Værft: Helsingør Skibsværft og maskinbyggeri A/S.
Nybygning nr. 336.
IMO nummer: 5367984.
Søsat: 19. november, 1957.
Leveret: 19. april, 1958.
Status: Ophugget.
Rederier
SJ (Statens Järnvägar), Sverige (19. april, 1958 - 1977)
NEL Lines (Naftiliaki Eteri Lesvou, Maritime Company of Lesvos S.A.), Mytilini, Grækenland (1977 - 14. april, 1992)
Kyprohellenic Shipping Co. Ltd., Limassol, Cypern (14. april, 1992 - 23. april, 2003)
Operatør: Salamis Lines, Piræus, Grækenland (1993 - 24. oktober, 2001)
Veesham Shipping Inc., Dubai, Forenede Arabiske Emirater (23. april, 2003 - 2003)
Hændelser og særlige begivenheder
Kollideret med tankskibet Beth. Efterfølgende repareret i Helsingør.
Grundstødt nær Söderarm, på vej fra Stockholm til Nådendal.
Trukket fri, efterfølgende repareret.
Taget ud af trafik og oplagt i Limassol.
Ankom til Alang, Indien.
torsdag 10. juli, 2003 - tirsdag 10. juli, 2007
Sat på stranden i Alang. Derefter ophugget.
Supplerende oplysninger
Kendingssignal
SIPN (19. april, 1958 - 1977)
Flag
| Sverige (19. april, 1958 - 1977) |
| Grækenland (1977 - 14. april, 1992) |
| Cypern (14. april, 1992 - 23. april, 2003) |
| Mongoliet (23. april, 2003 - 10. juli, 2003) |
Hjemsteder
Trelleborg (19. april, 1958 - 1977)
Mytilene (1977 - 14. april, 1992)
Limassol (14. april, 1992 - 23. april, 2003)
Ulaanbaatar (23. april, 2003 - 10. juli, 2003)
Dimensioner
Længde overalt: 137,72 m, Bredde: 18,83 m, Dybgang: 5,42 m
Tonnage
BRT: 6950, NRT: 2335, DW: 1747
BT: 9965 (1992)
Kapacitet
1154 passagerer, 30 personbiler, 4 jernbanespor, 40 jernbanevogne (1958)
1228 passagerer, 290 køjepladser, 50 personbiler (1992)
Fart
Servicefart: 18 knob, Topfart: 19 knob
Maskineri
2 stk. 8-cylindret B&W diesel, 8200 hk
2 stk. propel med justerbare skrueblade
2 stk. tværpropel i bov
Stabilisatorer
2 stk. finne-stabilisator (en i hver side)
Oprettet: 4. december 2014. Senest revideret: 31. august 2020.