154 afgik tom til Knudshoved for afløsning, da det med en defekt akselgenerator og vind fra vestsydvest på 15 sekundmeter og 18-20 meter i stødene, vurderedes til at være uforsvarligt at anløbe færgelejet i Halsskov. Ankom Knudshoved kl. 20.25, kl. 22.12 sejlet tom fra Knudshoved til oplæggerpladsen i Halsskov, ankomst kl. 23.15.
Sejlet tre dobbeltture, derefter gået til søs og ankret mens der foregik adskillelse af akselgenerator. Sejlet ind til Knudshoved med ankomst kl. 04.35 for ilandsætning af den udtagne akselgenerator, så den kunne komme til reparation. Efter ombordtagning af maskindele afgik færgen tom fra Knudshoved kl. 05.37 og ankom til oplæggerpladsen i Halsskov kl. 06.35.
onsdag 17. august, 1988 - torsdag 18. august, 1988
Repareret ved oplæggerpladsen, i fart 18. august 1988 kl. 11.20.
torsdag 18. august, 1988 - torsdag 25. august, 1988
I fart som 2. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
Ud af fart fra kl. 12.30 på grund af mange udfald af azimuther. Sejlet tom fra Knudshoved til oplæggerpladsen i Halsskov.
torsdag 25. august, 1988 - fredag 26. august, 1988
Reparereret fra ca. kl. 14 til kl. 01 om natten.
I fart som 2. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
fredag 26. august, 1988 - lørdag 27. august, 1988
Aflyst tre dobbeltture.
søndag 28. august, 1988 - torsdag 1. september, 1988
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
torsdag 1. september, 1988
Aflyst tre dobbeltture.
torsdag 1. september, 1988 - tirsdag 6. september, 1988
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
tirsdag 6. september, 1988 - onsdag 7. september, 1988
Reparation i Halsskov, aflyst to dobbeltture.
onsdag 7. september, 1988 - tirsdag 13. september, 1988
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
tirsdag 13. september, 1988 - onsdag 14. september, 1988
Reparation i Halsskov.
onsdag 14. september, 1988 - torsdag 22. september, 1988
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
torsdag 22. september, 1988
Ud af fart fra kl. 13.00 på grund af udfald af bagbord azimuth, til søs fra Knudshoved fra kl. 13.47 til kl. 15.07 for at give plads til Lodbrog. Kl. 15.45 meddelt, at heller ikke den anden akselgenerator kunne komme i drift. Afgik tom fra Knudshoved kl. 16.35 til oplæggerpladsen i Halsskov med ankomst kl. 18.00.
torsdag 22. september, 1988 - mandag 26. september, 1988
Reparation på oplæggerpladsen i Halsskov.
mandag 26. september, 1988 - lørdag 8. oktober, 1988
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
Under oplægning i Halsskov leje 3 sprængtes fortøjningerne i storm, og færgens forskib drev ud fra kajen. Landrampe beskadiget, ca. otte dages aflysning af øverste dæk. Ingen skade på skibet.
Første dobbelttur aflyst på grund af sydsydvestlig kuling (18-23 sekundmeter) og kun delvist virkende bovtrustere. På anden dobbelttur måtte hovedmotor stoppes i ca. 7 minutter på vej til Knudshoved, og på vej tilbage fra Knudshoved kl. 14.53, måtte den stoppes gentagne gange. Da vinden var løjet af til otte sekundmeter sejlede man i havn og ankom Halsskov kl. 17.34.
søndag 9. oktober, 1988 - mandag 10. oktober, 1988
Oplagt i Halsskov for reparation.
Afgik Halsskov kl. 08.00 til Knudshoved. Undervejs adskillige stop på hjælpemaskiner. Aflyste en dobbelttur og fjernede søgræs/ålegræs og tang fra rørledning til pladekøler og fordelerrør. Foretog derefter prøvetur, hvor alt var i orden.
mandag 10. oktober, 1988 - tirsdag 18. oktober, 1988
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
tirsdag 18. oktober, 1988
Måtte aflyse turene 1104-2120 for at rense smøreoliekøler for tang.
tirsdag 18. oktober, 1988 - mandag 7. november, 1988
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
Foretog ordinær tur fra Halsskov til Knudshoved med biler og passagerer. Påsejlet færgeleje på grund af svigtende omstyring af hovedmotor. Hårdt anløb af Knudshoved leje 2. Fart ca. 5 knob, manøvresvigt. Færgens port beskadiget og mindre skader på landanlæg. Ingen tilskadekomne, ej heller skade på køretøjer.
Søforklaring i Nyborg den 17. november.
Forsejlet fra Halsskov til Fredericia.
tirsdag 8. november, 1988 - mandag 21. november, 1988
Fredericia Værft.
mandag 21. november, 1988
Forsejlet fra Fredericia til Halsskov (muligvis via Knudshoved for afprøvning).
mandag 21. november, 1988 - tirsdag 27. december, 1988
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
tirsdag 27. december, 1988 - onsdag 28. december, 1988
Forsejlet fra Halsskov til Fredericia værft.
onsdag 28. december, 1988 - fredag 30. december, 1988
Fredericia værft.
fredag 30. december, 1988
Forsejlet fra Fredericia værft til Halsskov.
lørdag 31. december, 1988 - tirsdag 10. januar, 1989
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
tirsdag 10. januar, 1989 - onsdag 11. januar, 1989
Oplagt i Halsskov for udskiftning af kul på bagbord azimuthmotor fra kl. 23.59 til kl. 02.40.
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
onsdag 11. januar, 1989 - torsdag 12. januar, 1989
Oplagt i Knudshoved havn fra kl. 20.44 til kl. 04.02 for maskinreparation.
torsdag 12. januar, 1989 - lørdag 14. januar, 1989
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
lørdag 14. januar, 1989 - søndag 15. januar, 1989
Reparation i Halsskov.
søndag 15. januar, 1989 - mandag 20. februar, 1989
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
Færgen oplagt fra kl. 05.02 til kl. 13.20, da der var tiltagende vindstyrke og bovpropel nr. 1 var ude af drift på grund af defekt afbryder.
mandag 20. februar, 1989 - søndag 26. februar, 1989
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
søndag 26. februar, 1989 - mandag 27. februar, 1989
Oplagt om natten fra kl. 23.36, da bovpropel ikke ville koble ind, repareret.
mandag 27. februar, 1989 - onsdag 22. marts, 1989
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
onsdag 22. marts, 1989 - torsdag 23. marts, 1989
Færgen oplagt fra 22.03 kl. ca. 16 til natten efter kl. ca. 03 for reparation af bovpropel.
torsdag 23. marts, 1989 - fredag 24. marts, 1989
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
lørdag 25. marts, 1989 - mandag 27. marts, 1989
Reparation i Halsskov.
mandag 27. marts, 1989 - fredag 31. marts, 1989
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
Forsejlet fra Halsskov til Fredericia værft.
lørdag 1. april, 1989 - søndag 2. april, 1989
Fredericia værft.
Forsejlet fra Fredericia værft til Halsskov.
søndag 2. april, 1989 - onsdag 31. maj, 1989
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
Ud af drift efter ankomst til Knudshoved kl. ca. 03.40, på grund af vind på 17-20 sekundmeter fra 280 grader. Begrænset manøvreevne som følge af at bagbord azimuth var ude af drift. Endvidere var der nedsat effekt på agterste bovpropel.
onsdag 31. maj, 1989 - torsdag 1. juni, 1989
Under afprøvning af hovedmotor kl. ca. 16.00 konstateredes nedsivning af vand fra stempeltoppen på cylinder A4. Reparationen varede frem til afgangen fra Knudshoved den 1. juni kl. 14.40.
torsdag 1. juni, 1989 - lørdag 24. juni, 1989
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
Forsejlet fra Halsskov senest kl. 09.00 til Frederikshavn værft.
søndag 25. juni, 1989 - onsdag 12. juli, 1989
Frederikshavn værft, eftersyn.
Forsejlet fra Frederikshavn værft til Halsskov.
torsdag 13. juli, 1989 - onsdag 16. august, 1989
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
Oplagt på oplæggerplads i Halsskov for maskinreparation, fra kl. 09.15 til kl. 16.18. Fire dobbeltture aflyst.
onsdag 16. august, 1989 - søndag 27. august, 1989
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
Påsejlet leje to i storm ved ankomst til Knudshoved kl. 23.55. Ved afsejling kl. 00.22 var bovpropel nr. 1 ude af drift. Man forsøgte at komme ud af alligevel. Færgen drev af for vinden og grundstødte i havnebassinets sydlige del på kurs 273. Pejling til sydlige mole cirka 030, afstand ca. 60 meter. Kunne ikke komme derfra ved egen hjælp. Tilkaldte slæbebåd Bestla, som ankom kl. 03.25, og fik færgen fri, så den var tilbage i leje 2 kl. 05.25, hvor passagerer og biler blev losset.
Forsejlet fra Halsskov kl. ca. 14.00 til Fredericia værft.
mandag 28. august, 1989 - tirsdag 29. august, 1989
Fredericia værft, udbedret lækage i bulb, repareret 15 løbende meter slingrekøl i bagbord side, gummidæk frigjort fra forreste bovtruster.
Forsejlet fra Fredericia værft til Halsskov med planlagt ankomst kl. ca. 05.30.
onsdag 30. august, 1989 - onsdag 20. december, 1989
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
onsdag 20. december, 1989 - torsdag 21. december, 1989
På tur 1224 afsejledes fra Halsskov kl. 23.33. Uden for Halsskov drejede færgen pludselig ukontrolleret bagbord og ramte færgen Heimdal i siden med bulben kl. ca. 23.45. Da Kraka ikke fik skader af betydning for søsikkerheden, fortsatte færgen til Knudshoved med ankomst kl. 01.00.
Søforklaring i Korsør den 28. december. Søforklaringen angav "mangelfuld manøvrering" som årsag til uheldet.
torsdag 21. december, 1989
Skaderne som følge af ovennævnte hændelse blev repereret af tilkaldte folk fra Fredericia værft og undersøgt af klassifikationsselskabet DNV i Knudshoved fra kl. 01.00. Færgen atter i fart kl. 13.20.
torsdag 21. december, 1989 - fredag 12. januar, 1990
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
Forsejlet fra Halsskov til Fredericia værft om natten.
lørdag 13. januar, 1990 - lørdag 20. januar, 1990
Fredericia værft, endelig udbedring af skaderne fra 21. december 1989. Forsejlet fra Fredericia værft til Halsskov.
søndag 21. januar, 1990 - tirsdag 23. januar, 1990
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
Hårdt anløb i Knudshoved, ramte molehovedet, der fik en del skader.
tirsdag 23. januar, 1990 - fredag 26. januar, 1990
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
Lå oplagt i Knudshoved leje 2 fra kl. 00.13 til kl. 18.46 på grund af storm hele dagen med 20-25 sekundmeter, om natten vindstød på 38 sekundmeter.
fredag 26. januar, 1990 - søndag 28. januar, 1990
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
På tur 2104 blev der kl. 11.25 på en position i færgeruten syd for Sprogø observeret en bordfyldt, drivende, orangefarvet åben jolle. Jollen samt farvandet omkring blev eftersøgt for personer med negativt resultat.
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
søndag 28. januar, 1990 - mandag 29. januar, 1990
Ligget stille i Halsskov fra kl. 17.45 til kl. 01.20 på grund af storm med 25 sekundmeter, sydsydvestlig kuling, tre dobbeltture aflyst.
mandag 29. januar, 1990 - fredag 16. februar, 1990
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
Forsejlet fra Halsskov til Fredericia værft.
lørdag 17. februar, 1990 - lørdag 3. marts, 1990
Fredericia værft, årligt eftersyn.
Forsejlet fra Fredericia værft til Halsskov.
søndag 4. marts, 1990 - fredag 8. juni, 1990
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
Forsejlet fra Halsskov kl. 20.45, Fredericia værft ankomst kl. 01.25.
lørdag 9. juni, 1990 - søndag 10. juni, 1990
Fredericia værft, 4 stk skrueblade udskiftet, trækning af skrueaksel og undersøgelse af denne.
Forsejlet fra Fredericia værft kl. 08.22, Halsskov ankomst kl. 14.00.
søndag 10. juni, 1990 - torsdag 12. juli, 1990
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
Kl. ca. 16.45 observeredes to brætsejlere i Østerrenden, som tilsyneladende havde svært ved at klare sig, og Falck blev tilkaldt. Falck meddelte senere, at de to brætsejlere havde afvist deres assistance.
torsdag 12. juli, 1990 - lørdag 22. september, 1990
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
lørdag 22. september, 1990 - søndag 23. september, 1990
Oplagt på grund af reparation af ladeluftkøler i Halsskov.
søndag 23. september, 1990 - tirsdag 25. september, 1990
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
tirsdag 25. september, 1990 - onsdag 26. september, 1990
Forsejlet fra Halsskov kl. 23.03, Nyborg ankomst kl. 00.45.
onsdag 26. september, 1990
Maskinreparation i Nyborg leje 3 (på grund af storm).
onsdag 26. september, 1990
Forsejlet fra Nyborg kl. 10.45 via Knudshoved, Halsskov ankomst kl. 12.24.
onsdag 26. september, 1990 - lørdag 13. oktober, 1990
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
Forsejlet fra Halsskov kl. 02.30, Nakskov ankomst kl. 07.05.
Nakskov Skips Entreprise for reparation af skrueblad.
Forsejlet fra Nakskov kl. 18.46, Halsskov ankomst kl. 22.08.
søndag 14. oktober, 1990 - torsdag 22. november, 1990
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
fredag 23. november, 1990 - torsdag 22. november, 1990
Turene 2000-1012-2024-1040 aflyst på grund af reparation af færgeleje.
fredag 23. november, 1990
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
fredag 7. december, 1990 - lørdag 8. december, 1990
Forsejlet fra Halsskov kl. 23.32, Fredericia værft ankomst kl. 05.32.
lørdag 8. december, 1990 - søndag 16. december, 1990
Fredericia værft, eftersyn.
søndag 16. december, 1990
Forsejlet fra Fredericia værft kl. 12.00, Halsskov ankomst kl. 17.00.
søndag 16. december, 1990 - torsdag 20. december, 1990
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
torsdag 20. december, 1990
Kl. 21.00 tørnede den lange nordlige mole i lejet ved anløb af Knudshoved.
torsdag 20. december, 1990 - fredag 21. december, 1990
Ud af fart kl. 22.26 efter ankomst til Halsskov, forhalet til oplæggerpladsen fra kl. 23.05 til kl. 23.45 for svejsninger, næste morgen forhalet til leje fra kl. 08.23 til kl. 08.38, i fart kl. 09.20.
fredag 21. december, 1990 - onsdag 2. januar, 1991
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
På tur 2080, Knudshoved af kl. 09.03, måtte færgen på grund af stormvejr returnere til Knudshoved ank. kl. 12.24, i fart igen kl. 13.29.
onsdag 2. januar, 1991 - fredag 4. januar, 1991
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
Oplagt (planlagt).
søndag 6. januar, 1991 - mandag 7. januar, 1991
Oplagt på grund af storm, sejlet Halsskov afgang kl. 22.43, Knudshoved ankomst kl. 23.41, derefter ligget i Knudshoved på grund af stormen til kl. 05.29 hvor færgen gik i fart.
mandag 7. januar, 1991 - onsdag 9. januar, 1991
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
Ud af fart kl. 08.00 på grund af storm, gået til søs ud for Knudshoved fra kl. 09.00 til kl. 15.00, i normal fart fra Knudshoved kl. 16.03.
onsdag 9. januar, 1991 - torsdag 10. januar, 1991
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
I forbindelse med ankomst kl. 17.10 blev færgens hækrampe beskadiget mod kajmuren, så den ikke kunne bruges.
torsdag 10. januar, 1991 - fredag 11. januar, 1991
Afventede, at stormen lagde sig så meget, at færgen kunne forhale til oplæggerpladsen for reparation, det lykkedes fra kl. 03.43 til kl. 04.00.
fredag 11. januar, 1991 - søndag 13. januar, 1991
Reparation på oplæggerpladsen i Halsskov, fra 11. januar kl. 04.00 til 13. januar kl. 05.15.
søndag 13. januar, 1991 - mandag 11. februar, 1991
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
mandag 11. februar, 1991 - tirsdag 12. februar, 1991
Ved afgang fra Knudshoved på tur 2184 kl. 18.44 observeredes kraftig vibration fra Brunvoll truster, efter ankomst til Halsskov kl. 19.48 blev færgen taget ud af drift og forhalet til oplægggerpladsen for dykkerundersøgelse, repareret til næste dags eftermiddag, hvor færgen kom i fart igen kl. 17.25.
tirsdag 12. februar, 1991 - onsdag 13. marts, 1991
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
onsdag 13. marts, 1991 - torsdag 14. marts, 1991
Turene 1200-2212-1224-2000 aflyst for reparation af 220 volt nødtavle.
torsdag 14. marts, 1991 - søndag 5. maj, 1991
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
Ved ankomst til Halsskov på tur 2184 hørtes en usædvanlig lyd fra agterrampen, det viste sig, at et eller flere lejer til cylinderens blokskiver var knust.
søndag 5. maj, 1991 - onsdag 8. maj, 1991
I fart kun med biler på øverste dæk til 08.05 kl. 05.20, hvor rampen atter var i I fart kun med biler på øverste dæk til 08.05 kl. 05.20, hvor rampen atter var i orden.
onsdag 8. maj, 1991 - fredag 31. maj, 1991
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
fredag 31. maj, 1991 - lørdag 1. juni, 1991
Turene 1144-2160-1172-2184-1200-2212-1224-2000 ikke sejlet på grund af knækket wire til agterrampe, repareret på oplæggerpladsen i Halsskov.
lørdag 1. juni, 1991 - mandag 3. juni, 1991
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
mandag 3. juni, 1991 - tirsdag 4. juni, 1991
Turene 1224-2000-1012-2024 aflyst på grund af reparation af et læk rør i smøreoliekøleren.
tirsdag 4. juni, 1991 - lørdag 15. juni, 1991
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
lørdag 15. juni, 1991 - søndag 16. juni, 1991
Reparation i Halsskov.
søndag 16. juni, 1991 - lørdag 17. august, 1991
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
lørdag 17. august, 1991 - søndag 18. august, 1991
Reparation i Halsskov.
søndag 18. august, 1991 - onsdag 16. oktober, 1991
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
onsdag 16. oktober, 1991 - torsdag 17. oktober, 1991
Turene 2212-1224-2000-1012 aflyst på grund af problemer med hydraulikanlæg i land.
torsdag 17. oktober, 1991
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
torsdag 17. oktober, 1991 - fredag 18. oktober, 1991
Turene 1092-2104-1120-2132-1144-2160-1172-2184 aflyst på grund af pumpehavari i Knudshoved færgehavn, sejlet tur 1200, turene 2000-1012-2024-1040-2052-1064 ikke sejlet.
fredag 18. oktober, 1991 - onsdag 6. november, 1991
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
onsdag 6. november, 1991 - torsdag 7. november, 1991
1012-2024-1040-2052-1064-2080 aflyst på grund af blæst.
torsdag 7. november, 1991 - lørdag 9. november, 1991
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
lørdag 9. november, 1991 - søndag 10. november, 1991
Reparation i Halsskov.
søndag 10. november, 1991 - tirsdag 12. november, 1991
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
tirsdag 12. november, 1991 - onsdag 13. november, 1991
Turene 1224-2000-1012-2024-1040-2052 aflyst på grund af blæst.
onsdag 13. november, 1991 - lørdag 23. november, 1991
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
lørdag 23. november, 1991 - søndag 24. november, 1991
Reparation i Halsskov af lækage på ladeluftrør, oplagt fra den 23. november kl. 01.05 til den 24. november kl. 09.20.
søndag 24. november, 1991 - lørdag 30. november, 1991
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
lørdag 30. november, 1991 - søndag 1. december, 1991
Reparation i Halsskov.
søndag 1. december, 1991 - torsdag 26. december, 1991
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
torsdag 26. december, 1991 - fredag 27. december, 1991
Turene 1012-2024-1040-2052-1064-2080-1092-2104 aflyst grundet blæst i Knudshoved (20-25 sekundmeter fra Nord), oplagt i Halsskov.
fredag 27. december, 1991 - lørdag 11. januar, 1992
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
Forsejlet fra Halsskov kl. 03.47, Fredericia værft ankomst kl. 09.00.
lørdag 11. januar, 1992 - lørdag 25. januar, 1992
Fredericia værft.
Forsejlet fra Fredericia værft kl. 13.07, Halsskov ankomst kl. 19.07.
søndag 26. januar, 1992 - søndag 23. februar, 1992
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
Turene 2132-1144-2160-1172 ikke sejlet på grund af blæst.
søndag 23. februar, 1992 - lørdag 28. marts, 1992
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
lørdag 28. marts, 1992 - søndag 29. marts, 1992
Reparation i Halsskov?
søndag 29. marts, 1992 - lørdag 4. april, 1992
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
lørdag 4. april, 1992 - søndag 5. april, 1992
Reparation i Halsskov?
søndag 5. april, 1992 - fredag 17. april, 1992
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
Forsejlet fra Halsskov kl. 00.00, Fredericia værft ankomst kl. 06.07.
Fredericia værft (skiftet to 0-ringe på et skrueblad).
Forsejlet fra Fredericia værft kl. 14.00, Halsskov ankomst kl. 20.29.
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved (en dobbelttur).
Turene 1132-2144-1160-2172 ikke sejlet på grund af blæst.
søndag 19. april, 1992 - lørdag 23. maj, 1992
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
lørdag 23. maj, 1992 - søndag 24. maj, 1992
Reparation i Halsskov.
søndag 24. maj, 1992 - lørdag 25. juli, 1992
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
Forsejlet fra Halsskov kl. 17.30, Nakskov ankomst kl. 22.20.
lørdag 25. juli, 1992 - søndag 26. juli, 1992
Nakskov Skibs Entreprise (nye blade monteret på bovpropel 2).
Forsejlet fra Nakskov kl. 12.55, Halsskov ankomst kl. 17.15.
søndag 26. juli, 1992 - tirsdag 4. august, 1992
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
Forsejlet fra Halsskov kl. 07.02, Nakskov ankomst kl. 11.22.
tirsdag 4. august, 1992 - onsdag 5. august, 1992
Nakskov Skibs Entreprise.
Forsejlet fra Nakskov kl. 05.58, Halsskov ankomst kl. 11.00.
onsdag 5. august, 1992 - mandag 28. september, 1992
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
mandag 28. september, 1992 - torsdag 1. oktober, 1992
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved (Heimdal på Fredericia værft).
Forsejlet fra Halsskov kl. 05.20, Nakskov ankomst kl. 09.45.
torsdag 1. oktober, 1992 - fredag 2. oktober, 1992
Nakskov Skibs Entreprise.
Forsejlet fra Nakskov kl. 06.29, Halsskov ankomst kl. 10.33.
fredag 2. oktober, 1992 - lørdag 3. oktober, 1992
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved (Heimdal på Fredericia værft).
lørdag 3. oktober, 1992 - søndag 4. oktober, 1992
Reparation i Halsskov.
søndag 4. oktober, 1992 - torsdag 15. oktober, 1992
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved (Heimdal på Fredericia værft).
torsdag 15. oktober, 1992 - mandag 2. november, 1992
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
Ved anløb af Knudshoved kl. ca. 18.20 ramte færgen på grund af den hårde vind fra sydsydøst (18-21 sekundmeter) den nordlige mole, ingen skader på færgen.
mandag 2. november, 1992 - fredag 6. november, 1992
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
fredag 6. november, 1992 - søndag 8. november, 1992
Reparation i Halsskov.
søndag 8. november, 1992 - fredag 4. december, 1992
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
fredag 4. december, 1992 - søndag 6. december, 1992
Reparation i Halsskov.
søndag 6. december, 1992 - torsdag 10. december, 1992
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
torsdag 10. december, 1992 - fredag 11. december, 1992
Reparation i Halsskov, turene 1224-2000-1012-2024-1040-20521064-2080-1092-2104 ikke sejlet.
fredag 11. december, 1992 - lørdag 2. januar, 1993
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
Forsejlet fra Halsskov kl. 02.00, Fredericia værft ankomst kl. 07.33.
lørdag 2. januar, 1993 - tirsdag 5. januar, 1993
Fredericia værft.
Forsejlet fra Fredericia værft kl. 10.10, Halsskov ankomst kl. 16.37. Ved afgang fra værftet berørte færgen forskibet af M/S Walum af Delfzal med Krakas bagbord agterende.
tirsdag 5. januar, 1993 - tirsdag 12. januar, 1993
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
2000-1012-2024-1040-2052-1064-2080-1092 ikke sejlet, da Heimdal var oplagt på grund af storm og grundstødning i Halsskov.
onsdag 13. januar, 1993 - lørdag 16. januar, 1993
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
Til Knudshoved, derefter gået til søs, senere gået ind til Knudshoved og ligget der natten over.
søndag 17. januar, 1993 - lørdag 23. januar, 1993
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
lørdag 23. januar, 1993 - søndag 24. januar, 1993
Oplagt i leje 5 i Nyborg.
søndag 24. januar, 1993 - onsdag 3. februar, 1993
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
Heimdal reparerede, 1 dobbeltture aflyst.
onsdag 3. februar, 1993 - søndag 21. februar, 1993
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
Turene 1092-2104-1120-2132 ikke sejlet på grund af blæst.
søndag 21. februar, 1993 - onsdag 7. april, 1993
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
Efter lastning af tur 1120 med planmæssig afgang kl. 12.00 sprængtes ophalerwire til hækrampe. Rampen blev surret med kæder, taljer og wirer. Færgen afgik kl. 12.50 til Knudshoved, og sejlede derfra tom til Halsskov.
onsdag 7. april, 1993 - fredag 9. april, 1993
Reparerede ophalerwire til hækrampe under sejlads, frem til 09.04 kl. 09.20 sejlede derfor kun med last på øverste dæk.
fredag 9. april, 1993 - lørdag 1. maj, 1993
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
lørdag 1. maj, 1993 - søndag 2. maj, 1993
Forsejlet fra Halsskov kl. 18.20, Århus ankomst kl. 00.45.
søndag 2. maj, 1993 - mandag 3. maj, 1993
Aarhus værft.
Forsejlet fra Århus værft kl. 10.40, Halsskov ankomst kl. 16.28.
mandag 3. maj, 1993 - onsdag 19. maj, 1993
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
onsdag 19. maj, 1993 - torsdag 20. maj, 1993
Forsejlet fra Halsskov kl. 23.49, Nyborg ankomst kl. 01.38.
torsdag 20. maj, 1993 - søndag 23. maj, 1993
Reparerede/Off-hire i Ro/Ro-leje i Nyborg vesthavn.
Forsejlet fra Nyborg kl. 01.32, Knudshoved ankomst kl. 03.40.
søndag 23. maj, 1993 - onsdag 14. juli, 1993
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
onsdag 14. juli, 1993 - torsdag 15. juli, 1993
Turene 1194-2210-1221-2233-1004-2020-1034-2053 ikke sejlet på grund af personalemangel.
torsdag 15. juli, 1993 - fredag 16. juli, 1993
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
fredag 16. juli, 1993 - lørdag 17. juli, 1993
Turene 1194-2210-1221-2233-1004-2020-1034-2053 ikke sejlet på grund af maskinreparation i Halsskov.
lørdag 17. juli, 1993 - onsdag 28. juli, 1993
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
onsdag 28. juli, 1993 - torsdag 29. juli, 1993
Turene 1194-2210-1221-2233-1004-2020-1034-2053 ikke sejlet på grund af maskinreparation i Halsskov.
torsdag 29. juli, 1993 - fredag 10. september, 1993
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
fredag 10. september, 1993 - lørdag 11. september, 1993
Turene 1221-2233-1004-2020-1031-2043 ikke sejlet på grund af manglende styrmand.
lørdag 11. september, 1993 - mandag 13. september, 1993
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
mandag 13. september, 1993 - tirsdag 14. september, 1993
Turene 1221-2233-1004-2020-1034-2053 ikke sejlet på grund af maskinhavari.
tirsdag 14. september, 1993 - onsdag 3. november, 1993
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
onsdag 3. november, 1993 - torsdag 4. november, 1993
Turene 1121-2133-1144-2160-1171-2183-1194-2210-1221-2233-1004-2020-1034-2053 ikke sejlet da færgen reparerede azinuther på oplæggerpladsen i Halsskov.
torsdag 4. november, 1993 - mandag 15. november, 1993
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
mandag 15. november, 1993
Turene 1071-2083-1094-2110 ikke sejlet på grund af reparation af hovedmotor.
mandag 15. november, 1993 - søndag 19. december, 1993
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
mandag 20. december, 1993
Turene 2000-1011-2030-1041-2053-1071 ikke sejlet på grund af blæst, færgen lå i Knudshoved.
mandag 20. december, 1993 - onsdag 29. december, 1993
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
onsdag 29. december, 1993 - torsdag 30. december, 1993
Turene 1221-2000-1011-2030 aflyst på grund af vejret.
torsdag 30. december, 1993 - lørdag 22. januar, 1994
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
Oplagt i Halsskov på grund af storm.
Turene 1071-2083-1094-2110 ikke sejlet på grund af storm.
mandag 24. januar, 1994 - torsdag 27. januar, 1994
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
Turene 2133-1144-2160-1171 ikke sejlet på grund af blæst.
torsdag 27. januar, 1994 - fredag 28. januar, 1994
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
Turene 2110-1121-2133-1144 ikke sejlet på grund af blæst.
fredag 28. januar, 1994 - lørdag 19. februar, 1994
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
Forsejlet fra Halsskov kl. 02.16 til Svendborg værft ankomst kl. 07.46.
lørdag 19. februar, 1994 - onsdag 2. marts, 1994
I dok på Svendborg værft til 2. marts kl. 16.00.
onsdag 2. marts, 1994 - torsdag 10. marts, 1994
Svendborg værft.
torsdag 10. marts, 1994 - fredag 11. marts, 1994
Forsejlet (og prøvetur) fra Svendborg værft kl. 13.18, til Halsskov ankomst kl. 01.44, til søs fire gange under tilrigningen.
I fart fra kl. 14.16.
fredag 11. marts, 1994 - søndag 13. marts, 1994
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
søndag 13. marts, 1994 - mandag 14. marts, 1994
Turene 1094-2110-2133-1144-2160-1171-2183-1194-2210-1221-2000-1011-2030-1041 aflyst på grund af storm.
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
To dobbeltture aflyst på grund af maskinreparation.
mandag 14. marts, 1994 - torsdag 26. maj, 1994
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
Turene 1011-2030-1041-2053-1071-2083-1094-2110-1121-2133 ikke sejlet på grund af maskinreparation.
torsdag 26. maj, 1994 - søndag 29. maj, 1994
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
Reparerede, to dobbeltture aflyst.
søndag 29. maj, 1994 - tirsdag 31. maj, 1994
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
tirsdag 31. maj, 1994 - onsdag 1. juni, 1994
Forsejlet fra Halsskov kl. 23.05, Fredericia værft ankomst kl. 06.20.
Fredericia værft, reparation af hovedskruen.
Forsejlet fra Fredericia værft kl. 16.00, Halsskov ankomst kl. 21.45.
torsdag 2. juni, 1994 - fredag 19. august, 1994
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
fredag 19. august, 1994 - lørdag 20. august, 1994
Turene 1124-2140-1151-2163-1174-2190-1201-2220-1231-2010-1031 ikke sejlet på grund af maskinreparation i Halsskov.
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
søndag 21. august, 1994 - mandag 22. august, 1994
Forsejlet fra Halsskov kl. 23.45, Fredericia værft ankomst kl. 05.45.
mandag 22. august, 1994 - torsdag 25. august, 1994
Fredericia værft, maskinreparation.
torsdag 25. august, 1994 - fredag 26. august, 1994
Forsejlet fra Fredericia værft kl. 22.02, Halsskov ankomst kl. 06.34.
fredag 26. august, 1994 - torsdag 15. september, 1994
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
torsdag 8. september, 1994 - fredag 7. oktober, 1994
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
torsdag 15. september, 1994 - fredag 16. september, 1994
Turene 2213-1231-2002-1012-2030-1051 ikke sejlet på grund af vejret, færgen gået til søs i stedet.
fredag 7. oktober, 1994 - lørdag 8. oktober, 1994
Turene 1231-2013-1031-2063 ikke sejlet, til søs for ankring og øvelse.
Forsejlet fra Halsskov kl. 13.23, Fredericia værft ankomst kl. 18.14.
Fredericia værft.
lørdag 8. oktober, 1994 - søndag 9. oktober, 1994
Forsejlet fra Fredericia værft kl. 23.59, ankret fra kl. 05.02 til kl. 08.35, Halsskov ankomst kl. 09.10.
søndag 9. oktober, 1994 - onsdag 19. oktober, 1994
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
onsdag 19. oktober, 1994 - torsdag 20. oktober, 1994
Turene 1201-2213-1231-2003 ikke sejlet på grund af maskinreparation på hovedmotor cylinder B 3 på oplæggerpladsen i Halsskov.
torsdag 20. oktober, 1994 - lørdag 10. december, 1994
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
lørdag 10. december, 1994
Forsejlet fra Halsskov kl. 10.30, Fredericia værft ankomst kl. 15.33.
lørdag 10. december, 1994 - søndag 11. december, 1994
Fredericia værft, udskiftning af skrue.
søndag 11. december, 1994
Sejlet mod Halsskov kl. 01.00, returneret til værftet ankomst kl. 04.15. Forsejlet fra Fredericia værft kl. 11.15, Halsskov ankomst kl. 16.49.
søndag 11. december, 1994 - lørdag 14. januar, 1995
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
lørdag 14. januar, 1995 - søndag 15. januar, 1995
Reparation i Halsskov.
søndag 15. januar, 1995 - fredag 27. januar, 1995
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
Turene 2113-1124 og 1174-2190 ikke sejlet på grund af arbejdsnedlæggelse blandt skibsassistenterne.
fredag 27. januar, 1995 - tirsdag 31. januar, 1995
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
tirsdag 31. januar, 1995 - onsdag 1. februar, 1995
Turene 1201-2213-1231-2003 ikke sejlet på grund af vejret.
onsdag 1. februar, 1995 - lørdag 25. februar, 1995
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
Forsejlet fra Halsskov kl. 10.28, Fredericia værft ankomst kl. 14.58.
Fredericia værft, stod tør i dok kl. 15.30, vand i dok kl. 21.30.
lørdag 25. februar, 1995 - søndag 26. februar, 1995
Forsejlet fra Fredericia værft kl. 22.05, Knudshoved ankomst kl. 03.18, Knudshoved afgang kl. 07.43, Halsskov ankomst kl. 09.04.
søndag 26. februar, 1995 - lørdag 18. marts, 1995
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
søndag 19. marts, 1995 - fredag 7. april, 1995
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved (Heimdal på Nakskov værft).
Turene 2173-1184-2200 ikke sejlet på grund af arbejdsnedlæggelse fra skibsassistenter.
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved (Heimdal på Nakskov værft).
lørdag 8. april, 1995 - mandag 17. april, 1995
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
Forsejlet fra Halsskov kl. 02.15, Nakskov ankomst kl. 07.28.
tirsdag 18. april, 1995 - torsdag 4. maj, 1995
Nakskov Skibs Entreprise, cafeteria ombygget (i dok 18. april til 30. april).
torsdag 4. maj, 1995 - fredag 5. maj, 1995
Forsejlet fra Nakskov kl. 20.31, Knudshoved ankomst kl. 00.45, Knudshoved afgang kl. 00.55, Halsskov ankomst kl. 01.48.
fredag 5. maj, 1995 - søndag 14. maj, 1995
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
Maskinreparation, 2 dobbeltture aflyst.
søndag 14. maj, 1995 - fredag 2. juni, 1995
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
fredag 2. juni, 1995 - søndag 4. juni, 1995
Planlagt vedligehold i Nyborg havn.
mandag 5. juni, 1995 - fredag 21. juli, 1995
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
fredag 21. juli, 1995 - lørdag 22. juli, 1995
Turene 2220-1231-2013-1034 ikke sejlet, reparation i søen.
lørdag 22. juli, 1995 - tirsdag 1. august, 1995
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
tirsdag 1. august, 1995 - onsdag 2. august, 1995
Forsejlet fra Halsskov kl. 23.02, Svendborg værft ankomst kl. 03.50.
onsdag 2. august, 1995 - torsdag 3. august, 1995
Svendborg værft.
Forsejlet fra Svendborg værft kl. 02.09, Halsskov ankomst kl. 06.45.
torsdag 3. august, 1995 - mandag 21. august, 1995
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
Forsejlet fra Halsskov kl. 08.25, Fredericia værft ankomst kl. 17.07.
mandag 21. august, 1995 - tirsdag 22. august, 1995
Fredericia værft.
Forsejlet fra Fredericia værft kl. 02.09, Halsskov ankomst kl. 07.04.
tirsdag 22. august, 1995 - onsdag 13. september, 1995
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
onsdag 13. september, 1995
Umiddelbart efter ankomst til Halsskov havn kl. 01.29 forekom kraftig røgudvikling fra forreste maskinrum. Driftsbesætningen blev mønstret efter brandrulle og to røgdykkere sendt ned i bovpropellerrummet. Det viste sig, at der var gået ild i en transformer til den forreste bovpropel. Ilden blev slukket kl. 01.49 med en pulverslukker. Efter besigtigelse blev sejladsen genoptaget med afgang fra Halsskov kl. 02.35.
onsdag 13. september, 1995 - tirsdag 19. september, 1995
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
tirsdag 19. september, 1995
Reparerede, turene 1014-2033-1051-2063-1074-2090 aflyst.
tirsdag 19. september, 1995 - mandag 25. september, 1995
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
mandag 25. september, 1995
Forsejlet fra Knudshoved af kl. 14.03, Fredericia værft ankomst kl. 19.30.
mandag 25. september, 1995 - tirsdag 26. september, 1995
Fredericia værft.
tirsdag 26. september, 1995
Forsejlet fra Fredericia værft kl. 11.55, Halsskov ankomst kl. 19.06.
tirsdag 26. september, 1995 - lørdag 7. oktober, 1995
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
torsdag 12. oktober, 1995
Turene 1051-2063-1074-2090-1101-2113-1124-2140 ikke sejlet på grund af maskinreparation.
torsdag 12. oktober, 1995 - onsdag 1. november, 1995
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
Anmeldt at charteren af skibet er overført til DSB Rederi A/S.
onsdag 1. november, 1995 - fredag 3. november, 1995
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
fredag 3. november, 1995 - lørdag 4. november, 1995
Turene 1151-2163-1174-2190-1201-2220-1231-2013 ikke sejlet på grund af vind på 20-25 sekundmeter. Sidst på natten sejlet en ekstratur.
lørdag 4. november, 1995 - fredag 17. november, 1995
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
fredag 17. november, 1995 - lørdag 18. november, 1995
Lagt op i Knudshoved fra kl. 02.45 til kl. 19.00 på grund af storm, derefter sejlet dobbeltturen 2190-1201, derefter gået til søs fra kl. 22.38 til kl. 02.16 (Heimdal ville ikke sejle og Arveprins Knud ville ikke gå i havn, når vi lå i lejet).
lørdag 18. november, 1995 - fredag 1. december, 1995
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
Registreret, at charteren af skibet er overført til DSB Rederi A/S.
fredag 1. december, 1995 - lørdag 2. december, 1995
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
Oplagt på oplæggerpladsen for reparation og årlige sikkerhedsøvelser.
søndag 3. december, 1995 - lørdag 16. december, 1995
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
lørdag 16. december, 1995
Forsejlet fra Halsskov kl. 10.18, Fredericia værft ankomst kl. 14.50.
lørdag 16. december, 1995 - søndag 17. december, 1995
Fredericia værft.
søndag 17. december, 1995
Forsejlet fra Fredericia værft kl. 04.17, Halsskov ankomst kl. 09.02.
søndag 17. december, 1995 - søndag 24. december, 1995
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
mandag 25. december, 1995
Oplagt i Halsskov (planlagt) på grund af julen.
tirsdag 26. december, 1995
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
tirsdag 26. december, 1995 - onsdag 27. december, 1995
Turene 1231-2003-1014-2033-1051-2063 ikke sejlet på grund af manglende 2. maskinmester.
onsdag 27. december, 1995 - lørdag 20. januar, 1996
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
lørdag 20. januar, 1996 - søndag 21. januar, 1996
Reparation af azimuth på oplæggerpladsen i Halsskov.
søndag 21. januar, 1996 - lørdag 10. februar, 1996
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
lørdag 10. februar, 1996 - mandag 12. februar, 1996
Oplagt i lejet i Halsskov på grund af is fra 10. februar kl. 03.17 til 12. februar kl. 13.48.
Forhalet fra lejet til oplæggerpladsen fra kl. 12.48 til kl. 13.00.
mandag 12. februar, 1996 - torsdag 15. februar, 1996
Oplagt på oplæggerpladsen i Halsskov på grund af is og maskinreparation.
Sejlet en prøvetur Halsskov-Knudshoved-Halsskov, derefter i fart.
fredag 16. februar, 1996 - mandag 19. februar, 1996
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
mandag 19. februar, 1996 - onsdag 21. februar, 1996
Oplagt fra 19. februar kl. 15.29, til 21. februar kl. 05.15 på grund af vejret, dog sejlet turene 1151-2163 den 20. februar.
onsdag 21. februar, 1996 - fredag 29. marts, 1996
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
fredag 29. marts, 1996 - lørdag 30. marts, 1996
Forsejlet fra Halsskov kl. 23.35, Fredericia værft ankomst kl. 05.25.
lørdag 30. marts, 1996 - søndag 31. marts, 1996
Fredericia værft.
Forsejlet fra Fredericia værft kl. 02.40, Halsskov ankomst kl. 09.10.
søndag 31. marts, 1996 - søndag 21. april, 1996
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
mandag 22. april, 1996 - fredag 26. april, 1996
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved (Heimdal på Fredericia værft).
fredag 26. april, 1996 - lørdag 27. april, 1996
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
lørdag 27. april, 1996 - søndag 28. april, 1996
Forsejlet fra Halsskov kl. 18.13, Fredericia værft ankomst kl. 00.02.
søndag 28. april, 1996 - onsdag 1. maj, 1996
Fredericia værft.
onsdag 1. maj, 1996 - torsdag 2. maj, 1996
Forsejlet fra Fredericia værft kl. 23.46, Halsskov ankomst kl. 04.40.
torsdag 2. maj, 1996 - fredag 5. juli, 1996
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
fredag 5. juli, 1996 - lørdag 6. juli, 1996
Reparation af turbolader på oplæggerpladsen fra 5. juli kl. 15.27 til 6. juli kl. 04.50.
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
lørdag 6. juli, 1996 - søndag 7. juli, 1996
Reparation på oplæggerpladsen fra 06.07 kl. 11. februar til 7. juli kl. 10.09.
søndag 7. juli, 1996 - onsdag 14. august, 1996
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
Turene 2033-1051-2063-1074-2090-1101-2113 ikke sejlet på grund af reparation af turbolader. Færgen sejlet tom fra Knudshoved direkte til oplæggerkaj i Halsskov for reparation. Sejladsen til Halsskov blev foretaget alene ved brug af azimuthtrustere.
onsdag 14. august, 1996 - lørdag 31. august, 1996
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
Udflugtssejlads.
søndag 1. september, 1996 - lørdag 28. september, 1996
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
lørdag 28. september, 1996
Turene 1074-2090-1101-2113-1124-2140-1151-2163 aflyst som følge af maskinreparation af defekt turbolader.
søndag 29. september, 1996 - fredag 4. oktober, 1996
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
Søfart skriver, at Mercandia har sat Kraka til salg med mulig levering midt i 1997.
fredag 4. oktober, 1996 - onsdag 6. november, 1996
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
onsdag 6. november, 1996 - torsdag 7. november, 1996
Turene 2090-1101-2113-1124-2140-1151-2163-1174-2190-1201-2213-1231-2003-1014 ikke sejlet på grund af storm. Færgen har ligget i Knudshoved.
torsdag 7. november, 1996 - torsdag 14. november, 1996
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
torsdag 14. november, 1996
Turene 1101-2113-1124-2140-1151-2163-1174-2190 ikke sejlet på grund af maskinreparation på hovedmotor cylinder B3.
torsdag 14. november, 1996 - lørdag 16. november, 1996
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
lørdag 16. november, 1996 - søndag 17. november, 1996
Reparation i Halsskov.
søndag 17. november, 1996 - lørdag 23. november, 1996
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
lørdag 23. november, 1996 - mandag 25. november, 1996
Reparation i Halsskov, otte dobbeltture om søndagen aflyst.
mandag 25. november, 1996 - torsdag 5. december, 1996
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
torsdag 5. december, 1996
Efter den ugentlige øvelse til søs fiskede ankret en ekstra kæde op, og da det var klaret, var færgen nødt til at sejle direkte til Knudshoved og aflyse tur 1151.
torsdag 5. december, 1996 - torsdag 9. januar, 1997
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
Turene 1151-2163-1174-2190 ikke sejlet på grund af arbejdsnedlæggelse blandt skibsassistenter.
torsdag 9. januar, 1997 - søndag 26. januar, 1997
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
mandag 27. januar, 1997 - lørdag 8. februar, 1997
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved (Heimdal på Svendborg værft).
søndag 9. februar, 1997 - tirsdag 25. februar, 1997
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
tirsdag 25. februar, 1997
Turene 2063-1074 og 2113-1124 ikke sejlet på grund af vejret.
tirsdag 25. februar, 1997 - fredag 11. april, 1997
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
Turene 1074-2090-1101-2113-1124-2140 aflyst på grund af storm.
fredag 11. april, 1997 - lørdag 19. april, 1997
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
Forsejlet fra Halsskov kl. 07.53, Fredericia værft ankomst kl. 12.12.
Fredericia værft.
lørdag 19. april, 1997 - søndag 20. april, 1997
Forsejlet fra Fredericia værft kl. 22.08, Knudshoved ankomst kl. 03.50, Knudshoved afgang kl. 07.05, Halsskov ankomst kl. 07.59.
søndag 20. april, 1997 - søndag 15. juni, 1997
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
Generalforsamling i kommanditselskabet gav Mercandia bemyndigelse til at sælge skibet til Scandlines.
søndag 15. juni, 1997 - torsdag 19. juni, 1997
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
Aftale om køb af skibet for 62 mio. kr. falder på plads.
torsdag 19. juni, 1997 - fredag 20. juni, 1997
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
Skibet overtaget af Scandlines kl. 14.00, salget anmeldt og registreret samme dag.
fredag 20. juni, 1997 - lørdag 5. juli, 1997
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
Forsejlet fra Halsskov kl. 12.56, Fredericia værft ankomst kl. 17.25.
lørdag 5. juli, 1997 - søndag 6. juli, 1997
Fredericia værft, i dok for reparation af utæt skrueblad på hovedskrue.
Forsejlet fra Fredericia værft kl. 04.41, Halsskov ankomst kl. 09.00.
søndag 6. juli, 1997 - fredag 3. oktober, 1997
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
Turene 2033-1051-2063-1074-2090-1101-2113-1124 ikke sejlet på grund af kuling med stød af stormstyrke.
fredag 3. oktober, 1997 - søndag 19. oktober, 1997
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
I fart som 5. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
søndag 19. oktober, 1997 - mandag 20. oktober, 1997
Forsejlet fra Halsskov kl. 22.20, Aarhus værft ankomst kl. 04.55.
mandag 20. oktober, 1997 - tirsdag 4. november, 1997
Aarhus værft, i flydedokken i hele perioden, motorrenovering.
tirsdag 4. november, 1997 - onsdag 5. november, 1997
Forsejlet fra Aarhus værft kl. 18.15, Halsskov ankomst kl. 02.10.
onsdag 5. november, 1997 - lørdag 24. januar, 1998
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
På tur 2063 returneret til Knudshoved, ligget i Knudshoved på grund af blæsevejr, til sidst sejlet tom fra Knudshoved kl. 18.05, ankom til oplæggerpladsen i Halsskov kl. 19.25.
søndag 25. januar, 1998 - lørdag 14. februar, 1998
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
Forsejlet fra Halsskov kl. 07.55, Fredericia værft ankom i dokken kl. 13.01.
Fredericia værft, færgen i dok for eftersyn/reparation af bagbord azimuthskrue. Desuden blev O-ring skiftet på hovedskrue. Endvidere blev en læk bolt skiftet på den ene bovpropel.
lørdag 14. februar, 1998 - søndag 15. februar, 1998
Forsejlet fra Fredericia værft kl. 22.35, Halsskov, oplæggerpladsen ankomst kl. 03.15.
søndag 15. februar, 1998 - mandag 2. marts, 1998
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
På tur 2190, der var afsejlet fra Knudshoved kl. 19.45, kunne færgen først komme ind til Halsskov kl. 22.14, idet der pågik opsamling af nedrevet ledeværksfag i lejet.
mandag 2. marts, 1998 - onsdag 4. marts, 1998
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
onsdag 4. marts, 1998 - torsdag 5. marts, 1998
Turene 1201-2213-1231-2003-1014-2033-1051-2063 ikke sejlet. Færgen på oplæggerpladsen i Halsskov for reparation af cylinder A6.
torsdag 5. marts, 1998 - mandag 23. marts, 1998
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
mandag 23. marts, 1998 - tirsdag 24. marts, 1998
Turene 1201-2213-1231-2003-1014-2033 ikke sejlet. Færgen på oplæggerpladsen i Halsskov for reparation af revnet foring på cylinder A6.
tirsdag 24. marts, 1998 - torsdag 9. april, 1998
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
torsdag 9. april, 1998 - lørdag 11. april, 1998
Maskinreparation på oplæggerpladsen i Halsskov.
lørdag 11. april, 1998 - tirsdag 5. maj, 1998
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
tirsdag 5. maj, 1998 - fredag 8. maj, 1998
Oplagt i Halsskov på grund af arbejdsmarkedskonflikt.
fredag 8. maj, 1998 - lørdag 9. maj, 1998
I fart som 5. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
søndag 10. maj, 1998 - søndag 14. juni, 1998
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.
søndag 14. juni, 1998 - mandag 15. juni, 1998
Med i kavalkade-sejladsen ved Storebæltsbroens åbning fra kl. 22.48 til kl. 01.13.
Oplagt på oplæggerpladsen i Halsskov, til og fra lejet for afrigning.
Forsejlet fra Halsskov kl. 09.20, prøvet leje i Kalundborg, Kalundborg af kl. 13.50, Århus ankomst kl. 17.25, prøvet leje, ankomst ved oplæggerkaj 128 kl. 19.22.
tirsdag 16. juni, 1998 - mandag 22. juni, 1998
Ligget i Århus.
mandag 22. juni, 1998 - tirsdag 23. juni, 1998
Færgen henstået i Aarhus flydedok for reparation af bovpropel nr. 2. Inddokket 22. juni kl. 09.30 til 23. juni kl. 07.35, ved kaj 128 kl. 07.55.
tirsdag 23. juni, 1998 - mandag 29. juni, 1998
Ligget i Århus ved kaj 128.
Forhalet til leje fra kl. 13.47 til kl. 14.07, sejlet øvelsessejlads fra kl. 14.32 til kl. 17.49, forhalet til kaj fra kl. 18.41 til kl. 18.55.
Sejlet fra Århus kl. 09.47, Kalundborg ankomst kl. 13.15, monteret tømmeslange til saltvandstank i Kalundborg, Kalundborg af kl. 14.57, Århus ankomst kl. 18.15.
mandag 6. juli, 1998 - torsdag 23. juli, 1998
I fart Århus-Kalundborg (Urd fik nye motorer).
Ankret på Kalundborg fjord for dykkereftersyn fra kl. 06.00, forsejlet fra Kalundborg fjord kl. 11.15, Fredericia værft ankomst kl. 15.15.
torsdag 23. juli, 1998 - fredag 24. juli, 1998
Fredericia værft, undersøgt bagbord azimuth, hvorfra der mistedes olie, konstateret stålspåner i filtre, og læk+slør i skruen.
fredag 24. juli, 1998 - lørdag 25. juli, 1998
Færgen henstået i Fredericia dok for udtagning af bagbord azimuth skrue.
Forsejlet fra Fredericia værft kl. 08.18, Århus ankomst kl. 12.47.
søndag 26. juli, 1998 - onsdag 19. august, 1998
I fart Århus-Kalundborg (Urd fik nye motorer).
onsdag 19. august, 1998 - søndag 23. august, 1998
Ligget i Århus.
Forsejlet fra Århus kl. 01.40, Kalundborg ankomst kl. 05.39 - eller er det en godstur?
mandag 24. august, 1998 - onsdag 26. august, 1998
Ligget i Kalundborg, afholdt øvelse.
onsdag 26. august, 1998 - torsdag 27. august, 1998
Til søs kl. 21.40, Kalundborg ankomst kl. 12.10 - er det en godstur?
Forsejlet fra Kalundborg kl. 12.55, Fredericia ankomst kl. 16.40.
torsdag 27. august, 1998 - lørdag 29. august, 1998
Færgen inddokket på Fredericia værft og stod tør i dokken kl. 17.45. Bagbord azimuthskrue monteret efter endt reparation.
lørdag 29. august, 1998 - tirsdag 16. juni, 1998
Oplagt i Nakskov.
Uddokning på Fredericia værft påbegyndt kl. 07.15. Prøve sejlads fra kl. 08.00 til kl. kl. 10.30, forsejlet kl. 10.30, Nakskov ankomst kl. 18.28 for oplægning af færgen i dok 2. Der blev slået færdig kl. 18.37.
Sælger underskrev salgskontrakt.
onsdag 16. juni, 1999 - torsdag 24. juni, 1999
Oplagt i Nakskov.
Anmeldt og registreret at skibet var solgt, udslettet af dansk register da færgen overgik til ikke-dansk ejer.
Det blev bekræftet, at kendingsbogstaverne var udhugget fra skibets skrog denne dag.
Solgt til James Fischer & Sons, Liverpool, for 35 mio. DKK, solgt for ombygning til kabelskib og charter til Global Marine Systems i England.
Ny ejer, Global Marine Systems i England.
Afsejlet fra Nakskov kl. 06.35.
juli, 1999 - januar, 2000
Ombygget til kabelskib på Cammel Laird, Hepburn on Tyne for 150 mio. DKK.
Omdøbt til Wave Venture, stationeret i Canada.
fredag 28. december, 2001 - lørdag 29. december, 2001
Skibet fotograferet ved kaj i Los Angeles, USA.
Solgt til Global Cable K/S, Oslo (Global Marine Systems Ltd.), London.
Oprettet: 23. april 2023.