Hændelser og særlige begivenheder
Bilbrev udstedt i Dundee.
lørdag 15. september, 1883 - mandag 31. marts, 1884
Ombygget fra hjuldamper til skruedampskib. Fik nye kedler og ny maskine.
torsdag 6. december, 1917 - mandag 30. september, 1918
Oplagt i København.
tirsdag 1. oktober, 1918 - onsdag 9. oktober, 1912
Værftsophold i Helsingør.
onsdag 9. oktober, 1918 - torsdag 14. november, 1918
Efter værftsophold én tur Bergen - Leith - København. Herefter oplagt i København.
lørdag 28. december, 1918
Solgt til Rederiaktieselskabet Triton. Anmeldt 30. december.
Sunket efter påsejling i St. Nazaire. I Dansk Søylykke-Statistik kan læses:
Paasejlet og forlist d. 1. november 1921 i St. Nazaire.
Forlisanmeldelse, dat. Kjøbenhavn d. 8. juli 1921.
Da amerikansk Damper Westwood var ved at manøvrere ud af Havnen, løb den Agterskibet op i Riberhuus, der laa fortøjet ved Kajen. Riberhuus sank.
Kondemneret efter at være blevet bjærget.
Supplerende oplysninger
Kendingssignal
NPCQ (juni, 1875 - 4. januar, 1921)
Flag
| Danmark (juni, 1875 - 4. januar, 1921) |
Hjemsteder
København (juni, 1875 - 20. april, 1895)
Esbjerg (20. april, 1895 - 1. juli, 1910)
Odense (1. juli, 1910 - 24. juli, 1912)
Aalborg (24. juli, 1912 - 4. januar, 1921)
Dimensioner
Længde: 58,1 m, Bredde: 7,8 m, Dybgang: 4,0 m (1875)
Længde: 61,0 m, Længde overalt: 62,9 m, Bredde: 8,23 m, Dybgang: 4,27 m (1884)
Tonnage
BRT: 591,64, NRT: 361,61, DW: 520
BRT: 829,44, NRT: 611,14 (1875)
BRT: 834,06, NRT: 834,06 (juli, 1876)
BRT: 615,05, NRT: 407,12, DW: 530 (oktober, 1876)
BRT: 614,79, NRT: 417,08 (1877)
BRT: 569,68, NRT: 396,77 (juni, 1880)
BRT: 584,50, NRT: 404,96 (september, 1880)
Kapacitet
25 passagerer, 25 køjepladser
Fart
Fart: 9 knob (1875)
Fart: 9,5 knob (1884)
Maskineri
1 stk. 2-cylindret compound dampmaskine, 500 ihk (1875 - 1883)
1 stk. 2-cylindret compound dampmaskine, 580 ihk (1884 - 1921)
2 stk. sidehjul (1875 - 1883)
1 stk. fastbladet propel (1884 - 1921)
Oprettet: 11. december 2021.