Værft: Ankerløkken Verft A/S, Florø, Norge.
Nybygning nr. 90.
IMO nummer: 7226952.
Leveret: september, 1972.
Navne
Anu (september, 1972 - 2. maj, 1973)
Norcliff (2. maj, 1973 - 12. juni, 1999)
Anu (12. juni, 1974 - september, 1980)
Lune Bridge (september, 1980 - 18. december, 1980)
Lady Catherin (18. december, 1980 - 6. august, 1981)
Lakespan Ontario (6. august, 1981 - februar, 1982)
Sir Lamorak (L3632) (februar, 1982 - 1985)
Merchant Trader (januar, 1986 - 1987)
Mols Trader (1987)
Mads Mols (1987 - 1989)Pride of Portsmouth (1989 - 1992)
Norman Commodore (1992 - 18. december, 1995)
Fjärdvägen (18. december, 1995 - )
Ruter
Helsinki (Helsingfors) - Helsingborg - Århus (september, 1972 - april, 1973)
Rotterdam - Hull (2. maj, 1973 - 12. juni, 1974)
Göteborg - Immingham (1979 - 1980)
Fishguard - Rosslare (juni, 1980 - september, 1980)
Belfast - Heysham (oktober, 1980 - 13. december, 1980)
Holyhead - Dublin (18. december, 1980 - august, 1981)
Oshawa - Oswega (6. august, 1981 - februar, 1982)
Transportfartøj ved Falklandsøerne (februar, 1982 - 1985)
Ebeltoft - Odden (august, 1987 - 17. marts, 1989)
Portsmouth - St Peter Port (Guernsey) - Saint Helier (Jersey) (1989 - 1995)
Långnäs - Nådendal (december, 1995 - )
Rederier
Alander Frachtschiff GmbH, Tyskland (september, 1972 - juni, 1980)
Charter: North Sea Ferries B.V., Rozenburg, Holland (2. maj, 1973 - 12. juni, 1974)
Charter: Tor Line AB, Göteborg, Sverige (1979 - 1980)
Tejo Leasing Ltd., England (juni, 1980 - september, 1980)
British Railways, England (juni, 1980 - september, 1980)
Javelin Shipping Co. Ltd., Jersey (Storbritannien) (september, 1980 - januar, 1986)
Charter: Sealink, Frankrig, Holland, Belgien, England (oktober, 1980 - 13. december, 1980)
Charter: British & Irish Steam Packet Co. (B&I Line), Dublin, Irland (18. december, 1980 - august, 1981)
Charter: Lakespan Marine Inc., Canada (6. august, 1981 - februar, 1982)
Indkaldt: Ministry of Defence, London, England (februar, 1982 - 1985)
Cenargo Shipping Ltd., Nassau, Bahamas (januar, 1986 - 1987)
Scout Shipping Company Ltd., Bahamas (1987)
Bahamadifko LXII, Bahamas (1987 - 25. marts, 1994)
Charter: Mols-Linien A/S, Danmark (august, 1987 - marts, 1989)
Charter: Mainland Market Deliveries, England (1989 - 1992)
Charter: Commodore Ship Management. Ltd., Bahamas (1992)
Charter: Commodore Ferries Ltd., Guernsey, Storbritannien (1992 - 1993)
Clare Business Ltd., Bahamas (25. marts, 1994 - 18. december, 1995)
Rederi AB Lillgaard, Finland (18. december, 1995 - )
Supplerende oplysninger
Kaldesignal
OJHC (december, 1995 - )
Flag
| Tyskland (september, 1972 - juni, 1980) |
| Storbritannien (juni, 1980 - januar, 1986) |
| Bahamas (januar, 1986 - december, 1995) |
| Finland (december, 1995 - ) |
Hjemsteder
Nassau (januar, 1986 - december, 1995)
Mariehamn (december, 1995 - )
Dimensioner
Længde overalt: 109,51 m, Bredde: 20,43 m, Dybgang: 4,9 m
Tonnage
BRT: 1578, NRT: 549, DW: 2020
Kapacitet
12 passagerer, 750 lanemeter
Fart
Servicefart: 17,5 knob
Maskineri
2 stk. 8PC2L Pielstick diesel, 5885 kW
2 stk. propel med justerbare skrueblade
Ingen billeder af Mads Mols
Der er i øjeblikket over 41000 billeder i faergelejet. Der er desværre endnu ingen billeder af Mads Mols. Måske kan du hjælpe?
Hvis du har taget billeder, som kan bruges her, må du gerne give besked til faergelejet.dk, f.eks. ved at sende en mail til

Oprettet: 2. marts 2009.