Rederier
Bestilt af: Sonderburger Dampfschiffahrts AG, Tyskland (187?)
Ångfartygs AB Avanti, Göteborg, Sverige (april, 1875 - 7. marts, 1877)
Jacob Christiansen, Skibsfører, Frederikshavn, Danmark (7. marts, 1877 - 23. oktober, 1881)
Det Forenede Dampskibs-Selskab A/S - DFDS, København, Danmark (23. oktober, 1881 - 12. marts, 1898)
Saltens Dampskibsselskab AS, Bodø, Norge (12. marts, 1898 - 1905)
Hændelser og særlige begivenheder
Oprindelig bestilt af Sonderburger Dampfschiffs Gesellschaft, men blev overflødig på grund af dette selskabs sammenlægning med Flensburg-Ekensunder Dampfschiffs-Gesellschaft. Derfor blev skibet inden aflevering solgt til Ångfartygs AB Avanti.
Bilbrev udstedt.
Registreret ombygget og forlænget.
Registreret ombygget.
Beskadiget i orkan.
Fortsatte til Trondheim for egen maskine. Beskadiget ved kollision med kaj.
Ankom til Kristiania (Oslo). Maskine udtaget.
tirsdag 28. marts, 1905 - torsdag 28. marts, 1985
Anmeldt ophugget.
Supplerende oplysninger
Kendingssignaler
NQRS (14. november, 1881 - 12. marts, 1898)
JTDW (12. marts, 1898 - 1905)
Flag
| Sverige (april, 1875 - 23. oktober, 1881) |
| Danmark (23. oktober, 1881 - 12. marts, 1989) |
| Norge (12. marts, 1989 - 1905) |
Hjemsteder
Göteborg (april, 1875 - 12. marts, 1898)
Frederikshavn (23. oktober, 1881 - 14. november, 1881)
København (14. november, 1881 - 17. april, 1885)
København (17. marts, 1885 - 12. marts, 1898)
Århus (17. april, 1885 - 17. maj, 1885)
Bodø (12. marts, 1898 - 1905)
Dimensioner
Længde: 32,9 m, Bredde: 5,6 m, Dybgang: 2,5 m (1875)
Længde: 40,9 m, Bredde: 6,0 m, Dybgang: 2,6 m, Dybde: 4,6 m (1879)
Tonnage
BRT: 221,60, NRT: 130,35 (1875)
BRT: 230,00, NRT: 150,12, DW: 160 (1886)
BRT: 206,86, NRT: 136,73, DW: 164 (1979)
Kapacitet
120 passagerer, 36 køjepladser
Fart
Fart: 10 knob
Maskineri
1 stk. 2-cylindret compound dampmaskine, 200 ihk
1 stk. fastbladet propel
Oprettet: 9. oktober 2021.