Værft: Hall, Russell & Company, Aberdeen, Skotland.
Nybygning nr. 1000.
IMO nummer: 8716306.
Søsat: 31. oktober, 1989.
Leveret: 1990.
Hændelser og særlige begivenheder
Bygget specielt til at betjene Britisk oversøisk territorium Saint Helena. Udstyret til transport af gods, inklusiv flydende gods samt post og passagerer. Skibet havde nogle få årlige anløb af Ascension Island og Tristan de Cunha. Skibet blev endvidere populært blandt nogle som alternativt krydstogtsskib.
lørdag 17. februar, 2018 - søndag 17. februar, 2019
Sejladsen indstillet til Saint Helena, da der lufthavnen på Saint Helena blev åbnet. Herefter var der regelmæssigt passager-flyvninger, og gods blev transporteret med godsskib.
Indsat som flydende våbenkammer i Omanbugten med det formål at forsyne skibe med våben i forbindelse med sejlads i højrisiko-områder.
Ombygget til anvendelse til transport af biler, udstyr og mandskab i forbindelse med Extreme E - racerløb med eldrevne biler i afsidesliggende områder.
Supplerende oplysninger
Kendingssignaler
MMHE5 (1990 - april, 2018)
V4UA3 (april, 2018 - oktober, 2018)
MMHE5 (oktober, 2018 - )
Flag
| Storbritannien (1990 - april, 2018) |
| Saint Kitts og Nevis (april, 2018 - oktober, 2018) |
| Storbritannien (oktober, 2018 - ) |
Hjemsteder
London (1990 - april, 2018)
Basseterre (april, 2018 - oktober, 2018)
London (oktober, 2018 - )
Dimensioner
Længde overalt: 105,0 m, Bredde: 19,2 m, Dybgang: 6,0 m
Tonnage
BT: 6767, NT: 2030, DW: 3130
Kapacitet
155 passagerer, 155 køjepladser
Fart
Fart: 14,5 knob
Maskineri
2 stk. K6 Major Mk III Mirrless Blackstone diesel, 9561 hk
1 stk. propel med justerbare skrueblade
Oprettet: 30. maj 2021.