Værft: Boing Marine Systems, Seattle, Washington, USA.
Nybygning nr. 19.
IMO nummer: 7932068.
Leveret: april, 1981.
Navne
Princesse Clementine (april, 1981 - 10. juli, 1998)Adler Blizzard (10. juli, 1998 - maj, 1999)
Alderney Blizzard (maj, 1999)
Adler Blizzard (maj, 1999 - juli, 1999)
Seajet Kara (juli, 1999 - 17. oktober, 2002)
Seven Island Niji (17. oktober, 2002 - )
Rederier
Regie voor Maritiem Transport (RMT), Oostende, Belgien (april, 1981 - 10. juli, 1998)
Operatør: Townsend Thoresen, England (25. oktober, 1985 - 1988)
Operatør: P&O Ferries Ltd., England (1988 - 10. juli, 1998)
Adler Schiffe GmbH & Co. KG, Tyskland (10. juli, 1998 - ?)
Operatør: Seajet Inc. Bahamas Ltd., Palm Beach, Florida, USA (juli, 1999 - oktober, 2001)
Tokai Kisen, Tokyo, Japan (oktober, 2001 - juli, 2020)
Hændelser og særlige begivenheder
Oplagt i Oostende.
Oplagt
Taget ud af drift og erstattet med det nybyggede søsterskib Seven Island Yui. Videre skæbne ukendt.
Supplerende oplysninger
Kendingssignaler
C6QP8 (1999)
JG5664 (oktober, 2001 - )
Flag
| Belgien (april, 1981 - 10. juli, 1998) |
| Tyskland (10. juli, 1998 - oktober, 2001) |
| Japan (oktober, 2001 - ) |
Hjemsteder
Oostende (april, 1981 - 10. juli, 1998)
Hamburg (10. juli, 1998 - oktober, 2001)
Tokyo (oktober, 2001 - )
Dimensioner
Længde overalt: 27,40 m, Bredde: 9,5 m, Dybgang: 1,5 m
Tonnage
BRT: 329, DW: 50
Kapacitet
300 passagerer
Fart
Servicefart: 43 knob, Topfart: 50 knob
Maskineri
2 stk. 501-K 20A Detroit Allison gasturbine, 7400 bhk
2 stk. vandjet
Skrog
hydrofoilbåd, aluminium
Billeder af Princesse Clementine

Seven Island Niji
Oprettet: 16. august 2018. Senest revideret: 27. december 2020.