Rederier
K/S Merc Scandia XXXVIII, Danmark (1. juni, 1983 - 5. juli, 1999)
Charter: Danske Statsbaner, Danmark (3. juli, 1989 - 14. juni, 1995)
Charter: DSB Rederi A/S, Korsør, Danmark (14. juni, 1995 - 21. maj, 1997)
Charter: Scandlines A/S, Danmark (21. maj, 1997 - 15. juni, 1998)
TDM-Maritime Services A/S (Tele Danmark), Danmark (5. juli, 1999 - 6. marts, 2001)
Alcatel Submarine Networks Marine A/S, Danmark (6. marts, 2001 - 7. februar, 2004)
Seacor Smit Offshore Worldwide Marine (Singapore Telecom), Singapore (7. februar, 2004 - 2016)
Hændelser og særlige begivenheder
december, 1988 - juni, 1989
Oprindelig bygget som Ro-ro skib. Blev ombygget til bil- og passagerfærge ved Dannebrog Værft A/S i Århus. Der blev installeret tre ekstra Catapillar hjælpemaskiner, koblet til to nye Azimuth propeller agter. De nye propeller bidrager både til fremdrift og styring.
Ombygget til kabelskib.
Ankon til Alang, Indien for ophugning.
Supplerende oplysninger
Design
Kay Kørbing (1988): ombygning, indretning
Kendingssignaler
OZMV (3. juni, 1983 - 24. august, 1999)
OZMV2 (24. august, 1999 - 12. august, 2004)
V7GL8 (12. august, 2004 - 2. januar, 2017)
Flag
| Danmark (1. juni, 1983 - 12. august, 2004) |
| Marshalløerne (12. august, 2004 - 2. januar, 2017) |
Hjemsteder
København (1. juni, 1983 - 12. august, 2004)
Majuro (12. august, 2004 - 2. januar, 2017)
Dimensioner
Længde: 123,99 m, Længde overalt: 135,5 m, Bredde: 19,39 m, Dybgang: 6,1 m (1989)
Tonnage
BT: 9975, NT: 2992, DW: 2400 (1989)
Kapacitet
500 passagerer, 290 personbiler (1989)
Fart
Fart: 15,5 knob (1989)
Maskineri
1 stk. MaK diesel, 4891 hk (1983 - )
2 stk. Mercedes diesel hjælpemaskine, 870 bhk (1983 - )
3 stk. Caterpillar diesel hjælpemaskine, 5874 bhk (1989 - )
1 stk. propel med justerbare skrueblade (1983 - )
2 stk. tværpropel i bov (1983 - )
2 stk. azimuth propel (1988 - )
Billeder af Heimdal
 Heimdal
|
 Heimdal
|
 Heimdal
|
 Heimdal
|
 Heimdal
|
 Heimdal
|
 Heimdal
|
 Heimdal
|
 Heimdal
|
Oprettet: 8. november 2008.