Værft: Burmeister & Wain Skibsværft A/S, København, Danmark.
Nybygning nr. 685.
Kølstrakt: 6. november, 1950.
Søsat: 20. november, 1951.
Leveret: 26. marts, 1952.
Status: Ophugget.
Rederier
Dampskibsselskabet paa Bornholm af 1866 A/S (66-bådene), Rønne, Danmark (26. marts, 1952 - 13. februar, 1974)
Ministeriet for offentlige Arbejder, DSB, Generaldirektoratet, København, Danmark (13. februar, 1974 - 4. juli, 1975)
Statsvirksomheden Bornholmstrafikken, Rønne, Danmark (4. juli, 1975 - 5. juni, 1979)
China Ocean Shipping Company (COSCO, det kinesiske statsrederi), Folkerepublikken Kina (5. juni, 1979 - 1980)
Guangdong Province, Hong Kong & Macau Navigation Co., Guangdong, Kina (1980 - 1996)
Hændelser og særlige begivenheder
onsdag 12. december, 1973
Afhændelse til Ministeriet for offentlige arbejder anmeldt, registreret 13. februar 1974.
onsdag 4. oktober, 1978 - august, 1979
Oplagt.
Ophugning påbegyndt.
Supplerende oplysninger
Design
Kay Fisker
Knud E. Hansen A/S: forslag, generalarrangement, overbygning, skorsten, master
Kendingssignal
OYIK (1952 - 1979)
Flag
| Danmark (1952 - 1979) |
| Kina (1979 - 1983) |
| Hongkong (1983 - 1996) |
Hjemsted
Rønne (1952 - 1979)
Dimensioner
Længde overalt: 85,94 m, Bredde: 13,25 m, Dybgang: 4,2 m (1952)
Længde overalt: 93,87 m, Bredde: 13,25 m, Dybgang: 4,2 m (1958)
Tonnage
BRT: 2314, NRT: 1386, DW: 565 (1952)
BRT: 2828, NRT: 1653, DW: 640 (1958)
Kapacitet
1400 passagerer, 24 personbiler (1952)
1500 køjepladser, 24 personbiler (1958)
Fart
Fart: 15,25 knob
Maskineri
1 stk. B&W diesel, 3400 hk
Oprettet: 8. februar 2008.