Værft: Motala Warf, Motala, Sverige.
Nybygning nr. 88.
Leveret: december, 1959.
Status: Ophugget.
Navne
Blekinge (december, 1859 - 11. april, 1865)
Vesta (11. april, 1865 - 15. september, 1891)Rederier
Carlshamns Ångfartygsbolag, Carlshamn, Sverige (december, 1859 - 11. april, 1865)
Det Forenede Dampskibs-Selskab A/S - DFDS, København, Danmark (1. januar, 1867 - 13. april, 1891)
Levin & Sønners Eftf. og Petersen & Albeck, København, Danmark (13. april, 1891 - 15. september, 1891)
Hændelser og særlige begivenheder
Overtaget af DFDS. Salget endelig bekræftet ved skøde 9. oktober 1867.
1872 - mandag 12. februar, 1872
Ombygget hos Burmeister & Wain. Fik ny maskine og kedel.
1872 - mandag 12. februar, 1872
Ombygget, ny maskine og kedel.
Solgt til Levin & Sønners Eftf. og Petersen & Albeck for ophugning. Ophugning fandt sted ved Tyske Plads.
tirsdag 15. september, 1891
Anmeldt ophugget.
Slettet fra registret som ophugget.
Supplerende oplysninger
Kendingssignal
NHGK (1867 - 15. september, 1891)
Flag
| Sverige (december, 1859 - 11. april, 1865) |
| Danmark (11. april, 1865 - 15. september, 1891) |
Hjemsteder
Karlshamn (10. december, 1859 - 11. april, 1865)
København (11. april, 1865 - 11. maj, 1885)
Århus (11. maj, 1885 - 15. september, 1891)
Dimensioner
Længde overalt: 60 m, Bredde: 6,15 m, Dybde: 3,4 m
Tonnage
BRT: 357,68, NRT: 231,95 (1865)
BRT: 338, NRT: 242 (1872)
Kapacitet
? passagerer
Fart
Fart: 10 knob
Maskineri
1 stk. 2-cylindret dampmaskine, 410 ihk (1859 - 1872)
1 stk. 4-cylindret tandem compound dampmaskine (1872 - 1891)
2 stk. sidehjul
Billeder af Vesta
Vesta
Oprettet: 18. april 2022.