Hændelser og særlige begivenheder
Bilbrev udstedt.
Overtaget af DFDS. Endeligt brkræftet med skøde 12. oktober 1867.
Ombygget og forlænget hos Burmeister & Wain.
Maskine ombygget og kedel udskiftet.
Skruet ned af isen ved Stettin.
Vraget bjærget af Svitzer og bugseret til København. Solgt på auktion til Levin & Sønner.
Rapporteret opghugget.
Supplerende oplysninger
Kendingssignal
NKDH (17. oktober, 1865 - 12. oktober, 1889)
Flag
| Danmark (17. oktober, 1865 - 12. oktober, 1889) |
Hjemsted
København (17. oktober, 1865 - 12. oktober, 1889)
Dimensioner
Længde overalt: 40,0 m, Bredde: 6,3 m, Dybgang: 3,5 m
Længde overalt: 46,9 m, Bredde: 6,3 m, Dybgang: 3,5 m
Tonnage
BRT: 178, DW: 130 (1865)
BRT: 342,75, NRT: 213,35, DW: 250 (1873)
BRT: 344,20, NRT: 215,69, DW: 250 (1875)
NT: 219,46 (1883)
Kapacitet
100 passagerer, ? køjepladser (1873)
Fart
Fart: 9 knob
Maskineri
1 stk. 4-cylindret tandem compound dampmaskine, 250 ihk
1 stk. fastbladet propel
Oprettet: 28. marts 2022.