Baofeng

Værft: Burmeister & Wain Skibsværft A/S, København, Danmark.
Nybygning nr. 685.

Kølstrakt: 6. november, 1950.
Søsat: 20. november, 1951.
Leveret: 26. marts, 1952.

Status: Ophugget.

Navne

Kongedybet (26. marts, 1952 - 10. oktober, 1979)
Baofeng (10. oktober, 1979 - 1980)
Ding Hu (1980 - 1996)

Rute

Rønne - København (27. marts, 1952 - 3. oktober, 1978)

Rederier

Dampskibsselskabet paa Bornholm af 1866 A/S (66-bådene), Rønne, Danmark (26. marts, 1952 - 13. februar, 1974)
Ministeriet for offentlige Arbejder, DSB, Generaldirektoratet, København, Danmark (13. februar, 1974 - 4. juli, 1975)
Statsvirksomheden Bornholmstrafikken, Rønne, Danmark (4. juli, 1975 - 5. juni, 1979)
China Ocean Shipping Company (COSCO, det kinesiske statsrederi), Folkerepublikken Kina (5. juni, 1979 - 1980)
Guangdong Province, Hong Kong & Macau Navigation Co., Guangdong, Kina (1980 - 1996)

Hændelser og særlige begivenheder

1958
Ombygget og forlænget hos Burmeister & Wain i København.

onsdag 12. december, 1973
Afhændelse til Ministeriet for offentlige arbejder anmeldt, registreret 13. februar 1974.

onsdag 4. oktober, 1978 - august, 1979
Oplagt.

1996
Ophugning påbegyndt.

Supplerende oplysninger

Design

Kay Fisker
Knud E. Hansen A/S: forslag, generalarrangement, overbygning, skorsten, master

Kendingssignal

OYIK (1952 - 1979)

Flag

Danmark's flagDanmark's flag
Danmark (1952 - 1979)
Kina's flagKina's flag
Kina (1979 - 1983)
Hongkong's flagHongkong's flag
Hongkong (1983 - 1996)

Hjemsted

Rønne (1952 - 1979)

Dimensioner

Længde overalt: 85,94 m, Bredde: 13,25 m, Dybgang: 4,2 m (1952)
Længde overalt: 93,87 m, Bredde: 13,25 m, Dybgang: 4,2 m (1958)

Tonnage

BRT: 2314, NRT: 1386, DW: 565 (1952)
BRT: 2828, NRT: 1653, DW: 640 (1958)

Kapacitet

1400 passagerer, 24 personbiler (1952)
1500 passagerer, 24 personbiler (1958)

Fart

Fart: 15,25 knob

Maskineri

1 stk. B&W diesel, 3400 hk

Billeder af Baofeng

Oprettet: 8. februar 2008. Senest revideret: 14. januar 2024.