Værft: Schichau-Unterweser AG, Bremerhaven, Tyskland.
Nybygning nr. 2269.
IMO nummer: 7500451.
Bestilt: 26. september, 1974.
Kølstrakt: 9. april, 1976.
Søsat: 23. august, 1976.
Leveret: 18. december, 1976.
Status: Ophugget.
Navne
Gedser (18. december, 1976 - 17. februar, 1986)Viking 2 (17. februar, 1986 - december, 1988)
Sally Sky (december, 1988 - februar, 1997)
Eurotraveller (februar, 1997 - april, 1999)
Larkspur (april, 1999 - februar, 2014)
Larks (februar, 2014 - 1. september, 2014)
Lucky Star (1. september, 2014 - )
Ruter
Gedser - Travemünde (19. december, 1976 - 14. januar, 1986)
Ramsgate - Dunkerque (25. april, 1986 - december, 1996)
Ramsgate - Oostende (13. marts, 1997 - 20. november, 1998)
Ramsgate - Oostende (27. august, 2000 - 17. februar, 2013)
Brindisi - Korfu - Igoumenitsa - Cefalonia - Zante (11. juli, 2014 - 27. juli, 2014)
Rederier
Interessentskabet Gedser-Travemünde Ruten A/S, Gedser, Danmark (18. december, 1976 - 17. februar, 1986)
Charter: Sally Line, England (april, 1986 - december, 1996)
Johnsson Line Ab (Oy Silja Line Ab), Sverige (december, 1988 - 1990)
Johnson Line AB , Nassau, Bahamas (december, 1988 - 1990)
Thorsviks Rederi A/S, Oslo, Norge (17. februar, 1989 - december, 1988)
Johnson Line AB & Effjohn International AB, Nassau, Bahamas (1990 - 1991)
Saudi Maritime Holding (Liners) & Johnson Line AB, Nassau, Bahamas (1991 - 1999)
Sally Lines Ltd., Nassau, Bahamas (1999 - oktober, 1999)
Charter: TransEuropa Ferries, London, England (1999 - oktober, 1999)
Forsythia Maritime Co. Ltd. (TransEuropa Shipping Lines), Nassau, Bahamas (oktober, 1999 - december, 2013)
Charter: TransEuropa Ferries, London, England (august, 2000 - februar, 2013)
Oilchart International NV, Antwerpen, Holland (december, 2013 - 1. september, 2014)
Charter: Egnatia Seaways, Grækenland (maj, 2014 - juli, 2014)
Velenio Shipping Co. Ltd., Athen, Grækenland (1. september, 2014 - )
Hændelser og særlige begivenheder
Grundstødt under svajning ved Gedser havn. Grundstødningen formodes at skyldes vindforholdene.
fredag 19. januar, 1990 - mandag 9. april, 1990
Forlænget ved Humber Shiprepair, Immingham, England.
Afsejlede fra Oostende mod Igoumenitsa.
Ankom til Igoumenitsa.
fredag 4. juli, 2014 - lørdag 12. juli, 2014
Tilbageholdt i Igoumenitsa på grund af 27 mangler, blandt problemer med redningsbåde, vandtætte døre og branddøre.
Fik haveri på bagbords maskine. Sejlede derefter til Igoumenitsa. Her blev skibet oplagt.
Bugseret fra Igoumenitsa mod Bijela, Montenegro.
Ankom til Bijela i slæb. Herefter oplagt ved skibsværftet Jadransko Brodogradilite Bijela.
Stadig oplagt ved Bijela værft. Det er uvist hvad der kommer til at ske med færgen, værftet gik konkurs i 2015.
Ankom til Aliaga hvor ophugning fandt sted.
Supplerende oplysninger
Kendingssignaler
OZBK (december, 1976 - februar, 1986)
C6BR6 (februar, 1986 - juli, 2011)
5BJZ3 (juli, 2011 - )
Flag
| Danmark (december, 1976 - februar, 1986) |
| Bahamas (februar, 1986 - juli, 2011) |
| Cypern (juli, 2011 - ) |
Hjemsteder
Gedser (december, 1976 - februar, 1986)
Nassau (februar, 1986 - juli, 2011)
Limassol (juli, 2011 - )
Dimensioner
Længde overalt: 123,04 m, Bredde: 20,54 m, Dybgang: 5,82 m (1976)
Længde overalt: 143,84 m, Bredde: 20,54 m, Dybgang: 5,82 m (1990)
Tonnage
BRT: 4998, NRT: 1728, DW: 2342 (1976)
BT: 14458, NT: 7156, DW: 4150 (1990)
Kapacitet
800 passagerer, ? personbiler (1976)
1400 passagerer, 325 personbiler (1999)
800 passagerer, 325 personbiler (ca. 2000)
Fart
Fart: 18,5 knob
Maskineri
2 stk. Stork-Werkspoor diesel, 27540 hk
2 stk. propel med justerbare skrueblade
1 stk. tværpropel i bov
Oprettet: 2. marts 2010.