Hændelser og særlige begivenheder
Søsat og bugseret til Helsingør hvor dampmaskinen blev installeret.
Prøvesejlads. Overtaget af DFDS samme dag.
Ankom til Nakskov Skibsværft.
Moderniseret og ombygget til motorskib.
20. juni, 1942 - 15. august, 1942
Forlænget ved Frederikshavns Værft og Flydedok.
Solgt til Emil Halvorsen A/S i Københanv for ophugning. Overtaget samme dag.
Anmeldt ophugget.
Supplerende oplysninger
Kendingssignaler
NTHJ (3. juli, 1915 - 1933)
OXIE (1934 - 23. maj, 1961)
Flag
| Danmark (3. juli, 1915 - 23. maj, 1961) |
Hjemsteder
Stege (3. juli, 1915 - 6. oktober, 1936)
Svendborg (6. oktober, 1936 - 6. januar, 1950)
Aabenraa (6. juli, 1950 - 30. maj, 1956)
Randers (30. maj, 1956 - 23. maj, 1961)
Dimensioner
Længde: 47,2 m, Længde overalt: 50,0 m, Bredde: 7,90 m, Dybgang: 2,64 m, Dybde: 2,82 m (1915)
Længde: 58,1 m, Længde overalt: 60,8 m, Bredde: 7,9 m, Dybgang: 2,8 m, Dybde: 2,8 m (1942)
Tonnage
BRT: 357, NT: 182, DW: 234 (1915)
BRT: 295, NT: 128, DW: 248 (1942)
Fart
Fart: 11 knob (1915)
Fart: 11,5 knob (1936)
Maskineri
1 stk. 2-cylindret compound Helsingør dampmaskine, 500 ihk (1915 - 1936)
1 stk. 4-cylindret 2-takt M44M Atlas-Polar diesel, 530 bhk (1936 - 1960)
1 stk. fastbladet propel
Billeder af Møen
 Møen
|
 (ophugning) Møen
|
 (ophugning) Møen
|
 Møen
|
 Møen
|
 Møen
|
 Møen
|
 (ophugning) Møen
|
Oprettet: 15. december 2018.