Yauza (ex. Mercandian President)

Detaljeret liste med hændelser og særlige begivenheder

Generelle informationer om Yauza (ex. Mercandian President)

Denne side indeholder en detaljeret liste med hændelser og særlige begivenheder for Yauza (ex. Mercandian President). For at se generelle informationer om færgen samt billeder, klik på linken herover.

tirsdag 4. november, 1980
Kontraheret som nybygning nr. 401 ved Frederikshavn Værft A/S for ca. 90 mio. kr.

torsdag 7. januar, 1982
Køllagt på Frederikshavn Værft A/S.

fredag 30. april, 1982
Søsat uden bov-sektionen.

lørdag 7. august, 1982
Prøvetur.

fredag 27. august, 1982
Navngivet Mercandian President, hjemsted København og afleveret til (Rederi- & Handelsaktieselskabet Mercandia Enterprise) K/S Merc Scandia XXIX (Per Søren Henriksen, København).

fredag 27. august, 1982 - august, 1984
Indsat i trampfart.

august, 1984
Omdøbt til President.

august, 1984 - september, 1984
Indsat i trampfart.

september, 1984
Omdøbt til Mercandian President.

september, 1984 - fredag 7. december, 1984
Indsat i trampfart.

fredag 7. december, 1984
På rejse fra Manaus til Santos med trailere med videre. Maskinhavari i Sydatlanten. Søforklaring i Rio de Janeiro den 4. januar 1985. Revne i cylinderføring, der choksprængte.

fredag 7. december, 1984 - fredag 15. november, 1985
Indsat i trampfart.

fredag 15. november, 1985
På rejse fra Santos til Manaus med trailere. Maskinhavari i Sydlige Atlanterhav. Skade på stempel og cylinderforing..

fredag 15. november, 1985 - tirsdag 30. september, 1986
Indsat i trampfart.

tirsdag 30. september, 1986
På rejse fra Manaus til Santos med trailere og containere. Påsejlet malflydende lysbøje ved udsejlingen af Amazonas-flod. Søforklaring i Rio de Janeiro den 15.oktober.

tirsdag 30. september, 1986 - fredag 6. november, 1987
Indsat i trampfart.

fredag 6. november, 1987
Kl. 19.00 denne dag blev kontrakten mellem MERCANDIA og DSB Rederi A/S underskrevet, om bareboat-chartring i 9 år efter ombygningens afslutning.

lørdag 7. november, 1987
Ankommet til Danyard A /S (Frederikshavn) for ombygning til passager - og bilfærge.

tirsdag 10. november, 1987
Kontrakt for ombygningen underskrevet, pris ca. 50 mio. kr.

onsdag 11. november, 1987
Bareboat-charter kontrakt med DSB underskrevet.

onsdag 11. november, 1987 - mandag 22. februar, 1988
Ombygget til passager- og bilfærge ved Danyard A/S (Frederikshavn).

mandag 22. februar, 1988
DSB anmelder til Søfartsstyrelsen at skibet skifter navn til Lodbrog.

mandag 22. februar, 1988 - torsdag 24. marts, 1988
Ombygget til passager- og bilfærge ved Danyard A/S (Frederikshavn).

torsdag 24. marts, 1988
Navneskift til Lodbrog registreret hos Søfartsstyrelsen.

torsdag 24. marts, 1988 - onsdag 30. marts, 1988
Ombygget til passager- og bilfærge ved Danyard A/S (Frederikshavn).

onsdag 30. marts, 1988
Det var planlagt at skibet denne dag skulle omdøbes i Aalborg ved en ceremoni sammen med Kraka, men meget hårdt vejr gjorde at skibet måtte blive i Frederikshavn.

onsdag 30. marts, 1988 - fredag 13. maj, 1988
Ombygget til passager- og bilfærge ved Danyard A/S (Frederikshavn).

fredag 13. maj, 1988
I tilsynsbog anføres en måling denne dag efter afgang fra Frederikshavn? men skibet var stadig ved værftet den 18. maj, så turen 13. maj må være en prøvetur.

fredag 13. maj, 1988 - onsdag 18. maj, 1988
Ombygget til passager- og bilfærge ved Danyard A/S (Frederikshavn).

onsdag 18. maj, 1988
Overtaget af DSB fra Mercandia kl. 14.45 på Frederikshavn værft.

onsdag 18. maj, 1988 - torsdag 19. maj, 1988
Forsejlet fra Frederikshavn kl. 19.20, ankom til Halsskov kl. 08.15.

torsdag 19. maj, 1988 - lørdag 21. maj, 1988
Instruktion i Halsskov havn.

lørdag 21. maj, 1988
Sejlet 1 dobbelttur som instruktionssejlads og lejeprøve. Halsskov afgang kl. 07.20, Knudshoved ankomst kl. 08.24, afgang kl. 13.15, Halsskov ankomst kl. 14.40.

søndag 22. maj, 1988 - søndag 29. maj, 1988
Instruktion i Halsskov havn.

mandag 30. maj, 1988
Omdøbt til Lodbrog, gudmoder var borgmesterfrue Lis Mortensen.
Sejlet 1 dobbelttur som instruktionssejlads Halsskov afgang kl. 15.42, Knudshoved ankomst kl. 17.04, afgang kl. 18.15, Halsskov ankomst kl. 20.30 Under anløbet af leje 3 i Halsskov kl. 20.15 tørnede færgens agterende hårdt mod fenderværket på lejets sydlige molehoved. Årsagen til uheldet viste sig at være en fejlmontage fra Frederikshavns værfts side.

tirsdag 31. maj, 1988
Instruktion i Halsskov havn.

onsdag 1. juni, 1988
Sejlet instruktionssejlads fra kl. 12.15 til kl. 14.10.

torsdag 2. juni, 1988
Sejlet instruktionssejlads fra kl. 12.05 til kl. 16.20.

fredag 3. juni, 1988
Sejlet 1 dobbelttur som instruktionssejlads. Halsskov afgang kl. 11.45, Knudshoved ankomst kl. 12.50, afgang kl. 14.05, Halsskov ankomst kl. 15.35.

lørdag 4. juni, 1988
Sejlet 1 dobbelttur som instruktionssejlads. Halsskov afgang kl. 12.20, Knudshoved ankomst kl. 13.28, afgang kl. 18.40, Halsskov ankomst kl. 19.55.

søndag 5. juni, 1988
Instruktion i Halsskov havn.

mandag 6. juni, 1988
Sejlet 1 dobbelttur som instruktionssejlads samt 3 prøveanløb i begge færgehavne. Halsskov afgang kl. 11.30, Knudshoved ankomst kl. 12.40, afgang kl. 13.10, Halsskov ankomst kl. 16.35.

tirsdag 7. juni, 1988
Sejlet 1 dobbelttur som instruktionssejlads. Halsskov afgang kl. 11.45, Knudshoved ankomst kl. x.xx, afgang kl. 14.05, Halsskov ankomst kl. 16.10.

onsdag 8. juni, 1988
Sejlet 1 dobbelttur som instruktionssejlads samt diverse anløb i Knudshoved. Halsskov afgang kl. 11.53, Knudshoved ankomst kl. ?, afgang kl. ?, Halsskov ankomst kl. 15.57.

torsdag 9. juni, 1988
Instruktion i Halsskov havn.

fredag 10. juni, 1988
Sejlet 1 dobbelttur som instruktionssejlads. Halsskov afgang kl. 13.55, Knudshoved ankomst kl. 15.00, afgang kl. 16.30, Halsskov ankomst kl. 17.35.

lørdag 11. juni, 1988
Instruktion i Halsskov havn.

søndag 12. juni, 1988
Instruktion i Halsskov havn.

mandag 13. juni, 1988
Første tur med passagerer, Halsskov afgang 12.28, Knudshoved ankomst 13.28, Knudshoved afgang 13.55, Halsskov ankomst 15.25. Bagbord azimuth faldt ud på turen fra Knudshoved kl. ca. 14.35, hvilket betød at en dobbelttur senere på dagen måtte aflyses på grund af de opsamlede forsinkelser.

mandag 13. juni, 1988 - fredag 17. juni, 1988
I fart på Halsskov-Knudshoved overfarten som 5. færge.

fredag 17. juni, 1988 - søndag 19. juni, 1988
Oplagt i Halsskov (planlagt).

søndag 19. juni, 1988 - søndag 26. juni, 1988
I fart på Halsskov-Knudshoved overfarten som 5. færge.

søndag 26. juni, 1988 - tirsdag 28. juni, 1988
I fart på Halsskov-Knudshoved overfarten som 1. færge (døgnsejlads).

tirsdag 28. juni, 1988
Oplagt i Halsskov for reparation af hjælpemotor 4, 5 og 6 samt kølevands- og brændolielækager fra kl. 00.39 til kl. 18.15. Forsejlet fra Halsskov kl. 18.15, ankom Fredericia værft kl. 23.30.

tirsdag 28. juni, 1988 - torsdag 30. juni, 1988
Fredericia værft.

torsdag 30. juni, 1988
Uddokning påbegyndt kl. 05.15, afgik Fredericia kl. 06.20.

torsdag 30. juni, 1988
Ankom Knudshoved kl. 10.30, videre Knudshoved afgang 11.00, Halsskov ankomst 11.55.

torsdag 30. juni, 1988
I fart på Halsskov-Knudshoved overfarten som 5. færge fra kl. 15.09.

torsdag 30. juni, 1988
I fart på Halsskov-Knudshoved overfarten som 4. færge fra kl. 20.59.

fredag 1. juli, 1988
I fart på Halsskov-Knudshoved overfarten som 1. færge på 2 dobbeltture.

fredag 1. juli, 1988
Maskinreparation i Halsskov fra kl. 05.23 til kl. 11.58, 3 dobbeltture aflyst.

fredag 1. juli, 1988
I fart på Halsskov-Knudshoved overfarten som 5. færge fra kl. 11.58.

fredag 1. juli, 1988 - søndag 3. juli, 1988
I fart på Halsskov-Knudshoved overfarten som 1. færge (døgnsejlads).

søndag 3. juli, 1988
Ved ankomst til Knudshoved på tur 1104 sejlede færgen ind i en byge, med vindretning SydVest og vindstyrke ca. 20 meter i sekundet, hvilket resulterede i at skibet drev meget for vinden, og den opsejlede højde for anløbet af lejet blev sat til, færgen ramte med ringe fart det nordlige molehoved med fenderen ca. 15 meter fra stævnen. Herved blev 4 stk lodtømmer bag bildækkene knust, ingen skade på skibet og lejet kan fortsat benyttes til sejlads.

søndag 3. juli, 1988 - mandag 4. juli, 1988
I fart på Halsskov-Knudshoved overfarten som 1. færge (døgnsejlads).

søndag 3. juli, 1988 - mandag 4. juli, 1988
I fart på Halsskov-Knudshoved overfarten som 1. færge (døgnsejlads).

søndag 3. juli, 1988 - mandag 4. juli, 1988
I fart på Halsskov-Knudshoved overfarten som 1. færge (døgnsejlads).

mandag 4. juli, 1988 - tirsdag 5. juli, 1988
Aflyst turene 1235-2012 grundet opsamlede forsinkelser.

tirsdag 5. juli, 1988
I fart på Halsskov-Knudshoved overfarten som 1. færge (døgnsejlads).

tirsdag 5. juli, 1988 - onsdag 6. juli, 1988
Aflyst turene 1235-2012 grundet opsamlede forsinkelser.

onsdag 6. juli, 1988 - torsdag 28. juli, 1988
I fart på Halsskov-Knudshoved overfarten som 1. færge (døgnsejlads).

torsdag 28. juli, 1988
Under anløb af Knudshoved på tur 1132 tørnede færgen mod molehovedet mellem leje 2 og leje 3, ingen skade på færgen.

torsdag 28. juli, 1988 - tirsdag 2. august, 1988
I fart på Halsskov-Knudshoved overfarten som 1. færge (døgnsejlads).

tirsdag 2. august, 1988
Aflyst turene 1024-2040 for reparation af brændstofrør, cylinder B 1.

tirsdag 2. august, 1988 - fredag 5. august, 1988
I fart på Halsskov-Knudshoved overfarten som 1. færge (døgnsejlads).

lørdag 6. august, 1988
Forhalet fra Halsskov kl. 01.03, ankom Fæstningen kl. 01.53.

lørdag 6. august, 1988 - søndag 7. august, 1988
Fenderreparation ved Fæstningen i Korsør.

søndag 7. august, 1988
Forhalet fra Fæstningen kl. 08.41, ankom Halsskov kl. 09.52.

søndag 7. august, 1988 - tirsdag 9. august, 1988
I fart på Halsskov-Knudshoved overfarten som 1. færge (døgnsejlads).

tirsdag 9. august, 1988
Påsejling af sydlige molehoved ved Knudshoved med langsom fart. Mindre indtrykning af fenderliste og afskrabning på molehoved. Årsagen var fejlbedømmelse i tæt tåge.

tirsdag 9. august, 1988 - onsdag 17. august, 1988
I fart på Halsskov-Knudshoved overfarten som 1. færge (døgnsejlads).

onsdag 17. august, 1988
Umiddelbart inden anløb i Knudshoved på tur 1104 fik færgen black-out. Straks efter blev hovedmotor og azimutherne genopstartet, årsagen var en omskifter der ved en fejl var blevet berørt, færgen ankom Knudshoved kl. 11.51.

onsdag 17. august, 1988
Aflyst turene 2144-1160-2172-1184 grundet reparation i Knudshoved af gennemtæret dæksel i hydraulikkøler for hovedmotor prop. .

onsdag 17. august, 1988 - torsdag 25. august, 1988
I fart på Halsskov-Knudshoved overfarten som 1. færge (døgnsejlads).

torsdag 25. august, 1988
På tur 1235 (fra dagen før) måtte færgen returnere med biler. Ud af fart kl. 00.57, gået til søs kl. 02.10, Halsskov ankomst 03.13, gået til søs kl. 04.50, Halsskov ankomst 06.28. Aflyst 3½ dobbeltture for reparation af hydraulikrør til klap.

torsdag 25. august, 1988
I fart på Halsskov-Knudshoved overfarten som 1. færge (døgnsejlads) fra kl. 10.56. Aflyst turene 1184-2200 som følge af manglende hjælpemotor.

torsdag 25. august, 1988 - lørdag 27. august, 1988
I fart på Halsskov-Knudshoved overfarten som 1. færge (døgnsejlads).

lørdag 27. august, 1988
I fart på Halsskov-Knudshoved overfarten som 2. færge (dagsejlads).

søndag 28. august, 1988 - tirsdag 13. september, 1988
I fart på Halsskov-Knudshoved overfarten som 1. færge (døgnsejlads).

tirsdag 13. september, 1988
Skrivelse fra rederidivisionen om at færgen skal afsejle fra Storebælt den 16. oktober for at blive ombygget til sejlads på Østersøen.

tirsdag 13. september, 1988 - fredag 16. september, 1988
I fart på Halsskov-Knudshoved overfarten som 1. færge (døgnsejlads).

lørdag 17. september, 1988 - søndag 18. september, 1988
I fart på 5 dobbeltture på grund af militæroverførsel.

søndag 18. september, 1988 - fredag 23. september, 1988
I fart på Halsskov-Knudshoved overfarten som 1. færge (døgnsejlads).

fredag 23. september, 1988
Aflyst turene 2012-1024 grundet maskinproblemer. I fart på Halsskov-Knudshoved overfarten som 1. færge fra kl. 04.05.

fredag 23. september, 1988 - lørdag 24. september, 1988
Kl. 23.35 fik færgen et meget kraftigt maskinhavari med nedbrud på hovedmaskinen der blev stoppet, sejlet til Halsskov på Azimuth'erne, med ankomst kl. 00.10.

lørdag 24. september, 1988 - onsdag 28. september, 1988
Maskinreparation af hovedmotor på oplæggerpladsen i Halsskov.

onsdag 28. september, 1988
Forhalet fra oplæggerplads til lejet kl. 10.40, tilbage til oplæggerplads kl. 12.30.

onsdag 28. september, 1988 - torsdag 6. oktober, 1988
Maskinreparation af hovedmotor på oplæggerpladsen i Halsskov.

torsdag 6. oktober, 1988
Forhalet fra oplæggerplads til lejet kl. 08.05, tilbage til oplæggerplads kl. 10.15.

torsdag 6. oktober, 1988 - lørdag 15. oktober, 1988
Maskinreparation af hovedmotor på oplæggerpladsen i Halsskov.

lørdag 15. oktober, 1988 - søndag 16. oktober, 1988
Sejlet fra Halsskov kl. 19.25 på azimuth'er, ankommet Aarhus værft kl. 04.00.

søndag 16. oktober, 1988
Forhaling for ombordtagning af sektioner kl. 14.00. Forhaling til dok kl. 19.15.

søndag 16. oktober, 1988 - mandag 7. november, 1988
Aarhus værft, for ombygning til sejlads på Rødby-Puttgarden (blandt andet blev en tax-free shop bygget på).

mandag 7. november, 1988
Uddokket kl. 04.00.

mandag 7. november, 1988 - tirsdag 15. november, 1988
Aarhus værft, for ombygning til sejlads på Rødby-Puttgarden.

onsdag 16. november, 1988
Sejlet fra Århus kl. 00.17, ankomst Rødby kl. 10.50.

torsdag 17. november, 1988
Instruktionssejlads ind og ud af Rødby Færge fra kl. 14.05 til kl. 15.30.

fredag 18. november, 1988
Afprøvning af leje O i Puttgarden fra kl 15.45 til kl 17.45 (første anløb i Puttgarden) samt instruktionssejlads.

lørdag 19. november, 1988 - onsdag 30. november, 1988
Instruktionssejlads på Rødby-Puttgarden overfarten.

torsdag 1. december, 1988
Oplagt i Rødby.

fredag 2. december, 1988 - lørdag 3. december, 1988
Instruktionssejlads på Rødby-Puttgarden overfarten.

søndag 4. december, 1988
Oplagt i Rødby.

mandag 5. december, 1988
I fart Rødby afgang kl. 00.20, Puttgarden kl. 01.44 til kl. 02.15, Rødby ankomst kl. 03.08.

mandag 5. december, 1988 - lørdag 24. december, 1988
I fart som 7. færge på Rødby-Puttgarden overfarten.

lørdag 24. december, 1988 - mandag 2. januar, 1989
Oplagt i Rødby Færge som følge af jul/nytår.

mandag 2. januar, 1989 - onsdag 25. januar, 1989
I fart som 7. færge på Rødby-Puttgarden overfarten.

onsdag 25. januar, 1989
Oplagt på to dobbeltture for dykkerundersøgelse af skrue, mærker i alle 4 skrueblade, muligvis bøjet, rystelser i skibet under sejlads.

onsdag 25. januar, 1989 - lørdag 28. januar, 1989
I fart som 7. færge på Rødby-Puttgarden overfarten.

lørdag 28. januar, 1989
Forsejlet fra Rødby kl. 03.20, Svendborg værft ankomst kl. 11.20.

lørdag 28. januar, 1989 - søndag 29. januar, 1989
Svendborg værft.

søndag 29. januar, 1989
Forsejlet fra Svendborg værft kl. 11.50, Rødby ankomst kl. 17.56.

søndag 29. januar, 1989 - onsdag 15. marts, 1989
I fart som 7. færge på Rødby-Puttgarden overfarten.

onsdag 15. marts, 1989 - torsdag 16. marts, 1989
Fire dobbeltture aflyst da supermarked "væltede" (i storm?).

torsdag 16. marts, 1989 - lørdag 18. marts, 1989
I fart som 7. færge på Rødby-Puttgarden overfarten.

lørdag 18. marts, 1989
Forsejlet fra Rødby kl. 03.35, Svendborg værft ankomst kl. 10.35.

lørdag 18. marts, 1989
Svendborg værft for udbedring af havari på skrueblade.

søndag 19. marts, 1989
Forsejlet fra Svendborg værft kl. 22.25, Rødby ankomst kl. 04.44.

søndag 19. marts, 1989 - fredag 21. april, 1989
I fart som 7. færge på Rødby-Puttgarden overfarten.

lørdag 22. april, 1989
Oplagt i Rødby for afrigning.

søndag 23. april, 1989 - mandag 24. april, 1989
Forsejlet fra Rødby kl. 10.57, Frederikshavn ankomst kl. 04.53.

mandag 24. april, 1989 - fredag 12. maj, 1989
Frederikshavn værft, eftersyn (garantieftersyn) .

fredag 12. maj, 1989
Forsejlet fra Frederikshavn kl. 04.40, Rødby ankomst kl. 19.36.

lørdag 13. maj, 1989 - søndag 20. august, 1989
I fart som 7. færge på Rødby-Puttgarden overfarten.

søndag 20. august, 1989
Afsejlet Rødby kl. 09.00, returneret til Rødby ankomst kl. 09.38 på grund af røgudvikling fra maximalafbryder Q 5, i fart igen kl. 15.50.

søndag 20. august, 1989 - søndag 27. august, 1989
I fart som 7. færge på Rødby-Puttgarden overfarten.

søndag 27. august, 1989 - mandag 28. august, 1989
På turen fra Rødby kl. 23.02 blev færgen presset på grund i Puttgarden af vinden, hvilket betød: Skader observeret i klædning, spanter, og skot spant 122 til 124 fra center til kimning. Skader også observeret på agterste bovtruster. Ankom Leje kl. 02.20 for udlosning, sejlet fra Puttgarden kl. 02.42, Rødby ankomst kl. 03.55.

tirsdag 29. august, 1989
Sejlet 1 dobbelttur, Rødby afgang kl. 02.30, Puttgarden ankomst kl. 03.48, Puttgarden afgang kl. 04.23, Rødby ankomst kl. 05.23.

tirsdag 29. august, 1989
Sejlet 4 dobbeltture.

tirsdag 29. august, 1989 - onsdag 30. august, 1989
Forsejlet fra Rødby kl. 23.35, Fredericia ankomst kl. 07.50.

onsdag 30. august, 1989 - søndag 3. september, 1989
Fredericia værft, udbedring af skaderne fra den 27. august.

søndag 3. september, 1989
Uddokket kl. 06.30, forsejlet fra Fredericia kl. 07.40, Rødby ankomst kl. 16.24.

søndag 3. september, 1989 - mandag 11. september, 1989
I fart som 7. færge på Rødby-Puttgarden overfarten.

mandag 11. september, 1989 - tirsdag 12. september, 1989
Oplagt på grund af afbrændt DC motor på bagbord azimuth fra 11. september kl. 22.20 til 13. september kl. 12.00.

onsdag 13. september, 1989 - torsdag 14. september, 1989
I fart som 7. færge på Rødby-Puttgarden overfarten.

torsdag 14. september, 1989 - onsdag 20. september, 1989
Oplagt i Rødby Færge for reparation af azimuth motorer fra 14. september kl. 22.20 til 20. september kl. 14.41.

onsdag 20. september, 1989 - lørdag 21. oktober, 1989
I fart som 7. færge på Rødby-Puttgarden overfarten.

lørdag 21. oktober, 1989 - søndag 22. oktober, 1989
Forsejlet fra Rødby kl. 21.50, Fredericia ankomst kl. 07.15.

søndag 22. oktober, 1989 - tirsdag 24. oktober, 1989
Fredericia værft (på grund af bundberøring og beskadiget bovpropel).

tirsdag 24. oktober, 1989
Forsejlet fra Fredericia kl. 09.10, Rødby ankomst kl. 16.48.

tirsdag 24. oktober, 1989 - torsdag 2. november, 1989
I fart som 7. færge på Rødby-Puttgarden overfarten.

torsdag 2. november, 1989
Aflyst to dobbeltture for reparation af hovedmotor.

torsdag 2. november, 1989 - lørdag 9. december, 1989
I fart som 7. færge på Rødby-Puttgarden overfarten.

lørdag 9. december, 1989 - mandag 18. december, 1989
Oplagt i Rødby Færge som følge af at leje 0 i Puttgarden blev repareret.

mandag 18. december, 1989 - lørdag 23. december, 1989
I fart som 7. færge på Rødby-Puttgarden overfarten.

søndag 24. december, 1989 - mandag 25. december, 1989
Oplagt i Rødby Færge som følge af julen.

tirsdag 26. december, 1989 - fredag 29. december, 1989
I fart som 7. færge på Rødby-Puttgarden overfarten.

lørdag 30. december, 1989 - mandag 1. januar, 1990
Oplagt i Rødby Færge som følge af nytåret.

lørdag 20. januar, 1990 - søndag 28. januar, 1990
Oplagt i Rødby Færge som følge af at leje 0 i Puttgarden blev repareret.

søndag 28. januar, 1990 - onsdag 31. januar, 1990
I fart som 7. færge på Rødby-Puttgarden overfarten.

onsdag 31. januar, 1990
På tur 5192, der afgik fra Rødby kl. 19.36, fik man ved anløb af Puttgarden kl. 20.37 et meget kraftigt stød i skibet efter påsejling af øverste rampeanlæg i Puttgarden. Returneret til Rødby med hele lasten Puttgarden afgang kl. 21.25, Rødby ankomst kl. 22.31. Den vagthavende (skibsfører) var påvirket af spiritus. Mangelfuld manøvrering. Hårdt anløb af færgeleje 0 i Puttgarden, der blev kraftigt beskadiget. Færgen fik slået hul i skibet ved øverste agterrampe i bagbord side.

onsdag 31. januar, 1990 - fredag 2. februar, 1990
Oplagt i Rødby Færge, lejet i Puttgarden for skadet til sejlads.

fredag 2. februar, 1990
Til søs kl. 07.49, ankret fra kl. 08.58 til kl. 16.10, Rødby ankomst kl. 16.55.

fredag 2. februar, 1990 - tirsdag 6. februar, 1990
Oplagt i Rødby Færge, lejet i Puttgarden for skadet til sejlads.

tirsdag 6. februar, 1990
Forsejlet fra Rødby kl. 08.53, Halsskov ankomst kl. 14.47.

onsdag 7. februar, 1990 - lørdag 17. februar, 1990
Oplagt på oplæggerpladsen i Halsskov.

lørdag 17. februar, 1990
Forhalet fra oplæggerpladsen fra kl. 07.55 til kl. 08.30.

søndag 18. februar, 1990 - mandag 26. februar, 1990
I fart på Halsskov-Knudshoved overfarten som 3. færge (Kraka på værft).

mandag 26. februar, 1990 - tirsdag 27. februar, 1990
Ud af fart kl. 13.00, til søs fra kl. 14.17 til kl. 15.55, derefter oplagt i Knudshoved fra kl. 15.55 til kl. 02.20 næste dag grundet storm, sejlet én dobbelttur, derefter oplagt i Knudshoved til kl. 08.00.

tirsdag 27. februar, 1990 - torsdag 1. marts, 1990
I fart på Halsskov-Knudshoved overfarten som 3. færge (Kraka på værft).

torsdag 1. marts, 1990
Ligget uden for Halsskov ca. 1 time, da vinden friskede op fra vestnordvest til ca. 23-26 meter i sekundet skønnedes det ikke forsvarligt at anløbe Halsskov, hvorfor dobbeltturen 1120-2132 blev aflyst.

torsdag 1. marts, 1990 - fredag 2. marts, 1990
I fart på Halsskov-Knudshoved overfarten som 3. færge (Kraka på værft).

fredag 2. marts, 1990 - søndag 4. marts, 1990
Oplagt i Halsskov.

søndag 4. marts, 1990 - fredag 16. marts, 1990
I fart på Halsskov-Knudshoved overfarten som 1. færge (Heimdal på værft).

lørdag 17. marts, 1990
Forhalet fra Halsskov kl. 00.40 til oplæggerpladsen, ankomst kl. 02.00, af Halsskov kl. 08.00, Fredericia værft ankomst kl. 12.25.

lørdag 17. marts, 1990 - tirsdag 27. marts, 1990
Fredericia værft, eftersyn.

tirsdag 27. marts, 1990 - onsdag 28. marts, 1990
Forsejlet fra Fredericia kl. 22.30, Puttgarden ankomst kl. 10.44, Puttgarden afgang kl. 16.42, Rødby ankomst kl. 18.07.

torsdag 29. marts, 1990 - fredag 1. juni, 1990
I fart som 7. færge på Rødby-Puttgarden overfarten.

lørdag 2. juni, 1990 - søndag 3. juni, 1990
Oplagt i Rødby Færge som følge af pinsen.

mandag 4. juni, 1990 - torsdag 20. september, 1990
I fart som 7. færge på Rødby-Puttgarden overfarten.

fredag 21. september, 1990 - lørdag 22. september, 1990
Oplagt i Rødby, formentlig planlagt?.

søndag 23. september, 1990 - fredag 28. september, 1990
I fart som 7. færge på Rødby-Puttgarden overfarten.

fredag 28. september, 1990
Forsejlet fra Rødby kl. 03.30, Fredericia ankomst kl. 11.57.

fredag 28. september, 1990 - mandag 1. oktober, 1990
Fredericia værft .

mandag 1. oktober, 1990
Forsejlet fra Fredericia kl. 07.30, Rødby ankomst kl. 16.58.

mandag 1. oktober, 1990 - tirsdag 30. oktober, 1990
I fart som 7. færge på Rødby-Puttgarden overfarten.

tirsdag 30. oktober, 1990
Oplagt om dagen for at reparere ladeluftkøler på hovedmotor.

tirsdag 30. oktober, 1990 - lørdag 22. december, 1990
I fart som 7. færge på Rødby-Puttgarden overfarten.

lørdag 22. december, 1990
Forsejlet fra Rødby kl. 05.44, Puttgarden ankomst kl. 06.51.

lørdag 22. december, 1990 - tirsdag 1. januar, 1991
Oplagt i Puttgarden som følge af jul/nytår.

tirsdag 1. januar, 1991
Forsejlet fra Puttgarden kl. 18.10, Rødby ankomst kl. 19.10.

tirsdag 1. januar, 1991 - fredag 4. januar, 1991
I fart som 7. færge på Rødby-Puttgarden overfarten.

tirsdag 1. januar, 1991 - søndag 20. januar, 1991
I fart som 7. færge på Rødby-Puttgarden overfarten.

lørdag 5. januar, 1991
Oplagt i Rødby, formentlig planlagt.

søndag 6. januar, 1991 - lørdag 12. januar, 1991
I fart som 7. færge på Rødby-Puttgarden overfarten.

søndag 13. januar, 1991
På prøvetur, Rødby afgang kl. 08.00, Rødby ankomst kl. 11.57.

søndag 13. januar, 1991 - tirsdag 5. februar, 1991
I fart som 7. færge på Rødby-Puttgarden overfarten.

onsdag 6. februar, 1991 - torsdag 7. februar, 1991
Afgået Rødby kl. 05.50, retur til Rødby ankomst kl. 08.18 på grund af blæsevejr. Sejlet 1 dobbelttur fra kl. 12.32 til kl. 15.49, derefter oplagt, ved pejling kl. 18.00 konstateret vand i hovedmotors smøreolie, repareret til kl. 02.09.

torsdag 7. februar, 1991 - fredag 8. februar, 1991
Sejlet to dobbeltture, derefter taget smøreolieprøver for vandanalyse, stigende tal, fra 1 % over 3 % til 7 %, repareret fra 7. februar kl. 08.23 til 8. februar kl. 09.00.

fredag 8. februar, 1991 - torsdag 14. februar, 1991
I fart som 7. færge på Rødby-Puttgarden overfarten.

torsdag 14. februar, 1991
Kl. ca. 08.40 havde Danmark et meget hårdt anløb af leje 2 i Rødby idet færgen ikke kunne slå bak, hvorved den ramte lejet med stor kraft, hvilket gjorde at der blev skabt en stor bølge som betød at Lodbrog der lå i leje 3 fik en kraftig krængning der gjorde at nederste klap blev beskadiget, og slangen til dieselolie blev revet over (færgen var ved at bunkre olie).

torsdag 14. februar, 1991 - fredag 15. februar, 1991
Ligget i Rødby fra 14.02 kl. 08.15 til 15.02 kl. 09.35, hvorefter færgen kunne sejle, men kun med biler på øverste dæk.

fredag 15. februar, 1991 - mandag 18. februar, 1991
I fart som 7. færge på Rødby-Puttgarden overfarten. I fart kun med biler på øverste dæk.

mandag 18. februar, 1991
Ligget stille fra kl. 08.34 den 18.02 til kl. 09.47 den 19.02 mens nederste "bovport/klap" blev repareret.

mandag 18. februar, 1991 - torsdag 14. marts, 1991
I fart som 7. færge på Rødby-Puttgarden overfarten.

torsdag 14. marts, 1991
Afgået Puttgarden kl. 04.10, for at deltage i eftersøgningen af "Mand Over Bord" efter kollisionen mellem Dronning Margrethe II og Bore Britannica, ankom Rødby Færge kl. 09.44.

torsdag 14. marts, 1991 - fredag 12. april, 1991
I fart som 7. færge på Rødby-Puttgarden overfarten.

lørdag 13. april, 1991
Forsejlet fra Rødby kl. 06.27, Svendborg ankomst kl. 12.52, direkte i dok.

lørdag 13. april, 1991 - søndag 14. april, 1991
Svendborg værft (vand i bagbord Azimuth).

søndag 14. april, 1991
Uddokket kl. 07.00, forsejlet fra Svendborg kl. 8.40, Rødby ankomst kl. 17.17.

søndag 14. april, 1991 - lørdag 18. maj, 1991
I fart som 7. færge på Rødby-Puttgarden overfarten.

søndag 19. maj, 1991
Oplagt i Rødby Færge som følge af pinsen.

mandag 20. maj, 1991 - onsdag 22. maj, 1991
I fart som 7. færge på Rødby-Puttgarden overfarten.

onsdag 22. maj, 1991
Maskinreparation, problem med salt-kølevand.

onsdag 22. maj, 1991 - torsdag 23. maj, 1991
I fart som 7. færge på Rødby-Puttgarden overfarten.

torsdag 23. maj, 1991
Maskinreparation, problem med salt-kølevand.

torsdag 23. maj, 1991 - søndag 21. juli, 1991
I fart som 7. færge på Rødby-Puttgarden overfarten.

søndag 21. juli, 1991
På turen fra Rødby kl. 17.12 deltaget i en eftersøgning af en windsurfer, derfor først ankomst til Puttgarden kl. 19.00.

søndag 21. juli, 1991 - søndag 1. september, 1991
I fart som 7. færge på Rødby-Puttgarden overfarten.

mandag 2. september, 1991
Forsejlet fra Rødby kl. 08.25, Svendborg ankomst kl. 16.00.

mandag 2. september, 1991 - tirsdag 3. september, 1991
Svendborg værft (reparation af bovtruster).

tirsdag 3. september, 1991
Forsejlet fra Svendborg kl. 00.07, Rødby ankomst kl. 07.38.

tirsdag 3. september, 1991 - onsdag 11. september, 1991
I fart som 7. færge på Rødby-Puttgarden overfarten.

onsdag 11. september, 1991
Aflyst 3 dobbeltture på grund af defekte lejer i azimuthhjælpemotorerne.

onsdag 11. september, 1991 - fredag 20. september, 1991
I fart som 7. færge på Rødby-Puttgarden overfarten.

lørdag 21. september, 1991 - søndag 22. september, 1991
Ligget stille i 36 timer.

søndag 22. september, 1991 - lørdag 21. december, 1991
I fart som 7. færge på Rødby-Puttgarden overfarten.

lørdag 21. december, 1991 - søndag 22. december, 1991
Forsejlet fra Rødby kl. 22.50, Fredericia ankomst kl. 07.30.

søndag 22. december, 1991 - onsdag 8. januar, 1992
Fredericia værft, eftersyn (uddokket den 4. januar). Færgen fik påbygget ny agtermast og løbebro agter.

onsdag 8. januar, 1992 - torsdag 9. januar, 1992
Forsejlet fra Fredericia kl. 19.20, Rødby ankomst kl. 07.06.

torsdag 9. januar, 1992 - søndag 19. januar, 1992
I fart som 7. færge på Rødby-Puttgarden overfarten.

søndag 19. januar, 1992 - mandag 20. januar, 1992
Afsejlet Rødby kl. 20.15, på grund af vejret kunne Puttgarden først anløbes med ankomst kl. 03.10.

mandag 20. januar, 1992
Dykkerundersøgelse efter grundstødning viste ingen revner eller huller i skibet, men kraftige skurestriber bagbord agter plus indtrykninger på bulben, skruen var lettere beskadiget.

mandag 20. januar, 1992 - søndag 23. februar, 1992
I fart som 7. færge på Rødby-Puttgarden overfarten.

søndag 23. februar, 1992 - mandag 24. februar, 1992
Oplagt fra søndag kl. 14.45 til mandag kl. 20 for maskinreparation.

mandag 24. februar, 1992 - søndag 1. marts, 1992
I fart som 7. færge på Rødby-Puttgarden overfarten.

søndag 1. marts, 1992 - mandag 2. marts, 1992
Forsejlet fra Rødby kl. 23.51, Fredericia ankomst kl. 08.55.

mandag 2. marts, 1992 - onsdag 4. marts, 1992
Fredericia værft, bovpropelhavari.

onsdag 4. marts, 1992
Forsejlet fra Fredericia kl. 00.00, Rødby ankomst kl. 07.18.

onsdag 4. marts, 1992 - lørdag 18. april, 1992
I fart som 7. færge på Rødby-Puttgarden overfarten.

lørdag 18. april, 1992 - mandag 20. april, 1992
Oplagt i Puttgarden.

mandag 20. april, 1992
Forsejlet fra Puttgarden kl. 03.03 til Nakskov ankomst kl. 07.30.

mandag 20. april, 1992 - tirsdag 21. april, 1992
Nakskov Skibs Entreprise.

tirsdag 21. april, 1992
Uddokket kl. 08.30 og forsejlet fra Nakskov til Rødby ankomst kl. 12.00.

tirsdag 21. april, 1992 - lørdag 6. juni, 1992
I fart som 7. færge på Rødby-Puttgarden overfarten.

søndag 7. juni, 1992
Forsejlet fra Rødby kl. 00.18, Fredericia ankomst i dok kl. 08.05.

søndag 7. juni, 1992
Fredericia værft, udskiftning af pakdåse på skrueaksel, uddokket fra kl. 17.35 til kl. 18.42.

søndag 7. juni, 1992 - mandag 8. juni, 1992
Forsejlet fra Fredericia kl. 18.45, Rødby ankomst kl. 06.54.

mandag 8. juni, 1992 - fredag 3. juli, 1992
I fart som 7. færge på Rødby-Puttgarden overfarten.

fredag 3. juli, 1992
Reparation af generator i Rødby Færge, turene 5050/6063 aflyst.

fredag 3. juli, 1992 - fredag 11. september, 1992
I fart som 7. færge på Rødby-Puttgarden overfarten.

fredag 11. september, 1992
På tur 5110 måtte færgen tilbage til Rødby for at ilandsætte syg passager.

fredag 11. september, 1992 - torsdag 15. oktober, 1992
I fart som 7. færge på Rødby-Puttgarden overfarten.

torsdag 15. oktober, 1992 - fredag 16. oktober, 1992
Tre dobbeltture ikke sejlet, reparation af styrbords azimuth.

fredag 16. oktober, 1992 - lørdag 17. oktober, 1992
I fart som 7. færge på Rødby-Puttgarden overfarten.

lørdag 17. oktober, 1992
Forsejlet fra Rødby kl. 18.25, Århus ankomst kl. 02.45.

lørdag 17. oktober, 1992 - søndag 18. oktober, 1992
Aarhus værft (repareret bovpropel).

søndag 18. oktober, 1992
Forsejlet fra Århus kl. 12.44, Rødby ankomst kl. 21.25.

søndag 18. oktober, 1992 - onsdag 11. november, 1992
I fart som 7. færge på Rødby-Puttgarden overfarten.

onsdag 11. november, 1992 - torsdag 12. november, 1992
På tur 5230, Rødby afgang kl. 23.05 lå færgen og drev uden for Puttgarden i stormvejr, til sidst sejlede færgen tilbage til Rødby ankomst kl. 02.25, og blev liggende til kl. 17.

torsdag 12. november, 1992 - torsdag 19. november, 1992
I fart som 7. færge på Rødby-Puttgarden overfarten.

torsdag 19. november, 1992 - fredag 20. november, 1992
Indstillet sejladsen fra kl. 22.34 til kl. 14.00 som følge af storm.

fredag 20. november, 1992 - onsdag 2. december, 1992
I fart som 7. færge på Rødby-Puttgarden overfarten.

onsdag 2. december, 1992 - torsdag 3. december, 1992
Indstillet sejladsen fra kl. 14.18 til kl. 02.00 som følge af maskinreparation.

torsdag 3. december, 1992 - torsdag 24. december, 1992
I fart som 7. færge på Rødby-Puttgarden overfarten.

torsdag 24. december, 1992 - søndag 27. december, 1992
Oplagt i Rødby Færge som følge af julen.

søndag 27. december, 1992 - torsdag 31. december, 1992
I fart som 7. færge på Rødby-Puttgarden overfarten.

torsdag 31. december, 1992 - søndag 3. januar, 1993
Oplagt i Rødby Færge som følge af nytåret.

søndag 3. januar, 1993 - torsdag 14. januar, 1993
I fart som 7. færge på Rødby-Puttgarden overfarten.

torsdag 14. januar, 1993
Færgen afgik Puttgarden kl. 00.50, men måtte på grund af stom og orkan ligget underdrejet til Rødby ankomst kl. 04.33, i fart igen kl. 08.00.

torsdag 14. januar, 1993 - fredag 22. januar, 1993
I fart som 7. færge på Rødby-Puttgarden overfarten.

fredag 22. januar, 1993
Ligget underdrejet ved Puttgarden på grund af storm med 30 passagerer, var afgået fra Rødby kl. 05.00, ankrede kl. 08.39, kl. 15.00 sejlet til et nyt ankersted, ankret kl. 15.45, anker op kl. 18.59, Puttgarden ankomst kl. 20.46. Tilbage Puttgarden afgang kl. 21.05, Rødby ankomst kl. 22.20.

fredag 22. januar, 1993 - lørdag 20. februar, 1993
I fart som 7. færge på Rødby-Puttgarden overfarten.

lørdag 20. februar, 1993
Færgen tørnede under svajning i Puttgarden ved ankomst kl. 03.10 mod Prins Henrik´s bovport, kun lidt skade på færgen.

lørdag 20. februar, 1993 - lørdag 27. marts, 1993
I fart som 7. færge på Rødby-Puttgarden overfarten.

lørdag 27. marts, 1993
Kraftig vind forårsagede at færgen med agterenden tørnede mod Prins Henrik´s forskib under svajning i Puttgarden, kun lidt skade på færgen.

lørdag 27. marts, 1993 - torsdag 8. april, 1993
I fart som 7. færge på Rødby-Puttgarden overfarten.

torsdag 8. april, 1993 - fredag 9. april, 1993
Forsejlet fra Rødby kl. 22.53 til Rendsburg, ankomst kl. 07.00.

fredag 9. april, 1993 - onsdag 21. april, 1993
På Nobiskrug værft i Rendsburg, eftersyn samt renoveret og udvidet supermarked.

onsdag 21. april, 1993 - torsdag 22. april, 1993
Forsejlet fra Rendsburg kl. 18.30, Rødby ankomst kl. 02.30.

torsdag 22. april, 1993
I fart fra kl. 11.00 på Rødby-Puttgarden overfarten.

torsdag 22. april, 1993
Ude af drift fra kl. 14.00 til kl. 23.00 for reparation af den centrale hydraulikslange til bovporten.

fredag 23. april, 1993 - lørdag 15. maj, 1993
I fart som 7. færge på Rødby-Puttgarden overfarten.

lørdag 15. maj, 1993 - søndag 16. maj, 1993
Overfartens 30-års jubilæum fejret ved medarbejderfest ombord på færgen. Rødby afgang kl. 19.01, ankret fra kl. 21.02 til kl. 00.52, Rødby ankomst kl. 01.40.

søndag 16. maj, 1993 - lørdag 29. maj, 1993
I fart som 7. færge på Rødby-Puttgarden overfarten.

søndag 30. maj, 1993 - mandag 31. maj, 1993
Oplagt i Rødby leje 0 fra den 30. maj kl. 01.15 til 31. maj kl. 19.12 (pinse).

mandag 31. maj, 1993 - søndag 27. juni, 1993
I fart som 7. færge på Rødby-Puttgarden overfarten.

søndag 27. juni, 1993
Aflyst 1 dobbelttur som følge af reparation.

søndag 27. juni, 1993 - onsdag 7. juli, 1993
I fart som 7. færge på Rødby-Puttgarden overfarten.

onsdag 7. juli, 1993 - torsdag 8. juli, 1993
Aflyst 4 dobbeltture som følge af blæsevejr.

torsdag 8. juli, 1993 - torsdag 22. juli, 1993
I fart som 7. færge på Rødby-Puttgarden overfarten.

torsdag 22. juli, 1993
Aflyst 1 dobbelttur som følge af reparation.

torsdag 22. juli, 1993 - lørdag 31. juli, 1993
I fart som 7. færge på Rødby-Puttgarden overfarten.

lørdag 31. juli, 1993
Aflyst 1 dobbelttur som følge af reparation.

lørdag 31. juli, 1993 - torsdag 9. september, 1993
I fart som 7. færge på Rødby-Puttgarden overfarten.

torsdag 9. september, 1993
På turen fra Rødby kl. 02.03 måtte færgen ligge underdrejet på grund af hårdt vejr, ankom Puttgarden kl. 05.30, Puttgarden afgang kl. 05.43, Rødby ankomst kl. 06.43.

torsdag 9. september, 1993 - mandag 13. september, 1993
I fart som 7. færge på Rødby-Puttgarden overfarten.

mandag 13. september, 1993 - tirsdag 14. september, 1993
Oplagt fra 13. september kl. 16.30 til 14. september kl. 11.18 som følge af storm.

tirsdag 14. september, 1993 - torsdag 30. september, 1993
I fart som 7. færge på Rødby-Puttgarden overfarten.

torsdag 30. september, 1993 - fredag 1. oktober, 1993
Aflyst 5 dobbeltture som følge af reparation, jernplade faldet ned i bovtrusteren. Afsejlet Rødby kl. 08.01, returneret til Rødby ankomst kl. 10.25 uden at anløbe Puttgarden på grund af bovpropeller, repareret fra kl. 10.25 til kl. 01.20.

fredag 1. oktober, 1993 - mandag 4. oktober, 1993
I fart som 7. færge på Rødby-Puttgarden overfarten.

mandag 4. oktober, 1993
Indsat ekstraordinært i drift på grund af Kark Carstens påsejling af færgeleje i Puttgarden.

mandag 4. oktober, 1993 - mandag 11. oktober, 1993
I fart som 7. færge på Rødby-Puttgarden overfarten.

mandag 11. oktober, 1993
Færgen var i Gedser for at prøve GT-liniens vestlige leje, Rødby afgang kl. 09.37, Gedser ankomst kl. 12.23, Gedser afgang kl. 12.45, Rødby ankomst kl. 16.11.

mandag 11. oktober, 1993 - mandag 20. december, 1993
I fart som 7. færge på Rødby-Puttgarden overfarten.

fredag 24. december, 1993 - søndag 26. december, 1993
Oplagt i Rødby Færge som følge af julen fra 24. december kl. 13.30 til 26. december kl. 20.12.

søndag 26. december, 1993 - fredag 31. december, 1993
I fart som 7. færge på Rødby-Puttgarden overfarten.

fredag 31. december, 1993 - søndag 2. januar, 1994
Oplagt i Rødby Færge som følge af nytåret fra 31. december kl. 13.33 til 2. januar kl. 09.00.

søndag 2. januar, 1994
Forsejlet fra Rødby kl. 09.00, ankom Svendborg kl. 15.36.

søndag 2. januar, 1994 - fredag 7. januar, 1994
Svendborg værft, eftersyn, fik monteret "sort boks" til uhelds-registrering.

fredag 7. januar, 1994 - fredag 14. januar, 1994
I dok på Svendborg værft fra 7. januar kl. 15.00 til 14. januar kl. 16.00.

fredag 14. januar, 1994 - lørdag 15. januar, 1994
Svendborg værft, eftersyn, fik monteret "sort boks" til uhelds-registrering.

lørdag 15. januar, 1994 - søndag 16. januar, 1994
Forsejlet fra Svendborg kl. 18.30, ankom Rødby kl. 00.35.

søndag 16. januar, 1994 - torsdag 27. januar, 1994
I fart som 7. færge på Rødby-Puttgarden overfarten.

torsdag 27. januar, 1994
Aflyst 1 dobbelttur som følge af reparation af bagbord azimuth (masterpack).

torsdag 27. januar, 1994 - søndag 13. februar, 1994
I fart som 7. færge på Rødby-Puttgarden overfarten.

søndag 13. februar, 1994 - mandag 14. februar, 1994
Oplagt i Puttgarden fra søndag kl. 21.15 til mandag kl. 11.02 på grund af fejl på rampen.

mandag 14. februar, 1994 - lørdag 7. maj, 1994
I fart som 7. færge på Rødby-Puttgarden overfarten.

lørdag 7. maj, 1994
Ved afgang kl. 14.00 kunne klapper i land ikke løftes, det endte med at færgen måtte levere strøm til land og undervise i betjening af anlægget Færgen afsejlet fra Rødby kl. 15.48, Puttgarden ankomst kl. 16.45, til søs fra kl. 17.10 til kl. 18.05 og i fart fra Puttgarden kl. 18.37.

lørdag 7. maj, 1994 - lørdag 21. maj, 1994
I fart som 7. færge på Rødby-Puttgarden overfarten.

lørdag 21. maj, 1994 - mandag 23. maj, 1994
Oplagt i Rødby Færge som følge af pinsen.

mandag 23. maj, 1994 - tirsdag 14. juni, 1994
I fart som 7. færge på Rødby-Puttgarden overfarten.

tirsdag 14. juni, 1994
Aflyst 1 dobbelttur som følge af reparation af defekt topstykke.

tirsdag 14. juni, 1994 - torsdag 16. juni, 1994
I fart som 7. færge på Rødby-Puttgarden overfarten.

torsdag 16. juni, 1994
Aflyst 2 dobbeltture som følge af reparation af defekt hjælpemotor til azimuthen.

torsdag 16. juni, 1994 - lørdag 18. juni, 1994
I fart som 7. færge på Rødby-Puttgarden overfarten.

lørdag 18. juni, 1994
På tur 6123, der var afsejlet fra Puttgarden kl. 12.37, sprang en kvinde over bord kl. 13.06, hun blev eftersøgt i ca. 2½ time, men ikke fundet, færgen derfor først i havn kl. 16.05.

lørdag 18. juni, 1994 - mandag 11. juli, 1994
I fart som 7. færge på Rødby-Puttgarden overfarten.

mandag 11. juli, 1994
Aflyst 1 dobbelttur som følge af manglende strøm til azimuthernes hjælpemotorer.

mandag 11. juli, 1994 - lørdag 20. august, 1994
I fart som 7. færge på Rødby-Puttgarden overfarten.

lørdag 20. august, 1994
Forsejlet fra Rødby kl. 17.16, Nakskov ankomst kl. 20.55.

lørdag 20. august, 1994 - søndag 21. august, 1994
Nakskov Skibs Entreprise, i dok fra kl. 00.30 den 21. august til kl. 16.00.

søndag 21. august, 1994
Forsejlet fra Nakskov kl. 17.00, Rødby ankomst kl. 21.00.

søndag 21. august, 1994 - søndag 4. september, 1994
I fart som 7. færge på Rødby-Puttgarden overfarten.

søndag 4. september, 1994
På tur 5170, Rødby afgang kl. 17.03 deltog færgen i eftersøgning af overbordfalden person fra M/F Danmark, derfor først ankomst til Puttgarden kl. 18.27.

søndag 4. september, 1994 - torsdag 15. september, 1994
I fart som 7. færge på Rødby-Puttgarden overfarten.

torsdag 15. september, 1994
Aflyst 2 dobbeltture om natten på grund af stormvejret, gået til søs fra Rødby kl. 02.02, tilbage til Rødby kl. 04.02 og oplagt på grund af blæsevejr.

torsdag 15. september, 1994 - lørdag 17. september, 1994
I fart som 7. færge på Rødby-Puttgarden overfarten.

lørdag 17. september, 1994
Forsejlet fra Rødby kl. 17.00, Nakskov ankomst kl. 20.55 i dok.

lørdag 17. september, 1994 - søndag 18. september, 1994
Nakskov Skibs Entreprise.

søndag 18. september, 1994
Forsejlet fra Nakskov kl. 11.43, Rødby ankomst kl. 15.53.

søndag 18. september, 1994 - lørdag 8. oktober, 1994
I fart som 7. færge på Rødby-Puttgarden overfarten.

lørdag 8. oktober, 1994
En trækstang der regulerer skibsskruens stigning knækkede ved anløb af Puttgarden kl. 12.00, hvilket betød at færgen fik en bundberøring og dermed en omfattende indtrykning af bunden, og skader på skrueaksel, gear og skrueblade. Sejlet fra Puttgarden kl. 13.36, Rødby ankomst kl. 15.02.

søndag 9. oktober, 1994
Forsejlet fra Rødby kl. 00.20, Fredericia ankomst kl. 12.25.

søndag 9. oktober, 1994 - tirsdag 18. oktober, 1994
Fredericia værft, i dok fra 9. oktober kl. 12.25 til 18. oktober kl. 05.15, for reparation af skaderne.

tirsdag 18. oktober, 1994 - tirsdag 25. oktober, 1994
Fredericia værft for reparation af skaderne.

tirsdag 25. oktober, 1994 - onsdag 26. oktober, 1994
Forsejlet fra Fredericia kl. 16.55, Rødby ankomst kl. 01.44.

onsdag 26. oktober, 1994 - tirsdag 1. november, 1994
I fart som 7. færge på Rødby-Puttgarden overfarten fra 26. oktober kl. 08.00.

tirsdag 1. november, 1994 - onsdag 2. november, 1994
Aflyst 1 dobbelttur som følge af reparation af kølevandssystemet.

onsdag 2. november, 1994 - lørdag 24. december, 1994
I fart som 7. færge på Rødby-Puttgarden overfarten.

lørdag 24. december, 1994 - mandag 2. januar, 1995
Oplagt i Rødby Færge som følge af jul/nytår.

mandag 2. januar, 1995 - lørdag 21. januar, 1995
I fart som 7. færge på Rødby-Puttgarden overfarten.

lørdag 21. januar, 1995
Forsejlet fra Rødby kl. 20.29, Svendborg ankomst kl. 03.39.

lørdag 21. januar, 1995 - søndag 22. januar, 1995
Svendborg værft, reparation af bøjet skrueblad, skift af 1 skrueblad på lille bovtruster Brunvoll, kostede 82.250 kr.

søndag 22. januar, 1995
Forsejlet fra Svendborg kl. 10.35, Rødby ankomst kl. 16.55.

søndag 22. januar, 1995 - mandag 23. januar, 1995
I fart som 7. færge på Rødby-Puttgarden overfarten.

mandag 23. januar, 1995
Aflyst 1 dobbelttur som følge af forsinkelser på grund af storm.

mandag 23. januar, 1995 - tirsdag 7. februar, 1995
I fart som 7. færge på Rødby-Puttgarden overfarten.

tirsdag 7. februar, 1995
Reparation fra kl. 14.00 til midnat (eller den 5. februar?).

tirsdag 7. februar, 1995 - tirsdag 28. marts, 1995
I fart som 7. færge på Rødby-Puttgarden overfarten.

tirsdag 28. marts, 1995
På tur 6213, Puttgarden afgang kl. 21.37 var færgen stand-by i eftersøgning af overbordfalden person fra F/S Karl Carstens, derfor først ankomst til Rødby kl. 00.07.

tirsdag 28. marts, 1995
I fart som 7. færge på Rødby-Puttgarden overfarten.

tirsdag 28. marts, 1995 - onsdag 29. marts, 1995
Reparation, 2 dobbeltture aflyst.

onsdag 29. marts, 1995 - torsdag 20. april, 1995
I fart som 7. færge på Rødby-Puttgarden overfarten.

torsdag 20. april, 1995
På tur 5110, Rødby afgang kl. 11.03, måtte færgen afvente indsejlingstilladelse fra et tysk miljøskib, på grund af meget lille olieudslip i leje 0 i Puttgarden, ligget uden for i to timer med 600 passagerer ombord og afventet at der blev foretaget oprensning i lejet, Puttgarden ankomst kl. 14.12.

torsdag 20. april, 1995 - fredag 21. april, 1995
Forsejlet fra Rødby kl. 22.05, ankom Svendborg i dok kl. 09.35.

fredag 21. april, 1995
Svendborg værft, reparation af tabt skrueblad.

fredag 21. april, 1995 - lørdag 22. april, 1995
Forsejlet fra Svendborg kl. 18.15, Rødby ankomst kl. 00.30.

lørdag 22. april, 1995 - lørdag 29. april, 1995
I fart som 7. færge på Rødby-Puttgarden overfarten.

søndag 30. april, 1995
Ligget stille, for udskiftning af bagbord azimuth motor nr. 1.

mandag 1. maj, 1995 - lørdag 20. maj, 1995
I fart som 7. færge på Rødby-Puttgarden overfarten.

lørdag 20. maj, 1995 - søndag 21. maj, 1995
Forsejlet fra Rødby kl. 17.41, Fredericia ankomst i dok kl. 02.49.

lørdag 20. maj, 1995 - søndag 21. maj, 1995
Fredericia værft.

søndag 21. maj, 1995 - mandag 22. maj, 1995
Forsejlet fra Fredericia kl. 16.40, Rødby ankomst kl. 00.14. I fart som 7. færge på Rødby-Puttgarden overfarten.

mandag 22. maj, 1995
Kollision med en algiersk undervandsbåd i Fehmarnbælt.

mandag 22. maj, 1995 - fredag 16. juni, 1995
I fart som 7. færge på Rødby-Puttgarden overfarten.

fredag 16. juni, 1995 - lørdag 17. juni, 1995
Forsejlet fra Puttgarden kl. 21.32, Fredericia værft ankomst kl. 05.33.

lørdag 17. juni, 1995 - søndag 18. juni, 1995
Fredericia værft.

søndag 18. juni, 1995
Forsejlet fra Fredericia kl. 08.40, Rødby ankomst kl. 17.30.

søndag 18. juni, 1995 - mandag 19. juni, 1995
I fart som 7. færge på Rødby-Puttgarden overfarten.

mandag 19. juni, 1995 - tirsdag 20. juni, 1995
Aflyst 1 dobbelttur som følge af ballast-skifte.

tirsdag 20. juni, 1995 - onsdag 12. juli, 1995
I fart som 7. færge på Rødby-Puttgarden overfarten.

onsdag 12. juli, 1995 - torsdag 13. juli, 1995
Aflyst 2 dobbeltture som følge af reparation af smøreoliekøler.

torsdag 13. juli, 1995 - august, 1995
I fart som 7. færge på Rødby-Puttgarden overfarten.

onsdag 9. august, 1995
Aflyst 4 dobbeltture som følge af reparation.

onsdag 9. august, 1995 - tirsdag 29. august, 1995
I fart som 7. færge på Rødby-Puttgarden overfarten.

tirsdag 29. august, 1995
Aflyst 1 dobbelttur som følge af reparation.

tirsdag 29. august, 1995 - tirsdag 3. oktober, 1995
I fart som 7. færge på Rødby-Puttgarden overfarten.

august, 1995 - onsdag 9. august, 1995
I fart som 7. færge på Rødby-Puttgarden overfarten.

august, 1995
Certepartiet overført fra DSB til DSB Rederi A/S, København.

tirsdag 3. oktober, 1995
Aflyst 1 dobbelttur som følge af reparation.

tirsdag 3. oktober, 1995 - fredag 3. november, 1995
I fart som 7. færge på Rødby-Puttgarden overfarten.

tirsdag 3. oktober, 1995 - fredag 17. november, 1995
I fart som 7. færge på Rødby-Puttgarden overfarten.

fredag 3. november, 1995 - lørdag 4. november, 1995
Oplagt fra 3. november kl. 14.00 til 4. november kl. 14.10 på grund af storm.

fredag 17. november, 1995
Oplagt fra kl. 04.46 til kl. 14.22 på grund af vejret.

fredag 17. november, 1995 - tirsdag 5. december, 1995
I fart som 7. færge på Rødby-Puttgarden overfarten.

tirsdag 5. december, 1995
Aflyst 3 dobbeltture som følge af stærk blæst.

tirsdag 5. december, 1995 - lørdag 23. december, 1995
I fart som 7. færge på Rødby-Puttgarden overfarten.

lørdag 23. december, 1995 - tirsdag 26. december, 1995
Oplagt i Rødby Færge som følge af julen.

tirsdag 26. december, 1995 - lørdag 30. december, 1995
I fart som 7. færge på Rødby-Puttgarden overfarten.

lørdag 30. december, 1995 - søndag 31. december, 1995
Forsejlet fra Rødby kl. 21.57, Fredericia værft ankomst kl. 08.20.

søndag 31. december, 1995 - lørdag 13. januar, 1996
Fredericia værft, eftersyn.

lørdag 13. januar, 1996
Forsejlet fra Fredericia kl. 08.15, Rødby ankomst kl. 18.05.

søndag 14. januar, 1996 - torsdag 25. januar, 1996
I fart som 7. færge på Rødby-Puttgarden overfarten.

onsdag 24. januar, 1996 - fredag 26. januar, 1996
6 ture = 3 dobbeltture aflyst i alt disse 3 dage for at afise færgen.

torsdag 25. januar, 1996 - lørdag 17. februar, 1996
I fart som 7. færge på Rødby-Puttgarden overfarten.

lørdag 17. februar, 1996
På tur 6153 fra Puttgarden kl. 16.25 deltog færgen i isbrydning og assistance til fastsiddende coaster.

lørdag 17. februar, 1996 - lørdag 2. marts, 1996
I fart som 7. færge på Rødby-Puttgarden overfarten.

lørdag 2. marts, 1996
Forsejlet fra Rødby kl. 14.00, Fredericia ankomst kl. 22.08.

lørdag 2. marts, 1996 - mandag 4. marts, 1996
Fredericia værft, udbedring af bøjede propellerblade.

mandag 4. marts, 1996
Forsejlet fra Fredericia kl. 03.30, Rødby ankomst kl. 11.33.

mandag 4. marts, 1996 - lørdag 6. april, 1996
I fart som 7. færge på Rødby-Puttgarden overfarten.

lørdag 6. april, 1996 - mandag 8. april, 1996
Oplagt (planlagt) i påsken.

mandag 8. april, 1996 - mandag 8. juli, 1996
I fart som 7. færge på Rødby-Puttgarden overfarten.

mandag 8. juli, 1996 - tirsdag 9. juli, 1996
Repareret turbolader fra kl. 17.30 til kl. 05, 4 dobbeltture aflyst.

tirsdag 9. juli, 1996 - tirsdag 20. august, 1996
I fart som 7. færge på Rødby-Puttgarden overfarten.

tirsdag 20. august, 1996
Ud af fart kl. 13.30, oplagt for justering af azimuth motorer. Forsejlet fra Rødby kl. 18.27, Nakskov ankomst kl. 21.45.

tirsdag 20. august, 1996 - onsdag 21. august, 1996
Nakskov Skibs Entreprise.

onsdag 21. august, 1996
Uddokket kl. 12.15, inddokket kl. 16.57.

onsdag 21. august, 1996 - torsdag 22. august, 1996
Nakskov Skibs Entreprise.

torsdag 22. august, 1996
Forsejlet fra Nakskov kl. 19.42, Rødby ankomst kl. 22.42.

torsdag 22. august, 1996 - tirsdag 17. september, 1996
I fart som 7. færge på Rødby-Puttgarden overfarten.

tirsdag 17. september, 1996 - onsdag 18. september, 1996
Under anløb afgang Rødby kl. 22.00 konstateret manglende effekt på bagbord azimuth skrue. Senere sejlet en dobbelttur til Puttgarden.

onsdag 18. september, 1996
Forsejlet fra Rødby kl. 04.08, Nakskov ankomst kl. 09.30.

onsdag 18. september, 1996 - torsdag 19. september, 1996
Nakskov Skibs Entreprise, fjernelse af bagbord azimuth.

torsdag 19. september, 1996
Forsejlet fra Nakskov kl. 12.00, Puttgarden ankomst kl. 15.50.

torsdag 19. september, 1996 - lørdag 26. oktober, 1996
I fart som 7. færge på Rødby-Puttgarden overfarten.

lørdag 26. oktober, 1996
Forsejlet fra Rødby kl. 11.03, Nakskov ankomst kl. 14.45.

lørdag 26. oktober, 1996 - søndag 27. oktober, 1996
Nakskov Skibs Entreprise, montering af bagbord azimuth.

søndag 27. oktober, 1996
Forsejlet fra Nakskov kl. 13.28, Rødby ankomst kl. 17.07.

søndag 27. oktober, 1996 - onsdag 6. november, 1996
I fart som 7. færge på Rødby-Puttgarden overfarten.

onsdag 6. november, 1996
Forsejlet fra Rødby kl. 05.12, Neptun Werft i Rostock ankomst kl. 10.14.

onsdag 6. november, 1996
Værft i Rostock/Warnemünde.

onsdag 6. november, 1996
Forsejlet fra Neptun weft kl. 16.40, Rødby ankomst kl. 21.01.

onsdag 6. november, 1996 - tirsdag 24. december, 1996
I fart som 7. færge på Rødby-Puttgarden overfarten.

tirsdag 24. december, 1996 - torsdag 26. december, 1996
Oplagt i Rødby Færge som følge af julen.

torsdag 26. december, 1996 - lørdag 28. december, 1996
I fart som 7. færge på Rødby-Puttgarden overfarten.

lørdag 28. december, 1996 - onsdag 1. januar, 1997
Oplagt i Rødby Færge som følge af nytåret og "off-hire".

onsdag 1. januar, 1997
DSB Rederi A/S skifter navn til Scandlines A/S.

onsdag 1. januar, 1997 - tirsdag 7. januar, 1997
Oplagt i Rødby Færge som følge af nytåret og "off-hire".

tirsdag 7. januar, 1997 - lørdag 25. januar, 1997
I fart som 7. færge på Rødby-Puttgarden overfarten.

lørdag 25. januar, 1997 - søndag 26. januar, 1997
Forsejlet fra Rødby kl. 20.00, Fredericia værft ankomst kl. 04.25.

søndag 26. januar, 1997
Fredericia værft. Forsejlet fra Fredericia kl. 13.05, Rødby ankomst kl. 21.10.

søndag 26. januar, 1997 - onsdag 2. april, 1997
I fart som 7. færge på Rødby-Puttgarden overfarten.

onsdag 2. april, 1997 - fredag 4. april, 1997
Oplagt fra 2. april kl. 11.05 til 4. april kl. 11.35 på grund af havari.

fredag 4. april, 1997 - mandag 21. april, 1997
I fart som 7. færge på Rødby-Puttgarden overfarten.

mandag 21. april, 1997
Sidste dag i fart på Rødby-Puttgarden overfarten, sidste tur var planlagt til at være (ingen journaler fundet) Rødby afgang kl. 17.00, Puttgarden 18.00 til 18.35, Rødby ankomst kl. 19.30.

tirsdag 22. april, 1997
Forsejlet fra Rødby til værft i Rostock.

tirsdag 22. april, 1997 - lørdag 17. maj, 1997
Værft i Rostock (dokning før aflevering til ejer og ommaling til Mercanida farver).

lørdag 17. maj, 1997
Uddokket kl. 06.00.

lørdag 17. maj, 1997 - søndag 18. maj, 1997
Forsejlet fra Rostock kl. 17.00 til Fredericia ankomst kl. 09.00. Ved passage af Rødby sejlede man op som om man skulle anløbe Rødby, og kaldte kommandopost og drillede med hvornår de måtte anløbe Rødby.

søndag 18. maj, 1997
Tilbageleveret til Mercandia i Fredericia af Scandlines A/S.

søndag 18. maj, 1997 - juni, 1997
Ligget oplagt ved Fredericia værft.

fredag 27. juni, 1997
Genovertaget af Scandlines A/S på Fredericia værft.

fredag 27. juni, 1997 - søndag 6. juli, 1997
Ligget ved Fredericia værft.

fredag 27. juni, 1997 - søndag 6. juli, 1997
Ligget ved Fredericia værft.

juni, 1997 - fredag 27. juni, 1997
Ligget ved Fredericia værft.

juni, 1997
Kontakt mellem Mercandia og Scandlines om fornyet chartring frem til 25.december 1997 med indbygget forkøbsret.

søndag 6. juli, 1997
Rørt hovedmotorerne fra kl. 13.40 til kl. 15.00.

mandag 7. juli, 1997
Rørt hovedmotorerne fra kl. 13.20 til kl. 14.15. Forsejlet fra Fredericia værft kl. 14.15, ankom Halsskov kl. 19.59.

mandag 7. juli, 1997 - tirsdag 8. juli, 1997
Ligget i Halsskov havn.

tirsdag 8. juli, 1997
Prøvesejlads fra kl. 10.00 til kl. 17.45.

tirsdag 8. juli, 1997 - onsdag 9. juli, 1997
Ligget i Halsskov havn.

onsdag 9. juli, 1997
Prøvesejlads fra kl. 12.30 til kl. 18.00, herunder anløbet Knudshoved.

onsdag 9. juli, 1997 - mandag 14. juli, 1997
Ligget i Halsskov havn, blandt andet øvelser ved kaj for cateringpersonale.

mandag 14. juli, 1997
Prøvesejlads fra kl. 12.36 til kl. 17.35.

mandag 14. juli, 1997 - tirsdag 15. juli, 1997
Ligget i Halsskov havn for instruktion og tilrigning.

tirsdag 15. juli, 1997
Forhalet fra oplæggerpladsen til leje kl. 10.42, tilbage fra lejet kl. 16.20.

tirsdag 15. juli, 1997 - torsdag 17. juli, 1997
Ligget i Halsskov havn for instruktion.

torsdag 17. juli, 1997
Prøvesejlads fra kl. 10.15 til kl. 17.40.

torsdag 17. juli, 1997 - fredag 18. juli, 1997
Ligget i Halsskov havn.

fredag 18. juli, 1997
Gået i fart på Halsskov-Knudshoved overfarten denne fredag. Første tur Halsskov 12.13, Knudshoved 13.07-13.22, Halsskov 14.20.

fredag 18. juli, 1997 - søndag 20. juli, 1997
I fart på Halsskov-Knudshoved overfarten som 6. færge.

mandag 21. juli, 1997 - fredag 25. juli, 1997
I fart på Halsskov-Knudshoved overfarten som 5. færge.

fredag 25. juli, 1997
Ud af fart fra kl. 09.04 til kl. 17.09 for maskinreparation.

fredag 25. juli, 1997 - fredag 8. august, 1997
I fart på Halsskov-Knudshoved overfarten som 5. færge.

fredag 8. august, 1997 - lørdag 9. august, 1997
Første oplægning i Korsør leje 3, derefter jævnligt forekommende i først leje 3. senere også leje 2 og i leje 4.

lørdag 9. august, 1997 - mandag 18. august, 1997
I fart på Halsskov-Knudshoved overfarten som 5. færge.

mandag 18. august, 1997
Havari ved anløb af Halsskov havn.

mandag 18. august, 1997 - fredag 22. august, 1997
I fart på Halsskov-Knudshoved overfarten som 5. færge.

fredag 22. august, 1997
Påsejlet mole i Halsskov havn, ud af fart kl. 21.37.

lørdag 23. august, 1997
Forsejlet fra Halsskov kl. 08.45, ankom Fredericia værft kl. 14.05.

lørdag 23. august, 1997 - torsdag 28. august, 1997
Fredericia værft (reparation af hækskade).

torsdag 28. august, 1997
Forsejlet fra Fredericia værft kl. 08.50, ankom Halsskov kl. 14.35. Gået i fart på Halsskov-Knudshoved overfarten kl. 14.53.

torsdag 28. august, 1997 - onsdag 3. september, 1997
I fart på Halsskov-Knudshoved overfarten som 5. færge.

onsdag 3. september, 1997
Repareret fra kl. 14.30 til kl. 23.00.

torsdag 4. september, 1997 - mandag 8. september, 1997
I fart på Halsskov-Knudshoved overfarten som 5. færge.

mandag 8. september, 1997
Første dobbelttur aflyst på grund af reparation, i fart kl. 09.35 fra Halsskov.

mandag 8. september, 1997 - onsdag 1. oktober, 1997
I fart på Halsskov-Knudshoved overfarten som 5. færge.

torsdag 2. oktober, 1997
Oplagt i Korsør på grund af blæst til kl. 13.55.

torsdag 2. oktober, 1997 - fredag 3. oktober, 1997
I fart på Halsskov-Knudshoved overfarten som 5. færge.

fredag 3. oktober, 1997 - lørdag 4. oktober, 1997
Forsejlet fra Halsskov kl. 22.11, ankom Svendborg værft kl. 01.00.

lørdag 4. oktober, 1997 - søndag 5. oktober, 1997
I dok på Svendborg værft.

søndag 5. oktober, 1997
Forsejlet fra Svendborg værft kl. 09.40, ankom Halsskov kl. 15.08.

søndag 5. oktober, 1997
Oplagt i Halsskov havn for reparation af defekt styremaskine.

mandag 6. oktober, 1997 - torsdag 9. oktober, 1997
I fart på Halsskov-Knudshoved overfarten som 5. færge.

torsdag 9. oktober, 1997
Repareret freonudslip i restauranten fra kl. 16.30 til kl. 18.30.

torsdag 9. oktober, 1997 - lørdag 18. oktober, 1997
I fart på Halsskov-Knudshoved overfarten som 5. færge.

søndag 19. oktober, 1997 - mandag 27. oktober, 1997
I fart på Halsskov-Knudshoved overfarten som 3. færge (Kraka på værft).

mandag 27. oktober, 1997
Repareret hovedmotorercylindrene B1 og B2 fra kl. 11.00 til 21.45 på oplæggerpladsen.

mandag 27. oktober, 1997 - søndag 2. november, 1997
I fart på Halsskov-Knudshoved overfarten som 3. færge (Kraka på værft).

mandag 3. november, 1997 - tirsdag 4. november, 1997
I fart på Halsskov-Knudshoved overfarten som 1. færge (Heimdal på værft).

tirsdag 4. november, 1997 - onsdag 5. november, 1997
Oplagt i Korsør fra kl. 22.45 til kl. 11.00 på grund af blæsevejr og defekt bovpropel.

onsdag 5. november, 1997
Forsejlet fra Korsør kl. 11.00, ankom Svendborg værft kl. 15.00.

onsdag 5. november, 1997 - fredag 7. november, 1997
Svendborg værft.

fredag 7. november, 1997
Forsejlet fra Svendborg værft kl. 19.20, ankom Korsør kl. 23.50.

fredag 7. november, 1997 - søndag 9. november, 1997
Ligget stillet i Korsør (planlagt).

søndag 9. november, 1997 - fredag 5. december, 1997
I fart på Halsskov-Knudshoved overfarten som 1. færge (Heimdal på værft).

fredag 5. december, 1997
I fart på Halsskov-Knudshoved overfarten som 5. færge.

lørdag 6. december, 1997
Aflyst første dobbelttur, tom fra Korsør kl. 11.15, Halsskov ankomst 11.36. Sejlet 2 dobbeltture, derefter tom til oplægning i Korsør leje 3 (Turene 1164-2180 aflyst).

søndag 7. december, 1997
Aflyst første dobbelttur, tom fra Korsør kl. 08.28, Halsskov ankomst 09.14. Tom fra Halsskov afgang 09.24, Korsør ankomst 09.55. Tom fra Korsør afgang 11.15, Halsskov ankomst 11.45, i fart Halsskov afgang 11.52.

søndag 7. december, 1997 - mandag 8. december, 1997
I fart på Halsskov-Knudshoved overfarten som 5. færge til 8. december kl. 16.50.

mandag 8. december, 1997
Aflyst de sidste 2 dobbeltture, tom fra Halsskov til Korsør kl. 17.20.

tirsdag 9. december, 1997 - torsdag 11. december, 1997
I fart på Halsskov-Knudshoved overfarten som 5. færge.

fredag 12. december, 1997
Aflyst første dobbelttur, i fart kl. 09.18. Denne dag blev færgen købt af Scandlines for 58.950.819 kr.

fredag 12. december, 1997 - mandag 22. december, 1997
I fart på Halsskov-Knudshoved overfarten som 5. færge.

mandag 22. december, 1997
Scandlines køb af færgen blev anmeldt og registreret denne dag.

mandag 22. december, 1997 - onsdag 24. december, 1997
I fart på Halsskov-Knudshoved overfarten som 5. færge.

onsdag 24. december, 1997 - fredag 26. december, 1997
Oplagt i Halsskov (ingen planlagt sejlads 1. juledag).

fredag 26. december, 1997 - lørdag 27. december, 1997
I fart på Halsskov-Knudshoved overfarten som 5. færge.

lørdag 27. december, 1997 - mandag 29. december, 1997
Oplagt i Halsskov (repareret fastgået turbolader hele dagen).

mandag 29. december, 1997 - tirsdag 30. december, 1997
I fart på Halsskov-Knudshoved overfarten som 5. færge.

tirsdag 30. december, 1997 - torsdag 1. januar, 1998
Oplagt i Korsør (ingen planlagt sejlads nytårsaftensdag).

torsdag 1. januar, 1998 - fredag 9. januar, 1998
I fart på Halsskov-Knudshoved overfarten som 5. færge.

fredag 9. januar, 1998 - lørdag 10. januar, 1998
Ligget oplagt i Halsskov Havn for maskinreparation fra kl. 08 til kl. 15.55.

lørdag 10. januar, 1998 - fredag 23. januar, 1998
I fart på Halsskov-Knudshoved overfarten som 5. færge.

lørdag 24. januar, 1998
Sejladsen for denne færge aflyst på grund af vejrlig.

søndag 25. januar, 1998 - tirsdag 27. januar, 1998
I fart på Halsskov-Knudshoved overfarten som 5. færge.

tirsdag 27. januar, 1998
Kl. 08.35, krumtaphuseksplosion, cylinder A4 rivning cylinder/foring.

tirsdag 27. januar, 1998 - fredag 30. januar, 1998
Oplagt i Korsør leje 3 for maskinreparation til 30. januar kl. 13.25.

fredag 30. januar, 1998
I fart kl. 14.37 som 5. færge på Halsskov-Knudshoved. Forsejlet tom fra Knudshoved kl. 20.53 (p.g.a. forsinkelse)til Korsør ankomst 22.01.

lørdag 31. januar, 1998
I fart kl. 09.16 som 5. færge på Halsskov-Knudshoved. Ved ankomst til Knudshoved kl. 13.00 knækkede tandrem til rorviser. Forsejlet tom fra Knudshoved kl. 14.02 til Korsør ankomst 15.13 for reparation.

søndag 1. februar, 1998 - tirsdag 3. februar, 1998
I fart på Halsskov-Knudshoved overfarten som 5. færge.

tirsdag 3. februar, 1998
Kl. 09.15 ankommet til Halsskov, og afgået med det samme (kl. 09.15) idet færgen forsøgte at ankomme til Halsskov uden held, gået til Knudshoved for losning, ankom Knudshoved kl. 10.42, derfra tom til Korsør kl. 10.55. Ligget stille i Korsør fra kl. ca. 12.00 til kl. 16.03. Tom fra Korsør afgang 16.03, Halsskov ankomst 16.40, i fart Halsskov afgang 16.52.

tirsdag 3. februar, 1998 - fredag 6. februar, 1998
I fart på Halsskov-Knudshoved overfarten som 5. færge.

fredag 6. februar, 1998 - søndag 8. februar, 1998
Ligget oplagt i Korsør leje 3 for planlagt maskinreparation.

søndag 8. februar, 1998
Maskinreparation forlænget, Korsør afgang 14.16 og tom til Knudshoved ankomst kl. 15.25, hvorfra færgen gik i fart kl. 15.40.

søndag 8. februar, 1998 - lørdag 14. februar, 1998
I fart på Halsskov-Knudshoved overfarten som 5. færge.

lørdag 14. februar, 1998 - søndag 15. februar, 1998
Repareret agterrampe i Halsskov fra kl. 21.35 til kl. 08.00.

søndag 15. februar, 1998 - tirsdag 24. februar, 1998
I fart på Halsskov-Knudshoved overfarten som 5. færge.

tirsdag 24. februar, 1998
Kl. ca. 11.00 observeret alarm på lavt ferskvandstryk på hovedmotor. Forsejlet til Korsør fra kl. 12.00 til 14.00 for reparation af hovedmotor.

onsdag 25. februar, 1998 - mandag 2. marts, 1998
I fart på Halsskov-Knudshoved overfarten som 5. færge.

mandag 2. marts, 1998
Turen fra Knudshoved kl. 18.38 ankom først til Halsskov kl. 21.35.

mandag 2. marts, 1998 - torsdag 5. marts, 1998
I fart på Halsskov-Knudshoved overfarten som 5. færge.

fredag 6. marts, 1998
Maskinreparation i Korsør frem til kl. 13.10, aflyst 3 dobbeltture.

fredag 6. marts, 1998 - lørdag 7. marts, 1998
I fart på Halsskov-Knudshoved overfarten som 5. færge.

lørdag 7. marts, 1998 - søndag 8. marts, 1998
Fenderlistereparation under færgens oplægning om natten.

søndag 8. marts, 1998 - torsdag 12. marts, 1998
I fart på Halsskov-Knudshoved overfarten som 5. færge.

torsdag 12. marts, 1998
Kl. ca. 12.20 stoppet hovedmotorer på grund af at turbolader a-side var stået af, Forsejlet videre på azimuth'er, efter udlosning i Knudshoved tom fra Knudshoved kl. 13.39, til Korsør ankomst 15.18 for oplægning og reparation.

fredag 13. marts, 1998
I fart på Halsskov-Knudshoved overfarten som 5. færge fra kl. 09.21.

fredag 13. marts, 1998 - lørdag 28. marts, 1998
I fart på Halsskov-Knudshoved overfarten som 5. færge.

lørdag 28. marts, 1998
Ud af fart kl. 15.24 i Knudshoved og planlagt forhaling til Nyborg fra Knudshoved kl. 15.34, Nyborg leje 5 ankomst 16.25, for reparation af lækager i agterpeak.

søndag 29. marts, 1998
Forhalet fra Nyborg kl. 09.49, Knudshoved ankomst 10.24, i fart kl. 10.34.

søndag 29. marts, 1998 - torsdag 9. april, 1998
I fart på Halsskov-Knudshoved overfarten som 5. færge.

fredag 10. april, 1998
Sejlet 3 dobbeltture for Kraka (der maskinreparerede) denne langfredag.

fredag 10. april, 1998 - søndag 12. april, 1998
Planlagt oplagt påskelørdag.

søndag 12. april, 1998 - lørdag 18. april, 1998
I fart på Halsskov-Knudshoved overfarten som 5. færge.

lørdag 18. april, 1998
Efter kraftige rystelser blev færgen dykkerundersøgt, og det konstateredes at styrbord azimuth var lettere beskadiget, og bladtip på hovedpropeller var afbrækket. Færgen forsejlet fra Halsskov kl. 12.16 med ankomst til Svendborg værft kl. 16.24.

lørdag 18. april, 1998 - søndag 19. april, 1998
Svendborg værft.

søndag 19. april, 1998
Forsejlet fra Svendborg kl. 07.43, ankomst Halsskov kl. 10.23, i fart kl. 11.56.

søndag 19. april, 1998 - søndag 26. april, 1998
I fart på Halsskov-Knudshoved overfarten som 5. færge.

mandag 27. april, 1998 - torsdag 7. maj, 1998
Oplagt på oplæggerpladsen som følge af konflikt på arbejdsmarkedet.

torsdag 7. maj, 1998 - lørdag 9. maj, 1998
I fart på Halsskov-Knudshoved overfarten som 3. færge fra 07.05 kl. 12.47.

søndag 10. maj, 1998 - onsdag 20. maj, 1998
I fart på Halsskov-Knudshoved overfarten som 5. færge.

onsdag 20. maj, 1998
Repareret fra kl. ca. 12.00 til kl. 14.55.

onsdag 20. maj, 1998 - søndag 14. juni, 1998
I fart på Halsskov-Knudshoved overfarten som 5. færge.

søndag 14. juni, 1998
Den sidste dag i fart som færge Forsejlet således:
Forhalet fra leje i Korsør til færgeleje i Halsskov fra kl. 08.02 til kl. 08.32
Halsskov kl. 08.45, Knudshoved kl. 09.50 til kl. 10.00, Halsskov ankomst kl. 11.00
Halsskov kl. 11.18, Knudshoved kl. 12.22 til kl. 12.34, Halsskov ankomst kl. 13.34
Halsskov kl. 13.48, Knudshoved kl. 14.48 til kl. 15.03, Halsskov ankomst kl. 16.03
Halsskov kl. 16.15, Knudshoved kl. 17.15 til kl. 17.30, Halsskov ankomst kl. 18.37
Sejlet den sidste dobbelttur på Halsskov-Knudshoved således:
Halsskov kl. 18.52, Knudshoved kl. 19.50 til kl. 20.05, Halsskov ankomst kl. 21.02.

søndag 14. juni, 1998 - mandag 15. juni, 1998
Efter udlosning deltog færgen i sejlads omkring broen fra kl. 21.25 til kl. 00.49.

mandag 15. juni, 1998
oplægning i Korsør leje 4.

mandag 15. juni, 1998
Forhalet fra Korsør leje 4 kl. 09.22, til Halsskov ankomst 09.47.

mandag 15. juni, 1998
Oplagt i Halsskov for afrigning fra kl. 09.47 til kl. 14.32. Til søs for Kraka fra kl. 14.32 til kl. 16.30.

mandag 15. juni, 1998 - tirsdag 23. juni, 1998
Oplagt i Halsskov for afrigning fra den 15. juni kl. 16.30 til den 23. juni kl. 09.22.

tirsdag 23. juni, 1998
Forsejlet fra Halsskov kl. 09.22 til Nakskov ankomst kl. 13.30 for oplægning.

tirsdag 23. juni, 1998 - onsdag 15. juli, 1998
Fortøjet i dokgraven i Nakskov uden på M/F Danmark.

onsdag 15. juli, 1998
Forhalet til Nakskov havn ved hjælp af slæbebådene Bestla og Valkyrien.

onsdag 15. juli, 1998 - onsdag 23. juni, 1999
Oplagt i Nakskov.

onsdag 23. juni, 1999
Solgt til James Fisher & Sons (Liverpool) Ltd. (Global Marine Systems Ltd.) i London for 35 mio kr.

onsdag 23. juni, 1999
Salget anmeldt til Søfartsstyrelsen denne dag.

torsdag 24. juni, 1999
Salget registreret af Søfartsstyrelsen denne dag.

fredag 25. juni, 1999
Slæbt fra Nakskov kl. 17.30 til Tyne af slæbebåden Frigga fra Aabenraa, samt slæbebåden Fenja bagest, sidstnævnte dog kun ud af Nakskov fjord. Gik på grund fra kl. 18.30 til kl. 18.45 på Hestehoved i Nakskov fjord. I Tyne skulle skulle skibet ombygges til kabelreparationsskib for 150 mio. dk på værftet Cammel Laird.

juli, 1999
Ejer nu Global Marine Systems Ltd. I London.

august, 1999
Navneskift til C. S. Wave Mercury.

maj, 2000
Overgået til Global Marine Systems (Japan) Ltd. I Tokyo.

december, 2004
Overgået til Global Marine Systems Ltd, i London og skiftet navn til Wave Mercury, stationeret i Malaysia.

juli, 2005
Overgået til Global Cable KS (Global Marine Systems Ltd), London eller Oslo.

juli, 2009
Overgået til Global Cable II, London.

Kilder

Detaljerede oplysninger

Forskningsgruppen hos Dansk Færgehistorisk Selskab, især Alf Arvidsson, Jørn-Bent Jensen, Preben Jensen, Morten Salicath og Peter Simonsen

Generelle informationer om Yauza (ex. Mercandian President)



Oprettet: 25. september 2021.
26 online
Forside    Indhold    Fotografer    AIS    Nyt    Mysterier    Efterlyst    Kontakt    RSS