Værft: Norddeutsche Schiffsbau Gesellschaft, Gaarden, Kiel, Tyskland.
Leveret: 16. juni, 1874.
Status: Ophugget.
Rederier
Aktieselskabet Dampskibsselskabet Svendborgsund, Rudkøbing, Danmark (16. juni, 1874 - 5. april, 1882)
Aktieselskabet Svendborgsund, Rudkjøbing, Danmark (5. april, 1882 - 29. april, 1884)
Sydfyenske Dampskibsselskab A/S (SFDS), Svendborg, Danmark (5. april, 1884 - 24. oktober, 1900)
Aktieselskabet Dampskibsselskabet Sundet, København, Danmark (24. oktober, 1900 - 27. marts, 1903)
C. C. von Hamm, Helsingborg, Sverige (27. marts, 1903 - 1906)
Norrvikens Ångbåts AB, Strömstad, Sverige (1906 - 1916)
Rederi AB Skanör, Skanör, Sverige (1916 - 1919)
F. A. Lambert, Landskrona, Sverige (1919 - 1922)
Carl A. Johansson, Göteborg, Sverige (1922 - 1923)
Et partrederi, Kalix, Sverige (1923 - 1924)
Johan Aug. Zetterberg, Kalix, Sverige (1924 - 1948)
Sixten Pettersson, Karlsängen, Sverige (1948 - 1949)
Hændelser og særlige begivenheder
Bilbrev udstedt.
Aktieselskabet Dampskibsselskabet Svendborgsund og Aktieselskabet Thorseng fusioneret til Aktieselskabet Svendborgsund.
Skøde for salg til Aktieselskabet Sydfyenske Dampskibsselskab.
Ombygget.
Registreret i Henhold til Lovens § 69.
Ombygget til lastskib.
Ophugget på Grisslehamns Varv.
Supplerende oplysninger
Kendingssignaler
NLST (1. januar, 1894 - 27. marts, 1803)
SKTE (1925 - 1949)
Flag
| Danmark (16. juni, 1874 - 27. marts, 1903) |
| Sverige (27. marts, 1903 - 1949) |
Hjemsteder
Rudkøbing (16. juni, 1874 - 24. oktober, 1903)
København (24. oktober, 1900 - 27. marts, 1903)
Dimensioner
Længde overalt: 26,6 m, Bredde: 4,36 m, Dybgang: 2,0 m
Længde overalt: 26,33 m, Bredde: 4,54 m, Dybde: 2,04 m (1903)
Tonnage
BRT: 57,54, NRT: 27,28, DW: 30 (1874)
BRT: 59,76, NRT: 27,50 (1880)
BRT: 59,76, NRT: 26,17 (1883)
BRT: 59,76, NRT: 27,42 (1884)
BRT: 83,88, NRT: 36,14 (1925)
Kapacitet
? passagerer
Maskineri
1 stk. 2-cylindret compound dampmaskine, 70 ihk
1 stk. fastbladet propel
Skrog
jern
Billeder af Svendborgsund
Svendborgsund
Oprettet: 14. november 2018.