Værft: Pullman-Standard Car Manufacturing Company, Chicago, Illinois, USA.
Søsat: 27. maj, 1943.
Leveret: 16. august, 1943.
Status: Ophugget.
Navne
PCE-829 (27. maj, 1943 - 16. august, 1943)
Kilchatten (16. august, 1943 - 1946)
PCE-829 (1946 - 1947)
Kilchatten (1947 - 4. marts, 1950)
Stavanger (4. marts, 1950 - oktober, 1972)
Kong Sverre (oktober, 1972 - september, 1973)
Capricorne (september, 1973 - april, 1980)
Rederier
Operatør: Royal Navy, England (16. august, 1943 - 1946)
US Navy, USA (16. august, 1943 - 1947)
Det Stavangerske Dampskibsselskab (DSD) AS, Stavanger, Norge (1947 - september, 1973)
Cie. de Nav. Capricorne, Port Louis, Mauritius (september, 1973 - marts, 1980)
Hændelser og særlige begivenheder
Forlænget og ombygget til kystruteskib i Stavanger.
Blev solgt til Cie. de Nav. Capricorne, Port Louis, Mauritius. Købssummen på 1,3 million norske kroner blev betalt, men skibet forblev uafhentet i Stavanger.
Solgt på tvangsauktion til ophugning i Finland.
Afgik under slæb mod Hamina (Fredrikshamn) i Finland for ophugning.
Supplerende oplysninger
Flag
| USA (27. maj, 1943 - 16. august, 1943) |
| Storbritannien (16. august, 1943 - 1946) |
| USA (1946 - 1947) |
| Norge (1947 - september, 1973) |
| Mauritius (april, 1973 - april, 1980) |
Hjemsted
Stavanger (1947 - september, 1973)
Dimensioner
Længde overalt: 55,0 m, Bredde: 10,09 m, Dybgang: 2,95 m (1943)
Længde overalt: 65,6 m, Bredde: 10,1 m, Dybde: 4,3 m (1950)
Tonnage
BRT: 640 (1943)
BRT: 1315 (1950)
Kapacitet
850 passagerer, 171 køjepladser (1950)
Fart
Servicefart: 15 knob, Topfart: 17 knob
Maskineri
2 stk. 12-567A GM diesel, 1800 bhk
2 stk. propel
Ingen billeder af Capricorne (ex. PCE-829)
Der er i øjeblikket over 44000 billeder i faergelejet. Der er desværre endnu ingen billeder af Capricorne (ex. PCE-829). Måske kan du hjælpe?
Hvis du har taget billeder, som kan bruges her, må du gerne give besked til faergelejet.dk, f.eks. ved at sende en mail til

Oprettet: 17. april 2015.