Rederier
Det Forenede Dampskibs-Selskab A/S - DFDS, København, Danmark (25. december, 1911 - 13. oktober, 1951)
Katana Societa di Navigazione Maritima (Virgilio Dardini), Catania, Italien (13. oktober, 1951 - 1955)
Adriatica Libera Navigazione , Catania, Italien (1955 - 1956)
Cia. Istriana Navigazione , Catania, Italien (1956 - 1958)
Virgilio Dardani, Genova, Italien (1958 - juni, 1964)
Nikos G. Kathreptis, Piræus, Grækenland (juni, 1964 - 1967)
M. Coumakis & Co., Piræus, Grækenland (1967 - 19??)
Hændelser og særlige begivenheder
13. juni, 1941 - 11. august, 1941
Ombygget til rent fragtskib i Frederikshavn. Passagerfaciliteterne fjernet.
På vej fra København til Haderslev påsejlede Falken en mine i Øresund. Eskorteret til Helsingør af en torpedobåd for undersøgelse.
Gik til København for reparation ved Nordhavnsværftet.
Motoriseret.
Sank efter grundstødning syd for Benghazi.
Bjærget og efterfølgende repareret.
Rapporteret ophugget.
Supplerende oplysninger
Kendingssignaler
NRMJ (25. februar, 1911 - 1933)
OXME (1934 - 13. oktober, 1951)
Flag
| Danmark (25. februar, 1911 - 13. oktober, 1951) |
| Italien (13. oktober, 1951 - juni, 1964) |
| Grækenland (juni, 1964 - 19??) |
Hjemsteder
Svendborg (25. februar, 1911 - 20. oktober, 1936)
Rudkøbing (20. oktober, 1936 - 4. august, 1942)
Aabenraa (4. august, 1942 - 13. oktober, 1951)
Catania (13. oktober, 1951 - 1958)
Genova (1958 - juni, 1964)
Piræus (juni, 1964 - 197?)
Dimensioner
Længde: 48,7 m, Længde overalt: 51,4 m, Bredde: 3,2 m
Tonnage
BRT: 369, NRT: 159, DW: 340 (1911)
BRT: 514, NRT: 287, DW: 500 (1941)
BRT: 499, NRT: 293 (1957)
Kapacitet
157 passagerer, 17 køjepladser
Fart
Fart: 10,5 knob
Maskineri
1 stk. tripple expansion Helsingør dampmaskine, 440 ihk (1911 - 1957)
1 stk. 6-cylindret MWM diesel, 600 bhk (1957 - )
1 stk. propel
Oprettet: 24. august 2016.