Værft: North East Shipbuilders Ltd., Sunderland, England.
Nybygning nr. 9.
IMO nummer: 8611544.
Søsat: 1. juli, 1988.
Færdig: 20. juli, 1988.
Leveret: 31. maj, 1990.
Hændelser og særlige begivenheder
tirsdag 28. juni, 1988 - 1995
Superflex India / Mercandia V kom aldrig i fart i Danmark. Da Mercandia overtog færgen, lå den oplagt, først i Fredericia, senere i Horsens.
Ukendt skæbne.
Supplerende oplysninger
Design
Peter Zacchi
Typebetegnelse
Superflex MK IIIKendingssignal
OUKU (31. maj, 1990 - 13. marts, 1995)
Flag
| Danmark (31. maj, 1990 - 13. marts, 1995) |
| Saint Vincent og Grenadinerne (13. marts, 1999 - 2008) |
Hjemsteder
København (31. maj, 1990 - 13. marts, 1995)
Kingstown (13. marts, 1995 - )
Dimensioner
Længde: 89,66 m, Længde overalt: 95,81 m, Bredde: 15,0 m, Dybgang: 3,6 m
Tonnage
BT: 4101, BRT: 1281,41, NT: 1230, NRT: 1156,23, DW: 1280
Kapacitet
286 passagerer, 170 personbiler
Fart
Fart: 14 knob
Maskineri
10 stk. Cummins diesel, 2750 kW
4 stk. azimuth propel
Superflex færgerne
Superflex færgerne blev bygget i to varianter, Superflex MK III og Superflex MK IV. MK III og MK IV har stort set samme mål og data, men væsentligste forskel er at øverste vogndæk på MK III er højere, således at det er muligt at medtage lastbiler både på øverste og nederste vogndæk. MK IV er designet med henblik personbiler på øverste vogndæk, og passagerkapaciteten er på denne type lidt større.
Superflex India er bygget som en MK III.
Superflex MK III: Superflex Alfa, Superflex Charlie, Superflex Echo, Superflex Golf, Superflex India, Superflex Kilo, Superflex Mike, Superflex Whisky.
Superflex MK IV: Superflex Bravo, Superflex Delta, Superflex Foxtrot, Superflex Hotel, Superflex Juliett, Superflex Lima, Superflex November.
Billeder af Superflex India

(søsterskibe)
Superflex India
Superflex Foxtrot
Superflex Echo

Superflex India

Rosmala
Oprettet: 29. april 2010. Senest revideret: 27. september 2017.