Værft: Lübecker Flender-Werke AG, Lübeck, Tyskland.
Nybygning nr. 550.
IMO nummer: 6504553.
Søsat: 30. oktober, 1964.
Leveret: 12. marts, 1964.
Status: Ophugget.
Navne
Peter Pan (12. marts, 1965 - 10. oktober, 1973)
sf Panther (20. oktober, 1973 - 6. december, 1975)
Terje Vigen (6. december, 1975 - 31. marts, 1977)
St Clair (31. marts, 1977 - 1992)
St Clair II (1992 - juni, 1992)
Nusa Pejuang (juni, 1992 - 17. november, 1998)Rederier
TT-Line GmbH & Co. KG, Hamburg, Tyskland (12. marts, 1965 - 10. oktober, 1973)
Southern Ferries Ltd., London, England (10. oktober, 1973 - 31. marts, 1977)
Charter: Aarhus-Oslo Linie GmbH (J. A. Reinecke), Hamburg, Tyskland (6. december, 1975 - 2. marts, 1977)
P&O Ferries Ltd., England (30. oktober, 1978 - juni, 1992)
Perabadanan Nasional Shipping Line Berhad (PNSL), Kuala Lumpur, Malaysia (juni, 1992 - december, 1997)
Hændelser og særlige begivenheder
februar, 1975 - marts, 1975
Ombygget ved Chantiers de Normandie, Le Havre. Blandt andet blev der installeret Vosper-Thornycroft finne-stabilisatorer, og maskinerne blev ændret til at kunne anvende tung bunkerolie.
Solgt til ophugning i Indien.
Supplerende oplysninger
Flag
| Tyskland (marts, 1965 - oktober, 1973) |
| Storbritannien (oktober, 1973 - marts, 1977) |
| Storbritannien (oktober, 1978 - juni, 1992) |
| Malaysia (juni, 1992 - december, 1997) |
Hjemsteder
Lübeck (marts, 1965 - oktober, 1973)
Southampton (oktober, 1973 - marts, 1977)
Aberdeen (oktober, 1978 - juni, 1992)
Kuala Lumpur (juni, 1992 - december, 1997)
Dimensioner
Længde overalt: 123,3 m, Bredde: 18,0 m, Dybgang: 4,7 m
Tonnage
BRT: 4407, DW: 1100
Kapacitet
945 passagerer, 298 køjepladser, 230 personbiler
Fart
Fart: 20 knob
Maskineri
2 stk. Ottensener-Eisenwerk diesel, 7415 kW
2 stk. propel
Stabilisatorer
2 stk. Vosper-Thornycroft finne-stabilisator (en i hver side) (februar, 1975 - )
Billeder af Nusa Pejuang

Terje Vigen
Oprettet: 5. april 2009. Senest revideret: 2. januar 2020.