Værft: William Denny & Brothers Ltd, Dumbarton, Skotland.
Nybygning nr. 1265.
IMO nummer: 5284912.
Søsat: 19. december, 1933.
Leveret: februar, 1934.
Status: Ophugget.
Navne
Princess Maud (februar, 1934 - 1966)
Venus (1966 - 12. oktober, 1970)Nybo (12. oktober, 1970 - 5. januar, 1973)
Rederier
London Midland & Scottish Railway, Stranraer, Skotland (februar, 1934 - 1948)
British Transport Commission, London, England (1948 - 1962)
British Railways, England (1962 - 1965)
Lefkosia Compania Naviera S.A., Panama (1965 - 1969)
Operatør: Cyprus Sea Cruises, Limassol, Cypern (1966 - 1969)
Burmeister & Wain A/S, København, Danmark (1969 - 5. januar, 1973)
Hændelser og særlige begivenheder
Købt af Burmeister & Wain til brug som logiskib for fremmedarbejdere. Anmeldt til registret 17. juni, 1770, registreret 12. oktober 1970.
Anmeldt solgt til Hierros Ardes S.A., Bilbao, for ophugning. Registreret samme dag.
Ophugget i Bilbao.
Supplerende oplysninger
Kendingssignaler
GWTR (februar, 1934 - 1965)
5BBC (1965 - 1969)
OWTF (12. oktober, 1970 - 5. januar, 1973)
Flag
| Storbritannien (februar, 1934 - 1966) |
| Cypern (1965 - 1969) |
| Danmark (12. oktober, 1970 - 1. januar, 1973) |
Hjemsteder
Stranraer (februar, 1934 - 1965)
Famagusta (1965 - 1969)
København (12. oktober, 1970 - 1. januar, 1973)
Dimensioner
Længde: 97,3 m, Længde overalt: 100,6 m, Bredde: 15,0 m, Dybgang: 3,5 m
Tonnage
BRT: 3032, NRT: 1252, DW: 670
Kapacitet
? passagerer, ? køjepladser (1934)
170 køjepladser (1969)
Fart
Servicefart: 15 knob
Maskineri
4 stk. dampturbine, 7500 hk
2 stk. fastbladet propel
Billeder af Venus

Nybo
Oprettet: 29. november 2019.