Ingolf (ex. Louise)

Værft: Burmeister & Wains Maskin- og Skibsbyggeri.
Nybygning nr. 70.

Bestilt: 4. juli, 1871.
Søsat: 28. september, 1872.
Leveret: 20. december, 1872.

Status: Ophugget.

Navne

Louise (20. december, 1872 - 14. april, 1919)
Casablanca (14. april, 1919 - 3. juli, 1935)
Ingolf (3. juli, 1935 - 1. marts, 1951)

Ruter

Hull - København - Königsberg (Kaliningrad) (hovedsageligt) (1872 - 1905)
Hull - København - Pillau (Baltiysk) (lejlighedsvis) (1872 - 1905)
London - København - Königsberg (Kaliningrad) (hovedsageligt) (1906 - 1907)
Baltikum - København - Frankrig / Antwerpen / Spanien (hovedsageligt) (1907 - 1911)
London - København - Königsberg (Kaliningrad) (hovedsageligt) (1911 - 1914)
København - London (1914 - 1916)
København - England (også) (1914 - 1916)
Moderskib for sildefiskeri i Nordsøen (1935 - 1936)
Fragtskib (1936 - 1951)

Rederier

Det Forenede Dampskibs-Selskab A/S - DFDS, København, Danmark (20. januar, 1872 - 21. marts, 1916)
Nils Österman, Stockholm, Sverige (21. marts, 1916 - 11. maj, 1916)
Partrederi v/ Arvid Magne, Stockholm, Sverige (11. maj, 1916 - 16. maj, 1916)
Partrederi v/ Nils Österman, Stockholm, Sverige (16. maj, 1916 - 16. november, 1916)
Nils Österman, Stockholm, Sverige (16. november, 1916 - 22. februar, 1917)
Baltiska Rederi AB (Nils Österman), Stockholm, Sverige (22. februar, 1917 - 1918)
AB Svenska Handels- & Sjöfartskompaniet, Stockholm, Sverige (1918 - 7. juni, 1918)
Södra Garns Varfs AB, Göteborg, Sverige (7. juni, 1918 - 30. juni, 1921)
Afrikanska Ångfartygs AB, Göteborg, Sverige (30. juni, 1921 - 3. juli, 1935)
Fiskeri AB Ingolf, Göteborg, Sverige (3. juli, 1935 - juni, 1936)
Rederi AB Ingolf, Göteborg, Sverige (juni, 1936 - 17. februar, 1951)

Hændelser og særlige begivenheder

25. oktober, 1883
På rejse fra København til Hull, kollideret med skonnerten Lina af Riga. ud for Anholt. Lina sank, to omkom, og to blev reddet om bord på Louise.

17. december, 1883 - 26. februar, 1884
Fik nye kedler.

oktober, 1917
Rekvireret af den franske regering i Le Tréport (nær Dieppe).

17. februar, 1951
Solgt til British Iron & Steel Corp. Ltd., London for ophugning.

1. marts, 1951
Ankom til London. Ophugning påbegyndt.

Søsterskibe

Frederik

Supplerende oplysninger

Kendingssignal

NJLP (20. december, 1872 - 21. marts, 2016)

Flag

Danmark's flagDanmark's flag
Danmark (20. december, 1872 - 21. marts, 1916)
Sverige's flagSverige's flag
Sverige (31. marts, 1916 - 17. februar, 1951)

Hjemsteder

København (20. december, 1872 - 21. marts, 1916)
Stockholm (21. marts, 1916 - 7. juni, 1918)
Göteborg (7. juni, 1918 - 19. juni, 1936)
Kivik (19. juni, 1936 - 17. februar, 1951)

Dimensioner

Længde: 70,1 m, Længde overalt: 73,2 m, Bredde: 9,2 m, Dybgang: 4,9 m, Dybde: 5,2 m

Tonnage

BRT: 1114, NRT: 703, DW: 1430 (1872)
BRT: 1191, NRT: 638, DW: 1410 (1920)

Kapacitet

50 passagerer, ? køjepladser

Fart

Fart: 9 knob

Maskineri

1 stk. 4-cylindret tandem compound dampmaskine, 500 ihk
1 stk. fastbladet propel

Ingen billeder af Ingolf (ex. Louise)

Der er i øjeblikket over 42000 billeder i faergelejet. Der er desværre endnu ingen billeder af Ingolf (ex. Louise). Måske kan du hjælpe?

Hvis du har taget billeder, som kan bruges her, må du gerne give besked til faergelejet.dk, f.eks. ved at sende en mail til



Oprettet: 26. januar 2022.
43 online
Forside    Indhold    Fotografer    AIS    Nyt    Mysterier    Efterlyst    Kontakt    RSS