Hændelser og særlige begivenheder
Maskinen ombygget, og kedel udskiftet.
Oplagt i København.
Solgt til Petersen & Albeck for ophugning.
Omdannet til pram.
fredag 19. november, 1920
Anmeldt til registret, at fartøjet ikke længere er selvbevægende. Slettet fra registret 15. januar 1921.
Supplerende oplysninger
Kendingssignal
NKTC (1867 - 15. januar, 1921)
Flag
| Danmark (21. oktober, 1966 - 15. januar, 1921) |
Hjemsteder
Nykøbing Falster (21. oktober, 1866 - 31. maj, 1867)
København (31. maj, 1867 - 21. oktober, 1901)
Stege (21. oktober, 1901 - 15. januar, 1921)
Dimensioner
Længde overalt: 41,80 m, Bredde: 5,5 m, Dybgang: 2,7 m
Tonnage
BRT: 154,71, NRT: 100,48, DW: 95 (1866)
BRT: 164,01, NRT: 89,90, DW: 81 (1877)
BRT: 158,07, NRT: 90,34, DW: 90 (1883)
Kapacitet
100 passagerer
Fart
Fart: 10,8 knob
Maskineri
1 stk. 4-cylindret tandem compound B&W dampmaskine, 200 ihk (1866 - 1877)
1 stk. 4-cylindret tandem compound B&W dampmaskine, 225 ihk (1877 - 1920)
1 stk. fastbladet propel
Oprettet: 10. marts 2022.