Uffo

Værft: Burmeister & Wains Maskin- og Skibsbyggeri.
Nybygning nr. 37.

Bestilt: 11. februar, 1865.
Søsat: 8. august, 1865.
Leveret: 17. oktober, 1865.

Status: Ophugget.

Navn

Uffo (17. oktober, 1865 - 12. oktober, 1889)

Ruter

København - Aalborg - Frederikshavn (24. oktober, 1865 - 13. juni, 1866)
København - Aalborg - Frederikshavn - Christiania (Oslo) (13. juni, 1866 - december, 1866)
København - Frederikshavn - Laurvig - Horten - Moss - Christiania (Oslo) (1867 - 1878)
Stettin - København - Christiania (Oslo) - (Göteborg) (hovedsageligt) (1881 - 4. februar, 1889)
København - Hanko (også) (1887)

Rederier

H. P. Prior, Grosserer, København, Danmark (17. oktober, 1865 - 1. januar, 1867)
Det Forenede Dampskibs-Selskab A/S - DFDS, København, Danmark (1. januar, 1867 - 28. juli, 1889)

Hændelser og særlige begivenheder

lørdag 14. oktober, 1865
Bilbrev udstedt.

tirsdag 1. januar, 1867
Overtaget af DFDS. Endeligt brkræftet med skøde 12. oktober 1867.

marts, 1873
Ombygget og forlænget hos Burmeister & Wain.

1876
Maskine ombygget og kedel udskiftet.

mandag 4. februar, 1889
Skruet ned af isen ved Stettin.

1889
Vraget bjærget af Svitzer og bugseret til København. Solgt på auktion til Levin & Sønner.

lørdag 12. oktober, 1889
Rapporteret opghugget.

Supplerende oplysninger

Kendingssignal

NKDH (17. oktober, 1865 - 12. oktober, 1889)

Flag

Danmark's flagDanmark's flag
Danmark (17. oktober, 1865 - 12. oktober, 1889)

Hjemsted

København (17. oktober, 1865 - 12. oktober, 1889)

Dimensioner

Længde overalt: 40,0 m, Bredde: 6,3 m, Dybgang: 3,5 m
Længde overalt: 46,9 m, Bredde: 6,3 m, Dybgang: 3,5 m

Tonnage

BRT: 178, DW: 130 (1865)
BRT: 342,75, NRT: 213,35, DW: 250 (1873)
BRT: 344,20, NRT: 215,69, DW: 250 (1875)
NT: 219,46 (1883)

Kapacitet

100 passagerer, ? køjepladser (1873)

Fart

Fart: 9 knob

Maskineri

1 stk. 4-cylindret tandem compound dampmaskine, 250 ihk
1 stk. fastbladet propel

Billeder af Uffo

Oprettet: 28. marts 2022.