Værft: Neptun Schiffswerft und Maschinenfabrik, Rostock, Tyskland.
Nybygning nr. 541.
IMO nummer: 5308342.
Søsat: 30. december, 1944.
Leveret: 16. marts, 1945.
Status: Sunket på vej til ophugning
Rederier
Deutsche Kriegsmarine (det tyske søværn), Tyskland (1944 - 1945)
HAPAG-Seebäderdienst GmbH, Tyskland (1948 - 1950)
Ivers Linie KG, Kiel, Tyskland (1950 - 1954)
Charter: Skandinavisk Linietrafik A/S, Gentofte, Danmark (1954 - 1957)
Kieler Reederei GmbH, Kiel, Tyskland (1954 - 1957)
J. H. J. Jensen, København, Danmark (1957 - 1961)
Operatør: Skandinavisk Linietrafik A/S, Gentofte, Danmark (1957 - 1961)
Skandinavisk Linietrafik A/S, Gentofte, Danmark (1961 - 1962)
Agostino Lauro S.r.L, Napoli, Italien (1962 - 1975)
Libera Navigazione Lauro S.A.S, Napoli, Italien (1975 - februar, 2006)
Hændelser og særlige begivenheder
Ombygget til bil- og passagerfærge.
Solgt til ophugning i Tyrkiet.
Sank 10 sømil sydvest for Gerolimenasbugten, Peloponnes, under bugsering på vej til ophugning.
Supplerende oplysninger
Kendingssignal
OUXE (1957 - 1962)
Flag
| Tyskland (1944 - 1957) |
| Danmark (1957 - 1962) |
| Italien (1962 - 2006) |
Hjemsteder
Tuborg Havn (1957 - 1962)
Napoli (1962 - 2006)
Dimensioner
Længde overalt: 68,28 m, Bredde: 9,0 m, Dybde: 3,64 m
Tonnage
BRT: 782, NRT: 314, DW: 95
Fart
Fart: 17 knob
Maskineri
2 stk. dampmaskine (1944 - 1954)
2 stk. MaK diesel, 1700 hk (1954 - 1978)
2 stk. Klöckner-Humboldt-Deutz diesel, 1134 kW (1978 - 2006)
2 stk. propel
Oprettet: 2. april 2009. Senest revideret: 26. august 2015.